Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام من قرص چاقی گین اپ مصرف میکنم و اقدام ب بارداری کردم ایا ضرر دارد؟
- موی زاعد
سلام خانم دکتر من ۲۰ سالمه و خیلی نگرانم من در ناحیه ی زیر چانه دور ناف و کله دور سینه و قفسه ی سینه و بین دو سینه موهای زبر و بلند سیاه دارم و در بقیه ی نواحی سینه و شکم موهای ریز تر و کرکی رنگ پریودامم کاملا منظمه و مادرمم مثل منه ممکنه دلیل ایم موها ازثی باشه و ربطی به مشکلات داخلی نداشته باشه؟ آیا با لیزر درمون میشه خیلی ناراحتم
- ناحیه اکوفری
یک ناحیه اکوفری به قطر۱۸mmدر مجاورت تخمدان راست دیده میشود که مربوط به فولیکول اگزوفیتیک از منشا تخمدان راست و یا کیستیک پارااوراین میباشد فولیکول به قطر۱۲در تخمدان چپ روز ۹قاعدگی مشهود است میشه اینو بگید یعنی چی؟
- بیماری زنان
دختر ۱۸ ساله ای هستم بخاطر درد دوران پریودی سونوگرافی انجام دادن و قید شده مختصرمایع آزاد در کلدوساک خلفی دیده شد نگرانم
- پریودی
سلاموقتتون بخیر من بعد از مصرف ال دی ب دکتر رفتم اول قرص جستیران دادن کفتن تا ۲۰روز بخورولی بعد از روز ۱۱باز پریود شدم و خونریزی و لکه بینی تا دوهفته بند نیومد. دکترم کفت بعد ۱۴رپز از پریودیت قرص دوفامد۱۰مصرف کن. میخواستم بدونم روزی یکی بخورم تا ده روز یا دوتا؟!
- قرص استرادیول
ماه پیش دکتر به من قرض استرادیول داد یه بسته ده تایی،ولی به موقع پریود شدم ولی خیلی کمه،البته قبلش دوفامد۱۰هم استفاده کردم
- سلام خدا قوت من ۴۶سالمه و چندماهی است پریودیم به هم ریخته و ماهی دوبار با فاصله کوتاه پنج شش روزه از همدیگه دوباره پریود میشم به دکتر مراجعه کردم قرص دوفامد ده رو برام تجویز کرد به همراه مفنامیک اسید طریقه مصرفش هم گفت که اینقدر تو اتاقشون رفت و آمد بود که اصلا متوجه نشدم خودم فکر می کنم علت این به هم ریختگی قرص های اورژانسی هست که برای پیشگیری از بارداری با موافقت همسرم مصرف می کردم خواهش می کنم من رو راهنمایی کنید واقعا عصبی شدم از این وضعیت
- سنو رحم
سلام وقت بخیر سنو رحم انجام دادم که مختصر مایع در اندومتر قسمت فوقانی کاویته دیده شده و تخمدان راست فولیکول کوچک تر از یک سانتی متردارد اندازه تخمدان چپ ۱۳×۲۵ و راست ۱۵×۲۹ سنو من مشکلی داره؟ و علت این مایع اندومتر و فولیکول تخمدان راست چیه
- تشکیل نشدن ساک بارداری و عدد بالای بتا
سلام وقت بخیر در آزمایش بتا که دادم عدد بتا بالای سه هزار بود و در سونوگرافی نوشته شده ایجاد ناحیه ی اکوفری کوچک در حفره آندومتر فوندوس ایجاد شده خواستم بدونم باردار هستم یا علت دیگه ای داره ممکنه دقلو باشه
- خونریزی حین مصرف سیپروترون کامپاند
سلام من قرص سیپروترون کامپاند مصرف میکنم این ماه بخاطر عفونت قرص ایتراژین ۱۰۰ هم باهاش خوردم، و سه روز مانده بود سیپروترون تموم بشه لکه بینی پیدا کردم و لکه بینی ادامه پیدا کرده و یک هفته از آخرین قرص گذشته پریود نشدم،دلیل چیه؟ ممکنه بخاطر مصرف همزمان این دو باشه؟
- سونوگرافی رحم و تخمدانها
سلام خانم دکتر .خسته نباشید . در برگه ی سونوگرافی ای ک انجام دادم نوشته شده تصویر دو ناحیه اکوژن به ابعاد 5.5 *12 mm و 4 * 6 mm در ناحیه ی بادی و فوندوس رحم رویت شده ک مطرح کننده ی پولیپ است . این جمله به چ معنی ای ؟آیا من باید عمل انجام بدم یا با دارو رفع میشه ؟و آیا آسیبی میزنه ب بدنم یا خیر ؟ خیلی ممنون ک جواب میدید ب سوالات با تشکر از شما روزتون به خیر
- بی بی چک
- مشکل درد سینه
سلام خانم دکتر عزیز. وقتتون بخیر . امروز صبح بدون هیچ علائمی در روز های قبل، با درد سینه سمت راست از خواب بیدار شدم . از نظر ظاهر مشکلی نیست اما وقتی دست میزنم نزدیک های هاله قسمت زیر سینه، یه توده اندازه بند انگشت احساس میکنم که تیر میکشه و گاها حس سوزش داخلی دارم. استرس گرفتم. مطب تماس گرفتم جهت گرفتن نوبت اما متأسفانه نتونستم ارتباط برقرار کنم. خیلی ترسیدم از این درد ناگهانی😞
- زخم دهانه رحم
برای درمان زخم رحم چیکار کنم؟؟ من بچه شیر میدم چه پماد میتونه درمانم کنه
- hpv
سلام دکتر وقتتون بخیر، ترشحات مداوم واژن یا به تأخیر افتادن زمان عادت ماهیانه در حتمی بودن بیماری اچ پی وی نقش دارن؟
- سلام خانم دکتر آیا قرص مدروکسی فم ۵ باعث درد در زیر بغل پستان می شود دوروزه دست درد دارم وزیربغلم هم درد می کنه ؟؟
- تداخل دارویی
سلام خسته نباشید خانم دکتر من صورتم جوش میزنه و دکتر پوست برام قرص راکوتان نوشتن و هورمون هام هم مشکل دارن دکتر زنان هم برام قرص سیبل نوشتن الان دکتر پوست گفته سیبل رو مصرف نکن چون اثر راکوتان رو خنثی میکنه نظر شما چیه
- قرص اورژانسی
سلام خانم دکترخسته نباشید خانم دکتر من بعد از نزدیکی با همسرم ۱۵ ساعت بعد ۲ عدد قرص تنسی ۱/۵ خوردم الان نزدیک ۲ هفته میشه پریود نشدم بی بی چک گذاشتم چند بار منفی بود آیا ممکنه باردار باشم
- آیا قرص روکین بر آزمایش هورمون تاثیر دارد؟
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر ببخشید بنده ۵ ماه هست پریودام طولانی مدت شده از ۵ روزه تبدیل شده به ده روزه دکتر فقط دوتا ازمایش Fsh و Lh و تیروئید نوشتن قبلا دادم خوب بوده سونوگرافیمم خوب بوده بعد برای دوماه قرص روکین نوشتن ولی چون خوب نشدم حس میکنم پرولاکتینم بالاست الان دوره دوم قرص روکینم هست که از روز سوم پریود دارم میخورم بعد از ۵ روز قطع قرص روکین میتونم ازمایش هورمونی بدم یا چون قرص روکین خوردم باید یکماه دیگه صبر کنم بعد ازمایش بدم ؟ فاصله قطع قرص روکینم تا روز سوم پریودم میشه ۵ روز که باید ازمایش بدم
- خونریزی رحم دارم
۳ تا آمپول واریو پیتل زدم اولی زدم خونریزی تمام شد دومی را زدم نه بعد ۲۰ روز خونریزی شروع شد آمپول ۳ را زدم تا الان خونریزی هست فقط کم و زیاد میشه آمپول سوم را ۱۱ روز پیش زدم و خونریزی به خاطر میومهای زیاد است که داخل رحم توصیه شما برا درمان چیه


