Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام خسته نباشید برای دوقلو باردارشدن خانمم پسر میخایم چه کاری انجام بدیم
مبخاد خانمم دوقلوباردارشه چکارکنیم 2بارم سقط شذه بچه نگه ندااشته زحمش
- چطور بچع رو سقط کنم
میخوام چیه رو سقط کنم
- ساختار ایزواکو در سونوگرافی
ساختار ایزواکو round در سونوگرافی به ابعاد ۱۲ در ۱۲ میلیمتر دارای فلوی عروقی پریفرال میتواند مطرح کننده کورپوس لوتئوم در حال regression و نشانه آغاز بارداری باشد؟
- کیست اکوفری
با عرض سلام و احترام بنده قصد بارداری دارم و در سونوگرافی من یک کیست اکوفری با ابعاد ۶۵در۴۲ میلیمتر تشخیص داده شده است. ۱- آیا ممکن است من باردار بوده باشم و بجای ساک حاملگی اشتباهی کیست اکوفری تشخیص داده شده باشد یا اصلا هیچگونه شباهتی بین اینها وجود ندارد؟ ۲- اگر آن توده کیست باشد، آیا با وجود این کیست من میتوانم قبل از درمان آن، مجدداً نسبت به بارداری اقدام کنم؟ یا این امر خطرناک میباشد و بهتر است چند ماه بعد از رفع کیست و بهبود کامل اقدام کنم؟ خیلی ممنون از شما بابت امکان ایجاد ارتباط و پرسش و پاسخ راحت🌹❤️
- غربالگری اول بارداری
سلام خسته نباشید من غربالگری اول رفتم سونوگرافی nt1/38 هست سالم است اما دکترم کفته ازمایش یه دونه قرمز شده دفعه بعد ازمایش دومم بگیرن بعدا ببینم چی میشه Final risk 1:285 تورخدا ببنید مشکلی ندارم
- بارداری۲
سلام وقت بخیر ۱۳ مرداد امسال پریود شدم بعد ۱۸ ماه نزدیکی داشتم موقع انزال کمی مایع منی ریخت روی واژن نه داخل سریع شستشو دادم احتمال بارداری هست سیکل های پریودم ۲۸ روزه هست الان ۷ شهریور هست زیر دلم درد میکنه با کمر درد ولی هنوز پریود نشدم
- بارداری
سلام.خسته نباشید.هفته 7بارداری هستم.حالت سنگینی و ناراحتی در معده دارم.میخاستم بدونم میتونم قرص لانسوپرازول استفاده کنم؟برای جنین خطری نداره؟
- بارداری اول
سلام وقت بخیر خانم دکتر ۲۱ سالمه بارداری اولمه ۱۱ هفته و ۵ روز با همسرم باهم نسبت فامیلی (دختر دایی پسر عمه)داریم دیروز آزمایش گروه خونی دادم فهمیدم هر دومون با همسرم گروه خونی مون B+و فامیل هم هستیم این مشکلی برای بچه ایجاد میکنه ؟
- حاملگی
سلام خانوم دکتر خسته نباشید.من تقریبا 27ماه پیش اقدام ب بارداری کردیم ولی 12همین ماه پریود شدم ولی الان بعضی از علائم بارداری رو دارم امکانش هس حامله شده باشم.خواهشن اگه میشه کمکم کنید ممنون میشم.
- سزارین
با عرض سلام و خسته نباشید و تبریک سال نو سوالم در ارتباط با زایمان سزارین هست برای کسانی که قبلا سزارین شدن هم سزارین ممنوع هست؟ چیزهایی شنیدم در ارتباط با اینکه در رشت زایمان سزارین فقط در بیمارستان توتونکاران انجام میشه و در بیمارستانهای خصوصی انجام نمیشه آیا صحت داره؟
- باید حتما لاپراسکوپی انجام بدم؟ یا باز تلاش کنم؟
سلام ۴سال ازدواج کردم ۳۳سال سن ،بعد از ۸ ماه تلاش رفتم عکس رنگی گرفتم و احتمال انسداد لوله رو داده بودن اما گفتن باید لاپراسکوپی بشی که لوله رو بازکنیم که من همون ماه بعد از عکس رنگی باردار شدم و خودم تو ۶ هفته فهمیدم باردارم که حتی در ۶ هفته رفتم سونو شکمی ضربان داشت و بعد از ۸ هفته ۵ روز بدون لک توقف رشد داشت و دیگه ضربان نداشت و با قرص سقط شد و دکتر گفت بعد از سه ما استراحت آقدام کن و من هنوز اقدام جدیدی نکردم میخواستم بدونم نیاز به لاپراسکوپی هست ؟ و یا دوباره برم عکس رنگی بکیرم ؟ هنوز سه ماه سقطم کامل نشده
- نحوه مصرف قرص سیبل
سلام خسته نباشید من ۸ ماه پریود نشدم سیبل رو دکتر دادن گفتن بخور نحوه مصرف رو نمیدونم چطو ی استفادع کنم
- مهم
سلام خانوم دکتر زایمان در هفته ۳۸ و یک روز اشکال داره یعنی برای بچه مشکلی نیس؟
- بارداری
با سلام و خسته نباشید من 43 سال دارم و در هفته پنجم بارداری هستم و ترشح بارداری ندارم ایا این در بارداری نشانه بدی است
- پلاکت خون۱
خانم دکتر در ادامه سوال قبلیم که گفتم تو هفته ۲۷ بارداری هستم و پلاکت خونم ۱۵۸ هستش و من خیلی نگرانم،هموگلوبینم ۱۱.۵ هستش خانم دکتر شما کپسول Easy Iron ,پریناتال،کلسیم رو برام تجویز کردید،الان که پلاکتم پایینه میتونم دو تا ایزی آیرون رو بخورم؟اصلا تاثیری تو پلاکت داره؟
- قرص مدروفم۵
سلام خانم دکتر من مدت ۴ماه میشه این قرص رو برای منظم شدن پریود و بارداری مصرف میکنم من دوره پریودیم دقیق۲۵روز هست البته با خوردن این قرص که از روز ۱۴پریودی به مدت ۱۰روز دو قرص با هم .من روز ۱۰تا ۱۲نزدیکی داشتم و الان زیر شکمم درد میکنه و خیلی کسلم بنظرتون اگر باردار باشم و قرص مدروفم مشکلی نداره بخورم؟ ممنون
- تاخیر در قاعدگی
سلام ماه گذشته آنفولانزا گرفتم وکلی آنتی بیوتیک مصرف کردم آزیترومایسین آمپول پنی سیلین وامپول بتامتازون ونابروکسن ژلوفن وانتی هیستامین نوربیون زدم بعد دوهفته بعد دیسک کمرم دردش شروع شد پیروکسیکام تیزانیدین ومسکن خوردم الان ۳ روز عقب انداختن بیبی چک منفی بود ولی آزمایش خون ندادم ازعوارض داروهاس چون ۴۷ سالمه واصلا بچه نمیخوام وجلوگیری طبیعی داشتم خیلی نگرانم
- قرص کلومیفن مصرف کردم
قرص کذومیفن مصرف کردم دو روز از معد پریودم گذشته بی بی چک زدم منفی بود احتمال داره دیرتر پریود بشم یا باردارم ولی بی بی چک نشون نداده؟
- اقدام به بارداری
سلام خسته نباشید من3ساله که جلوگیری ندارم ومیخوام بچه دارشم ولی نمیشه آزمایش وسونوگرافی هم رفتم مشکلی نداشتم. شوهرم روفرستادن آزمایش توی بیضه اش غده داشت وبهش دارو دادن وگفت روی بارداری تاثیری نداره به نظرشمامشکل چیه؟
- قطع نشدن خونریزی بعداز سقط
باسلام خانوم دکتر در سونوگرافی من یک ناحیههتروژن اکوژن به ابعاد 17*24*19 mmوحجم تقریبی 4/4cc در کاویتهاندومتر مشهود است آیا با دارو برطرف میشود


