Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عفونت وازینال
من یه سال پیش سقط کردم. اولش با قرص که ساک حاملگیم سقط نشد بعد هم با ساکشن. که ظاهرا جفت حدود یک ماهی داخل رحمم مونده بود و عفونت خیلی زیادی داشتم. شش تا سرم زدم همراه با سفتریاکسون و سرم مترونیدازول. وسط ساکشنم بخاطر درد زیاد تشخیص دادن که زخم دهانه رحم دارم. تست hpv دادم و سالم بود. تا حدود دو ماه درد داشتم ولی دکترم میگفت سالمی و زخمت خودش داره بهبود پیدا میکنه. هر بار سونوگرافی هم کاملا سالم بود. تو این مدت چند باری احساس کردم کمرم و دنبالچم تیر میکشه ولی اهمیت ندادم چون کارمندم و گفتم شاید بخاطر زیاد نشستنه. تا اینکه یک ماه پیش درد شدیدی تو رحم احساس کردم تا جایی که اصلا نمیتونستم خم شم. رفتم دکتر گفت زخمت کاملا درست شده و الان زخمی وجود نداره. ولی عفونت شدید گرفتی. پاپ اسمیر دادم نشون داد علایم قارچ دارم ولی سونو یه فولیکول ۱۵ میلیمتری نشون داد و مایع ازاد مشهود بود. دکتر سونوگرافی گفت تخمدانت پاره شده که اینقدر درد داری. دکتر گفت باید dbd تراپی انجام بدی و سه تا امپول جنتامایسین داد و سری بعدش پریود شدم و نتونستم برم برای تراپی. بهم سه تا سرم داد و انتی بیوتیک تزریقی داخلش. همچنان به شدت درد دارم و دردم میزنه به سمت دنبالچه. تپش قلب میگیرم شب ها و غدد لنفاوی زیر بغلم و زیر گلوم اندکی متورم شدن و درد دارن و تیر میکشن. وزن کم کردم و شبا تب میکنم. به نظرتون چیکار کنم؟
- خونریزی و لکه بینی مثل پریودی
- سلام خانم دکتر خسته نباشیدمن ۲۰روز پیش عمل سزارین را انجام دادم
من ۲۰روز پیش عمل سزارین را انجام دادم و همچنین لوله های رحم را بسته ام این سزارین چهارم بود خداراشکر بچه ام مشکلی نداره ولی خودم ازاول هم نفع کردم وهم درد شدیدی دارم مخصوصا درناحیه اطراف شکنم ازجایی که بخیه هست از هردوطرف به فاصله یک بند انگشت از سمت راست پیک بند انگشت از سمت چپ خیلی درد دارم از۵ روز پیش که بخیه هام را کشیدم خونریزی ام کمی بیشتر شده دراین مدت ۲۰ روز در روزهای ۱۵و ۱۶و۱۷تب ولرز شدید کردم میشه منو راهنمایی کنید چیکارکنم من ساکن روستا هستم دسترسی ندارم به جایی شما لطف کنید منو راهنمایی خواهشا
- کیست تخمدان
با سلام خدمت شما تخمدان سمت راست یک کیست ساده بدون solid و بدون septa با ابعاد ۲۸*۳۷ میلیمتر مشاهده شده تخمدان سمت چپ یک کیست با septa ظریف داخلی و بدون جز solid به ابعاد ۳۰*۵۳ میلیمتر مشاهده شده و مایع آزاد شکمی هم دیده نشده میشه لطفا راهنماییم کنید دکتر زنان بهم قرص سیپروترون کامپاند دادن آیا با قرص کیستم کوچیک میشه و ازبین میره می باید جراحی کنم؟؟؟؟ در جراحی تخمدان هم برداشته میشه ؟؟؟؟
- سلام. روز بخیر.
من ۴۳ سال دارم و دکتر به خاطر کیست تخمدان ب ای من امپول واریو پپتیل تجویز کردن. هر ۲۸ روز یکبار میزنم.از اسفند گذشته تا الان ۸ تا تزریق کردم. و از اون موقع تا الان پریو نشدم. اخیرا دکتر برای من آزمایش afp و ca125 نوشتن. توی آزمایشم خوشبختانه ca125 نرمال بود. ولی afp نسبت به آزمایش قبل زیاد شده بود. یعنی از ۴ رسیده به ۱۰/۵. با توجه به اینکه من قرص وروژست هم ۶ بسته مصرف کردم. برای این افزایش afp نگرانم
- ورم کردن جای بخیه بعداززایمان دوم ودردکشیدن آن
سلام خانوم دکترخسته نباشی. بعداززایمان دومم چندماه بعد بخیه زایمان از داخل ورم کردودردشدیدی داشتم جوری که موقع نزدیکی دردوکمی سوزش دارم به پزشک مراجعه کردم سونوگرافی کردم ولی به نتیجه نرسید گفت باید ام آ رآی بشی خواستم بدونم به چه پزشکی بایدمراجعه کنم برای نوشتن ام آ رآی؟
- بزرگی لابیا
علتبیرون زدگی لابیا مینور درمجردها سوال خودارضای میتونه باشه ۲تیرگیشون ۳ بزرگی کلیتوریس ۴ خودارضای مالشی با فشار اب به ناحیه کلیتوریس
- واژن
سلام ازچه کرمی برای روشن شدن واژن استفاده کنم که دائمی باشه
- سقط
سلام خانم دکتر ،من حدود ۴۰ روز با قرص سایتوتک سقط انجام دادم در هفته پنجم بارداری بودم،الان خونریزیم بند نمیاد اخرین بار ک سونو دادم ۱ سانت بقای مونده تبدیل ب پولیپ شد ،ک بهم پشنهاد کورتاژ شده ولی نظر شما رو میخاستم بدونم
- تداخل دارویی
سلام وقت بخیر ی سوال داشتم استفاده همزمان امپول دیفرلین و قرص وروژست تداخلی ایجاد میکند؟ برای بیماری اندومتریوز
- اختلال پریود
سلام ۴۴ سالمه بغلت پریود نامنظم کورتاژ تشخیصی شدم و مشکلی نبود الان دوباره نامنظم لطف میکنید پاسخ بدید
- بارداری
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم. وبه من گفته شده که به صورت طبیعی نمیتونم باردار بشم وباید ازرحم اجاره ای استفاده کنم خواستم بپرسم که چرا نمیتونم به صورت طبیعی باردار بشم وچرا باید ازرحم اجاره ای استفاده کنم؟
- رحم
سلام،؟من۴۳سالمه ، آیا برداشتن رحم باعث مشکلاتی میشه؟
- سلام خانوم دکتر من آندومتریوز داشتم عمل کردم بعداز اون سه دوره واریوپپتیل تزریق کردم برا دوره های اول ودوم پریود شدم سومی که زدم زمان پریودی پریود نشدم والان دوباره زمان پریودیم هست وهنوز نشدم وصبح که ازخواب پامیشم حالت تهوع وتاری دید وسرگیجه دارم ممکنه باردار باشم؟
سلام حدودا پارسال فهمیدم روی جدار شمکم یه آندومتر دارم اندازه گردوتصمیم گرفتم هم لیپو ابدو کنم هم آندومترو در بیارم لاپاراسکوپی هم فرستادم جوابش خوب بود اما بعد از گذشت ۷الی۸ماه همون علائم که قبلا آندومتر داشتم پیدا کردم رفتم سونوگرافی و ام آرآی آزمایشهای زیادی همدادم که گفتن سرطانی نیست ولی اندازه یا لپه هست اونم دوتا الان دوهای هست که قرص وروژست میخورم ولی یک هفته مونده قرصم تموم بشه لکه بینی و کمی درد پرسودی دارم نمیدونم قرص و ادامه بدم یا نه اینم بگم من قرص رو سر تایم مشخص نمیخورم عز ساعت ۹شب تا ۱۲تو این چند ساعت ولی حتما میخورم دلیل لکه بینیم برای این نیست تروخدا درمانش چیه ویش هر دکتری میرم یه چیزی میگه من قصد بارداری دارم آیا امکانش هست درمان بشم وباردار؟
- نازک شدن بخیه های سزارین
سلام ببخشید من به دلیل درد زیر شکم به پزشک مراجعه کردم که جواب سونوگرافی من این بود که بخیه هانازک شده و دکتر گفتن که اجازه بارداری مجدد ندارم خطر زیادی دارد لطف راهنمایی کنید ممنونم
- عوارض قرض
سلام خسته نباشید من قرص مدرفم ۵میخورم حالم خیلی بد میشه سردرد شدید و استرس میگیرم،گورتاژ تشخیصی انجام دادم علت خون ریزی از جواب پاتولوژی استرس شد
- رشد سینه
سلام من 20 ساله و سینه هام خیلی کوچیکه به حدی که نوک سینه هام کاملا داخل و رشد نکرده البته لاغرم هستم و فکر میکنم پرکاری تیرویید دارم. ایا پرکاری تیرویید میتونه دلیل رشد نکردن سینه هام باشه؟ دارویی هست که مصرف کنم تا سینه هام رشد کنه؟
- اندومتروزیوس
من 4سال پیش عمل آندومتریوس انجام دادم به صورت سزارین چون شدید بود الان چند سال داینوژست میخوردم دکتر گفت خوب شدی قرصامو قطع کرد الان 3ماه با درد شدید وطاقت فرسا دست و پا میزنم الان دکتر بهم آمپول لوپرومر7.5برام نوشته نظرتون در مورد من واین آمپول چیه تهیه آش کنم یا نه میترسم
- کیست و میوم
خانوم دکتر مادرم 51سالشه و یک کیست 8سانتی و 5میوم دارد. در صورت عمل نکردن چه خطراتی دارد؟ با توجه به اینکه نزدیکه یائسگی است و صبر کنیم،اگه عمل نکنه چه خطراتی داره؟؟ ممنونم
- آیا باردار میشوم یا خیر
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم خواستم بپرسم آیا من به صورت طبیعی باردار میشوم یا خیر یا باید از رحم اجاره ای استفاده کنم؟


