Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درخواست بررسی نتیجه ازمایش
سلام. لطفا نظرتون را راجب این نتیجه آزمایش بدین Disordered profilerative endometrum Lower segment(isthmus) fragment versus endometrial polyp No evidence of maligancy
- پولیپ آندومتر
مادرم ۷۷ ساله و چاق است. در سونوگرافی واژینال ضخامت اکوی آندومتر ۷/۵ میلیمتر است و تصویر اکوژن ۴ * ۱۴ میلی متر در حفره آندومتر دیده شده .هیچ عوارضی مثل خونریزی و لکه بینی هم ندارد. اما چون هیستروسکوپی و استعمال شیاف جواب نداد (هیستروسکوپ نتوانست وارد آندومتر شود)دکتر نتوانست رویت و بیوپسی کند. آیا اقدام به خارج کردن رحم TAHبکند؟ البته گفتند ۸۰ درصد احتمالا خوش خیم است
- زیبایی
سلام برای جراحی لابیا پلاستی باید در بیمارستان بستری بشیم یا عملش سرپایی هست؟ واگه امکان داره هزینه ش رو میشه بگید
- gynOphilus
در باری این دوا از شما معلومات و استفادیش میخواستم
- فیبروم وپولیپ
سلام.خسته نباشین خانوم دکتر.من یه پولیپ به اندازه ۸.۴ ویه فیبروم ساب سروزال به اندازه ۱۷.۱۵میلی متر دارم.قصد بارداری دارم دکترم گفتن برای پولیپ باید کورتاژ تشخیصی انجام بدن وبااین سایز فیبروم می تونم باردار شم.می خواستم لطف کنین نظرتون رو بفرمایین.ممنونم
- فیبروم های زنانه
با سلام و احترام بنده یک خانم ۴۷ ساله هستم چند روز قبل سونوگرافی داشتم و متوجه شدم که رحمم دارای فیبروم های اینترامورال متعددی به دیامتر۴،۱۲،۲۳،۲۶،۲۴،۱۱،۸،۱۹ میلی متر می باشد به دکتر مراجعه کردم گفتند باید عمل جراحی شوید و در غیر این صورت آمپول دکاپ رو استفاده کنید، با توجه به اینکه بنده مجرد هستم، می خواستم بدونم آیا راه دیگری برای درمان است یا همین آمپول ها رو استفاده کنم؟لطفا در این زمینه راهنمایی بفرمایید.ممنونم
- جراحی زیبایی واژن
سلام من نزدیک سه ماه است ک زایمان طبیعی داشتم بعد از یک هفته بخیه هام باز شدن حالا با وجود اینکه بخیه هام بسته شدن ولی دهانهء رحمم هنوز باز مانده آیا به غیر از ترمیم با عمل راه حل دیگری است آیا خود به خود به حالت اولیه بر میگرده ممنون از راهنماییتون...
- سرکلاژ شکمی
سلام ممنون از پاسخ های سودمند شما چه مدت بعد از زایمان طبیعی ناموفق در ۲۱هفته بدون کورتاژ میتونم عمل سرکلاژ شکمی انجام بدم؟؟ و این که با انجام عمل سرکلاژ شکمی با لاپاراسکوپی چه مدت بعداز عمل میتونم برای بارداری اقدام کنم؟
- بعد جراحی کیست بارتولن
سلام بدنسازی و رابطه جنسی چه زمانی بعد. از جراحی امکانپذیره؟
- جراحی زنان
سلام خسته نباشید. من عکس رنگی انداختم گفتنseptate نشون داده. گفتن باید عمل کنم. باعمل کردن باردار میشم. امیدی هس ب این عمل. الان یعنی بخاطر این بوده ک باردار نشده
- کیست تخمدان
سلام..ببخشید من دوماه پریود نشدم رفتم سونو .تو سونو نوشته تخمدان راست کیست ب ابعاد ۴۰*۳۵*۳۷ میلی متر اینترنال اکو و سپتوم دار (کیست کمپلیته تخمدان) دیده شد.....یعنی چی کمکم کنید دارم سکته میکنم؟!!!!!
- ماستیت
سلام من ماستیت پستان داشتم و خوب شدم هر چند ماه یک بار هم سونو میدم. این سری توی سونوی من نوشته بود یک توده هیپواکوی لوبونی به اندازه ۵•۷ میلی متر که اکنون امتیاز ۳ تا ۴ الاستوگرام دارد. و جای دیگه نوشته ضخیم شدن دو طرفه پری داکتال دیده میشود لطفا راهنمایی کنید منظورش چیه خطرناکه یا نه. سرطانه ؟
- کلیتوریس
علت خارج شدن ترشح از کلیتوریس هنگام نزدیکی و گاهی خارش ان قسمت. علت چیست؟
- بقایا سقط
سلام وقتتون بخیر من با قرص سایت تک سقط یک ماهه داشتم الان هیچ خونریزی و علائمی ندارم دکتر با سو نو واژینال گفتن 22 میلی ببقایا دارم آیا نیاز به کورتاژ دارم یا نه با پریود دفع میشه، واینکه لطفا بفرمائید که برای دفع بقایا میشه دوباره از این قرص استفاده کرد یا خیر
- کیست تخمدان
کیست هموراژیک تخمدان داشتم سمت راست پاره شده بود عمل بازکردم الان سمت چپ تخمدونم دردگرفته رفتم سونو گفتن کیست هموراژیک4سانتی داری چکار کنم بزرگ نشه مث اون؟ دراثر چی ایجاد میشن و آیا اگه بارداربشم مشکلم حل میشه؟
- یائسگی و قرص سیپروترون کامپاند
۴۲ ساله هستم و نزدیک به دو سال هست که دچار یائسگی زود رس شدم این بار پزشک متخصص برای درمان قرص سیپروترون کامپاند را تجویز کرده اند که از روز دوم پریودی باید شروع کنم به مدت ۲۱ روز متاسفانه دچار درد در بالای معده و تهوع می شوم پس خوردن دارو با توجه به عوارض شدید دارو که در نت جستجو کردم و در مانی برای یائسگی در مورد این قرص نوشته نشده بود آیا اصلا این قرص برای درمان یائسگی مفید است ؟؟؟
- در موری پریودی طولانی
سلام وقتتون بخیر من نه روز پریود بودم بعد چهار روز لکه بینی قهواه ی دوباره پریود شدم لخته های خونی هم میبینم الا شانزده روزی شده دکتر رفتم سنو داخلی انجام دادم رحمم مشکلی نداشت هشت ماه زایمان کردم بچه شیر میدم
- Mass ایزو اکو
سلام و درود خواهرم ١۵ سالشه و سونوگرافی کرده نوشته سینه سمت راست mass ایزو اکو دارای فلوی عروقی با حدود مشخص به ابعاد تقریبی ۴٣ در ٣٠ میلیمتر در ناحیه ساب آرئولار راست مشهود است و بیوپسی رو پیشنهاد دادند.خیلی خطرناکه؟مادرم همش نگرانه و گریه میکنه
- سلام ،من بیست روزه پزیودم قطع نمیشه البته خونریزی خفیف دارم سونو دادم گفت رحمت پاکه،ترنسیدومفنامیک اسید دکتر تجویز کرد خوردم قطع نشد ۴۳ سال دارم
پریودی بیست روز بامفنامسک امیدوارم ترشید قطع نشد سونو رحم همه چیش طبیعی پاک ۴۳ سالمه
- سلام من قصد باردار شدن دارم اما الان که زمان پریودیم هست در سه روز کلا دوقطره خون دیدم احتمال داره حامله باشم یا اینکه عفونت پنهان دارم که خونریزی ندارم چون زیر دلمم درد میکنه ؟ ممنونم از پاسخگوییتون .
قبلا دوران پریود ۲۵روزبود بعداز زایمان طبیعی دوران پریودبه ۱۸الی۲۰روز شد ولی چند دوره هست که خونریزیم به ۳روز رسیده ودراین زمان دل درد ومقعد درد هنگام مدفوع ویا زمانهای عادی گرفتار میشوم.در ضمن چند ماهی هم هست که قصد بارداری دارم ولی متاسفانه هنوز نتیجه ندیدم.بچه اولم ۹سالشه.بیماری ام اس هم دارم وامپول سینومر سه روز درهفته تزریق میکنم


