Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- لاغری در دوران شیردهی
سلام خسته نباشید خانومی ۳۰ ساله هستم یه دختر یه ساله ونیم دارم وزنم خیلی کم شده ایا قرصی برای چاقی در دوران شیردهی هست با تشکر
- بیماری زنانه
سلام من یه دختر پونزده ساله هستم دو ساله قاعده میشم معمولا سیکلام 23روزه هستن از روز 23 سیکلم خونریزی تا الان که 26 روز هست به جای اینکه خونریزی با جریان شدید داشته باشم لکه بینی قهوه ای و گاهی قرمز دارم پارسالم پنج روز اینطوری شد نمیدونم تو این چن روز چرا تخمدان سمت چپمم گاهی اوقات تیر میکشه شایدم کلیه مه مطمئن نیستم درضمن بگم خونریزی من کاملا با لکه بینی فرق داره از نظر شدت و رنگ میشه بگید مشکلم از چیه و خطرناکه یا نه و لازمه دکتر برم؟
- تغییرات هورمونی
سلام وقت بخیر من ۴۷ سالمه و حدود ۸-۹ ماهه نزدیک به پریود و همینطور در حوالی دوران تخمک گذاری دچار مشکلات گوارشی و اسهال میشم دلیل و درمانش چیه ؟ آیا طبیعیه؟
- رویت شدن فوکوسهای اکوژن
سلام. در سونوگرافی این متن نوشته شده .. فوکوسهای اکوژن اطراف آندومتر در محل body رحم(benign finding) رویت شد، میخوام بدونم چی هست
- بارداری
با سلام خانم دکتر دخترخاله من در سن چهل سالگی در سال پنجم ازدواجش هشت ماه پیش پریود نشدند فکر کردن یائسه شدن هیچ گونه علایم بارداری رو نداشتند تا اینکه یک ماه پیش شکمشون کمی بزرگ شد و رفت دکتر پزشک سونوگرافی نوشتند و در عین ناباروری نشان داد ایشون باردارند حالا دخترخاله ام خیلی نگران جنین درون شکمش هست اولا شکمش زیاد بزرگ نیست. دوما هیچ گونه علایم بارداری رو نداشتند فقط گاها احساس سرگیجه و سردرد میکرد یا ترش کردن غذا که براش جدی به نظر نمی آمد اصلا فکر بارداری رو نمیکرد فکر میکرد قسمتش نبوده مادر بشه اما ایشون ماه هشتم بارداری هستند حالا بشدت نگران جنینشون هستند دلهره و اضطراب اینکه شاید جنینش مشکل داشته باشه روزهای بارداری رو براش غیر قابل تحمل کرده خانم دکترعزیز راه حلی برای اینکه دخترخاله ام بتونه متوجه بشه جنینش سالمه یا نه وجود داره وزن جنینشون یک و هشتصد ماه هشتم بارداری هست
- دارویی
سلام.۴۸ساله هستم،باتشخیص کانسر برست تحت درمان با دکاپپتیل هستم،هر سه ماه تزریق میکنم،نوبت دوم تزریق، نصف دارو موقع تزریق پرت شده. است،آیا باید دوباره تزریق کنم.؟ممنون میشم راهنماییم کنید.
- کیست اندومترویما
سلام ببخشید من کیست اندومترویما دارم و برا درمان دکتر قرص ورژست برام تجویز کردن،الان هفتاد روز دارم این قرص مصرف میکنم وشصت روز ک مرتب لکی بینی وخونریزی پراکنده دارم ب دکترم هیچ دسترسی ندارم ،آیا طبیعی هست شصت روز لکه بینی در بیشتر مواقع بیشتر از،لکه بینی هست وکمتر از پریودی
- اقدام بارداری
سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم دکتر برای من لتروزول و کلومیفن تجویز کردن ماه پیش خوردم جواب نداد این ماه دوباره گفتن مصرف کنم از هر کدوم دو تا اینا رو من باید همزمان مصرف کنم یا چطوری ماه پیش صبح یکی از هر کدوم و شبی هم یکی از هر کدوم خوردم ولی جواب نداد ؟؟
- درد هنگام سکس
با سلام و خسته نباشيد چه راهكارهايى براى كاهش دردهاى واژينال در حين و بعد از سكس وجود دارد ؟ پماد خاصى توصيه ميكنيد ؟
- سلام من سه ماه بود که از قرص دزوسپتیو استفاده میکردم و همش لکه بینی داشتم حالا میخام قرص دورسبلین را اسفاده کنم ایا ممکنه دوباره لکه بینی پیداد کنم؟
سلام من سه ماه بود که از قرص دزوسپتیو استفاده میکردم و همش لکه بینی داشتم حالا میخام قرص دورسبلین را اسفاده کنم ایا ممکنه دوباره لکه بینی پیداد کنم؟
- قرص گین آپ خطریه یانه خانم دکتر
منم گین آپ دوماه خوردم 20 روز پریودم شدید شد لخته های بزرگ ازم میاند رفتم سونوگرافی گفتن یک کیست کوچک داری ورحم ات شل شده درکل گین آپ گلکسی فت خیلی خطرناکه مراقب باشید دوستان
- تاخیر پریود بعد از مصرف دوفاستون
سلام. من به علت نامنظمیپریود ۴ماه دوفاستون با صورت روزی ۲ عدد ۱۰ روز مصرف کردم. بعد از قطع قرص ماه اول مشکلی نبود ، الان باز ۱ هفته از زمان پریود میگذره اما خبری نیست، ( سکس هم کلا ندارم)باید صبر کنمتا پریود بشم یا قرص بخورم؟ متاسفانه الان دسترسی به پزشک ندارم، ممنونم
- سلام سه ماه پیش پی ار پی تخمدان انجام دادم الان پریودیم نامنظم شده و خیلی کمه چکار باید کنم با تشکر
- عفونت واژن
من 4 روز میشه ک داروهامو شروع به مصرف کردم برای عفونت واژن قرص مترونیدازول هر 12ساعت با شوهرم میخوریم و قرص لاکتوفم رو بعد ناهار یه عدد میخورم و الان چهار شب از پماد دالاواگسی استفاده کردم و امروز پریود شدم دکترم بهم گفته تا ده شب استفاده کنم الان باید قطع کنم؟ یا در دوران پریودیم استفاده کنم؟!
- منوپز
- پرده بکارت
سلام ممکنه با مالش الت به الت از روی شلوار و فشار کمی زیاد به واژن و ارضا شدن بکارت اسیب دیده باشه ؟
- سرطان کبد وسرطان پوست
سلام وقتتون بخیر یه سوالی خواستم بپرسم پدر من ۷ سال پیش براثر سرطان کبد فوت کردن دیر متوجه شدیم سر ۴ ماه مادرم هم سه سال هست متوجه شده بود سرطان پوست نوع ۴ بدخیم ملانوم داشت وامسال فوت شدن میخواستم بدونم چه ازمایشی مشخص میکنه که زود پیگیر بشیم وپیگیری بشه که خانواده مون ندارن مثل خواهر وبرادر وچون شنیدم سرطان موروثی هست که کجا باید مراجعه کنیم پیش چه متخصصی چون میگن سرطان پوست خیلی سخت تشخیص داده میشه ببخشید طولانی شد ممنون میشم از جوابگوییتون خسته نباشید
- توده مجاری ادراری
پدرم رفتند ازمایش همه چی خوب بوده فقط زده توده اکوژن ۳۰ میلی متری دیده شده در مثانه و براش سیستوسکوپی نوشتند.خیلی نگرانشونم یعنی سرطان دارند؟ خون درادرار داشتند انا هیچ درد یاسوزش یا تکرر ادرارنه .یکمم لاغرترشدند خیلی حالم بده.ممکنه بد خیم باشه؟ خیلی خوبن از هرلحاظ الان
- واژینال
سلام ببخشید من یه دختر 15 ساله دارم که طرف چپ واژن یه توده به اندهزه مهره تسبیح زده و درد ندارد ولی یه حسی توش هشگست وقتی چند دقیقه ماساژبدهی یه حالتی میشه چون خجالتیه پیش دکتر نمیاد میخاستم ببینم خطرناکه یا خودش برطرف میشه
- من ۴۴ سال دارم به دلیل داشتن اندومتر قرص وروژست مصرف میکنم و به دستور پزشک باید ۳ ماه قرص بخوریم بعد از خوردن ۲ ماه از قرصها پریود شدم ایا خوردن قرص رو ادامه بدم یا قطع کنم؟


