سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کامپوزیت
سلام من یک هفته است اقدام به بارداری کردم و هنوز مشخص نیست حامله باشم،هفته دیگه باید دندانهامو با بی حسی کامپوزیت کنم.ایا این بی حسی برای تشکیل لقاح یا جنین خطرناکه ؟ ممنون
- آمپول بتامتازون
سلام خانم دکتر خسته نباشید. خانم دکتر میشه لطفا بفرمایید چه کسایی باید در بارداری آمپول بتامتازون بزنند؟ اگر خانمی علاعم زایمان زودرس نداشته باشد هم باید امپول بتامتازون تزریق کند؟
- سرکلاژ،،
سلام وقتتون بخیر خانوم دکتر شما سرکلاژ شیرودکار انجام میدید؟
- ارضا نشدن
سلام خانم دکتر من ۲۲ سال سن دارم و چند ماه که ازدواج کردم متاسفانه تا حالا هیچ وقت حین رابطه نتونسم ارضا بشم و البته رابطه با درد بوده اوایل البته تا حالا دکتر نرفتم و معاینه نشدم خواستم بدونم چه مشکلی هست که اینجوری میشه؟ممکنه مشکل خاصی باشه؟ ممنون میشم راهنماییم کنین
- من یک توده اکوژن ۹۶*۴۷میلیمتر در رحمم دیده شده چیه این
- فیبروم
باسلام.من یه فیبروم ۸سانتی زیر لگن یه فیبروم ۸ساتتی بیرون رحمم دارم.ایا با لاپاروسکوپی میشه عمل کرد؟
- لکه بینی قهوه ای
سلام وقتتون بخیر من مدت سه ماه قرص وروژست مصرف کردم بعد از جراحی میموم که داشتم .چند روز بعد از تموم شدن قرص پریود شدم ولی لکه بینی مثل دوره ای که قرص مصرف میکردم ادامه داره و تموم نمیشه .حالا میخواستم بدونم طبیعیه یا باید دوباره به پزشک مراجعه کنم ..
- عفونت واژن
سلام وقت بخیر من در سه ماه اول بارداری هستم عفونت قارچی گرفتم دکتر بهم دارو داد خوب نشد مصرف دالاواگ سی موردی نداره؟؟
- قرص دومافد
سلام قرص دومافد باعث میشه که شانس بارداری بیشتر بشه آیا؟ مگه کمک نمیکنه که هورمون ها برای بارداری بهتربشن؟
- آی وی اف
سلام من انتقال جنین داشتم وروز ۷ بعد از انتقال لک بینی دارم که با شیافت پروژسترون کمتر شده نگرانم که آیا انتقالم موفق بوده یا نه لطفا راهنمایی کنید ممنون
- کیست یونی لوکولر
سلام من یک کیست توتخمدان چپم دارم که ۱۰۵ میلیمترولی به خاطری که چهارتا سزارین داشتم دکتر میگه نمیشه جراحی کنیم ولی بی نهایت درد دارم میشه یک راهنمایی بفرمایید باید چیکار کنم
- کیست تخمدان
قصد بارداری دارم و چکاپ قبل بارداری انجام دادم.با وجود اینکه پریودها م منظم بود .داخل سونو بررسی رحم نشان داد که کیست دارم.دکترم بهم قرص سیپروترون کامپاند داد و گفت از روز ۴ پریود بخورم. و ماه بعد اقدام کنم به بارداری.میخام بدونم الان باید منتظر پریود باشم یا نامنظم میشه؟.چون تعیین جنسیت پسر برای بارداری میخام انجام بدم و دکتر گفتن روز ۴ پریود بعدیت مراجعه کن.الان پریودم نا منظم میشه واسه تعیین جنسیت مشکل ساز نیست؟
- آزمایش پرولاکتین
وقت بخیر من ۲۲ سال سن دارم . دوسال پیش آزمایش پرولاکتین دادم ۲۸ بود ولی یادم نیست رنج آزمایشگاه چند بود و ام ار ای دادم و ادنوم هیپوفیز داشتم، هیچ دارویی مصرف نکردم و دیگ پیگیر نشدم بعد دو سال آزمایش پرولاکتین دادم این جواب آزمایش پرولاکتین بالاس یا نرمال؟ Prolactin:530 mIU/L ELISA pre meno pauasal:118_555 Post menopauasal::33_413
- ا
سلام وقت بخیر بنده سیکلم کاملا منظمه و۲۸روزس وماه پیش درد تخمک گذاری رو دقیق روز ۱۴ حس کردم و ترشحات ولی این ماه که هم قصداقدام هم دارم ترشحات شفاف خیییلی زیاد داشتم واز ۹سیکلم تا ۱۱سیکلم بودن آیاممکنه تخمک گذاری صورت گرفته باشه نزدیکی هم داشتم دراین روزا ی شب درمیان و یک ساعت بعداز نزدیکی آخرم که در روز ۱۱سیکلم بود درازکشیدم و بالش زیر کمرم گداشتم آیا با این وجود انشالله بارداری رخ میده هیچ مشکلی هم ندارم ونه حتی همسرم درضمن لکه بینی خییییلی ظریف و کمرنگی داشتم در روز ۱۰سیکل و۱۱سیکلم
- جراحی
سلام وقت بخير پارسال لاپارسكوپي كردين آندومتريوز باعث چسبندگي روده و تخمدان شده بود ال دي تجويز كردين الان چن هفتس دوباره درد لگن و كمر دارم سونو دادم فيبروم ندارم،بخاطر آندومتريوز درد لگنم؟
- توده
مهعنی ممکن است یک گره لنفاوی قاعدگی باشد یعنی چه؟
- زنان ونازایی
باسلام ببخشید خانم بنده قبلا بچه دارشدن وبعداتصمیم به بستن لوله رحم گرفتن والان بتازگی که بااینجانب ازدواج کردن تصمیم به بچه دارشدن گرفتیم اما سؤال. آیا خانم بنده میتواندبعد ازبستن لوله رحم دوباره بچه دا بشن ایا راه حلی هست که بشه عمل کرد؟ ودوباره بچدارشد؟ باتشکر
- نازایی
سلام خانم دکتر من سه سال پیش عمل سپتوم رحم انجام دادم(گفتن از فوندوس تا نزدیک اینترنال اوس بوده)با دو مرحله،بعد گفتن برو اقدام کن،بعد عمل بنابه شرایطی اقدام به بارداری نکردم،تنبلی تخمدان هم دارم،تحرک اسپرم شوهرم هم ۱۳ درصد،الان یک ساله اقدام به بارداری کردم داروهای زیادی هم مصرف کردم خیلی ماه ها هم فولیکول غالب داشتم ولی باردار نشدم،عکس رنگی گرفتم میگن یه قسمت جزعی خیلی کم از سپتوم از فوندوس مونده،میخاستم بدونم دلیل باردار نشدم تنبلی تخمدان و تحرک اسپرم شوهرمه،یا میتونه به خاطر سپتوم باقی مانده باشه،اگه باردارنشدنم طول بکشه لازمه اون قسمت سپتوم باقی مونده رو عمل کنم،یا دکترا خودشون هنگام عمل کامل سپتوم رو برنمیدارند و لازم به عمل نیست.
- مربوط به عمل هیسترکتومی
سلام در جواب پاتولوژی هیستروسکوپی رحم ، نوشته شده inactive endometrium میخواستم ببینم معنیش چیه ؟ آیا بدخیمی هست یا خیر؟
- کانون اکو در سونوگرافی
سلام حانم دکتر
من سونوگرافی رفتم. زده کانون اکو دارم به ابعاد به ابعاد ۵.۵.۱۱ یعنی چی؟


