Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- لکه بینی قبل ازپریودی
سلام وقتتون بخیر یک هفته قبل از پریودی لکه بینی دارم ازمایش وسونو هم دادم مشکلی نداشتم علت لکه بینی چیه؟
- بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید من میخواستم سونو گرافی رو برای شما ارسال کنم کجا ارسال کنم ؟؟ میخواستم در مورد سونو یه نظر بدهید ممنون
- بارداری و پریود
سلام من ماه پیش بعد از نزدیکی قرص ال دی خوردم و یک هفته بعد پریود شدم،الان یه ماهه گذشته و 6 روز از عادت ماهانه ام رد شده(در طول این دوره جلوگیری هم کردیم) امکانش هست باردار باشم ؟ یا از تاثیر قرص ال دی هست ضمنا باتست بی بی چک منفی در آمده است.
- سلام من پریود ماهی دو بار میشه رفتم دکتر برای نامنظمی پریود قرص مدرکسی پروژسترون داده که پریود منظم بشه حالا من دارم قرص میخورم گفت سه دوره بخورم هردفعه از روز ۱۶قاعدگی شبی ۱عدد تا ۱۰شب حالا من از روز ۱۶قاعدگی شروع کردم ۹تاشو خوردم ۱دونه ازش مونده پریود شدم راهنمایی کنید این طوری پریود منظم میشه به نظرتون یا نه خونریزی خیلی زیادی دارم مگه نباید بعد تموم شدن قرص مدرکسی پروژسترون پریود میشدم چرا ۱دونه ازش مونده پریود شدم لطف کنید جواب بدین
- کیت تخمک گزاری
خانم دکتر سلام برای نامنظمی پریود که ۷ تا۹روز تاخیر دارم، چه زمانی باید کیت تخمک گزاری انجام بدم؟!. یعنی چند روز بعد از پاک شدن قاعدگی!.
- جواب سنوگرافی..؟
Uterus is 80×50 mm in size,with normal myometrial echogenicity. No space occupying lesion is seen. Endometrial thickness is 6 mm. RT _ ovary size 38×17 mm LT_ vary size 38×21 mm with multiple small size follicle subcapsulary and stromal echogenicity . No free fluid is seen in posterior cul_de_sac CON: PCO morphology
- سونو سینه
باسلام و خسته نباشید من با فشار نوک سینه چپم ترشح خونی داشتم فقط با فشار خودبخودی نیست سونو در جای معتبر دادم کیست های متعدد داشتم به نظر شما مشکلی هست؟
- آدنومیوزیس
سلام خانم دکتر عزیز من ۴۷ ساله هستم و دو فرزند دارم.خرداد ماه پریود شدم و پریود بعدیم آخر شهریور یود که بسیار سنگین بود .یعنی بعد از چند روز خونریزی لکه بینی پیدا کردم و بعد مجدد تبدیل به خونریزی شدید و لخته های بزرگ شد.طوریکه مجبور به تزریق آمپول پروژسترون شدم.سونو دادم گفتن آدنومیوز هست و ابعاد رحم بزرگ.راستش تا چند ماه شرایط هیسترکتومی ندارم .چه داروهایی میتونم استفاده کنم توی این مدت ؟؟ متشکرم
- لاپارسکوپی هیستروکتومی
سلام من شش سال پیش ابدو مینو پلاستی انجام دادم به علت دوره های پی درپی ناچار به هیستروکتومی هستم آیا شما هیستروکتومی به روش واژینال انجام میدید؟ بدون لاپاروسکوپی به خاطر حفظ نتایج ابدو مینو چون با روش لاپاروسکوپی چند سوراخ روی شکم ایجاد میشه گذشته از اون طبق گفته ی جراح پلاستیک دستگاه لاپاروسکوپی قادر به ورود نیست و ناچار باید از برش روی شکم استفاده بشه آیا شما تجربه ی هیستروکتومی درمورد شخصی که ابدو مینو انجام داده دارید ؟ تا جایی که من مطالعه کردم هیستروکتومی به سه روش انجام میشه که یکی از اونها واژینال هست که تاکید جراح پلاستیک من هم استفاده از این روش هست پیشاپیش یک دنیا ممنون
- آیا قرص نورم اسکین باعث نازایی میشود ولی من مجرد هستم
- عقب انداختن پریودی
سلام من قرص ال دی مصرف میکنم و ۲۸ این ماه عروسیمه الان متوجه شدم که ۲۶م دوره قرصم تموم میشه و موقع مجلسم پریودم، میشه یک جوری عقب بندازمش یا الان پریود بشم که تا اون مقع تموم بشه؟
- پریود
سلام وقت بخیر. من حدودا سه فته پیش بهتون مراجعه کردم بابت شکم درد زیاد که گفتید رحم رو به عقبه برام قرص ال دی تجویز کردید چون ایرانیش بهم نمیساخت خارجی گرفتم مارک لویتود ۲۱زرد رنگ ۷سفید رنگ. ۱۲تا زرد و۷تا سفید خوردم الان با اینکه ۹تا قرص مونده پریود شدم دیگ قرص ادامه ندادم. تو اینترنت سرچ کردم گفته بودن قرص سفید ها بی تاثیر الان من چی کنم؟ مشکلی هست؟ باید بیام مطب؟
- بارداری
سلام خانم دکتر من سه بار دچار زایمان زودرس شدم اولی ۲۴ هفته دومی ۱۸ هفته وسومی با وجود سرکلاژ ۲۰ هفته سقط شد بعدا مراجعه کردم به دکتر ک هیستروسکوپی شدم ومعلوم شد سپتوم بزرگی دارم وبرام برداشتن ودهانه رحمم هم خیلی کوتاه الان دکتر اجازه ی بارداری دادن ولی من میترسم دوباره همان اتفاق بیفته بنظرتون سقط های قبلی بخاطر سپتوم بوده یا دهانه رحم؟ اگ باردار بشم دیگه مشکلی پیش نمیاد واینکه کدوم سرکلاژ برام بهتر شکمی یا واژینال ممنون میشم جواب بدین نگرانم
- سوال
سلام خانم دکتر مجردم و۲۱سالمه سه تا سوال ازتون داشتم من پریودم نزدیکه دو ساله که حجمش کم شده و از ۵روز به ۲یا سه روز رسیده علتش چیه؟سونوگرافی،ازمایشهای تیروئید،کم خونی،ویتامین دی و پرولاکتین رو انجام دادم و هیچ مشکلی ندارم سوال دومم این که علایم پایین بودن استروژن چیه؟ و اینکه برای انجام ازمایش استروژن تو روز خاصی از سیکل قاعدگی باید ازمایش بدیم؟ممنون
- تفسیر سونوگرافی
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر ببخشید امکانشه سونوگرافیم رو تفسیر کنید که تنبلی تخمدان شدید دارم یا خفیف ممنون میشم رحم با سایز نرمال 40mm*43*64و اکوی میومتر نرمال و فاقد ضایعه فوکال مشاهده شد اندومتر با ضخامت 7mm با نمای هموژن دیده می شود تخمدانها دارای سایز افزایش یافته بوده، حاوی فولیکولهای ریز پریفرال و استرومای اکوژن میباشند. یافتههای فوق به نفع PCO Morphology میباشد تطابق بالینی و تستهای هورمونی توصیه میگردد در ادنکسها ضایعهای دیده نشد مختصر مایع آزاد در کلدوساک دیده شد
- آمپول اچ ام جی
خانم دکتر آمپول اچ ام جی برای چه کسانی تزریق میشه کاربردش چیه
- قرص اورژانسی
سلام. خانم دکتر این ک میگن اگه قرص های اورژانسی اووسیز که دو عدد در یک ورق هست.. یکی را مصرف کنید بدن بیشتر تحریک میشه؟. درست است.. آیا یک عدد احتمال بارداری را زیاد میکنه
- پریودی
سلام علتهای کم شدن حجم پریود و تاریخ منظم دردختران مجرد چیه؟ ممنون
- بالابودن سی ارپی
باعرض سلام من 40 سالمه تمام آزمایشاتم نرمال شده غیراز CRP که جلویش نوشته +1(Quality). آیا مشکلی هست؟ البته موقع خونگیری استرس زیادی داشتم.
- جواب ازمایش
سلام ،میخواستم بگم باردارم و در ازمایش ادرارم کریستال بمقدار کم یا few دیده شده،و موکوس به مقدار manyو پی اچ ادرارم ۵ ثبت شده ایا مشکلی هست و از ۱۹ سیکل بعد اقدام ترشح زرد و بدون بو و لیز داشتم که الانم دارم ایا مشکلی است


