سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تست پاپ
سلام خسته نباشید.تست پاپ من منفی شده اما سلول اندوسرویکال در نمونه دیده نشده.۲۶ سالمه و لکه بینی مدام دارم.تنبلی تخمدان هم دارم.به دکترم نشون دادم گفت تستت منفیه.اما من نمیدونم این تست ارزشی داره یا خیر.با وجود لکه بینی من بعد از چند وقت میتونم تست رو تکرار کنم؟
- زنان وزایمان
سلام.اگر روز اول پر بودی همراه با لکه بینی وخون پر یودی که روزای طبیعیه پریود میاد از رحم مثل خون خشک باشد علت آن چیست؟من برای جلوگیری از بارداری از قرص سیپروترون کامپانی هم استفاده میکنم.و دقیق دیروز باید پریود میشدم که حالت لک هست همیشه اول پروردم وبعد خونریزی اتفاق میفته منتها امروز خونریزی حالت خشکی خون دارد؟چه کار باید کنم تاخونریزی طبیعی اتفاق بیفته
- ترشح خونی به صورت قطره ایی
سلام وقت بخیر دکتر من دختر ۲۴ ساله هستم بعد از یه هفته پریودی قطره های خونی لزج از رحمم خارج میشه حدودا ۳ روزی میشه همراه بادرد در قسمت زیر شکم پایین کمرم و پشت پاهام مشاهده میکنم بنظر شما علتش چیه نگرانم لطفا جوابم را بدهید.با تشکر
- خونریزی
سلام. روز هشتم نهم دهم انتقال خانمم خونریزی داشتن آیا یعنی سقط جنین؟
- قرص
با سلام... بچه یازده ماهه دارم که از شیر خودم تغذیه میکنه البته غذا هم میخوره. میخواستم بدونم میتونم از قرص سیپروترون کامپاند برای جلوگیری از بارداری مجدد استفاده کنم؟ البته باید بگم که هنوز به طور کامل پریود نمیشم. هر دو ماه یک بار بصورت خیلی جزئی
- بی نظمی پریود
سلام خانم دکتر من یک ماه که پریودم رفتم دکتر به ام قرص مدروفم 5دادشش روراست دارم مصرف میکنم ولی خونریزیم بیشترشده علتش چیه
- عمومی
سلام خانم دکتر آیا وجود موهای سیاه در بازوی دختران طبیعیه؟ من موهای بازوم مثل موهای ساعدم هستش خیلی نگرانم که مشکلی باشه
- خونریزی و بی نظمی پریود
یکسالی میشه دچار بی نظمی پریود شدم و خونریزی شدید همراه با دفع لخته دارم دکتر واسم سه دوره قرص دزوسپتیو تجویز کردن که بعد از اون سه ماه دوماه پریود نشدم ماه سوم پریود شدم وحدود یه ماه خونریزی داشتم شدید نبود مجبور شدم دوباره دزوسپتیو مصرف کنم که بسته اول تموم شد بعد ۳ روز پریود شدم و از روز ۷ قرص رو دوباره شروع کردم ولی همچنان خونرززی زیاد دارم راهنمایی کنید چکار کنم
- آیا استفاده همزمان اسپیرونولاکتون و سیپروترون کامپناد و متفورمین مشکلی دارد؟
آیا استفاده همزمان اسپیرونولاکتون و سیپروترون کامپناد و متفورمین مشکلی دارد؟
- لوپرومر
سلام.وقت بخیر.من برای کوچک کردن فیبروم ،طبق تجویز پزشک،دیروز تزریق کردم(روز دوم پریود)حالا همین ماه پریودم تشدید میشه یا ماه بعد؟و اینکه احتمالا عوارضش از کی شروع میشه؟ ممنون میشم جواب بدین.
- بی اختیاری ادرار
سلام دختری ۱۹ ساله هستم.حدود ۲ ماه پیش تو دوران پریودیم خودمو با مالیدن به نوار بهداشتی تحریک کردم و الان دچار بی اختیاری ادرار شدید شدم.جوری ک در همه حالت ادرار ازم خارج میشه برای بقیشم باید به خودم فشار بیارم.بعد از دشویی بلافاصله حس میکنم دشویی دارم.تند تند میرم حتی شبا چندین بار.انقباص شکمی دارم.پیش دکتر اورولوزیست رفتم دارو داد گفت عفونت لگنی.میخواستم بپرسم امکان داره اعصاب مجاری ادرارم صدمه دیده باشه یا مجاری ادرارم پاره شده باشه؟لطفا راهنماییم کنید چه احتمالاتی وجود داره؟و اینک اگ با داروها خوب نشدم به نطرتون به عمل میرسه من حس میکنم بعد چن روز دارو خوردن بهتر نشدم.سونو دادم تشخیص داد من نمیتونم مثانمو پر کنم..
- لیزر موی زائد
باسلام و خسته نباشید.من ۳۵ سال دارم میخوام لیزر موی زائد بکینی انجام بدم سوالم اینه : ۱.در دوران بارداری حدود۶سال پیش دکترم در ناحیه تناسلی تشخیص هرپس تناسلی دادن که بعدا با دارو رفع شد. پارسال هم ازدوباره در ناحیه تناسلی همون مشکل را داشتم که با پماد اسیکلوویر برطرف شد آیا میتوانم لیزر ناحیه تناسلی انجام بدم یا خیر مشکلی ایجاد میشه؟ ۲.ادنوم هیپوفیز دارم که پارسال تغییراتی در هورمون پرولاکتین داشتم که پیش شما امدم با دارو پایین اومد و نرمال شد. ایا لیزر برام ضرر داره؟ ۳.برای لیزرموی زاید حتما باید در کلینیک که متخصص پوست هست انجام بدم یامراکز دیگر ؟
- آزمایش ادرار
با سلام من ۳۲ سال سن دارم متاهل هستم زایمان طبیعی۲ سال پیش داشتم . یه پولیپ داخل رحم و چند تا زخم کوچک داخل دهانه رحم دارم.خارش و سوزش داشتم آزمایش ادرار دادم wbc 12_13 و 3_4 Rbc و bacterie few و blood/ hb trace نوشته لطفا راهنمایی بفرمایید.خانم دکتر چند روز پیش فشارم را به طور تصادفی گرفتم ۱۴/۵ بود دو روزی همان فشار داشتم بعد پایین اومد به ۱۱ رسیده و سرم یه کم میسوزه و سوزن سوزن میشه و گوشم هم سوزن سوزن میشه و چشمام یه کم حالت گیجی داره دلیلش چیه
- قرص ترنسید
سلام خانم دکتر گرامی من 36 ساله و مجرد هستم، چند ماهه پریودم از 8 روز به 10 روز تبدیل شده (5 روز لکه بینی حدود دو روز خونریزی و سه روز لکه بینی) هیچ علامتی از عفونت مثل خارش، سوزش، تغییر رنگ ترشح و نامنظم شدن تاریخ پریود و.. هم ندارم. به دکتر زنان مراجعه کردم ایشان سونوگرافی، مامو گرافی و آزمایش برایم نوشتند ولی برایم آمپول ویتامین کا، قرص اسید مفنامیک و آنتی بیوتیکهای آزیترومایسین و مترونیدازول 250 به اضافه قرص ترنسید 250 تجویز کردند. من که سرچ کردم دیدم این قرص در خونریزیهای شدید و برای کم کردن حجم خونریزی است و نه کم کردن روزهای پریود. من اصلا خونریزی زیادی ندارم فقط مشکلم طولانی شدن لکه بینی است که گویا این قرص تأثیری در آن ندارد. به نظر شما آیا درست است این قرص را مصرف کنم؟ از اینکه وقت میگذارید و به پرسشم پاسخ میدهید بسیار سپاس گزارم.
- سلام خانوم دکتر آیا قرص ترنسید برای تخمدان ضرر دارد یا خیر
- پریود و ابله مرغان
سلام من 3 روزه پریودی عقب افتاده و الان متوجه شدم ابله گرفتم آیا بخاطر ابله هفت ازدواجم کردم الان تست زدم منفی بود
- امپول سه ماهه جلوگیری
سلام من دو ماه زایمان کردم صبح رفتم امپول جلوگیری سه ماهه زدم شبش نزدیکی داشتم ابا احتمال بارداری هست یا نه قرص ال دی بخورم ن خواش میکنم جواب بدید
- پریود نامنظم واختلال درقاعدگی
سلام وقتتون بخیر .دخترم ۱۴سالش هست دوماهی بود پریود نشده بود الان پریود شده ولی قطع نمیشه الان ۱۴روزه لطفاً راهنمایی کنید .وزنش هم ۶۶کیلوهست
- بی اختیاری ادراری
آیا پماد استرمارین برای بی اختیاری ادراری مفیده؟
- بارداری و زنان
سلام خانم دکتر من ۲۰ هفتم طول سرویکسم ۲۷ بود جفتمم پایین دکتر گفته از وقت سرکلاژ گذشته من کمرم خیلی درد میکنه و زیر شکمم سفت میشه


