Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پاپ اسمیر
با سلام خدمت خانم دکتر عزیز .من خرداد ماه پولیپ رحم داشتم و با جراحی برداشته شد .دوماه بعد از عمل پاپ اسمیر دادم که جوابش زخم شدید و نشون داد .که یک سری دارو مصرف کردم و دکتر گفت دوماه دیگه مجدد پاپ اسمیر بده اگه بازم زخم شدید نشون داد باید نمونه برداری کنی...مجدد پاپ اسمیر دادم وقتی دکتر نمونه رو برداشت گفت که رحمت عالیه اصلا زخم نیست و التهاب هم نداره ..که سری قبل هم زخم شدید نشون داده بود دکتر موقع برداشتن نمونه همینو گفت....جواب پاپ اسمیر جدیدم presence of inflamation:moderate است .ایا نیاز به درمان مجدد دارم ؟؟چطور با اینکه دکتر زخم و التهابی نمیبیند باز جواب التهاب را نشان میدهد ؟ممنون از شما
- نزدیکی
با سلام . ممنون از اینکه به سوالات پاسخ می دهید . یعنی بعد از پایان خونریزی پرده بکارت می توان نزدیکی را آغاز کرد ؟
- نازایی
سلام خانم دکتر یه بار هم پرسیدم من سه سال پیش عمل سپتوم رحم انجام دادم تو دو مرحله،بعد مرحله آخر دکتر عملم گفت برو ۴ ماه اقدام کن ،اگه باردار نشدی دوباره بیا پیشم،البته تنبلی تخمدان هم دارم،بعد دیگه من اقدام نکردم و نتونستم برگردم تهران،بعد۲ سال که اقدام کردم البته تحت نظر دکتر شهرستان خودمون الان یه سالو نیمه اقدامم دارو هم خوردم ،خیلی از سیکل ها هم تخمک داشتم ولی باردار نشدم تو عکس رنگی گفتن یکم از سپتومم مونده تو فوندوس،به نظرتون به خاطر این سپتومه که باردار نمیشم؟؟؟ به نظرتون اون موقع که دکتر گفته بعد ۴ما اگه باردار نشدی برگرد پیشم خاسته دوباره عملم کنه؟؟؟ به نظرتون برم واسه عمل،خیلی نگرانم تو رو خدا راهنماییم کنید شرایط رفتن به تهران و عمل رو ندارم ،شوهرم سالمه،یعنی اصلا من پیش شوهرم نگفتم قبلا عمل کردم ،تو ازدواج قبلی عمل کردم،یعنی حتی اگه بگن عمل کن نمیرم پیش دکتر عمل قبلیم
- سوال در مورد پریود
سلام خسته نباشید من چند ماه که وقتی پریود میشم روز اول تقایبا ازم خون میاد از روز دوم لکه قهوای میاد یعتی میزان خون خیلی کم میاد همون روز اول زیاده روش جلوگیریم هم طبیعی یک بار هم زایمان کردم ۲۸ سال هم سنمه ممنون
- ضد بارداری
سلام مجردم و حدودا ۱۶ سالمه. میخوام بدونم آیا میتونم برای مشاوره درباره روش های پیشگیری از بارداری، مثل نصب iud مراجعه کنم . . ؟
- سلام من فولیکول 21چروکیده شود هم حاملگی 7میتونم بارداری بشم
سلام من فولیکول 21چروکیده شود هم حاملگی 7میتونم بارداری بشم
- اختلال قاعدگی
سلام خانم دکتر ۳۷ ساله هستم امروز روز ۷ پریودیم هست خونریزیم رو به پاک شدن بود نَرمِش انجام دادم بعد از دو ساعت دلم درد خفیفی گرفت و خون تازه و یه چیز کوچیکی مثل پوست ازم دفع شد. قبلا دو سالی این مشکل رو داشتم ولی مدتی بود که خوب شده بودم.ولی دوباره اینجوری شدم. نمیدونم برای چی؟به خاطر خوابی که شب قبل از شروع پریودم دیدم خیلی تحریک شدم از خواب بیدار شدم رحمم به شدت درد گرفته بود.یا به خاطر ۶جلسه رفتن به باشگاه هست؟من وزنه بیشتر از ۵کیلو برنمیدارم. لطفا راهنماییم کنید که چه آزمایش و سونوگرافی بگیرم و در روز چندم سیکل قاعدگی انجام بدم؟
- تنبلی تخمدان
سلام خسته نباشید من بخاطر تنبلی تخمدان ب دکتر مراجعه کردم بعد از سونو گرافی و ی سری آزمایش تشخیص دادن ک تنبلی تخمدان شدید هم چپ و هم راست و در جواب آزمایش من تیروئید کم کار شدید هم داشتم بعد چند تا دارو تجویز کردن ک یکیش قرص سیبل ب من گفتن ک بعد پریودت روز ۳ ب بعد شروع کن ب مصرف تا موقعی ک به قرصای سفید برسی دیگه اونارو مصرف نکن ولی من از موقع مصرف تا امروز ک شده ۱ ماه پریود من قطع نشده این ی مشکل جدیه ؟؟؟
- لکه بینی قهوه ای
سلام روزتون بخیر ببخشید من امروز یه هفته مونده به پریودم هست و ی مقدار ترشح قهوه ای رنگ بو دار از واژنم دیدم و قرص سیپروترون کامپاند هم بخاطر پرمویی مصرف میکنم امکانش هست به اون مربوط باشه؟ یا لانه گزینی باشه اخه توی هفته گذشته ۲ شب فراموش کردم قرص رو مصرف کنم
- بلوغ زودرس
سلام دخترم یه ماه و نیم دیگه ۷ساله میشه سینه ی سمت چپش کمی بزرگ شده قدش۱۲۳ووزنش۲۰کیلوهست .چرابااین وزن کم دچاربلوغ زودرس شده و باید چارکنم؟
- افزایش سایز سینه
سلام وقتتون بخیر سریعترین و کم عارضه ترین روش برای افزایش سایز سینه چه روشی است؟
- سلام من هر یک ماه پریود میشم و ماه دیگه پریود نمیشم علت چیست
- ازمایشات قبل از بارداری
سلام برای ازمایشات قبل از بارداری بابد چه مراحلی را طی کنم؟ چه ازمایشاتی را باید انجام دهم ؟ لطفا یکم توضیح بدهید ممنون میشم
- زنان
رویت ساک حاملگی در ناحیه اکولوسنت یعنی چی مشکلی هست؟
- سقط جنین یک ماهه
سلام من یک ماهه الان دوس دخترم از زمان رابطه ما میگذره میخوام بدونم با چه قرصی و از کجا باید تهیه کنیم که سقط کنیم
- کم شدن حجم پریود
سلام خانم دکتر من ۲۵ سالمه و مجردم تا ۱۸ سالگی پریودهای من ۵ یا ۶ روزه بود ولی بعد از کنکور تقریبا ۳ یا ۴ روزه شد و الان به یک و نیم روز رسیده و روز سوم خیلی کم لکه بینی دارم تاریخش منظمه و دوره هام ۲۸ روزس فقط حجمش خیلی کم شده سونوگرافی و آزمایش های پرولاکتین،اهن،کمخونی،تیرویید و ویتامین دی انجام دادم که همش نرمال بود میشه راهنماییم کنین که چرا پریودای من انقدر کوتاه شده و اینکه آزمایش دیگه ای لازمه که انجام بدم؟
- کیست سپتوم
سلام وعرض ادب محترمتان چپ کیست حاوی پشتون بقطر50میلیمتر دارد خیلی درد دارم چیکار کنم خانم دکتر برام آزمایش نوشته
- جلوگیری از بارداری
سلام خسته نباشید ببخشید چتا سوال داشتم اون اینه من بعد از زایمان اولم قرص ال دی میخوردم که تو قرصا باردارشدم الان زایمان کردم طبیعی هر دو بارولی سخت میخواستم راهنمایی کنید در مورد آیدی عوارض ندار چطوری استفاده میشه چه مدلیش بهتر هزینش چنده ؟ پوستمم لک زده منافظ شده چه کرمی استفاده کنم احساس ضعف خستگی میکنم شدید شرمنه طولانی شد ممنونم میشم جواب بدین چه کرمی
- ورژست
سلام.من از روز اول پریودیم دارم قرص ورژست میخورم الان که هشت روزمیگذره خونریزی بیشتر شده .آیا همچنان به خوردن قرص ادامه بدهم.
- سلام و احترام ،دو ماه قبل در هشت هفتگی به علت توقف رشد جنین خود بخود سقط شد چند روز کاملا بافت و کیسه و جنین دفع شد بعد ده روز پاک شدن رفتم سونو گفتن جنین دفع شده فقط نیم سانت بقایا مونده که با پریود بعدی دفع میشود بعد ان سر تایم پریود بعدی پریود شدم منتهی در حد لک بینی و کم سر هفت روز هم پاک شدم مجدد سر پریود بعدی که هنوز وقتم نبود پنج روز زودتر پریود در حد لک بینی بازم داشتم و پاک شدم الان سر پانزده روز فاصله از لون موقع مجدد پریود شدم و بعد چند روز یهو شدید شده و روز هشتم رفتم سونوی واژینال که تشخیص دادن بقایا هنوز خارج نشده و متورم شده الان باید چکار کنم سونو گفتن کورتاژ کنم بهتره ولی من دوست ندارم راهی هست که بقایا دفع بشه و خونریزی من کم بشه
سلام خسته نباشید من پریودم دوره اول ۱۰ روز عقب افتاد و دوره دوم ۳ هفته. سونو رحم و تخمدان و ازمایش،lh , fsh انجام دادم همه خوب بودن مشکلی نداشتم دکتر قرص دوفامد ۱۰ میلی ۱۰ شب تجویز کردن که من روز ۹ پریود شدم. خونریزی تا ۲ روز اول بسیار کم بود الان نزدیک ۶ روزه که خونریزی شدید دارم و دکتر قرص مفنامیک اسید رو تجویز کرد. ۴ تا ۸ ساعته خوردم کم شد ولی الان که اونواد دیشب قطع کردم دوباره شدید شده که مجبور شدم باز بخورم. الان باید همون مفنامیک اسید رو ادامه بدم یا داروی دیگزی پیشنهاد میکنین. ضمن اینکه من ریزش،موی شدید و خارش،وخشکی واژن احساس ضعف و خستگی زیاد بدخلقی دراشتم و احتمال میدم استروژنم پایین باشه ولی متاسفانه دکتر بدون اینکه ازمایش استروژن و پروژسترون از من بگیرن، داروی پروژسنرون برام تججویز کردن ممنون میشم راهنماییم کنید. سپاس


