Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- اشعه سی تی اسکن
سلام و وقتتون بخیر باشه ببخشید اگر کسی در دوهفته اول بارداری سی تی اسکن ریه کرده باشه و از بارداریش بی اطلاع باشه در جنین تا چه حدی اشعه اثر میذاره قبلا از راهنمایتون تشکر میکنم
- سقط
سلام خسته نباشید من قلب جنینم تشکیل نشده طبق گفته دکتر و تحت نظر ایشون با مصرف شیاف پروژسترون و آسپرین تا هفته دوازده جنین رو نگه داشتم چون احتمال رشد مجدد داده بودن حالا دیروز سونوگرافی کردن و دوباره رشد نداشته بهم قرص لتروزول دادن قبل از اینک اخرین بار سونو بدم سه روز لک بینی پراکنده داشتم از دیروز دیگ ندارم امروز هم ک تا الان دو تا قرص لتروزول خوردم زعفران و اناناس و چای دارچین و ورزش و بپر بپر و پیاده روی و حموم و اینا بازم حتی یه قطره لک ندارم فک کنم بخاطر شیافیه ک استفاده کردم بنظرتون چیکار کنم سقط شه و بقایا نداشته باشه و کامل دفع شه بخدا خیلی نگرانم چسبیده باشه و بخوان کورتاژ کنن
- بارداری و سقط قبلی
سلام خانم دکتر میخواستم بگم من اوایل اسفند ماه باردار شدم و تو پنج هفته بخاطر پیاده روی و گردش زیاد سقط شد و بعد از یک دوره پریود اقدام کردم و الان باردارم و هفته 10بارداری هستم حالت تهوع هم دارم و رفتم درمانگاه و پرونده تشکیل دادم اما نگفتم ک سقط قبلی داشتم ممکنه بعدا این سقط برا بچم اتفاقی بیفته؟ یا ممکنه درمانگاه داروی خاصی برا این بارداری بدن تا ب بچم چیزی نشه؟ والا پرونده تشکیل دادم ولی نگفتم، اخه میخوام برم پیش متخصص زنان پرونده تشکیل بدم و متخصص زایمانم رو انتخاب کنم و الان بهم اسید فولیک و ویتامین د 1000 دادن ک روزانه بخورمو بخاطر حالت تهوع و استفراغ بهم ویتامین ب۶ و ومترال یا اندسترون دادن اونا رو ک میندازم حالم بهم نمیخوره و بالا نمیارم. خانم دکتر میشه بگید اون سقط پنج هفته ای ک داشتم برا این بچم چیزی ک نمیشه؟ ممکنه نیاز باشه سرکلاژ کنن؟ بیشتر موقه ها استراحت میکنمو کارامم خودم انجام میدم. ممنون میشم راهنماییم کنید ممنون.
- بقایا سقط
سلام خسته نباشید من هفته ۷ بارداری سقط عمدی با قرص سایتوتیک داشتم جنین دفع شد اما انگار بقایا داره که به دیده دکتر تقریبا ۳ سانتی متر گفتن کورتاژ بنا به شرایطم قبول نکردم به من دارو متوگروین دادن بعد از مصرف این قرص خونریزیم بیشتر شده و همچنین دردم اما دفعه دارم به صورت لخته و تکه های کوچیک بیشتر درد در انتها لگن و زیر شکم دارم و خونریزی هم زیاد هست ممنون میشم راهنمایی کنید
- حاملگی
من 13اردیبهشت و11خردادپریودشدم الانم انتظارداشتم همون موقع هابشم ولی نشدم یعنی حامله ام
- بارداری
سلام خانوم دکتر.ایا استفاده از ژل آرومیکس برای تسکین درد کمر در بارداری مجاز است؟
- تست غربالگری
سلام میخواستم بدونم غربالگری مرحله اول تو هفته چند باید انجام بشه؟
- بارداری
سلام مشكل پوليپ رحم دارم و ميخوام باردار بشم با وجود پوليپ خطري براي جنين ايجاد نميشه؟ آيا دارويي هست كه پوليپ رو برطرف كنه و بعد باردار بشم؟
- قرص اورژانسی
سلام خانم دکترمن ۱۸شهریورپریودشدم تقریبا ۱هفته بعدش باهمسرم رابطه مشکوک داشتم قرص اورژانسی مصرف کردم ک ۹روزبعدش پریودشدم یعنی ۱مهر الان ک ۱۹آبانه دیگ پریودنشدم بیبی چکم زدم منفی بود ایا احتمال بارداری هس؟
- سلام
سلام خسته نباشید من یک ماه پیش جنین پنج ماهه سقط کردم و بیست و پنج روز پیش کورتاژ شدم ب علت بقایای ده سانتی متر الان رفتم سونو باز زده بقایای نه میلی دارای واسکولاریته عروقی تایپ یک یا دو دکترم گفته صبر کن با پریودی دفع میشه میخاستم نظرتون و بدونم
- لکه بینی بعد از پریود
با سلام. بنده متاهل هستم . حدود 15 روز از پریودم میگذره و دو روز قبل از اون هم لکه بینی داشتم و امروزهم دوباره یک لکه بینی داشتم.
آیا ممکن هست باردار باشم ؟ یا مشکلات دیگری هست ؟ پریود قبلیم شکم درد زیادی داشتم. - لکه لانه گزینی
سلام آیا امکان داره لکه لانه گزینی تبدیل به خون بازی بشه مثلا ارضا بشیم و تبدیل به خونریزی بشه
- خونریزی در بارداری
سلام من ازمایش دادم باردارم و پریودهام نامنظم بود و سابقه سقط دارم و سونو رفتم گفتن ۵هفته و دو روز الان خونریزی دارم قهوه ای و یکم رگه دار احتمال داره ادم تو بارداری پریود بشه من اسپرین میخورم نمیدونم بمونم بند بیاد برم سونو یا الان برم دکتر جلو خونریزی را بگیرم قبلا بخاطر تشکیل نشدن قلب کورتاژ داشتم
- کورتاژجنین
سلام خسته نباشیدمن20 سالمه که باردارشدم دکترم بهم گفت جنینم قلب داره ولی یه لخطه خون پشت جنین هست فقط بهم یه قرص دادن که بعدیک ماه گفتن لخطه کم شده ومن رو فرستادن سونوگرافی 3بعدی وقتی انجام دادم گفتن که جنین 9هفته هست و3هفته 5 روزه که فوت شده که من فرداش ساکشن انجام دادم فقط دوروز لکه بینی داشتم ایا این عادیه؟وروزای اولی که ساکشن شدم اصلا دردی نداشتم بعد 3روز دردشدید داشتم که دکتررفتم برام انتی بیوتیک دادن وچون خونریزی نداشتم قرص دادن الان قرص رواستفاده میکنم فقط 3روزخون خیلی کم والان هم فقط ترشح خونی کم دارم ایا اینا عادی هستن؟بعدچندماه دوباره میتونم حامله بشم؟بعدیک هفته ازمایش بتادادم ولی هنوز پایین نیومده چرا؟ممنون
- احتمال بارداری
با سلام.خانم دکتر من پریود منظمی دارم و هر ماه ۶ ام برج پریود میشم این ماه با لکه بینی شروع شد و من ۸ ام برج بی بی چک گذاشتم و مثبت بود و بعدش سریع رفتم آزمایش دادم و آزمایش بتا هم ۳۱۹ بود. با دکتری که قبل بارداری میرفتم به من گفتن که نیا فعلا زوده که من بعد دو روز چون درد شدید مثل درد پریودی داشتم مراجعه کردم به مطب ازم سونو گرفتن گفتن ساک حاملگی تشکیل شده ولی برای تشخیص زوده هنوز و گفتن یه بتا دیگه بده اگر بالای ۱۵۰۰ بود بارداری که من بعد آزمایش دیدم بتای من شده ۲۷۵ .دکتر بعد دیدن بتا به من گفتن باردار نیستی و منتظر پریود باش میخواستم نظر شما رو بدونم و اینکه من هنوز دل درددارمو نمیدونم چی کار کنم.درد لگن هم بهش اضافه شده. خانم دکتر برای من ۲۵ ام وقت سونو داخلی نوشته بودن به نظرتون سونو انجام بدم یا نظر شمام اینه که بچه ای در کار نیست. آیااین پایین آمده بتانشانه عدم بارداریه
- زایمان طبیعی بعد از سزارین
سلام فروردین ۹۹ سزارین شدم. الان ۶هفته باردارم..امکان زایمان طبیعی برای من وجود داره؟؟
- جمع وسفت شدن جنین
سلام هفته22بارداریم حس میکنم جنین همش خودشو جمع وسفت میکنه هرروز اینجوری میشم ولی دردیاعلائمی ندارم تکون خوردنشم بخوبی خوبی حس میکنم
- بارداری
بنده ۳۸ سال دارم قصد بارداری دوم رو دارم سیکل ماهیانه ام ۲۵ روز و گاهی ۷ و گاهی ۸ روز دوره پریودم هست میخواستم زمان تخمکگذاریمو بدونم
- بارداری
سلام خداقوت . کشیدن دندان عقل در بارداری ضرر داره یا نه .
- سوال ازمتخصصص زنان
باسلام خانم دکتر این ماه روز۱۵پریود سونو دادم فولیکول ۱۵ وضخامت اندومتر ۱۰بود وگقت مایع ازاد کردی...بعدش اقدام کردم بنظرتون باردارمیشم


