Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- میوم و بارداری
سلام وقت شما بخیر. میخواهم باردار شوم و برای چکاپ سونوگرافی دادم. همه چیز از ضخامتهای رحم و تخمدان عادی بوده. فقط دو موضوع نوشته: تصویر ناحیه کلسیفیه به قطر 4 میلیمتر درمیوم خلفی رحم رویت شد. (میوم اینترامورال؟) همچنین یک تصویر ناحیه کلسیفیه به قطر 2میلیمتر در جدار خلفی رحم نزدیک به خط اندومتر رویت میشود که میتواند مربوط به میوم کلسیفیه ساب موکوزال یا کلسیفیکاسیون به دلیل عفونتهای قبلی اندومتر (اندومتریت) باشد.من یک پسر چهار ساله دارم و این ماه اقدام بارداری داشتم. ممکنه این میومها باعث جلوگیری از لانه گزینی شود و یا اینکه در بارداری مشکل زا است؟ باسپاس
- جواب سونو – بطن چپ قلب جنین
سلام
جواب سونو ۱۸ هفتم اومده تصویر فلان به سایز ۲/۶ ام در بطن چپ قلب جنینی دیده میشود. آیا نگران کننده است؟
با تشکر - کیست نابوتین
درمانشش چیه
- خونریزی شدید همراه بالخته های بزرگ
سلام من یک ماه و خورده ای پیش سقط با قرص داشتم ولخته های شدید ولی هنوز خونریزیم تمام نشده چیکار باید کنم وضعیتم جوری نیست هزینه دکتر بدم
- هزینه Pgd
سلام خانم دکتر عزیز هزینه ی Pgd تقریبا چه مبلغی میشه ؟ برای تعیین جنسیت میخوام
- سقط بقایای جنین
یک هفته پیش سقط کردم اولین دوره بود که پریود نشدم با سایتو تک سقط کردم درد زیاد داشتم سونو بقایای ۴۰در۲۰میلی رانشان داد سه روز اس از قرص متیل استفاده میکنم و خونریزی خیلی کمی دارم ودرد زیاد با مسکن آروم میشم آیا نیاز حتمی به کورتاژ دارم دکتر گفت کورتاژ من دارو خواستم و قرص متیل برام نوشتن
- سرکلاژ
سلام من امروز سیزده هفته سرکلاژ شدم وقتی دستشویی میرم ازم یکم لخته خون میره ایا طبیعی
- لکه بینی دربارداری
سلام.۵ابان لکه بینی داشتم۱۱ابان عادت شدم به مدت هفت روز.ماه بعدپریودنشدم باردارشدم اماروز۸و۹اذرتوترشحاتم رگه خون بودتا۲۰اذردوباره همین حالت شدومجددا۳۰اذرویکم دی دوباره این حالت برام بوجوداومد(یوقتایی درطول روزترشح همراه بارگه خونی).خانم دکتربنظرتوناتروژسترون۲۰۰به مدت یکماه استفاده کنم.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
- قرص سیبل
سلام وقتتون بخیر 19تا قرص زرد رنگ سیبل خوردم دیگه نخوردم بعدش رابطه داشتم اسپرم ریخت شد ایا باردار میشم
- سونوی بارداری
با سلام.من الآن 28 هفته و 5 روز باردارم.هفته ی قبل که نوبت داشتم، دیگه نوبت ندارم تا بعد عید که 32 هفته ام. در هفته 28-30 نیازی به سونو برای وزن جنین و بررسی آب دور جنین و غیره نیست؟
- کبد چرب شوهر و اقدام برای بارداری
سلام خانوم دکتر خسته نباشید خانوم دکتر همسر من کبد چرب گرید دو دارند و قرص اتورواستاتین 40 و liver pak 140 می خورند حالا من اگه بخوام اقدام کنم واسه بارداری مشکلی پیش میاد بخاطر داروها یا عیبی نداره خواهش میکنم راهنمایی کنید منو
- بارداری ،،،
سلام خسته نباشید ،چهار پنج روز قبل از پریودی لکه بینی و ترشح قهوه ای همون لحظه و قطع شدن آن نشانه بارداری است؟
- سوال بارداری خیلی مهم
سلام من ۲۹ هفته و ۳ روز بارداری هستم ترشح سفید دارم بعضی وقتها هم ترشح رقیق .میترسم کیسه آبم باشه . سونو هم دادم چیزی نگفتن
- عفونت
سلام من هفته هفتم بارداریم ی دونه جوش سفید دارم داخل واژن خطرناک باید چکار کنم .لطف پیکنید اگ راهنمایی کنید بعضی وقتا کمردرد دارم امروزم باسنم گرفتگی شدید داشت
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر چند وقت بعد از سرکلاژ شکمی میشه نزدیکی انجام داد
- بارداری
سلام هفته۲۶بارداری ام همه ازمایش ادرارنرنال بوددکترم روزی یکی اریتروماسین ۴۰۰برام نوشت جلوگیری ازعفونت دربلند شدن خابیدم دلم دردمیگیر تیرمیکش نرمال میش مال سزارین قبلم باش توواژنم تیرمیکش
- تداخل دارو اسپرولاکتون باقرص ارژانسی
باسلام خسته نباشید.خانم دکتر من قرص اسپرولاکتون میخورم برا هورمونام ک دکتر پوست برا صورتم داده میخواستم بدونم این قرص داخل داره با قرص ارژانسی..من ساعت۱۱شب روز یک شنبه اسپرولاکتون خوردم ساعت ۲ارژانسی خانم دکتر راهنمایی گنید ک باردار که نمیشم ممنون اثر قرص ک نمیبره
- زنان زایمان
سلام خانم دکتر من زنی متاهل هسم ۱۷ سالمه یک ماهه اقدام ب بارداری کردیم بعد ۲۰ روز لکه خون میومد ازم تا ۳ روز لکه بینی داشتم بعد از ۳ روز پریود شدم زیرشکمم درد میگیره خیلی باردار نشدم ینی؟علتش چیه
- قرص اوابوست
آیا قرص اوابوست تضمینیه
- در هشت هفتگی به علت توقف رشد جنین خودبخود سقط شد
سلام و احترام،
دو ماه قبل در هشت هفتگی به علت توقف رشد جنین خود بخود سقط شد چند روز کاملا بافت و کیسه و جنین دفع شد بعد ده روز پاک شدن رفتم سونو گفتن جنین دفع شده فقط نیم سانت بقایا مونده که با پریود بعدی دفع میشود بعد ان سر تایم پریود بعدی پریود شدم منتهی در حد لک بینی و کم سر هفت روز هم پاک شدم مجدد سر پریود بعدی که هنوز وقتم نبود پنج روز زودتر پریود در حد لک بینی بازم داشتم و پاک شدم الان سر پانزده روز فاصله از لون موقع مجدد پریود شدم و بعد چند روز یهو شدید شده و روز هشتم رفتم سونوی واژینال که تشخیص دادن بقایا هنوز خارج نشده و متورم شده الان باید چکار کنم سونو گفتن کورتاژ کنم بهتره ولی من دوست ندارم راهی هست که بقایا دفع بشه و خونریزی من کم بشه


