Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زنان و زایمان
سلام من الان ۵۰روزه بچم سقط شده گفتن یه تیکه یک ثانتی باقی مونده داخل رحم دکترم گفتن کورتاژ بشم گفتم نظر شماروبدونم
- قرص مدروکسی پروژسترون و اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر، من پریود تقریبا نامنظم دارم و در حال اقدام برای بارداری هستم، دکتر برام مدروفم 5 از روز 15 قاعدگی به مدت 10 شب نوشتن، چون از باردار نبودنم مطمئن نیستم، (چون پریود این دفعه ام مقداری فرق داشت، هم مقداری کمتر بود هم زود تر تموم شد) استفاده از این قرص ایرادی داره؟ راستی من از حرف های دکتر اینطور برداشت کردم که اقدام به بارداری در حین مصرف قرص ایرادی نداره، درست متوجه شدم، ایرادی نداره در حین مصرف، اقدام کنیم؟
- نازایی
سلام خانم دکتر من دوماه پیش لاپاراسکوپی و وهیستروسکوپی کردم این ماه قرص کلومیفن از شب پنجم خوردم سنوشدم یه فولیکول سایز۱۴ دارم کی آمپول hcgبزنم
- درددر ناحیه کلیتوریس
سلام خانم دکتر من از دیشب بعد خورضایی از طریق تحریک کلیتوریس احساس درد شدیدی دارم ، به طوری که موقع راه رفتن اذیت میشم قبلا هم اینطور شده بودم ایا جای نگرانی هست؟چطوری درمان میشه
- سوال
سلام. اولین رابطم با همسرم دخول کامل نبود. تا یه حدی بود چون من درد داشتم. خونی نیومد. بعد از اون من رفتم بیرون و داشتم پیاده روی میکردم که احساس کردم یه چیزی ازم اومد و زیر شکمم و شکمم یکم درد گرفت. لکه های قهوه ای بود که کم کم با ترشح پاک شد. بعد از اون اتفاق که دخول کامل داشتیم دیگه خونی نیئومد. دردم نداشتم. اون لکه ها بخاطر پارگی بکارت بوده آیا؟ معاینه نشدم از اونموقه تا الان چندسال میگذره اما خودم فکر میکنم بکارتم حلقوی معمولی بوده.
- بارداری
سلام خانم دکترخسته نباشیدمن هفته ۶بارداریمه ۲روزه نفسم یکم میگیره میخواستم ببینم طبیعیه .سپاش ازشما
- عقب افتادن پریودی
سلام خانم دکتر من الان ۱۹ سالمه دوساله عروسی کردم از همون اول پریودیام نامنظم بود دکتر هم رفتم جواب درست نداد بهم و هرچقدر اقدام کردیم به بارداری جواب نداد رفتم دکتر بهم قرص داد دوماه منظم شد دیگه نرفتم پیش اون دکتره رفتم پیش ی دکتر دیگه ازم سونو داخلی گرفت بهم قرص متفورمین و زینک وکلومیفن دادن گفتن داروهات تموم کرد بیا کلومیفن و استروژن گفت از سوم پریودی بخور الان ی ماه و ۸ روز عقب افتادم ۲۰ روز پیش تست بی بی چک زدم منفی بود ممکنه اشتباه بشه تست؟ علائم هایی که دارم تکرر ادرار _ ضعف و سیر نشدن _خستگی و کوفتگی _ترشحات سفید آبکی زیاد _و درد شکم به نظرتون من باردارم ؟؟
- سلام وقت بخیر من 44 سالمه متن سونومو براتون ارسال میکنم میشه ببینید و بگید با این شرایط جراحی باید صورت بگیره یا نه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید خیلی استرس دارم
سونوگرافی واژنال و ابدومینال و کالرداپلرو مپینگ میوم ابعاد رحم 50*105 میلی متر بزرگتر از حد طبیعی است ( محور رحم متمایل به سمت راست ) میوم ساب موکوزال در فوقانی فوندوسی 29*33 م م دیده شد ( فیگوی 1) میوم اینترامورال در خلفی چپ فوندوس 18 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم اینترامورال در قدام فوندوس و بادی 19 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم اینترامورال در خلفی راست فوندوس 118 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم ساب سروز در خلف فوندوس 17 م م رویت شد ( فیگوی 5 میوم اینترامورال در خلفی راست بادی 18 م م دیده شد ( فیگوی 4 میوم ساب موکوزال در راست بادی 11 م م دیده شد ( فیگوی 2 چند میوم پراکنده 8-10 م م پراکنده در رحم میوم ها در دایلر واسکولاریتی متوسط دارند و RI بزرگترین میوم 0.77 می باشد اکوی میومتر غیریکنواخت است ( آدنومیوزیس و رحم میوماتو ) ضخامت آندومتر 4 م م و در حد نرمال است تخمدانها سایز و اکوی نرمال دارند مثانه ضخامت جداری نرمال دارند و فاقد پاتولژی است مایع آزاد در حفره لگن مشهود نیست
- مشکلات زنانه
سلام ۶ ماه عفونت قارچی دارم هفته ای ۱ عدد کپسول فلوکونازول مصرف کردم عفونت کمتر شده اما خیلی درد زیر شکم دارم ازمایش هم دادم دیابت ندارم فیبروم ۳ سانتی اینترامورال هم دارم مدتی هم هست دهانه رحم حین معاینه دیده نمیشه دکتر زنان فرمودن باید با بیهوشی در اتاق عمل بیمارستان کولپوسکوپی بشم و نمونه برداری از دهانه رحم انجام شود ایا اینکار رو باید انجام بدم خیلی میترسم
- خونریزی
سلام من بعد از ۳ روز پاکی دوباره سر خونریزی افتادم و الان ۱۷ روز پریود هستم چون سرماخورده بودم دم نوش و دارو خوردم آبا به همون دلیل یا دلیل دیگه ای داره لطفا راهنمایی کنید ممنونم
- زنان
سلام.من ۲۱ سالمه دوتا بچه دارم بچه دومم ۴ ماهشه.ناحیه تناسیلم خیلی شل و گشاده و رنگش تیره شده.هزینش چقدر مبشه؟بیانمیتونم با بچه کوچیک عمل کنم؟
- فولیکول درشت 21/19mدر تخمدان چپ رویت شد کلدوساک خلفی فاقد مایع آزاد است کیست نابوت با دیامتر 6mmمنطبق بر سرویکس رویت شد اندومتر8mmباشد وپریودم لک بینی هست مشکلی چی هست ممنون میشم جواب بدبد
- پریود نامنظم
سلام بله اسفند ماه چکاپ کامل شدم سونو و پاپ که گفتید مشکلی نیست .که باید سوم فروردین پریود میشدم که دهم شدم و اردیبهشت هنوز پریود نشدم خیلی نگرانم .
- سقط جنین
سلام دکتر من تو ۸ هفتگی با قرص سایتوتک سقط کردم بدلیل مردن جنین الان سه روزه میخام بدونم لازمه متیل اگونورین بخورم و اینکه قرص کمیابه از کجا میتونم پیدا کنم
- فرق قرص مدروکسی پروژسترون و دوفاسترن
سلام
آیا قرص مدروکسی پروژسترون و دوفاسترن فرقی دارند؟ من برای نامنظمی پریودم قرص مدروکسی پروژسترون مصرف میکنم پریود منظم نشد زود زود پریود میشم حالا دکتر قرص دوفاسترن داده میخواستم بدونم بااین قرص پریودم منظم میشه به نظرتون
- IVF
سلام و درود بر خانم دکتر وقت بخیر برای انجام IVF چه مواردی باید رعایت شود ؟ آیا تغذیه خاص ی باید رعایت بشود ؟ IVF در مطب انجام میشه ؟
- سلام خانم دکتر کورپوس لوتئوم باقطر۲۰میلی یعنی چه؟
- ساام من ده تا قرص سایتوتک استفاده کردم بعداز ۵ ساعت هنوز خبری نشده چیکار کنم دو تا زیر زبون ۸ تا واژینال
- هیستروسکوپی
سلام خانم دکتر هیستروسکوپی پولیپ باعث چسبندگی میشه؟ واینکه لکه بینی بعد نیست و تا چند روز طبیعیه؟؟؟
- کیست سپتای تخمدان
سلام وقت بخیر من سونوگرافی داشتم تو جوابش گفته بود کیست سپتای ظریف فاقد flow عروقی با ابعاد ۱۵×۱۳ در سمت راست رویت شد. این خطرناکه؟


