Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست تخمدان
کیست هموراژیک تخمدان داشتم سمت راست پاره شده بود عمل بازکردم الان سمت چپ تخمدونم دردگرفته رفتم سونو گفتن کیست هموراژیک4سانتی داری چکار کنم بزرگ نشه مث اون؟ دراثر چی ایجاد میشن و آیا اگه بارداربشم مشکلم حل میشه؟
- پولیپ رحمی
سلام. خسته نباشید. سونو واژینال دادم گفتن پولیپ دارم. دکترم گفته باید عمل بشم. اگه عمل نشم خطرناکه یا مشکلی بوجور نمیاد؟ باتشکر.
- لابیاپلاستی
سلام میخواستم حدودا هزینه عمل لابیاپلاستی رو بدونم امکانش هست تقریبی قیمتشو بگین
- سرکلاژ
سلام اگر در زایمان های زودرس مشکل فقط نارسایی دهانه رحم باشه و سرکلاژ واژینال موثر نباشه چه راه حل هایی وجود داره که موثر باشه و این اتفاق دوباره نیوفته؟لطفا راه حلی پیشنهاد بدید که خیلی موثر بوده باشه و تقریبا صددرصد جواب بده
- نون هموژن یعنی چه
رحم با ابعاد36*64میلیمتر با اکو بی میومنر نون هموژن مشاهده میشود اندو متر با ضخامت 3میلیمتر مشهود است یعنی چه سن32
- زایمان
سلام خسته نباشیدتوروخداکمکم کنیدمن شهرستان میشینم ویه ماهه سزارین شدم بیشتروقت هابخیه هام میسوزه دکترم رفتم قرص دادولی فرقی نکرده چیکارکنم
- ترشح زرد رنگ
سلام خسته نباشین من سه هفته سزارین شدم بچه داخل شکمم مرده بود سزارینم کردن و رحمم همونجا پاره کردن قبل عمل چون دوروز داخل زایشگاه بودم ک طبیعی کمکم کنن دفع بشه ولی نشد آخر شب سوم تبم رفت بالا فشارم زد گفتن عفونت داری چون بخاطر معاینه های زیادی ک کردن فشار آوردن و کیسه آب داخل شکمم پاره شده بود و متوجه نشدن و خونریزی داخلی پیدا کردم بخاطر پاره شدن رحمم و بعد منو بردن اتاق عمل سزارین کردن الان چند روز لک بینیم مثل ترشح زرد رنگ بوی بد داره خواستم ببینم آیا این نشانه عفونته یا طبیعی هست؟؟
- عقب افتادن پریود با خوردن قرص استرادیول
من قبل از پرواز به امریکار بخاطر جنگ دچار پریود شدم که به مدت ۲ هفته ادامه داشت و سونو گرافی و آزمایش انجام دادم دکتر گفتن دچار استرس یایسگی شدی ۴۳ سال دارم و سفر به امریکا داشتم و همچنان با مصرف قرص یاسمین پریود بود با دکتر در تماس بودم گفتن قرص استرادیول از ۷ ام پریود به مدت ۱۵ شب بخور الان از تاریخ پریود بعدیم ۱۰ روز گذشته و من پریود نشدم حامله هم نیستم چه کنم
- عفونت بخیه کیست بعد از ۲۰روز
سلام وقت بخیر من ۲۰روزقبل عمل کیست داشتم الان یکی دوروزه متوجه شدم عفونت کرده یه قسمت از بخیه رفتم بیمارستان سرم وانتی بیوتیک زدن الان از دیروز همون محل عفونت خون میده چکار کنم ؟
- درباره رحم
من ۶۱ سالم هست و فقط برای جماپ سونو انجام دادم که این جمله نکرانم کرده Endometrial thickness is 6mm and it's echogenicity represent secretory phase اکه ممکنه برام توضیح بدین که مشکلی هست یا نه. ممنون از وقتی که میگذارید
- عفونت واژن
سلام خسته نباشیدخانم دکتر من بعداززایمانم یک ساله زایمان کردم درماه دوبارمریض میشم بنظرتون مشکل نداره
- کیست کلسیفیته
سلام وقت بخیر،درآخرین سونوواژن یک کیست کلسیفیته(دررموسیست)به اندازه 7میلی متردرتخمدان چپ دیده شده،بنظرشما احتمال تبدیل کنسربدخیم وجوددارد؟
- بیماریهای زنان
سلام ، ببخشید دکتر من دو ماه درست پریود نمیشم در حد خیلی کم ، هم میوم ۲ سانتی دارم هم کیست ، قبلا موقع پریودی خونریزی داشتم ولی الان ۲ ماه نامنظم شده ، خون کم میبینم ، دکتر امپول پروژسترون بهم داد، الان یک روز پرزود شدم ولی خون کمه ، میتونم امپول پروژسترون رو بزنم که خونریزیم زیاد بشه
- کیست تخمدان
کیست یونی لوکولار بدون سپتا و ندول خارجی به ابعاد ۳٫۵ که یکسال موندگاره و جریان خون طبیعی داره و در درجه ی اول به نفع سیست ادنوماست آیا خوش خیمه یا بدخیم ؟ آیا این کیست با دارو برطرف میشه یا خیر ؟
- عادت ماهیانه
سلام دکتر وقتتون بخیر من همیشه هفدهم هر ماه پروید میشدم ولی نمیدونم چرا این ماه تا الان که ۲۴ هستش نشدم خیلی نگرام ۱۵ سالمه ممنون میشم کمکم کنید
- سقط جنین با قرص ۶ هفته سه روز
سلام خسته نباشید ۱۲ اسفند سونو رفتم گفت ۶ هفته وسه روز با قلب و ساک حاملگی و همه چی بود ۱۴ ام قرص مصرف کردم خونرزی داشتم روز اول زیاد با لخته بعد از دو سه روز تبدیل به لکه بینی شد بعد ۱۹ اسفند دوباره خونریزی زیاد شد همراه لخته که یه لخته خاکسترز رنگ حفره دار ازم افتاد چون خونریزی زیاد شد رفتم دکتر اورژانسی برام سونو نوشت قبل سونو معاینه کرد گفت دهانه رحمت باز نشده لخته و خون پشتش مثل اینکه زیاده بعد دکتر سونو رفتم گفت دفعه قبل بهت چی گفتن گفتم ۶ و ۳ روز بوده قلب داشته وساک حاملگی همه چی گفت من الان هیچی نمیبینم وحالت رگ خونی وریشه ای چیزی اینا ولی باتوجه به خونریزی هفته بعد بیا شاید داری چیزی دفع میکنی ولی ضخامت یکم انگار زیاده برو دکتر زنان نشون بده سونو تو نوشته شده بود ابعاد رحم میومتریال وپست پارتوم میباشد واندومتر هتروژن به حداکثرضخامت ۱۳ م.م میباشد خون ولخته های بدون وسکولاریته واضح مطرح کننده rpocتایپ 0باشد که تطابق با بتا وسونوگرافی فالواپ توصیه میشود در تخمدان ها soildوsysticو ضایعه فضاگیر دیده نشد ومایع ازاد در حفره لگن دیده نشد بردم دکتر زنان سرش شلوغ بود دوتا زایمان دیر وقت داشت چون من هم شب دیروقت رفته بودم گفت اگه خونریزی کم شد فردا باید بستری شی گفتم الان خونریزی دارم خوبه بده گفت اگه تا الان میخواستی دفع کنی حتما دفع میکردی در صورتیکه تو سونو گفت هیچی نیست فقط ضخامت یه مقدار بالاست بعد دکتر سونو گفت یه هفته دیگه بیا برای سونو من موقعی که اومدم منزل با سونو های سالهای قبلم که نه پریود بودم نه باردار مقایسه کردم ضخامت اندومتر اون موقع هم ۱۰ م.م.بود الان یعنی سه میلی بیشتره با توجه به اینکه میگن زیر دوسانت دفع میشه دکتر هم اصلا جواب درست نداد بقایا دارم یا ضخامت زیاده من متوجه نشدم باز دکتر دیگه نمیتونم تو این ایام برم دوتا بچه هم دارم یکیش کوچیکه ممنون میشم پاسخ کامل وکلی بهم بدید ۳۳ ساله هستم با دوفرزند با تشکر
- سقط جنین
سلام خانم دکتر لطفا تفسیر این سونو رو بهم بگید آیا این بقایای سقط بارداری خودبخود دفع میشه یا نه خطرناکه تصویر ناحیه هایپرهترواکو به ابعاد تقریبیmm 15*15*16 و حجم تقریبی ۲ccدرون کاویته رویت شد که مطرح کننده بقایای بارداری / colt میباشد ، چکار باید بکنم من سه روز تو بیمارستان بستری بودم قرص میزوپزوستول در ۶ دوز دریافت کرده بودم تو بیمارستان دفع نشد چیزی ، ترخیص که شدم تو خونه یه چیزی شبیه بافت حالا یا شاید همون ساک بارداری دفع کردم لطفا بگید نیازی به جراحی دارم یا خودش دفع میشه
- جراحی زنان
سلام من 27سال دارم زخم داشتم و کولپوسکوپی انجام دادم میخوام نظر شما رو هم بدونم
- تزریق آمپول واریوپپتیل و استپ شدن قاعدگی
باسلام بعلت خونریزی شدید درسیکل های ماهانه به پزشک زنان مراجعه نموده و آمپول واریوپپتیل را سه عدد برای استفاده هر ماه تجویز نمودند پس از تزریق آمپول دوم در ماه دوم قاعدگی و خونریزی موفق شده الآن ۱۲ روزه که عقب افتاده پرسشم این است آیا استفاده از این آمپول پریودی را متوقف میکند؟ اگر تآخیر ایجاد میکند چند روز یا چند هفته است ممنونم
- سلام خسته نباشید خانوم دکتر جواب تست پاپسمیر من نگرانم کرد توش گزینه Routine Follow_ Up هست اگه لطفاً جواب بدید ممنونم


