سلام.دوفاستون باعث نظم درپریود شما می شود و ارتباطی به باردارشدن شما ندارد.داروی اصلی شما گلوکوفاژ است.برای بارداری پزشکتان تغییر خواهند داد.
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام خانوم دکتر خسته نباشید من دو روز پیش سرکلاژ شکمی شدم امروز از بیمارستان مرخص شدم مقداری لکه بینی دارم. به نظر شما طبیعی هست یا باید کاری انجام بدم؟
- مصرف قرص مایوکارمت در بارداری و کاهش حرکت جنین
سلام، بنده ۳۵ سال دارم و در هفته ۲۸ بارداری هستم. به دلیل مشاهده آریتمی قلب در نوار قلب، متخصص قلب قرص مایوکارمت ۲۳/۷۵ تجویز کردن. الان دو شب هست که مصرف میکنم، اما متوجه کاهش حرکات جنین شدم. البته در یک ساعت ۵ حرکت دارد، اما نسبت به روزهای قبل خیلی کاهش پیدا کرده مخصوصا حرکت های بزرگ، میتونم بگم در روزهای گذشته در ۱۰ دقیقه ۵-۶ حرکت خیلی واضح و محکم داشت. میخوام بدونم مصرف این قرص برای جنین مشکلی ندارد؟ با سپاس
- شیاف پروژسترون
باسلام خانوم دکتر من از اول بارداری مشکل خاصی نداشتم به این خاطر شیاف پروژسترون استفاده نکردم ولی الان که ۲۱هفته هستم درد های زیر شکمم زیاد شده هرروز چندساعت یکبار دردش میگیره بعد ده دقیقه اروم میشن میترسم انقباض زودرس رحمی باشه به نظرتون شیاف پروژسترون از هفته ۲۱شروع کنم به استفاده برای جنین ضرری نداشته باشه؟؟؟
- تعیین جنسیت به روش ای یو ای
سلام آیا سرکلاژ شکمی بهتر یا روش های دیگه به من گفتن باید سرکلاژ شکمی بشم
- بارداری
سلام وقت بخیر من ۲۳ شهریور نزدیکی داشتم از ۳۰ ام ترشحات قهوه ای داشتم ۲ مهر به اندازه ۲،۳روز خونریزی در حد پریودی داشتم و روز ۷ از سیکل درد زیر شکم داشتم احتمال بارداری وجود داره؟
- حالت تهوع در بارداری
با سلام و خسته نباشيد خدمت شما . خانم دكتر من ٢٢ سالمه الان ١ ساله اقدام واسه بارداري كردم و تو اين يكسال نتيجه نگرفتم تو اين ١ماه اخير ٢ تا امپول زدم يكي گنال بود ٧٥واحد ١٦ مرداد و فونيلوپ ٧٥ زدم ٣ واحد روز اول ٧٥ واحد و ٢ روز بعد ٣٧/٥ ولي چون دكترم يادش رفته بود كه بگه نزديكي نكن تخمكم هم خيلي زياد شده و هم بزرگ الان زير شكمم درد ميكنه .هم دراز كش و هم خوابيده نظر شما چيه چيكار كنم خانوم دكتر
- با سلام و خسته نباشید
سلام و خسته نباشید خانم دکتر آیا فریز زخم رحم میتواند عاملی بشه برای بچه دار نشدن
- قاعدگی
باسلام خدمت خانم دکتر محترم . من ۹ روز پیش رابطه بدون دخول داشتم ولی روی واژن ریخت ۳۰ دقیقه بعد اورژانسی ۱/۵ لوونژیل خوردم الان پریود نشدم ولی همه علایم قایدگی درد زیر شکم و سفت شدن سینه دارم ولی پریود نشدم احتمال بارداری هست
- زخم واژینال
سلام من ۱۳هفته باردارم تو این مدت عفونت شدید وزخم شدید داشتم به زور راه میرم..کرم واژینال استفاده کردم ولی دوباره عفونتم میاد..چیکارکنم؟
- مصرف قرص اورژانسی
با سلام خدمت شما من ماه پیش قر اورژانسی مصرف کردم و پریود شدم ولی این ماه با گذشت هشت روز از زمان پربودام هنوز پریود نشدم ممکنه به خاطر مصرف قرص بوده باشه و اینکه سفر زیارتی پیش دارم میتونم قرص ال دی مصرف کنم
- اکتی ژل
سلام من ماه ۶بارداری ام دکتربراترشحاتم اکتی ژل داداشکال روبروشورش نوشته براجلوگیری ازعفونت ۳روزیباراستفاده کنید تا اخربارداری استفاده کنم زود به زود عفونت دارم
- اقدام به بارداری
سلام خسته نباشید ببخشید من یه خانم ۲۲ ساله هستم که ۳ ساله عروسی کردم و ۲ سال بود که جلوگیری میکردم وبعد از اون شروع به اقدام کردم که بعد از ۳ ماه متوجه شدم که کیست دارم و۳ ماه کامل دارو LDومتفورمین مصرف کردم وبعد از سه ماه سونو رفتم گفت مشکلی نیست وهمسرمم ازمایش اسپرم داده ۷۵ درصد اسپرم زنده وسالم داشت الان ۹ ماهه که اقدام میکنیم بعد کیست ولی جوابی نگرفتم میخواستم بدونم باید صبر کنم تا یه سال یا پیش متخصص دوباره مراجعه کنم ممنون میشم جواب بدین
- طول سرویکس
سلام خسته نباشید من درآخرهفته۲۵ هستم سونوی واژینال دادم طول سرویس۲۵ درجواب سونونوشته شده: lnt osبسته است وباانجام مانور والسالوا نمای funnelingمشاهده نشد. ممنون میشم که به من مشاوره بدیدکه بایدچیکارکنم
- بقایای بارداری بعد از سقط 20mm
سلام من ۶هفته و ۴ روز بارداری سونو دادم قلب نداشت بعد از ۵ روز چند لخته خون بزرگ و یک تیکه سفیدصورتی دفع کردم بعدش سونو دادم ضخامت اندومتر 10mm و هتروژن است که در بررسی با کالری داپلر مطرح کننده بقایای بارداری ب طول تقریبی 20mm میباشد پزشک بهم قرص سایتوتک داد گفت هر نیم ساعت زیر زبونی بزار بقایای بارداریت بیوفته اما چیزی دفع نکردم و فقط لکه دارم بهم گفتن کورتاژ نکن چون زایمان نداشتی نباید ب رحمت دست زد بنظرتون چکار کنم
- ایا قرص مدروکسی پروژسترون مانع بارداری میشود
سلام وقتتون بخیر من پنج روزه بخاطر نامنظم بودن پریودی هام قرص مدروکسی مصرف میکنم و رابطه محافظ نشده داشتم میخواستم ببینم ایا امکان بارداری در زمان مصرف قرص امکان دارد؟
- تاثیر سونوی NTو NB بر غربالگری ها و تاثیر غربالگری ها بر نتیجه آزمایش آمنیوسنتز
سلام خانم دکتر من سوال پرسیدم ولی شما در جواب فقط . گذاشتین در صورتی که سوالم تکراری نبود لطفا سوالمو پاسخ بدین ممنون میشم سوالم این بود:سلام ببخشید من به جواب سونوگرافی NTو NBشک دارم میخوام بدونم اگه این سونوی NTو NB که در ۱۲ هفته و ۴ روز انجام دادم غلط بوده باشه ممکنه به خاطر اون نتیجه آزمایشهای غربالگری مرحله اول و مرحله دوم بارداری غلط بشه؟ و اگه غربالگری مرحله اول و مرحله دوم بارداری و سونو NTو NBغلط بشه ممکنه باعث بشن جواب آمنیوسنتز هم غلط بشه؟ توروخدا راهنمایی بفرمایید.
- باید حتما لاپراسکوپی انجام بدم؟ یا باز تلاش کنم؟
سلام ۴سال ازدواج کردم ۳۳سال سن ،بعد از ۸ ماه تلاش رفتم عکس رنگی گرفتم و احتمال انسداد لوله رو داده بودن اما گفتن باید لاپراسکوپی بشی که لوله رو بازکنیم که من همون ماه بعد از عکس رنگی باردار شدم و خودم تو ۶ هفته فهمیدم باردارم که حتی در ۶ هفته رفتم سونو شکمی ضربان داشت و بعد از ۸ هفته ۵ روز بدون لک توقف رشد داشت و دیگه ضربان نداشت و با قرص سقط شد و دکتر گفت بعد از سه ما استراحت آقدام کن و من هنوز اقدام جدیدی نکردم میخواستم بدونم نیاز به لاپراسکوپی هست ؟ و یا دوباره برم عکس رنگی بکیرم ؟ هنوز سه ماه سقطم کامل نشده
- بارداری
سلام وقت بخیرخانوم دکترمن۲۵سالمه ودکتربرام قرص مدروکسی پرژسترون تجویزکردن شبی۲عددالان ۳شب هست که مصرف میکنم میشه هم زمان باخوردن قرص اقدام به بار داری انجام دادیاخیر.؟خیلی ممنون که وقت میزارید وپاسخ میدید..
- بارداری
سلام خانم دکتر من 5ماه پیش سقط داشتم الان کاملن پریودی هام نامنظم شده میخوام باردار بشم ولی نمیدونم چرا جواب نمیگیرم
- بارداری
سلام خانم دکتر ۳۲ هفته باردارم وزن جنین ۲۲۰۰ هست آیا خوبه؟؟؟


