Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- برامدگی متحرک در کنار نقطه جی
سلام خانم دکتر لطفا منو راهنمایی کنید خیلی استرس دارم دو هفته پیش در کنار ناحیه کلیتوریس زیر پوست یه برآمدگی اندازه یه نخود ایجاد شده که با دست اینور اونور میره روز ا ل که دست زدم خیلی درد گرفت ولی فعلا درد نداره چی میتونه باشه این در ضمن در منطقه ای زندگی میکنیم که سرطان خیلی شایع شده
- سفر با طول سرویکس کم
سلام خانم دکتر خسته نباشید من هفته ی دوازده بارداری هستم با طول سرویکس۳۱ .بدون لکه بینی برام یه مشکلی به وجود اومده باید یک سفر هشت ساعته داشته باشم با ماشین شخصی.ایا برام مشکلی بوجود میاد؟
- ازمایش هورمونی
باسلام من ۲۸ سالمه همیشه پریودم منظمه ازمایش ذخیره تخمدانم همه فاکتورها نرمال بود بع جز fsh=12 ذخیره من ۲/۵ سونو هم نرمال بود فقط روز ۱۳ سیکل بزرگترین فولیکول موجود ۱۴ بود علایم رو روز ۱۵ داشتم چند ماهه حجم خونریزی من کمتر شده ولی همچنان ۷ روز طول میکشه فقط سبک تر شده من میتونم طبیعی باردار شم؟نشانه یائسگی زودرس نیست؟برای اقدام کردن باید عجله کنم؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر من یه بار سزاریان شدم والان میخایم سرکلاژ شکمی انجام بدم. باعث چسپندگی رحم نمیشه برام چون یه بار سزاریان شدم ولی بچه نمونده برام بخاطر سقط طول سرویکس کوتاه مجبور به سرکلاژ شکمی انجام بدم حالا میخواستم بدونم با توجه به اون سزاریان و سرکلاژ شکمی چسپندگی نمیگیرم ک نازایی بیاره
- راجب رابطه مقعدی
سلام دکتر من حدود دوهفته پیش رابطه مقعدی داشتم و پرده دارم منی رو در بدن من نریختن اما من چند روزه از عادت مامانم گذشته ولی هنوز پریود نشدم یکم سرگیجه دارم میترسم اون زمانی دور منی باهام برخورد کرده باشه میشن کمکم کنی ببینم باردارم یانه
- مدروکسی پروژسترون
باسلام آیا مدروکسی پروژسترون باعث خونریزی شدیدتر و یا طولانی ترشدن زمان قاعدگی میشود؟
- سلام خانم دکتر چه کنم ان تی من بالا نره سقط نکنم
- سرکلاژ
سلام من یک هفتس سرکلاژواژینال انجام دادم دردوخونریزی ولکه بینی نداشتم اما دیروز سنوواژینال شدم امروز یهو خونریزی کردم ممکنه خطرناک باشه؟
- مایع لگن
باسلام در سونوی من نوشته شده مقدار مختصر مایع در لگن. من خانم48ساله هستم که دوماه پریود نشدم و بعد از دوماه شدم و باز یک ماهه که نشدم الان یکسال است خونریزی هام خیلی شدید و لخته هست تا سه روز و به مرور تا شش روز تمام میشود. در سونو اندومتر ضخامت 8بود در مدتی که پریود نمیشم الان یک ماهه.در سونو تغیرات در رحم و بزگ بودن رحم103,میل کذارش شده. و کیست شکلاتی در تخمدان.ایا باید رحم بردارم؟
- منظور از اکوژن درموید احتمال حاملگی یا نطفه هست؟
سلام وقت بخی حدود یک مته پیشر من در حاملگی سوم در 5 هفته مورد عمل اسکار سزارین و ترمیم چسبنگی و رحم و مثانه شدم آلت دو روز هستش از ناحیه راست شکم انتهایی بخیه و بالای شرمگاه احساس درد میکنم به طوری که فکر میکنم عضله ام تیر میکشه
- بارداری
سلام خسته نباشید باردارم از پودر ترومام استفاده میکنم روش نوشته با اب مصرف شه... ایا من میتونم بجای اب از شیر استفاده کنم ؟ مواد مفیدش از بین نمیره ؟
- درد زیرشکم
سلام خسته نباشید ،من برای ivf قرار انجام بدم دکتر بهم شیاف پروژسترون داده استفاده که می کنم زیر دلم درد می گیره تا چند ساعت آیا طبیعیه
- پماددد
سلام دکتر به من پماد فنی توئین سدیم ۱ درصد دادن و باید روی لایه های داخلی واژنم بزنم آیا این پماد به داخل واژن هم میره؟ و آیا استفاده از این پماد خطری نداره و مشکلی برام در آینده بخصوص برای بارداری ایجاد نمیکنه (باعث ناباروی میشود؟؟؟)
- Hpv
با سلام سوال داشتم من اچ پی وی داشتم شماره های متغیر بعد از زدن واکسن فقط شماره ۶۸ در حال حاضر دارم متاهل هم هستم ایا مشکلم با درمان حل میشه ؟یا ممکنه سرطانی بشه ؟واکسن تاثیری داره؟درمانش چی میتونه باشه ؟
- سلام عزیزم من از شما پرسیده بودم که تاریخ پریودیم 17 و شما برای قرص dupbaston گفته بودید اگر ماه قبل 17 پریود شدم و تا کنون نشدم میتوانم از امروز شروع کنم یعنی در صورت تاخیر پریود برای اولین سیکل اقدام کنم اما من ماه قبل 17 نشدم. تاریخم بهم خورده و دیر تر 17 میشم و ماه قبل 9 شدم
- انتقال جنین
سلام من دوم دی ماه انتقال انجام دادم بعد از گذشت ۱۲روز از انتقال لکه قهوه ای مشاهده کردم دکترم گفتن آمپول پروژسترون رو از یکی به دوتا افزایش بده اینکارو انجام دادم دو روز دو در آمپول زدم دیشب با درد شدید کمر و زیر شکم بصورت هر ده دقیقه یکبار مواجه شدم و صبح دو قطره خون کم مشاهده کردم با دکترم که تماس داشتم قرص دوفامد پیشنهاد کردن هر ۸ساعت یکی امکان داره پریود باشه؟و جنین هام از بین رفته باشند نظرتون رو ممنون میشم بفرمایید دو روز دیگه باید تست بتا بدم
- سلام ببخشیدبرای خارش شدیدوده ساله ی واژن چه دارویی توصیه میکنید
سلام خسته نباشیدبرای خارش واژن کهده ساله برطرف نشده چه دارویی توصیه میکنید
- مصرف قرص ld
من ۲هفته پیش سقط داشتم بعد ۲هفته قرص ldخوردم ولی خونریزی قطع نشده
- بارداری
سلام خانم دکتر ۲۳ سالمه 6 ساله ازدواج کردم 1ساله نیم اقدام ب بارداری کردم نشد رفتم عکس رنگی رحم گرفتم گفتن هیچ مشکلی نداری الان 3 بار در پریودم اختلال ایجاد شده یعنی نمیتونم پریود بشم هر سری هم میرم دکتر ب من آمپول پروژسترون میده با اون آمپول من پریود میشم میشه راهنمایی کنیین ک چرا این طور میشم آخه این مشکل درمانی هم داره؟ امکان داره با این مشکل من نتونم اصلا بارداری بشم ؟
- عفونت سزارین
بخیه های سزارینم سوراخ شدن عفونت میزنه بیرون


