Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام علیکم من در هفته ۱۲بارداری هستم برای سونوی ان تی مراجعه کردم برای جنین تشخیص امفولاکس
- سقط جنین
- سلام خانم دکتر خسته نباشید ببخشید بنده 47سال دارم قبل از مهر 4یا5ماه عادت ماهانه نداشتم بعد مهر تا 15رور آبان پریود شدم بعد تا حالا باز هم هم عادت ماهانه نداشتم سونو دادم ضامن دولایه اندومتر 5میلی متر اندازه گیری ش میوم اینترامورال به قطر 27 میلیمتر درتنه رحم رو شد تخمدان ها نمای سونو گرافیک طبیعی دارند ودر آدنکسها یافته پاتولوژیک دیده نمی شود مایع آزاد خفیف در کلدویاک خلفی رویت شد مایع آزاد شکمی رویت نشد لطفا راهنمایی کنید علت قطع پریود بنده چیه دراین سن یائسگی پیش می آید؟
سلام خانم دکتر خسته نباشید ببخشید بنده 47سال دارم قبل از مهر 4یا5ماه عادت ماهانه نداشتم بعد مهر تا 15رور آبان پریود شدم بعد تا حالا باز هم هم عادت ماهانه نداشتم سونو دادم صخامت دولایه اندومتر 5میلی متر اندازه گیری شد میوم اینترامورال به قطر 27 میلیمتر درتنه رحم رویت شد تخمدان ها نمای سونو گرافیک طبیعی دارند ودر آدنکسها یافته پاتولوژیک دیده نمی شود مایع آزاد خفیف در کلدویاک خلفی رویت شد مایع آزاد شکمی رویت نشد لطفا راهنمایی کنید علت قطع پریود بنده چیه دراین سن یائسگی پیش می آید؟از سن 46تا47این مورد پیش امده
- سلام میخواستم بدونم توجواب آزمایش اسپرم باید چند میلیون اسپرم گذارش شده باشه خوبه مال شوهرم ۲میلیون اسپرم نوشته یا میتونه جوابش اشتباه باشه و آزمایش بعدیش کیه انجام بده خوبه ممنون میشم جواب بدین لطفا و مشکلی برطرف میشه
- موفقیت سرکلاژ شکمی
باسلام خانم دکتر من سه تا سقط در ۱۷ .۱۲و ۲۳ هفته داشتم که دوتادسقط اولم به علت سپتوم رحم بود که با عمل برداشته شد و بعد دوباره باردار شدم ولی در ۲۳ هفته با وجود سرکلاژ واژینال سقط شد.الان دکترم پیشنهاد سرکلاژ شکمی دادند قبل از بارداری میخواستم بپرسم چقدر احتمال موفقیت داره؟ آیا من میتونم با سرکلاژ شکمی سروقت زایمان کنم ؟ خیلی نگرانم
- جمع وسفت شدن جنین
سلام هفته22بارداریم حس میکنم جنین همش خودشو جمع وسفت میکنه هرروز اینجوری میشم ولی دردیاعلائمی ندارم تکون خوردنشم بخوبی خوبی حس میکنم
- کیست مغز جنین واکوژن روده
آمنیوسنتز دادم ایا اینها رفع میشع کیست ۶م م واکوژن روده در جنین هفته ۱۸ بارداری هستم
- کیست تخمدان
سلام خانم دکتر من ۲۲ سالم و مجردم در هر دو تخمدانام کیست خیلی کوچیک وجود داره دکترم قرص دوفامد تجویز کردن تا پریود بشم ایا خطری داره وجود این کیستا؟ممکنه خود به خود از بین بره؟خیلی نگرانم داروی خاصی در مدت زمان باید استفادع کنم؟
- فوکوس اکوژن بطن چپ
سلام خسته نباشی.دوران بارداری ۱۸هفتگی رو میگذرونم.غربالگری دوم که رفتم بچه همه چیش خوب بود فقط تو سونو زده فوکوس اکوژن بطن چپ رویت شد همین خیلی نگرانم کرده میخام بدونم مشکلی داره یا نه اگه مشکلی داره تروخدا بگین چون با این وضع و اوضاع آدم از همچی میترسه
- لیزر سفیدی واژن
سلام میخواستم بدونم شما برای تیرگی واژن و اطراف مقعد لیزر انجام میدید. اگر که انجام میشه چند جلسه معمولا باید انجام شه و هزینش چقد میشه؟
- اندومتریوز
سلام خانم دکتر وقتتون به خیر.خانم۴۲ساله هستم که چند بار سقط داشتم،در هنگام پریود هم یک سمت رحمم بشدت درد میگیره،سونوگرافی انجام دادم،میخواستم بدونم مشکلم چیه؟و تاثیری توی بچه دار شدنم داره؟ تصویر کانون هایپواکو با نمای توبولار بین ناحیه cornuچپ رحم و اینگوئینال سمت چپ مشهود است که مطرح کننده ی لیگامان گرد می باشد که برجسته و قابل روئت گشته و با گذر از ringعمقی اینگویینال از کانال اینگوئینال گذر کرده و به لابیای ماژور و بافت ترم سمفیز پوییس متصل شده است و همچنین تصویر کانون mass like هایپواکو_هتروژن به ابعاد۴۰در۱۸میلی متر در انتهای لیگامان مذکور در حدود ناحیه سمفیز پوییز و لابیای ماژور سمت چپ مشهود است که در بررسی با کالر داپلر دارای واسکولاریتی داخلی می باشد و احتمالا مطرح کننده ی آندمتریوز لیگامان roundمی باشد
- پریود نامنظم
سلام مجرد هستم من قرص سیبل رو شروع کردم ولی دیشب یادم رفت بخورم امروز طهر خوردم الان پریود شدم بخاطر قرص هست آیا ؟ ۱۸ روز بعد از پریودیم هست
- عادت ماهانه
سلام ،خانم دکتر درسته کلاس پنجم پریود شدم. ولی الان من خیلی خیلی نگران قدمم میتونم پک قد استفاده کنم یا نمیتونم؟ اگر میشه شما راهکایی به من بدید که قدمم رشد کنه با تشکر.
- سلام من یک سال و خورده ای خونریزی دارم ازمایشات کامل و سنو هم دادم سالم هستم چی مشکلی میتونه داشته باشه ک خونریزی دارم
- سیاهی پوست واژن
سلام اگه میشه سوال منو جواب بدید سیاهی واژن و پوست اطرافش با لیزر خوب میشه حداقل چند جلسه لیزر لازمه؟
- سوال در مورد بارداری
سلام وقت به خیر . من قبلا پریود میشدم فقط علائم کمردرد داشتم الان 2 ماهی هست که اقدام به بارداری کردم زمان شروع پریودی که 1 هفته زودتر میشم و علائم مثل درد خفیف زیر شکم زمان دراز کشیدن و بلند شدن . درد خفیف سینه زمان دست زدن به سینه ها را دارم آیا این علائم طبیعی هست و ی جوری بدن داره آمادگی پیدا میکنه برای بارداری
- بیماری زنان
سلام دخترم ۵ سالشه از کودکی در ناحیه تناسلیش خارش داره و بوی نامطبوعی میده طبق تجویز پزشک پماد کلوتریمازول و شربت مترانیدازول استفاده کرده که بهبود پیدا میکنه ولی بعد از اتمام دارو دوباره مشکلش شروع میشود ممنون میشم راهنمایی کمید
- پماد دالاواگ برای زخم دهانه رحم
سلام خسته نباشید،خانم دکتر برای زخم دهانه رحم بهم کرم واژینال تریپل سولفا دادین بعد از استفاده دچار سوزش واژن شدم به مطب زنگ زدم بهم گفتم به جاش از کرم دالاواگ استفاده کنم دو شب استفاده کردم بازم سوزش دارم چیکار کنم
- آزمایش هورمون
سلام وقتتون بخیر بنده امروز صبح ازمایش هورمون fsh و lh و انواع تیروئید داشتم ولی متاسفانه صبح مشکلی برام پیش اومد که خیلی باعث ناراحتی و گریه ام شد و نیم ساعت بعدش ازمایش دادم آیا رو جواب ازمایشم تاثیری داره ؟
- خونریزی رحم دارم
نزد متخصص زنان رفتم قرصهای جلوگیری داد ولی ۵ ماه خوردم ولی باز خونریزی دارم حالا چی کار کنم


