Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست تخمدان
ایا درد کیست اکوفری به دیامتر ۳۰م م در تخمدان راست وفولیکول به دیامتر ۲۲ م م در تخمدان چپ منتشر میشود
- سونو رحم
سلام در رحم من اکوی میو متر یکنواخت پیدا شدش این یعنی چه
- قرص اورژانسی
سلام . دیشب ساعت ۱۲ رابطه حفاظت نشده داشتیم و بلافاصله ۲ عدد قرص اورژانسی خوردم. کودک سه ماهه دارم . تاریخ انقضای قرص 2023 بوده . دوباره بخورم ؟؟؟
- معاینه پرده بکارت
سلام خانم دکتر عزیز وقت بخیر من همونی هستم که گفتم یه دوستی دارم که در روستا زندگی میکنه و خودش رو معاینه کرده و حین معاینه و بعد از معاینه در محلی که بازش میکرد برای دیدن پرده درد و گرفتگی احساس کرده و این کار را ۵ بار تکرار کرده و بعد از ۱ روز از معاینه پریودش۷ روز جلو افتاده و بعد از پریود که خواسته خودش رو معاینه کنه اون قسمت واژنش منقبض شده و از اون موقع از استرس حدود ۲ ماهی پریود نشده و پریودش هم از استرسی که میکشه بی نظم شده خانم دکتر عزیز در جواب شما گفتین معمولا مشکلی نیست ولی برای اطمینان به پزشک هم مراجعه کنه ولی ایشان نمیتونه به پزشک بره چون اصلا پزشک زنانی در روستاشون نیست چون تو جنوب زندگی میکنن اگه میشه خودتون قطعی نظر بدین ممنونم از شما منتظر جواب هستم تا من هم به ایشون اطلاع بدم که با این اقدامات پرده سالمه یا نه ؟؟؟
- بیمارستان طرف قرارداد
با سلام خانم دکتر کدوم بغیر از قائم کدوم یکی از بیمارستان های خصوصی هستن؟
- تاخیر پریودی
سلام خسته نباشید من کنکوریم و احتمالا روز کنکور هم پریود میشم میخواستم بدونم از چه راهی برای تاخیرش استفاده کنم که کمترین عوارض رو داشته باشه؟
- لکه بینی حین مصرف قرص سیپروتن کامپاند
سلام ببخشیدمن قرص سیپروتن کامپاندبرای تنظیم پریودی میخورم،۱۰روزدارم میخورم کلا۴روزپاک بودم والآن۲روزبازلکه بینی دارم اماداروراهمچنان میخورم،بایدچکارکنم؟ضمن اینکه یک دونه کیست فولیکولاردارم بایدچ کنم؟خیلی نگرانم
- زگیل واژن
سلام من دوساله یک جوش کنار واژن داشتم الان بزرگ شده اندازه یک نخود شده به دکتر مراجعه کردم گفتن باید نمونه برداری کنم میترسم لطفا راهنمایی کنید
- آمپول ترکسومازدم وبعدازیک ساعت به خونریزی افتادم . دکترزنان قرص مدروکسی پروژسترون دادوبعداز روز ۵ پریودی شبی یک عددمصرف کردم وخونریزیم قطع شدالان ۷ دونه استفاده کردم ولی دوباره به خونریزی افتادم. چه توصیه ای دارید؟ ممنون ازشما
باسلام آمپول ترکسومازدم بعدازیک ساعت ونیم به خونریزی افتادم طبق دستورپزشک زنان قرص مدروکسی روازروز۵پریودی هرشب یک عددشروع کردم وخونریزی قطع شدالان ۷ شب دارم میخورم (شبی یک عدد) ولی دوباره به خونریزی افتادم ممنون میشم راهنمایی کنید
- تهوع و درد شدید پریود
سلام من ۱۷ سالمه الان ۶ماهه که روز اول پریود درد شدیدی میگیرم طوری که نمی تونم بخوابم و تهوع میگیرم و بالا میارم خونریزیم نرماله شدید نیست علتش چی میتونه باشه آیا خطرناکه؟
- پارگی فورشت
سلام دکتر وقتتون بخیر آیا آسیب دیدگی فورشت به اندازه یک دانه برنج کوچک در گواهی عروس مشکل ایجاد میکنه؟ و اینکه چون الان پریودم این آسیب دیدگی رو بخوام با کرم سیکازوم فیس دوکس ترمیم کنم ترمیم میشه؟
- تاخیر در پریودی
سلام من یه دختر مجرد هستم که ۴ ساله از شروع پریودیم میگذره ، توی سال اول و دوم و تقریبا چند ماهی از سال سوم پریودیم هیچ تاخیری نداشتم و دورم منظم بود اما با تاخیر پریود میشدم جوری که ۲ تا ۴ ماه از پریودم قبلیم میگذشت تا دوباره پریود میشدم الانم کمتر از یه ماهه دارم قرص سفکسیم ۴۰۰ مصرف میکنم و ۴ ماهه پریود نشدم آیا ممکنه بخاطر مصرف این قرص باشه که اینقدر پریودیم عقب افتاده ؟؟؟ و اینم بگم من پارسال به دکتر متخصص مراجعه کردم و آزمایش و سونو هم دادم ولی هیچ مشکل قابل توجهی نداشتم و ایشون گفتن بخاطر استرس امتحاناته چون اواخر خرداد من مراجعه داشتم ... خواهش میکنم اگه بشه علت رو بفرمایید ؟ آیا نیاز به مراجعه به پزشک هست؟ یا بر اثر قرصه و طبیعیه؟؟
- ایابرای کسی که تخمک اهدایی میگیره همون داروهارومیدان?
سلام من مشکل بارداری ندارم مشکل ژنتیکی برای همین به نظر دکتر ژنتیک ازتخمک اهدایی استفاده کردام الان جنین فریز شده دارم وداروهای سوزن ناکسپرین۴۰ وقرصاسترادیول والرات ۱ اسید فولیک ۱دادان وگفتن از روزدوم پریودی استفاده کنم تا ده روز بعد برم مطب نمیدونم حالا باید این داروها رواستفاده کنم چون من بچم که هفت سال بود براثر بیماری کلیه ژنتیکی ازدست دادام ازشما ممنون میشم راهنماییم کنید
- (پیشگیری)
سلام خسته نباشید خانم دکتر پیشگیری طبیعی باعث تنبلی تخمدان میشود لطفا راهنمایی کنید
- عقب افتادن پریودی
چند ماه پریود عقب میفته۰بچه شیر میدم۰این ماه بعد۲۱روز پریود شدم الان ۱۲ روز گذشته پریود تموم نمیشه۰از روز اول پر بودم ال دی میخورم چون دکتر ما مای بهداشت گفت ۴ماه بخوری پریود منظم میشه.دلیل قطع نشدن پریود چی میتونه باشه؟
- بکارت
اگه واقعا بکارت من اسیب دیده باشه باید قید زندگیمو بزنم شنیدم باعمل بکارت تورابطه بازم خون میاد اگه برای معاینه بکارتم ب پزشک معالجه کنن حتما ذکر میشه ک بکارت من عمل شده؟؟نمیشه بنویسن ک بکارت دارم؟
- آدنومیوزیس
سلام خیلی ممنونم خانم دکتر عزیز من یک دختر مجرد ۳۵ ساله هستم که متوجه شدم قاعدگی من از ۴ روز به ۲روز یا تغییر کرده و اما درد قاعدگی به همان صورت قبل هست لذا سونو گرافی انجام شده تخمدان سالم ولی رحم آدنومیوزیس هست چند سوال داشتم ؟؟آیا خیلی خطرناک هست ؟آیا اقدام درمانی و مصرف دارو نیاز هست ؟آیا قابلیت خوب شدن دارد ؟؟آیا در آینده مشکل پیدا نخواهم کرد ؟؟؟ممنونم
- پریود نامنظم واختلال درقاعدگی
سلام وقتتون بخیر من بهمن ماه کولپسکوپی شدم و بعد از اون پریودی هام طولانی شده باید چکار کنم و سونو واژینال هم انجام دادم و گفتن که رحم ضخیم شده ایا این علتش هست و باید چکار کنم
- عوارض ال دی
سلام وقت بخیر خسته نباشید بعد از دوماه بعد از هیستروسکوپی بقایا برای جلوگیری از بارداری به مدت ۶ ماه ال دی مصرف کردم.از ماه سوم مصرف دچار لکه بینی شدم البته این لکه بینی بصورت طولانی تر شدن روزهای پریودم بود.یعنی از پریود ۸ روزه تبدیل شد به لکه بینی بعد از روز هفتم تا ۱۰ الی ۱۱ روز .بعد از ۶ ماه مصرف قرص رو قطع کردم ولی هنوز هم روز دهم پریود لکه خیلی خفیف دارم یعنی اصلا به لباس زیر نفوذ نمیکنه و اگه دستمال رو به واژن فشار بدم لک قهوه ای روشن میبینم.یا هنگام دفع مدفوع با زور زدن کمی لک میبینم.آیا با قطع ال دی بازهم اثرش باقی می مونه تا چند وقت؟نیاز به مصرف مفنامیک اسید نیست؟ ضمنا دکتر زنان و هم دکتر عمومی معاینه کردند و گفتند مشکلی نداری.ممنونم از وقتی که می گذارید
- جنرال تونیک
سلام وقت بخیر آیا پودر جنرال تونیک که برای افزایش وزن استفاده میشه و تو ترکیباتش رازیانه داره با قرص های ضدبارداری تداخل دارد؟ و اثر آنها را کم میکند؟


