Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آزمایش بارداری
سلام.. شب بخیر.. آیا میتوان به جواب آزمایش خون بارداری ک در مراکز جامعه سلامت گرفته میشود اعتماد کرد؟
- آندومتریوز
باسلام وخداقوت .خانم دکتر من دوسال پیش بخاطر آندومتریوز جدارشکم جراحی شدم .الان باتوجه به چندین سونویی که انجام دادم .پلاکهای آندودر لگن وتخمدان ها دیده شده ودسونوگرافی آخر هم تخمدان چپ کوچکتراز تخمدان راست شده است .وبشدت دردزیر شکم ودرد لگن دارم آمپول میکرورلین هم دوماه پیش زدم اما دردم اصلاکم نمیشه وبامسکن ها هم فقط یه ذره حالت گز گز درد پیدا میکنم ولی درداصلی سرجاشه .می خواستم ببینم نظرشما چیه؟وچه تشخیصی میدین آیا راه درمانی هست ؟ باتشکر از شما که وقت میزارید وپاسخ میدین 🙇
- علت لاغری
سلام وقت بخیر آیا تنبلی تخمدان و ادنوم هیپوفیز و بالا پایین شدن پرولاکتین میتواند باعث لاغری شود؟ بخصوص تنبلی تخمدان؟؟من خانومی ۲۳ ساله با وزن ۴۱ هستم.
- سلام مناهل بودم.افزایش حجم واکوژنیسته استرومای تخمدان هاهمراه با تصویرفولیکول های پریفرال نابالغ به نشانه pcoدر سونوگرافی داشتم بمن اسپیرنولاتون 100 دادن بعد از 50 روز اسنفاده لکه بینی دارم طبیعیه؟ایا خوردن متفورمین هم خوبه ؟
متفورمین
- سونوگرافی تی وی اس
تصویرناحیه سیستیک حاوی اکوهای داخلی به ابعاد۹/۵*۷*۹میلیمتربه حجم تقریبی۰/۳ccدرفاصله۱تا۸میلیمتری ازسطح پوست،درپارامیدلاین راست به همراه افزایش مختصروسکولاریته واکوژنیسیته بافت اطراف آن درناحیه سوپراهیوئیدرویت گردیدکه دردرجه اول مطرحکننده infected thyroglossalمی باشد
- کیست تخمدان
باسلام ،من کیست تخمدان دارم ،قرص سیبل دکترم بهم داده ولی نگفت چجوری مصرف کنم میشه راهنماییم کنین
- قرص اوژانسی
سلام. خانم دکتر من یک سوالی از خدمت شما پرسیدم ک آیا اگر قرص های اورژانسی ک دو عدد در یک بسته است را یک عدد آن را مصرف کنیم مشکلی بوجود میآید شما عرض کردید بهتر است اگه دوز دارو 2 عددی است هردو را مصرف کنید.. خانم دکتر اگر یک عدد را مصرف کردیم.. احتمال بارداری را بیشتر میکند یا احتمال پیشگیری از بارداری را کم میکند؟ من رابطه داشتم با شوهرم ولی یک عدد مصرف کردم و بعدش خونریزی هم کردم. حالا استرس دارم ک نکنه شاید چون یک عدد مصرف کردم احتمال بارداری بیشتر شده باشد..
- آزمایش خون بارداری
سلام. خانم دکتر من 19 روز بعد از نزدیکی رفتم آزمايش خون بارداری دادم.. جواب منفی بود.. آیا میتونم به جوتب آزمایش اطمینان کامل داشته باشم؟
- غربالگری
با سلام و عرض ادب ..من غربالگری اول و دوم بارداری را انجام دادم سونوی آن تی کاملا سالم و ان تی ۱/۶ بود و سونو آنومالی هم به گفته دکتر همه چیز خوب بود و فقط کمی وزن جنین کم بود ..آزمایشات هردو غربالگری هم low risk بود ولی در آزمایش غربالگری دوم سندروم دان نزدیک مرز بود اما کم خطر و خود آزمایشگاه درخواست تست ترکیبی سکوئنشیال کرد ..که در این تست از من دیگر خون نگرفتند و همون غربالگری اول و دوم را با هم مقایسه کردند و جواب هم سندروم دان پرخطر در آمد ۱به ۶۲ و هم تریزومی ۱۸ پرخطر درآمد ۱به ۱۲۸ به نظر شما به کدام تست اطمینان بیشتری میشه کرد؟تست سکوئنشیال که پرخطر است یا غربالگریها که کم خطر است چند درصد احتمال دارد که جنین مشکل دار باشد ؟ سن بارداری هم از ۱۹ هفته گذشته و آمینوسنتز فقط میتونم انجام بدم که مطمئن بشم لطفا مثل همیشه صادقانه جواب دهید.
- تزریق چربی
سلام.
وقتتون بخیر. میخواستم بدونم شما تزریق چربی جهت زیباسازی واژن هم انجام میدید؟
- سلام خسته نباشید من ۸ ماه ازاین قرص جلوگیری درزسپتو میخورم میخام جراهی فیستول واژن برم آیا قبلش چند هفته قط کنم ؟که دچار آمبولی نشم ؟
- تخمدان پلی کستیک
سلام خانم دکتر وققتون بخیر... من یک ماه لکه بینی داشتم بعد از سونوگرافی فهمیدم تنبلی تخمدان دارم بعد از اتمام مصرف قرص پروژسترون روز بعد پریود شدم حالا روز چهاردهم هستم اما گاهی ترشحم شفاف هسش گاهی قهوه ای روشن..جسارتن چیکار کنم؟
- نازایی
سلام آیا قرص گین آپ باعث نازایی میشه؟
- علت پریود نشدن از قرص گین آپ
سلام خانم دکتر من این ۱۷ روزه ک از قرص گین آپ استفاده میکنم و امروز خیلی درد شکم دارم و پریود نشدم یعنی ممکنه پریود نشم از این قرص
- پولیپ آندومتر
سلام، ببخشید به نظر شما امکان دفع پولیپ بدون جراحی وجود داره??? مواردی بوده که از بین رفته باشه??? سپاس.
- ضخیمشدگیهیپواکوئیک دیوارهقدامی ۴میلمتریعنیچه
- کیست تخمدان
سلام من تخمدان کیستیک دارم ۶ ماه پیش به مدت ۲ماه پریود نشدم جواب سونو ی کیست در تخمدان راستم ویکی در لوله رحم بود آمپول پرژسترون دادن زدم پریود شدم بعد دوماه قرص ضدبارداریخوردم سیکلم منظم بود اما دوباره دوماه پریود نشدم امپولم زدم یک ماه پیش دوباره نشدم تجویز شما چه دارویی هست
- پاپ اسمیر
سلام خانوم دکتر . من برا انجام پاپ اسمیر خدمت شما رسیدم چون اولین بارم بود یادم رفت بهتون بگم من شب قبلش نزدیکی داشتم و اینکه تازه از حموم در اومده بودم که تازه متوجه شدم 48 ساعت نزدیکی ممنوع هست ،میخواستم بدونم در صورت اینکه از وسایل جلوگیری استفاده نکرده باشم و جلوگیری هم صورت گرفته باشه برا جواب آزمایشم مشکلی پیش نمیاد؟
- قاعدگی نامنطم
سلام خسته نباشید من ۱۸ سالم هست و هر ماه سر تاریخ ۱۸ اُم پریود میشدم و سیکلم ۳۰ روزه بود دقیق یک ماه و نیم قبل تقریبا وسط اماحانام بود و از اونجایی که خیلی میریزم بهم وقتی پریود میشم رفتم دکتر و برای اینکه پریود نشم بهم قرص ترنسید داد این ماه پریودم ۶ روز عقب افتاده بخاطر قرص ترنسید هست درسته !؟ باید برم دکتر یا خودش منظم میشه مجدداً!؟
- زنان
سلام خسته نباشید من۴۵ سالمه وحدود ۴ماه هست که پریود نمیشم ودردهای زیر شکمی داشتم دیروز رفتم سونو نوشته اکوی میومتر هتروژن ملاحظه میشود میخواستم ببینمتون خطرناکی دارم


