Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص سیبل
قرص های سفید سیبل عوارض دارن؟
- خونریزی
سلام خسته نباشید من برای باردوم که باهمسرم رابطه داشتم بازهم دچار خونریزی شدید شدم البته رابطه دوم یه هفته بعد رابطه اولم بود الان خیلی استرس دارم نکنه مشکلی دارم میترسم حضوری رجوع کنم لطفا کمک کنید
- آیا خوردن عرق نعناع برای ماه آخر مشکل دارد
- قرص جلوگیری
سلام من یکساله ازدواج کردم و از جلوگیری از بارداری و مصرف قرص ال دی هیچی نمیدونم نثلا نمبدونم چجوری باید بخورم چند وقت یا چه روز هایی لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم توضیح کامل بدهید
- کاپ قاعدگی
سلام. من از ابتدای امسال کاپ قاعدگی استفاده میکنم و الان بعد از سه دوره استفاده احساس میکنم رحمم پایین اومده نسبت قبل. قبلاً موقع گذاشتن کاپ رحم رو حس نمیکردم اما الان دستم بهش میرسه. آیا رابطه ای بین استفاده از کاپ قاعدگی و افتادگی رحم وجود داره؟ آیا باید به استفاده از کاپ پایان بدم؟ لطفاً راهنمایی کنید. توضیحات: سی ساله هستم و دو زایمان طبیعی داشتم در سال های ۹۵ و۹۸
- درمان هماتوم محل اسکار جراحی سزارین چیست؟
سلام وقت بخیر دوماه هست جراحی سزارین داشتم و خونریزی قطع نشده،تشخیص هماتوم محل اسکار جراحی دادن به اندازه ۲۰*۲۰میل،آیا نیاز به جراحی مجدد هست؟خونریزی خیلی شدید میباشد
- احتمال بارداری با پیشاب بدون دخول
سلام خانم دکتر من با نامزدم رابطه بدون داشتم من یه ساپورت بدون لباس زیر پام بود ولی نامزدم لخت بود احساس کردم ساپورتم کمی پیش اب روش ریخته وخیس شده بعد از اون از رو ساپورت با دست منو ماساژ دادن ایا امکان بارداری هست من باکره م وبرای تنبلی تخمدان کلوکوفاژ وسیپترون کامپاند مصرف میکنم ماه دوم از مصرف قرص بود که ۳روز گذشته بود این رابطه رو داشتم
- مایع آزاد ب میزان 3cc در آدنکس راست مشهود است
- بتا ۴۰۰۰ روز موعد
سلام خانم دکتر عزیزم من سیکلم تو اقدام متغیر شد از ۲۷ تا ۳۰ روز ماه پیش ۳۰ روزه بود اخرین پریود ۲۳ ابان بود ۲۳ اذر بتا ۴۰۵۳ بود من ۳ روز قبل بی بی چکم مثبت شد و پررنگ بود من حساب میکنم حداکثر ۲۱ روزه میتونه باشه خطرناکه؟نه درد خاصی دارم جز درد خیلی خفیف پریودی لکه بینیم ندارم چرا بتام بالاست؟خارج رحمی نیست؟من مادربزرگم دوقلو داشتن ممنونم🙏🏼🙏🏼
- کیست مولتی لوکولار
با سلام من پریودم ۲ هفته عقب افتاد سونو دادم یه ضایعه مولتی لکولار به ابعاد 63*96 در ادنکس راست نشون داده که نیاز به ام آر آی داره، و هنوزم پریودم نشدم گفتن جراحی، ولی نمیخوام جراحی کنم راه دیگه داره؟
- سلام ابا میشود با خوردن قرص استروژن و پروژسترون رحم کوچک را درمان کرد
- درد و خونریزی
سلام خانوم دکتر ایا سرکلاژ شکمی بعد عمل درد و خونریزی زیادی داره ؟ معمولا بعد چند روز عادی میشه ؟ ایا همون روز مرخص میشیم یا یک شب باید بمونیم؟ ممنونم
- مشکلات زنانه
سلام ۶ ماه عفونت قارچی دارم هفته ای ۱ عدد کپسول فلوکونازول مصرف کردم عفونت کمتر شده اما خیلی درد زیر شکم دارم ازمایش هم دادم دیابت ندارم فیبروم ۳ سانتی اینترامورال هم دارم مدتی هم هست دهانه رحم حین معاینه دیده نمیشه دکتر زنان فرمودن باید با بیهوشی در اتاق عمل بیمارستان کولپوسکوپی بشم و نمونه برداری از دهانه رحم انجام شود ایا اینکار رو باید انجام بدم خیلی میترسم
- سیپرترون و لکه بینی
سلام بعد از خوردن قرص سیپرترون کامپاند چار تا قرص دارونما مونده ولی لکه بینی پیدا کردم قرصا رو ادامه بدن یا قطع کنم
- iui در مطب
سلام ببخشید خانم دکتر شرف الدین ایا توی مطب کار iui انجام میدن؟
- پولیپ
سلام و درود خانم ۵۱ ساله هستم از ۴۵ سالگی بعد دوران پریودم لکه بینی داشتم ک ۶ماه ۶ ماه ب پزشک مراجعه میکردم و قرص ترنسید و مفنامیک تجویز می کرد تا اینکه بدلیل ضخامت رحم و خونریزی زیاد دوران پریود تجویز کورتاژ تشخیصی کرد و سال ۱۴۰۲ کورتاژ تشخیصی انجام دادم همیشه فیبروم ریز ک ب گفته پزشک اندازه شنریزه بود حدود دوسه تا داشتم و پزشک گفت ضایعه ای میبینه در رحم ک بعد کورتاژ متوجه شد پولیپ بوده بعد کورتاژ تشخیصی تا چن ماه خوب بودم وپس از سه ماه بعد کورتاژ پزشکم داروی هورمونی پروژسترون تجویز ک پس از مصرف دارو دچار خونریزی شدید و ادامه دارشدم ک دکتر گفت بدنت با داروی هورمونی سازگارنیس و چهار ماه برام آمپول یائسگی تجویز کرد ک یائسه بشم بعد از چهار ماه با قطع آمپول مجدد پریود شدم و بخاطر عوارض آمپول ادامه ندادم الانم پریودم همیشه منظمه و حجم خونریزیم همیشه از اوایل بلوغ زیاد بوده در دوران پریود ولی بعد از پاک شدن از پریود بازهم تا روز بیستم پریود ترشحات آبکی زرد و گاهی صورتی و گاهی قهوه ای زیاد دارم تاروز بیستم چرخه قاعدگی ک کاملا قطع میشه الان تازه دوباره سونو انجام دادم میشه بررسی کنید و راهنماییم کنید ممنونم. رحم ابعاد بزرگتراز حد طبیعی و با اکوی هتروژن و میوماتوز 96×73×144 میلی متر رویت شد. کانون افزایش پولیپویید در سگمان تحتانی اندومتر بانمای hyper hetero echo و حداکثر ابعاد 21×11×55میلی مترهمراه با گسترش تحتانی به ابتدای کانال اندوسرویکس و همراه با رویت ساقه وسکولار از سایر قسمت ها حداکثر ضخامت اندومتر9mmاندازه گیری شد. ●میوم ترانس مورال در میومتر قدامی و سمت چپ بادی رحم با ابعاد 53×60میلی متر رویت شد. (Figo=4-5) ●میوم سای موکورال با ابعاد 19×37 میلی متر در میومتر خلفی و راست فوندوس رویت شد. (Figo=3) ●چند میوم اینترامورال در بادی و فوندوس با حداکثر دیامتر 20mmرویت شد. هردو تخمدان حجم و نمای نرمال دارند. سایز تخمدان راست16×27 تخمدان سمت چپ 18×31میلی مترمی باشد. فولیکول غالب 20mmدز تخمدان چپ رویت شد. ضایعه سیستیک و یا سالید در ادنکسها دیده نمی شود. چند کیست Nabothianدرسیروکس باحداکثردبامتر10mmرویت شد. مایع آزاد درحفره لگن دیده نشد.
- خط خونی رنگ روی شکم
- اقدام برای بارداری
سلام خانوم دکتر ببخشیدمن تنبلی تخمدان درتخمدانم کیست دارم دکترزنان به مدروکسی پروژسترون داده شبی 2عدد از14پریدی به مدت 10شب ولتراکس لتروزول داده حالامن دکترمو عوض کردم به من گفته این داروهاروبخور برام دوفاستون نوشته شبی یک عدد بخورم یعنی گفت داروقبلیارو بخوردوفاستون هم بخور حالا چطوری هم مدروکسی پروژسترون بخورم هم دوفاستون؟؟؟ البته دوفاستون شبی یک عدده که این دکترجدیدم داده؟؟؟من 3شب که قرص دوفاستون شروع کردم ولی مدروکسی رو4روزدیگه شروع میکنم از14پریدی میخوام بدونم دوفاستون ومدروکسی پروژشترون میشه باهم خورد؟؟؟؟ مثلا دوفاستون شبی یک عدد بخورم اما مدروکسی پروژسترون رو از14پریدی شروع کنم میشه ؟؟؟؟راستی خانوم دکتر ضرر نداره اگه حامله باشم ؟؟چون 22فروردین اقدام کردم برای حاملگی حالا شایدبشم ممنون که جواب میدین
- رحم
سلام خانم دکتر من یه سه سقط بالای 3ماه داشتم خانم دکتر یه دکتر طب سنتی گفته باید پوست بلوط رو بپرس مداخل آبش هفته سه مرتبه داخلش بشینی تا رحم سفت بشه میترسم رحم کلا خشک بشه الان به نظر شما این کارو بکنم جواب میده
- واریکوسل
Immotile 62.6% یعنی واریکوسل داره همسرم؟ باید عمل کنه یا نه با دارو برطرف میشه ؟ واسه بارداریم مشکل ایجاد میکنه ؟ خواهش میکنم جواب بدید ...


