Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام خسته نباشید من ۲ماه پیش امده بودم پیشتون خانم دکترچندماهه اقدام کردم چراهنوزحامله نشدمهمه ازمایش هاموهم دیدین گفتین مشکل ندارین
- زایمان طبیعی بعد از سزارین
با سلام بنده 28 سالمه و سه بار سزارین شدم میخاستم بدونم میتونم در بیمارستان مجهز زایمان طبیعی داشته باشم، البته قبل از انجام اینکار بررسیهای لازم به لحاظ سلامت رحم را انجام داده باشم. ممنونم
- جلوگیری از بارداری
سلام وعرض ادب ببخشید سواله بنده این هست که بعد از مصرف ۴عدد قرص ld و۱۲ ساعت بعد ۴ قرص دیگه برای جلوگیری از بارداری بلافاصله بعد از رابطه ایا بازهم امکان بارداری هست چون هنوز پریودی شروع نشده بعد از گذشت ۵ روز ؟؟ واینکه در این مدت درد شدید پهلوداشتم وسونوگرافی هیدرونفروز کلیه وکلسیفیته شدن کبد رانشان داد ایا امکانش هست که از عوارض قرص ldباشه وبرای درمان باید چکاری انجام بدم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
- سلام خانم دکترمن ۳۸سال دارم و۳ساله که باآمپول یاقرص پریودمیشم ومیگن تاحدزیاده یایسه شدم بیماری افسردگی دارم ویه دکتربهم گفت دچارشوک عصبی شدی الان خودبه خودمریض شدم یه هفته پاک بودم دوباره مربض شدم چکارکنم؟
- سلام و احترام ،دو ماه قبل در هشت هفتگی به علت توقف رشد جنین خود بخود سقط شد چند روز کاملا بافت و کیسه و جنین دفع شد بعد ده روز پاک شدن رفتم سونو گفتن جنین دفع شده فقط نیم سانت بقایا مونده که با پریود بعدی دفع میشود بعد ان سر تایم پریود بعدی پریود شدم منتهی در حد لک بینی و کم سر هفت روز هم پاک شدم مجدد سر پریود بعدی که هنوز وقتم نبود پنج روز زودتر پریود در حد لک بینی بازم داشتم و پاک شدم الان سر پانزده روز فاصله از لون موقع مجدد پریود شدم و بعد چند روز یهو شدید شده و روز هشتم رفتم سونوی واژینال که تشخیص دادن بقایا هنوز خارج نشده و متورم شده الان باید چکار کنم سونو گفتن کورتاژ کنم بهتره ولی من دوست ندارم راهی هست که بقایا دفع بشه و خونریزی من کم بشه
باسلام وخدا قوت،خانم دکتر عزیز لطفا راهنمایی بفرمایید،بنده تازه بعد سونوی شکم.ولگن متوجه بار داریم شدم که هشت هفته است ،اما در سونو نشون داده که یک ساک نامنظم دارای هماتوم 20درصد وجنین فاقد ضربان قلب حالا دکتر رفتم گفتن باید سقط کنی به نظر شما باید چکار کنم علائم درد، خونریزی، لکه بینی وغیره رو ندارم وبار داری سوم میشه ودر گذشته هیچگونه سابقه سقط وکورتاژ نداشتم ودوتا فرزند سالم دارم متشکرم راهنمایی بفرمایید
- زنان
سلام خانوم دکتر ، جواب سوال منو ندادین ، سوال ویرایش شده)باسلام من دختری هستم ک دیروز با نامزدم رابطه داشتم،مایع منی را ب داخل معقد ریخت اما فک میکنم مقداری هم ب داخل واژنم ریخته شد، از چندیقه بعدش شکم دردم شروع شد ، زیره شکمم و اطرافش افتضاح درد میکنه انگار درده زایمانه ، ب روی شکمم نمیتونم بخابم اصلا ، حالت تهوع و سرگیجع دارم ,امروز صب هم داخل ادرارم خون دیده شد، خیلیم بی حوصله ام ، ۵ روز دیگه هم وقته عادتمه ،توروخدا بگین علت چیه
- سلام و خسته نباشید.من ۲ماهه پریودم نامنظم شده و ۴ماه برای بارداری اقدام کردم ولی فعلا نتیجه نگرفتم .دکتر قرص مدروکسی پروژسترون داد بهم از روز ۱۶قاعدگیب مدت ۱۰شب شبی ۲عدد مصرف کنم ایا در این مدت مشولی نیست ک برای بارداری اقدام کنم.
- پرده بکارت و بارداری
سلام دکتر زنان به من گفت پردم از نوع حلقوی هست و در سایت هم خوندنم که از طریق پیشاب هم احتمال بارداری وجود داره میخواستم ببینم این احتمال در نوع پرده حلقوی بیشتر میشه؟ اگر مرد به ارگاسم نرسه و منی خارج نشه، مایع شفاف خارج شده به هنگام ملاعبه باز ممکن است حاوی اسپرم باشد ؟
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر . من 31 سال دارم و تقریبا یکسال مشکل عفونت دهانه رحم داشتم که با فریز مشکل حل شد . الان تقریبا 8ماه است که اقدام به بارداری گرفته ام . اما نتیجه ای نداشته . چندین دکتر بعد از معاینه گفتند که مشکلی نداری اما تنها یک دکتر گفته بود که ممکن است در این سن لوله هایت بسته شده باشد دیگر امکان بچه دار شدن نداشته باشی . میخواستم بپرسم آیا واقعا صحت دارد یا نه؟ و اینکه آرمایش قبل از بارداری هم انجام شده بدونه هیچ مشکبی و مولتی ویتامین هم مصرف میکنم . چه افداماتی باید برای بارداری انجام دهم ؟
- بارداری مجدد
سلام.برای بارداری مجدد باید سونوگرافی رحم وتخمدان ها انجام شود؟من یکسال از آخرین بارداریم میگذرد.آزمایش های قبل بارداری ام مشکلی ندارد .سونوگرافی لازم است؟
- منظور از اکوژن درموید احتمال حاملگی یا نطفه هست؟
- بررسی سونوی ترانس واژینال برای بقایای بارداری
در بررسی سونوگرافی، رحم در ابعاد تقریبی ۴۳*۹۳میلیمتر در موقعیت طبیعی ،اندومتر با ضخامت ۱۴ میلیمتر، اکوی هتروژن مشاهده شد.تصویر endometrial echo complex به ابعاد ۳۳*۱۴*۱۸ میلیمتر و به حجم ۴.۵ سی سی در کاویته اندومتر رویت شد که در بررسی کالر داپلر دارای وسکولاریته کمتر میومتر مجاور می باشد که مطرح کننده RPOCگرید یک می باشد.در کاویته آندومتریال رحم ضایعه ای مشاهده نشد. در کلدوساک خلفی مایع ندارد
- توده
یک توده سالید کیستیک به ابعاد 20*20*25 سانتی متر در سمت راست شکم مشاهده شد بنطر میرسد از آنکس سمت راست احتمالا تخمدان منشا گرفته و به سمت بالا به زیر دیافراگم امتداد پیدا کرده آیا خطرناک هست؟ احتمال ترکیدن دارد ؟
- سلام خانم دکتر چه کنم ان تی من بالا نره سقط نکنم
- خونریزی شدیدودفع لخته خون
سلام هفته شانزدهم بارداری هستم،ناگهانی دچارخونریزی شدیدودفع لخته خون تقریباباندازهیک جگرمرغ شدم ییمارستان رفتم سونوگرافی نشان دادجنین سالم بودوهیچ مشکلی نداشت علت راخونریزی اطراف جفت تشخیص دادن،سرویکس هنگام سلامت 46بودالان35شده در مجاورت انتهای تحتانی جفت کانون اکوفری به ابعاد12×16به نفع هموراژی ناشی از marginaldetachmentofplacentaدیده میشود.جفت در دیواره قدامی وبا گرید1ملاحضه شد با گسترش به ترال راست.
- بارداری
سلام من هفته ششم بارداری هستم و ترشح شیری رنگ دارم مشکل هست یا طبیعیه؟
- افزایش سایز سینه
سلام وقتتون بخیر سریعترین و کم عارضه ترین روش برای افزایش سایز سینه چه روشی است؟
- سلام میشه جواب این ازمایش و بگید
Received fixed specimen in formalin consisted of multiple fragments of dark brown soft tissue M: 5×4×3cm S.O.S :M/17
- بارداری
سلام من 28هفته دارم سرما خوردگی شدید گلوم خیلی میسوزه و میچسبه بهم من میتونم از پودر روتارین استفاده کنم؟
- رحم
سلام. ضایعه اکوژن به دیامتر ۱۳ میلی متر در ناحیه فوندال کویته اندومتر مشهود است. و میتواند مطرح کننده پولیپ باشند. منظورم چیست ؟ ایا خطرناک است ؟


