Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ترمیم پرده بکارت
سلام خانم دکتر اینکه بعداز رابطه خونی دیده نشه دلیلش چیه؟ آیا امکانش هست که هنوز بکارتم رو از دست نداده باشم؟ شما ترمیم بکارت رو انجام میدین؟
- درد مقعد
بعد از دوران قاعدگی تا چند روز درد و همراه خارش وسوزش میباشد علتش چی میتونه باشه؟احتمال اینکه به نوار بهداشتی حساسیت داشته باشم هس یا نه؟
- اندومتریما در تخمدان چپ
سلام خدمت دکتر من چند روز پیش سونو دادم توی سونو تصویر لیژن ایزو اکو با ابعاد ۵۸،۴۲ گزارش شد.بد از برسی دکتر زنان دوباره بد یه هفته سونو واژینال خواستن که تو سونو واژینال کیست از شکل بیضی به شکل دایره تغییره کرده بود که تو سونو نوشتن دبری های ظریف اکوژن.میخواستم بدونم عامل خطر ناکی هس وباید بیشتر پیگیری کنم؟؟؟
- سوال از دکتر زنان
سلام خانم دکتر من دوسالی است که عادت ماهانه ام تنظیمش بهم خورده دکتر های زیادی رفتم تا امپول دیفرلین سه عدد هر ۲۸ روز تجویز کردند ومن فرانسوی را تهیه کردم اماامپول سوم را که زدم بعد از چهار روز پرید شدم خواهشمند است راهنمائی بفرمیی
- تنبلی تخمدان
امشب قرص پونیکا خوردم که بعدش پریود شدم ایا اشکالی داره یانه
- نازایی
سلام خانومدکترمن یکی از مریض های خودتون هستم.میخاستم بدونم شما بغیراز ivf آیا iuiهم انجاممیدید؟میشه بگیدهزینهiuiچقدرمیشه؟
- ایا سرکلاژ شکمی جنین دوباره انتقال داد قلبش تشکیل نشد چی چطور سقط مشود
- نزدیکی
سلام خانم دکتر .من بیشتر موقعه که پریود هستم تمایل به نزدیکی دارم مشکل دارم
- اقدام به بارداری ومحاسبه ی روز تخمک گذاری
سلام من میخام این هفته اقدام به بارداری بکنم روز تخمک گذاری رو میخام بدونم برم سونوگرافی پریود های ۴ ماه اخیرم ۱۴۰۲/۴/۷؛؛؛۱۴۰۲/۵/۷؛؛؛؛۱۴۰۲/۶/۶؛؛؛؛۱۴۰۲/۶/۳۱؛؛؛ آخرین پریودم ۳۱ شهریور بوده الان روز تخمک گذاریم کی میشه من برم سونوگرافی خیلی مهمه برام
- شستن لباس زیر با صابون
سلام ۲۴سالمه و مجردم من لباس ریزم (شورت)رو با صابون حمام گلنار میشورم و همیشه ام تو فضای اتاق میذارم تا خشک بشه یه مدته دچار خارش واژن شدم بدون ترشح یا بو ممکنه بخاطر صابون باشه؟
- دوسه روز لکه بینی دارم بین پریودم
سلام خانم دکتر من یک ناحیه اکوژنبه قطر ۳دم م در رحمم دیده شده ک شواهدی به نفع پایه عروق دران دیده نشد که میتواند مطرح کننده پلیپ یا ضخیم شدگی فوکال باشد یعنی چی خیلی نگرانم
- کیست یونی لوکولار در درجه اول به نفع سیست ادنوما
در سونو من کیست یونی لوکولارکه نفع سیست ادنوما گزارش شده که بدون سپتا و ندول و اندازه ی سه و نیم سانته که چندین سونو انجام دادم ولی هنوز هست دو بار هم تومور مارکر انجام دادم منفی بوده سنم هم ۴۷ سالمه که هورمون های یایسکی هم بالا بوده تقریبا این کیست یک ساله که موندگاره ولی بزرگ هم نشده همون سه سانت مونده نمیدونم این کیست بعد از یایسگی بر طرف میشه یا نه باید حتما جراحی بشه ؟ و اکه جراحی نشه ممکنه بدخیم بشه ممنون میشم راهنمایی کنید
- یبوست بارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر در هفته 14 بارداری ام دچار یبوست شدم و چند هفته است خیلی اذیت می شوم و گاهی هم که دفع می شود مقداری خون روی آن است خیلی نگرانم در درجه اول بابت خون و زور زدن که برای جنین ضرر داشته باشد و در درجه دوم چه کنم که یبوست برطرف شود آب خیلی می خورم و به توصیه سنتی انجیر خشک هم می خورم چی بخورم که زودتر تاثیر داشته باشه و مشکلم حل بشود ممنون از شما
- زخم
سلام زخم دهانه ی رحم دارم پماد پویدون ایدان استفاده می کنم اگه دوتا مصرف کنم ضرری نداره اگه خوب نشد گفتن بسوزونم ایا ضرری نداره چیکار کنم پاپ اسمیر دادم مشکلیم نداشتم
- عفونت قارچی
سلام خانم دکتر عزیز خسته نباشید.من از کپسول واژینال ژینوفیلوس در هفته دو بار استفاده می کنم.از کاندوم برای جلوگیری استفاده می کنیم.چون دکترم گفتن مواد داخل کپسول باعث پارگی کاندوم میشه .سوالی که برام پیش امده شبی که از کپسول واژینال استفاده می کنم باید تا یک هفته با کاندوم جلوگیری نکنم تاثیر کپسول تا آخر ماه داخل واژینال میمونه . یا فقط همون شبی که از کپسول استفاده می کنم
- میوم وتوده های رحمی
سلام،لطفا بفرماییدمیوم های داخل رحم میتونه دلیل کم خونی درسنین یائسگی باشه؟ ممنون ازاینکه راهنمایی میفرمایید.
- بارداری مهم
سلام ماه اخر بارداری هستم علت درد سمت چپ پهلوم چیع یهو یه دردگرفتم طرف چپ توری ک انگار فشار وارد میشد ایا بچه انجوری میکنه یا چیزی هست؟
- اپلیکاتور
سلام خانم دکتر سوالی که پرسیدم و شما پاسخ دادین در خصوص شک در وجود جسم خارجی در رحم منظورم این بود که امکانش هست مثلا اپلیکاتور در رحم گیر کنه و فرد هیچ احساس ناراحتی نداشته باشه؟هیچ احساس ناراحتی ندارم فقط چون میخوام برای بارداری اقدام کنم این فکرهارو دارم چون قبلا یادم نیست بعد استفاده از اپلیکاتور آیا اپلیکاتور رو خارج کردم یا نه چون اونرو عمیقا استفاده کردم نگران شدم؟
- مصرف دارو
با سلام همسر37 ساله اینجانب به علت کانسربرست ازدی 97 پس ازشیمی درمانی وجراحی وارد مرحله هورمون درمانی شد. دراین مرحله از تیر98 پزشک برایش هرسپتین یکسال وهمراه ان زولادکس وارومازین تجویز کرد. ولی پزشک دیگری گفت ارومازین برای زنان یائسه است وباید تاموکسیفن تجویز میشد . لطفا دراین مورد راهنمایی بفرمایید .با تشکر
- بارداری
سلام وقت بخیر .من یه سقط یکماهه داشتم .ساک بارداری دفع شدولی بقایا دوسانت مونده .امروز بعداز ده روز گذشتن از سقط یه تیکه گوشت قهوه ای ازم افتاد.ایا میتونه بقایا باشه؟


