Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مشکلات زنانه
سلام خسته نباشین. من سونو انجام دادم یه کیست بایکوله با جدار و سپتوم ناز به سایز ۳۹میلیمتر در تخمدان راست و یه کیست به صورت اگزوفیتیک به سایز ۴۶ میلیمتر از تخمدان چپ.دکتر سونو و خودم گفتن کیست ساده هست و دکتر قرص ضد بارداری اچ دی دادن و گفتن دوماه دیگه روز پنجم پریودی سونو انجام بدم. میخواستم بدونم با این قرص ضد بارداری کیست ها بر طرف میشه؟
- کیست تخمدان
سلام خانم دکتر من به متخصص زنان برای کیست تخمدانم که یک عدد ۴ سانتی در تخمدان چپم بود مراجعه کردم و به من قرص سیپروترون کامپاند دادند نوشتن روش طبق دستور. الان خودشون ایران نیستن. من از روز چند پریود باید بخورم؟ ممنون از شما
- لک بینی به جای پریود
با سلام . خسته نباشید من خانمی 26 ساله هستم و پنج ساله ازدواج کردم. از ابتدای سن بلوغ نامنظمی پریود داشتم. پیش دکتر رفتم برای معاینات اقدام به بارداری.دکتر غدد پس از دوسال درمان گفت میتونی اقدام کنی و ویتامین دی تری1000 برای کم کاری تیروییدم داد. دکتر زنان فولیک اسید داد و یه سری آزمایش و سونو. بعد یک ماه که این قرصا رو خوردم الان به جای شانزهم شهریور، نوزدهم پریود شدم اما فقط دو روز لکه قهوه ای خیلی کم دیدم و تموم شد، توی این ماه جلوگیری طبیعی داشتم. روز 22 شهریور بی بی چک گذاشتم منفی بود. من هیچ زمانی قبل از این اینجوری نشده بودم که فقط لک ببینم. آیا بخاطر قرص های جدیدمه؟ تازه دو روزه هم دکتر زنان بهم متفورمین 500 داده میخورم. آیا حامله ام؟
- بجز قرص ضد بارداری چه قرصی میتوان با اسپرولاکتون خورد ک پریود بهم نخورد ؟
- حین پریودی مصرف قرص سیبل ممانعتی دارد؟
سلام. خسته نباشید ۱۸ سالمه و کیست pco دارم دکترم اول دوفامد داد ۳ ورق نصفه خورم و قبل تموم شون پریود. میشدم الان سیبل دادن بعد ۳ ماه داروخونه سیبل نداشت ی قرص دیگه دادن و گفتن ایرانیشه من ۱۲ روز پیش پریود شدم و ۵ روز ادامه داشت قرص رو بعد پریودیم گرفتم و ۶ تارو مصرف کردم الان خونریزی دارم الان باید مصرف رو قطع کنم یا ن
- قاعدگی و مصرف قرص هورمونی
سلام خسته نباشید من یه ماه پیش به خاطرخونریزی شدیدقاعدگی رفتم گفتم به ال دی حالت تهوع میگیرم بهم آتیسترون دادهفت دونه خوردم شبهاتاصبح بیداربودم وعصبی شدم وتمام صورتم لاغرشده استرس وتپش قلب دارم یک ماهه خوب نشدم فقط هفت دونه خوردم استخوانهای صورتم زده بیرون پیرشدم چکارکنم برای درمان توشهرمادکترخوب نیست
- بعدسقط
سلام من ساکشن بقایا کردم یک هفته پیش و خداروشکر خونریزی ندارم میخوام بدونم میتونم قرصای تنظیم پریود دوفاستون بخورم ک پریود شم یا بایدصبرکنم خودب خود پریودشم. چون میخوام زودترپریودشم
- پریودی
سلام.دختری ۱۱ ساله هستم.تجربهی اولین پریودی هامو دارم.خیلی حس بدی دارم و وقتی تکون میخورم باید برم دستشویی و هر ۵ دقیقه هی میرم دستشویی.خیلی حس بدی دارم و هی میبینم با وجود استفاده از نوار بهداشتی به لباس زیرم میخوره.دو تا پوشک میذارم لوکه میشه.اصلا نمیدونم باید چیکار کنم.حتی کار های روزمره ام رو هم نمیتونم انجام بدم.نمیتونم زیاد حرکت داشته باشم.گاهی وقتا سبک میشه ولی بعدش نه.الان که مدارس انلاینه ولی میترسم باز شه و نتونم با این شرایط کنار بیام مخصوصا تو زنگ ورزش.لطفا راهنماییم کنید.ممنون.:(
- پرده ارتحاعی
سلام خوبیدخانم دکترببخشید من تازه نامزد کردم پرده خانومم ارتجاعی اگه رابطه داشته باشم مشگلی نداره
- خشکی واژن
سلام خانم دکتر من ۶ ماه پیش سزارین کردم و دچارخشکی واژن شدم برای درمان چکار باید کرد
- عفونت واژن
با سلام. جواب پاپ اسمیر بنده این گزینه تیک خورده است Severe :Presence of inflammation آیا احتیاج به نمونه برداری از رحم دارد این گزینه ؟؟
- رابطه جنسی محافظت نشده
سلام خسته نباشید من حدود1ماه بیش یاشایدم بیشتر بانامزدم رابطه داشتم ولی دخول داشتم ولی به گفته نامزدم آب منعی نریخته وبعداز2 هفته بی بی چک زدم منفی بود ولی خیلی چاق شدم آیا امکان دارد باردارباشم
- تزریق ژل واژن
سلام خانم دکتر عزیز. میخواستم بدونم واسه تزریق ژل بیکینی چقدر هزینه میشه؟ ممنون
- پرده بکارت
سلام پرده بکارت دندانه ای با کنگره ای چه فرقی داره؟؟؟
- بازگشت به شرایط قبل از زایمان
با سلام و خسته نباشيد خدمت خانم دكتر شرف الدين مشكل رايجي كه معمولا خانوم ها پس از شيردهي پيدا مي كنند كه همون افتادگي و كوچك شدن پستان هاست گريبانگير من هم شده و متاسفانه از اونجا كه كمبود وزن هم دارم اين مشكل خيلي حاد تر شده. قبل از بارداري و زايمان در زمان عادت ماهانه احساس درد و ورم در سينه ها داشتم اما الان با اين كه يك سال و نيم از زايمانم گذشته و از نه ماهگي ديگه شير خودم رو به دخترم ندادم اما اون حالات برنگشته و احساس ميكنم حسم رو روي سينه ها از دست دادم. نميدونم راهي هست براي بازگشت به قبل و مصرف قرص ضدبارداري ميتونه به برگشت اين امركمك كنه يا خير. قبلا از پاسخگويي شما كمال تشكر رو دارم.
- لکه بینی
با سلام خدمت خانم دکتر محترم من بیمار شما هستم.در هفته یازدهم بارداریم . تا حالا مشکل خاصی نداشتم اما امروز چند رگه خون تیره مشاهده کردم. چند روز هم میشه که کمر درد دارم. آیا این لکه های خون طبیعیه؟ نوبت ویزیت بعدیم خدمت شما دوازده روز دیگه هست. آیا لازم که زودتر مراجعه کنم؟ با تشکر از جواب شما.
- قرص ال دی و کیست پنج سانت
سلام دکتر جان من ۱۹ سالمه و مجردم الان ۱۵ تا از خوردن قرص ال دی میگذره درست سر ۱۵ قرص ال دی ساعت ها یکساعت جلو رفتن و من هم فراموش کردم نمیدونم باید ساعت یازده شب قدیم بخورمش یا دوازده یازده جدید امشب ساعت یازده بیست دقیقه قدیم خوردمش مشکلی نیست ؟ چیکار کنم ؟
- بارداری
با سلام و احترام ، خانم دکتردر سی و نه سالگی بعد از گذشت پنج سال از ازدواجم بعد از تاخیر در پریودم آزمایش خون دادم و در اوج ناباوری متوجه شدم باردارم . اما از ترس اینکه نه ماه بعد چگونه نوزاد را بدنیا بیاورم از زایمان میترسم چه طبیعی چه سزارین .شاید همین امر هم دلیلی بود که پیگیر بچه دار شدن نبودم. خانم دکتر عزیزم به نظر شما زایمان طبیعی کم خطر تره یا سزارین.
- ایزوترتینویین
با سلام و وقت بخیر من بعد از اینکه آزمایشم مثبت شد نمیدونستم ضرر داره و یه بسته ده نایی قرص ایزوترتینویین خوردم میخواستم بدونم آیا باسد سقط کنم؟
- سلام خانم دکتر من بنجاه سالمه باردار. بودم دوقلو چهار ماه ه سقط شدن بعد ازسقط بخاطر بقایای حاملگی سه بار کورتاژ شدم که آخریش هیسترسکوپی بود الان دکتر سونوگرافی من میگه احتمال از بقایای حاملگی یا پولیپ اکوژن باشه ولی خیلی کمه . نمونه هم آزمایش دادیم الحمدالله خوبم بود . بنظر شما من دوباره میرم اتاق عمل


