Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط
سلام ببخشید آخرین زمان پریودی من ۱۵ اسفند ۹۹ بوده و بعدش متوجه شدم باردارم در تاریخ ۲۵ اردیبهشت سونو نشون داد قلب تشکیل نشده و دکتر گفتن باید سقط بشه در تاریخ ۳۰ خونریزی شدید داشتم و بعدش خونریزی کمتر ولی پاک نشوم هنوز و در تاریخ ۸ خرداد سونو یه تیکه در ابعاد ۳۷ در ۱۲ میلی متر نشون داد دکتر یه عددد آمپول و تعدادی قرص متیل ارگونین مالئات دادن که تا سه روز قرص هاا مصرف میشه الان که روز دوم مصرف قرص هست هنوز خونریزی زیاد ندارم ولی دکتر گفت نگران نباش این باقیمانده خودش دفع میشه در اولین پریودی میخواستم نظر شما رو هم بدونم
- مدروکسی پروژسترون و توده سینه
وقت بخیرر میخواستم سوال بپرسم که قرص مدروکسی پروژسترون برای من که توده و پلی کیستیک سینه هم دارم مضر نیست؟ تجویز این دارو درحال حاضر برای اندرمتریوز هست
- عمومی
سلام خانم دکتر من ۱۹ سالمه و مجردم لابیا های خارجی واژن من بسیار چروکیده شده و کمی تیره میخواستم بدونم علتش چی میتونه باشه و آیا در این سن این چروک ها طبیعیه ؟؟سپاس
- کانون اکوژن
سلام وقت بخیر ببخشید من امروز سونو انجام دادم و داخل سونو نوشته شده اندومتر ضخامت ۵میل داره و بصورت triple line این یعنی چی؟ و اینکه نوشته شده در قسمت dependentتخمدان چپ کانون اکوژن با ابعاد 18 در ۱۲ در ۸ دیده شده خیلی میترسم این یعنی چی؟ من متاهلم و تاریخ سونو هم بعد از ۱۰روز از آخرین روز قاعدگی هستش
- درباره عوارض قرص استروژن وپروژسترون ک باهم میخورم
- کیست تخمدان
سلام خسته نباشید امروز سونوگرافی انجام دادم و داخل نتیجه نوشته که کانون اکولوسنت کیستیک۳۹*۴۳ در تخمدان چپ رویت شد ۲۰ سالمه و تقریبا هر ماه پریود میشم و پریودم نسبتا سبک هست ، کمی پرمویی دارم و اسپیرونولاکتون مصرف میکنم بنظرتون این کیستی که دارم خطرناکه ؟
- اندومتریوز
سلام خانم دکتر من مریض شما هستم ۱۷ بهمن هیستروسکوپی و لاپراسکوپی سرکلاژ شکمی داشتم باهاتون حین عمل متوجه اندومتریوز شدین جواب نمونه برداری براتون اوردم برام دو ورق قرص وروژست تجویز کردین و گفتین بعده تموم شدن قرص باید تست پایپل بدی الان ورق اول قرص تموم شده اوایل لکه بینی کم رنگ داشتم ک نیاز ب نوار بهداشتی نبود الان ورق دومو شروع کردم لکه بینیم زیاد شده جوری ک نوار بهداشتی استفاده میکنم چیکار باید بکنم خانوم دکتر؟
- سلام
سلام من امپول زیر ناف زدم تخمدانهام خیلی فعال شدند که یکی کیست درست شده دکتر بهم گفت ۶شب نزدیکی داشته باش بعد تا ۱۵روز یک شب درمیان الان شوهر سرماخوردگی شدید گرفته نمی تونه از جاش بلند شه فقط ۳شب پشت سر تم تونستیم نزدیکی کنیم الان باید چکار کنم
- سلام اگه قرص اورژانسی بخوری بعد چند ساعت میتونی سیتریزن بخوری
سلام اگه قرص اورژانسی بخوری بعد چند ساعت میتونی سیتریزن بخوری
- بارداری
سلام .ببخشید من رفتم پیش دکترک برام سونوگرافی کلیه ولگن ومثانه نوشت اگ سونو ازاینا بگیرم مشخص میشه ک باردارم یاخیر؟
- آیا مصرف قرص ال دی طولانی مدت کیست سینه میاره
- آزمایش
سلام خانم دکتر عزیز جواب آزمایشم رو ممنون میشم ببینین Adequacy of Specimen :
- Satisfactory for evaluation of epithelial cells.
2-General categorization :
- Reactive nuclear changes of epithelial cells.
3-Infection :
- Fungal organisms morphologically consistent with candida Spp.
4-Inflammation :
- Mild inflammatory exudate is seen.
5-Hormonal Pattern :
- Compatible with age and history.
DX : - Reactive nuclear changes of epithelial cells.
- Fungal organisms morphologically consistent with candida Spp.
Comment : Repeat the pap smear after treatment of infection is recommended. - پریود
سلام خانوم دکتر قرص ال دی اصلا باهام نمیسازه میخورم سرگیجه و حالت تهو کلا حالم بد میشه پس برای جلوگیری از بارداری و عقب انداختن پریود چیکار کنم؟؟؟
- قطع پریودی
سلام خانوم دکتر من ۱۷ سالمه و مجردم الان دو ماه و خورده ای هست ک پریودیم کامل قطع شده و یک روز در میون روی لباس زیرم ترشحات سفیدی هست .. علت قطع پریودم چیه !؟ ایا ترشحات خطرناک هستن !؟
- چرا بعضی مواقع هنگام استفاده از اپلیکاتور خونی میشود؟می شودد؟
من هشت ساله که رحمم را در آوردم و به خاطر خشکی واژن از کرم های مرطوب کننده واژینال استفاده می کنم گاهی اوقات که از اپلیکاتور استفاده می کنم گاهی خونی میشود علت ان چیست؟
- خونریزی بر اثر ضربه به کمر
دیروز از چهار پایه افتادم کمر ضربه شدید دید بعدش بااینکه دور بود پاک شده بودم الان خون ریزی دارم و کمر درد زیاد برای قطع خونریزی باید چه دارویی بخورم
- بیماری اندومتریوز
من چهل و،دو ساله و مشکوک به اندومتریوز و ادنومیوز هستم دکتر برام سونو مخصوص اندومتریوز نوشته ولی اصلا خونریزی کامل قطع نمیشه که برم سونو امپول واریو پپتیل هم اثر نداشت چه کنم
- کیست ناف جنین
سلام در سونو ۱۳ هفته یک کیست مولتی لوکولار به ابعاد ۲۸*۲۰ mm چسبیده به ناف ودیوار قدامی شکم در ناحیه هایپوگاستر و نواحی قدامی و تحتانی لگن دیده می شود کانون ایزودنس با ضخامت ۱۴mm و به طول ۲۱mm با حدود لوبوله چسبیده به قسمت فوقانی کیست فوق الذکر در موضع ناف دیده میشود
- اینترنال اکو در مثانه چیه
دخترم ۶ سالشه امروز سونو شکم داشته البته هیچ دردی و شکایتی نداشته
- کیست سرطانی .
سلام . سونوگرافی کیست با سپتای نازک متعدد و اکوی داخلی و ابعاد ۹۹×۶۷ مشاهده شده که داپلر واسکولاریتی پریفرال دارد (اکوی ۲) و Ri آن 0/56 می باشد که مطرح کننده سیست ادونم با منشاء تخمدان چپ است و در سونو بعدی اندازه آن ۶۶*۳۵ شده و تست روما و تمامی تومور مارکرها نرمال میباشد . آیا حتما باید جراحی شود ؟ آیا سرطان هست ؟؟ لطفا کمکم کنید


