Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ادنوم هیپوفیز
با سلام و خسته نباشید.۳۵ سال و متاهل دارای یه فرزند ۶ساله. به دلیل مقداری حالت سرگیجه به دکتر مراجعه کرده و در mri مغز میکرو ادنوم هیپوفیز ۵ میل در ۲ میل تقریبا دوسال پیش داشتم.لکه بینی حین رابطه داشتم و کمی ترسح از پستان که با ازمایش معلوم شد کمی پرولاکینم بالا بود تحت درمان شما بهبود یافت.نظر چند دکتر درباره میکرو ادنوم که مقداری سرگیجه داشتم: ۱.دکتر اول گفتن تقریبا شایع هست و پیگیرش نباشم و درگیر نشم.۲.دکتر دوم فرمون هر سال باید mri بدم که متوجه تغییر سایز بشیم و مرا ترساند۳.دکتر سوم دکتر شاهرخ یوسف زاده مغزواعصاب فرمودن کوچک هست و پیش متخصص غدد برم.۴ دکتر حلق و بینی فرمودن با توجه به شنوایی سنجی کامل که میتونه سرگبجه از جابه جابی کریستال داخلی گوش باشه و شایع هست و درمان دارویی خاصی نداره. من تو این یه سال هیچ دکتری درباره این مشکل نرفتم و خودمو درگیر نکردم. میخواستم نظر شما را بدانم ایا نیاز به پیگیری دارم یا نه؟چون شما هم فرموده بودین اگه باز لکه بینی داشتم نیاز به ازمایش پرولاکتین هست و در این یه سال خوب بودم.
- نوک سینه
سلام من مجردم و ۲۹سالمه اما روی نوک سینم و هاله دور سینم دونه های غده مونتگمری هست و روی هر سینه ۴-۵دونه هست ؛که معمولا در افراد شیرده به وجود میاد... دلیلیش چیه! و راهی برای از بین بردنش هست؟!
- سلام. ببخشید من الان 7 روزه آمپول زولا کس زدم ولی خونریزیم قطع نشده کیست تخمدان دارم ولی نوعش مشخص نیست باید سونوی داخلی انجام بدم. باید برم سفر آیا برای قطع خونریزی از ال دی میتونم استفاده کنم؟ با زولادکس تداخل نداره؟ چون 23 روز دیگه باید نوبت بعدی آمپول رو بزنم
- فرتیلید
باسلام ۲تادختردارم برای پسردارشدن همسرم آزمایش اسپرم داده که فقط progressive motility(PR)۲۴ بود که رنج نرمال بالای ۳۲ بایدباشه دکترفرتیلید برای همسرم تجویز کرده الان ۹ ماه مصرف کرده وباردارنشدم آیا مصرف فرتیلیدتا باردارشدن باید ادامه بدیم یانه.باتشکرازشما
- افزایش سایز سینه
سلام خسته نباشید من 18سالمه میخوام سایز سینه هام افزایشی باشه از چه قرصی استفاده کنم؟
- ترشح پنیری
سلام ۲۷ سالمه و مجردم چندین ساله که ترشح پنیری دارم که رنگش سفیده نه از خود واژن بلکه فقط بین لابیا ها هست. سوزش و خارش ندارم از پماد کلوتریمازول هم زیاد استفاده کردم ولی دوباره برمیگرده دیگه نمیدونم چیکار کنم میتونم از قرص خوراکی ضد قارچ استفاده کنم چه مقدار وبه چه مدت لطفا کمک کنین اگه شرایط رفتن به پزشک رو داشتم از شما سوال نمیکردم
- سلام علیکم من در هفته ۱۲بارداری هستم برای سونوی ان تی مراجعه کردم برای جنین تشخیص امفولاکس
- لکه بینی حین مصرف قرص ضد بارداری
من از قرص ضد بارداری لاینسترنول استفاده می کنم لکه بینی دارم آیا مصرف قرص را ترک کنم
- لک پوست
سلام خانم دکتر وقت بخیر بنده بیمارشماهستم ۴۲ ساله و دارای ۲ فرزند بعداز سزارین بچه دوم وقتی از اتاق عمل بیرون اومدم روی پیشونی و شانه ها وبعضی از جاهای بدنم لک های قهوهای تیره افتاده دلیلش چیه خانم دکتر؟
- علائم بارداری
(سوال ویرایش شده)باسلام من دختری هستم ک دیروز با نامزدم رابطه داشتم،مایع منی را ب داخل معقد ریخت اما فک میکنم مقداری هم ب داخل واژنم ریخته شد، از چندیقه بعدش شکم دردم شروع شد ، زیره شکمم و اطرافش افتضاح درد میکنه انگار درده زایمانه ، ب روی شکمم نمیتونم بخابم اصلا ، حالت تهوع و سرگیجع دارم ,امروز صب هم داخل ادرارم خون دیده شد، خیلیم بی حوصله ام ، ۵ روز دیگه هم وقته عادتمه ،توروخدا بگین علت چیه
- شیر خشک
باسلام جایگزین مناسب برای شیر خشک بیو میل سوی چه شیر خشکی میباشد؟
- لگن درد و کمردرد در بارداری
سلام خانم دکتر.من 18 هفته باردار هستم. کمردرد و لگن درد شدم. دکتر بهم پماد دیکلوفناک و شیاف ایندومتاسین 50 داد. ایا مصرفش خطری برای خودم و جنینم ندارد ؟ و میتوانم مصرف کنم ؟
- سلام. من یه دختر ده ساله دارم. که به خطر اینکه پریود نشه دکتر به اون آمپول واریوپپتیل ٣/٧۵دادهو باید ٢٨ روزه میزدم ولی یادم رفته و ٢٩ روزه زدم؟ آیا پریود میشه؟ یا براش مشکلی پیش نیاد؟
- عفونت واژن
من 4 روز میشه ک داروهامو شروع به مصرف کردم برای عفونت واژن قرص مترونیدازول هر 12ساعت با شوهرم میخوریم و قرص لاکتوفم رو بعد ناهار یه عدد میخورم و الان چهار شب از پماد دالاواگسی استفاده کردم و امروز پریود شدم دکترم بهم گفته تا ده شب استفاده کنم الان باید قطع کنم؟ یا در دوران پریودیم استفاده کنم؟!
- تنبلی تخمدان
سلام وقت بخیر من تازه ۱۶ سالم شده پارسال رفتم دکتر چون پریودم نامنظم بود منو فرستاد سونوگرافی تشخیص داد که تنبلی تخمدان دارم یه قرص داد ۵ روز خوردم دو روز بعدش پریود شدم پارسال تابستون بود از اون موقع به بعد هر ۳،۴ ناه یه بار نیشم الانم ۳ ماهی هست نمیشم ولی زیر دلم درد میکنه کمر درد میگیرم ولی نمیشم من ۱۰ دی سال ۹۷ اولین بار پریود شدم که خیلی کم بود کلا دوروز بود که اونم خیلی کم بود من مشکل ناباروری پیدا میکنم؟؟میشه بگین مشکل چیه؟
- بتا ی پایین
سلام من روز ۱۳ انتقال جنین آزمایش بتا دادم گفتن منفی شده یعنی ۱ حالا گفتن روز ۱۵ تکرار بشه امیدی هست مثبت بشه یا مثلا هنوز بتا بالا نرفته باشه بنده الان هیچ گونه علامتی ندارم نه حالت پریودی نه بارداری فقط روز ۸ انتقال بدنم یهو داغ شد وزیر دلم درد گرفت رفتم دستشویی ولک دیدم دکتر پروژسترون زیاد کرد وقطع شد لطفا راهنمایی کنید؟
- سلام خانم دکتر من سقط جنین داشتم الان هم بقای مونده دکتر گفت باید کورتاژ بشم رضایت ندادم الان باید چکار کنم
- سلام وقتتون بخیر
- خونریزی بعد از زایمان
من زایمان طبیعی داشتم بعد از ۳۰ روز خونریزیم قطع شد و تقریبا رو ۶۰ پریود شدم که ۵ روز خونریزی داشتم ولی ۱۵ روز بعد دوباره خونریزیم شروع شده و خون تقریبا سیاه هستش. می خواستم بدونم علت چی هست و چکار باید انجام بدن؟
- لکه بینی در روز ۱۵ سیکل ماهانه
سلام خسته نباشید من معمولا پریودم منظم هست با فاصله ۲۸ روز برای اولین بار در روز ۱۵ سیکل دچار لکه بینی و ترشحات رشته ای قهوه ای رنگ شده ام ۴۴ سال سن دارم مشکل و بیماری خاصی هم ندارم بنظرتون مشکل خطرناکی است؟ لازمه به مطب مراجعه کنم؟


