Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- لکه بینی
سلام خانم دکتر خسته نباشید .هفته هفتم بارداری هستم و هماتوم۴×۷ mm دارم .هیچ علائمی نداشتم اما امروز لکه بینی قهوه ای کمرنگ دارم چکار باید بکنم؟
- دردواژن دربارداری
سلام هفته ۲۲گاهی ولژنم تیرمیکش دردمیگیرارمایش ادرارم میدم یکم باکتری دار خون درادرارمثبت میزن دکترم میگ چیزی نیست هپارین مصرف میکنم خطرناک نیست
- اقدام بارداری
سلام خانم دکتر من پریودهام همیشه منظم هست ۲۷روزه است ۵ روز میشم الان ۳ روز زودتر پریود شدم پریودم هم تیره کشدار است و۳ روز شدم تخمدان چپم هم تیر میکشه دردش تا پهلوم هست روز سوم شبش ۲ تا لتروزل ۲/۵ خوردم امروز صبح هم یکی دکتر ماه قبل برام تاموکسیفن۲۰نوشت ولی من نخوردم الان اونم بخورم از روز پنجم؟من یک ساله تو اقدامم ولی باردار نشدم ویتامینEوامگا۳ وD3 وفولیک اسید ۵ هم دارم مرتب میخورم لطفا راهنمایی کنید
- سلام و احترام ،دو ماه قبل در هشت هفتگی به علت توقف رشد جنین خود بخود سقط شد چند روز کاملا بافت و کیسه و جنین دفع شد بعد ده روز پاک شدن رفتم سونو گفتن جنین دفع شده فقط نیم سانت بقایا مونده که با پریود بعدی دفع میشود بعد ان سر تایم پریود بعدی پریود شدم منتهی در حد لک بینی و کم سر هفت روز هم پاک شدم مجدد سر پریود بعدی که هنوز وقتم نبود پنج روز زودتر پریود در حد لک بینی بازم داشتم و پاک شدم الان سر پانزده روز فاصله از لون موقع مجدد پریود شدم و بعد چند روز یهو شدید شده و روز هشتم رفتم سونوی واژینال که تشخیص دادن بقایا هنوز خارج نشده و متورم شده الان باید چکار کنم سونو گفتن کورتاژ کنم بهتره ولی من دوست ندارم راهی هست که بقایا دفع بشه و خونریزی من کم بشه
باسلام وخدا قوت،خانم دکتر عزیز لطفا راهنمایی بفرمایید،بنده تازه بعد سونوی شکم.ولگن متوجه بار داریم شدم که هشت هفته است ،اما در سونو نشون داده که یک ساک نامنظم دارای هماتوم 20درصد وجنین فاقد ضربان قلب حالا دکتر رفتم گفتن باید سقط کنی به نظر شما باید چکار کنم علائم درد، خونریزی، لکه بینی وغیره رو ندارم وبار داری سوم میشه ودر گذشته هیچگونه سابقه سقط وکورتاژ نداشتم ودوتا فرزند سالم دارم متشکرم راهنمایی بفرمایید
- ورم پا
سلام و خسته نباشید، من در هفته 18 بارداری هستم و در محل کارم اکثر اوقات نشسته کار می کنم و از قوزک پا تا انگشتام خیلی ورم می کنه. در منزل پاهام رو بالا قرار می دم و ورم پام خیلی می خوابه. آیا این طبیعیه یا دلیل دیگری داره که خطرناکه؟ فشارم خوبه و مرتب چک می کنم. با تشکر.
- پریود نامنظم
سلام دکتر عزیز وقتتون بخیر من هیچ رابطه ای نداشتم و امکان بارداری اصلا نیس فقط از زمان پریودم یک هفته گذشته و پریود نشدم میخوام که زود بشم اخه چند روز دیگه عمل دارم نمیخوام پریود باشم چیکار کنم دکتر که الان پریود بشم ؟ممنونم از وقتی که میذارین ❤️
- بارداری
سلام من۲۱ سالمه و یه دختره ۵ساله دارم تو این ۵سال جلوگیری طبیعی داشتم ۱سال پیش یک سقط آیا الان بخوام جلوگیری نکنم باردار میشم
- تفاوت آنتی و پریود
سلام ببخشید منظور از لقاح دیر یعنی چه زمانی منظور همون تخمک گذاری دیر می باشد؟یعنی مثلا فرد چقدر تخمک کذاریش دیر بوده که سه هفته سن پریودش با سن سونو آنتی باهم فرق دارند ؟چندم سیکل تخمک گذاری داره که سه هفته اختلاف به وجود می آید مگه تخمک ۲۴ساعت تا ۴۸ساعت زنده نیس پس دلیل این تفاوت سه هفته ای چیه بعضی ها هم انتی و پریودشون یکی درمیاد اونا چندم سیکل تخمک گذاری داشتن ممنونم
- سقط جنین
ایا با مصزف قرص اورژاتس امکان از بین رفتن جنین وجود دارد؟
- شیاف پروژسترون ۴۰۰
با سلام ببخشید خانم دکتر من از اوایل بارداریم دکترم برام شیاف پروژسترون ۴۰۰نوشته و الان هم که بین ۱۶ _۱۷هفته هستم حدودا، میخواستم بگم اگه استفاده از شیاف پروژسترون ۴۰۰ ادامه بدم در جنین مشکل ایجاد میکنه؟ آخه ی جایی خوندم که باعث مشکل در جنسیت جنین میشه و باعث دوجنسه شدن جنین میشه، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
- قرص اورژانسی
سلام باهمسرم رابطه داشتم کاندوم سوراخ بود روز تخمک گذاریمم بود بعدش بلافاصله قرص تنسی ۱/۵خوردم یه بچه ۱۸ ماهه دارم ،امکان تاثیر قرص چقدره؟؟ خیلی استرس دارم ،لطفا راهنماییم کنییدد
- بارداری،،،،
سلام خانم دکتر عزیز خسته نباشید . شما بهم گفتید جای نگرانی نیست واسه ضربان قلب گفتید وقتی دیده یا شنیده بشه ضربان قلب جای نگرانی نیست ولی دکتر فقط بهم گفت قلب تشکیل شده حرفی از ضربان قلب نزد منظورتون اینه قلب که تشکیل بشه همون ضربان قلب تشکیل شده ؟ آخه گفت با این دستگاه ضربان قلب شنیده نمیشه گفت قلب که تشکیل شده جای نگرانی نیست جنین مشکلی نداره رشدش خوبه ...
- سونوگرافی آنومالی ۲۰ هفته
سلام ببخشید خانم دکتر تو سونوگرافی ۲۰ هفته دیامتر قدامی_ خلفی لگنجه در هر دو سمت۳.۵mm و اتساع خفیف در ناحیه آنوس بدون شواهدی از اتساع لوپ های روده دیده می شود بعد دو هفته سونوگرافی را تکرار کردم . دیامتر قدامی_ خلفی لگنچه کلیه های جنین در هر دو سمت ۴mm اندازه گیری شد و اتساع خفیف در ناحیه آنوس بدون شواهدی از اتساع لوپ های روده دیده می شود. یعنی چی؟؟
- عفونت در بارداری
سلام . ۷هفته و ۴ روز هستم. چند روز یک بار ترشح کم ،زرد رنگ مایل به سبز دارم .چند روز هست سوزش و درد زیر دل دارم .دکتر پماد واژینال دادن در ۳ه ماه اول بارداری استفاده از پماد موردی ندارد؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر چند وقت بعد از سرکلاژ شکمی میشه نزدیکی انجام داد
- سنوگرافی
رحم با ابعاد بزرگتر از حد طبیعی میباشد ۹۹×۴۸ اکوپترن میومتر corseمیباشد.Massواضح در جدار رحم دیده نشد
- قرص امگا3
سلام خانم دکتر عزیز خسته نباشید خانم دکتر من واقعا تو بلع قرص امگا 3مشکل دارم میتونم روغن داخلش دربیارم و بخورم.مشکلی ایجاد میشه؟ البته ماه 4 بارداری هستم
- ۱-اکوژن در ریه چپ ۲-کلیه ها دارای فولنس
سلام و خسته نباشید . سونوی انومالی انجام داده ام . و در سونو دو مشکل بودش . *کانون اکوژن به ابعاد8/5×8میلیمتر در قاعده ریه چپ جنین رویت شد . یافته های فوق مطرح کننده احتمال یک CCAMکوچک در حد سگمنتال میباشد. *سیستم کلیه های جنین دارای فولنس میباشد.دیامترAPلگنچه3/5و4میلیمتر است . ۱-ایا کانون اکوژن با رشد بچه ،رشد می کند و بزرگ می شود ؟ ۲- ایا هم در ریه و هم کلیه ها مشکلی هست و جای نگرانی هستش ؟ ۳-ایا مشکلاتی در قبل تولد و زندگی بعد تولد بچه هم در ریه و هم کلیه پیش می اید ؟ من به شدت نگران فرزندم و اینده ی پسرم هستم . خیلی ممنون میشم از شما و پاسخگویی شما و راهنمایی های شما .
- بارداری
سلام وقت بخیر. مصرف مجاز فولیک اسید قبل بارداری چند وقته؟؟ واینکه مصرف طولانیش ضرر داره؟؟
- بارداری
هنوز ۱ ماه از سکس من با دوست پسرم نمیگذره فهمیدم باردار شدم چطور میتونم سریعا سقط کنم..حدالامکان کسی نفهمه


