Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام و احترام ،دو ماه قبل در هشت هفتگی به علت توقف رشد جنین خود بخود سقط شد چند روز کاملا بافت و کیسه و جنین دفع شد بعد ده روز پاک شدن رفتم سونو گفتن جنین دفع شده فقط نیم سانت بقایا مونده که با پریود بعدی دفع میشود بعد ان سر تایم پریود بعدی پریود شدم منتهی در حد لک بینی و کم سر هفت روز هم پاک شدم مجدد سر پریود بعدی که هنوز وقتم نبود پنج روز زودتر پریود در حد لک بینی بازم داشتم و پاک شدم الان سر پانزده روز فاصله از لون موقع مجدد پریود شدم و بعد چند روز یهو شدید شده و روز هشتم رفتم سونوی واژینال که تشخیص دادن بقایا هنوز خارج نشده و متورم شده الان باید چکار کنم سونو گفتن کورتاژ کنم بهتره ولی من دوست ندارم راهی هست که بقایا دفع بشه و خونریزی من کم بشه
سلام خانم دکتر... پزشکم برام سونوی واژینال نوشته... اما من قبلا شنیده بودم که یک راه انتقال زگیل تناسلی، سونوی واژینال هست. که اگر نفر قبل از من زگیل تناسلی داشته باشه، از طریق اون دستگاه سونو به من هم منتقل میشه حتی با گذاشتن کاندوم لاتکس روی قسمت سرِ اون دستگاه... آیا این حرف درسته خانم دکتر؟ ممنون میشم جوابمو بدید...
- بیماری زنان
با سلام علت درد زير شكم چند روز بعداز اتمام پريود به طور مداوم چيست؟
- خارش واژن
سلام خانم دکتر عزیز وقت بخیر من یه دختر ۲۰ ساله دارم دخترم خارش واژن گرفته موقع خارش لبه های واژن کمی خون ریزی داشته خواستم ببینم این خون ریزی پوست بدنش بوده ؟ یا خون ریزی پرده بکارت ؟ البته هیچ چیزی رو تا به حال وارد واژن نکرده فقط موقع خارش کمی فشار به محل واژن شاید اتفاق افتاده خواستم ببینم این خون خون پرده بکارت بوده یا خون پوست اطراف لبه های واژن ؟؟ ممنون خانم دکتر عزیز♡
- زخم دهانه رحم
سلام وقت بخیر ایا زخم دهانه رحم نشانه ابتلا به اچ پی وی هست گفتن حتما پاپ اسمیر برای بررسی اچ پی وی بده ولی فعلا نمیتونم خواستم ببینم خطرناکه
- بارداری
سلام من 28هفته دارم سرما خوردگی شدید گلوم خیلی میسوزه و میچسبه بهم من میتونم از پودر روتارین استفاده کنم؟
- کیست تخمدان
با سلام با توجه به این که من در انتهای ماه سوم بارداری هستم و به دلیل مصرف کلومفین دچار کیست تخمدان شده ام، آیا نزدیکی در این شرایط را مجاز می بینید؟! البته گفتنی است تاکنون مشکلی از لحاظ نزدیکی نداشته ام اما شنیده ام که نزدیکی می تواند سبب بزرگی کیست و در نهایت پارگی آن شود. قبلا از راهنمایی شما سپاسگذارم.
- درمورد زنان زایمان سونو گرافی
سلام دکتر من روز ۱۲ سیکلم رفتم سونو گرافی دکتر گفت تخمکات کمی ضعیف فولیکول ۱۰ بزرگترین ش بود حالا من قرص فرتیل آید همیشه نخوردم واسه تقویت تخمدان چون خوب جواب داده حالا باید چند تا بخورم واسه فولیکولی که آماده بارداری باشه
- قرص سیبل
سلام وقتتون بخیر 19تا قرص زرد رنگ سیبل خوردم دیگه نخوردم بعدش رابطه داشتم اسپرم ریخت شد ایا باردار میشم
- شیاف مترونیدازل
سلام شیاف مترونیدازل استفاده میکردم روزهفتم مصرف پریود شدم حالا باید چیکار کنم منتظر شم تا پریودم تموم بشه ادامشو مصرف کنم یا بیخیال بشم؟ ممنون
- هفته 5 بارداری
سلام من هفته 5 بارداری هستم و دیروز رفتم تنیس. یکبار دیشب و یکبار امروز صبح ی ترشح خیلی کم رنگ قهوه ای دیدم. مشکلی وجود داره؟ اگر نیاز به شیاف یا آمپول پروژسترون باشه، چه دزی باید مصرف کنم؟
- ایا جفت سیکولار خطرناک است
- پریودنشدن
سلام دکترتوروخداکمک من ۳۳ سالمه وبچه۱۷ماهه شیرمیدم شوهرم یکساله فوت شده ومن ۱۰دی بایدپریودمیشدم ولی نشدم ۱۴دی وقتی واکسن کرونا دوزدومشوزدم پریودشدم وبازبهمن سه روزعقب انداختم ۱۷بهمن شدم وکف پاهام شدیدداغ میشدوکمردردواسفندبازسه روزعقب انداختم همراه باکف پای داغ وکمردردو۲۰اسفندپریودشدم ولی بااین که شوهرونزدیکی ندارم بازالان ۱۰روزه عقب انداختم وکف پاهامشباداغ میکنه وکمردرددارم رحمم بسیارخشکه دکترتوروخداچراپریودنمیشم ۱۴فروردین بایددوز۳واکسن کرونامیزدم دلیلش نزدن واکسن نیست دارم سکته میکنم اجرتون باخدادارویی به من معرفی کنید
- کیست تخمدان
من شیش ماه قرص سیبل استفاده کردم برای کیست تخمدانم و زیاد بودن فواصل پریودم اگر الان قطع کنم هورمونام بهم میریزه ایا چون من لیزر میرم خیلی برام مهمه بدونم لیزرم بی نتیجه نباشه
- قرص بلاژست باید 28 دونه رو همشو خورد و بعد اگه پریود شدم تموم شد بسته بعدی رو شروع کنم
قرص بلاژست
- قرص مدروکسی پروژسترون
سلام من از قرص مدروکسی پروژسترون استفاده میکنم ماه اولمه دکتر گفته سه ماه الانم ده روزم داره تموم میشه ولی نزدیکی داشتم ت این ده روز حالت تهوع میگیرم صبح ها سرم درد میکنه بیشتر شبا شکمم ی کم بزرگ شده ت حالت عادی ک داشت الان نیست امکان داره حامله باشم؟
- ضایعه اکوژن
سلام اگر ضایعه اکوژن ۲۸سانتی متر باشد خطرناک است و عمل میخواهد؟
- بارداری
سلان خسته نباشید..من ۲۱ سالمه و یک ماهه که برای بارداری اقدام کردم..چون تنبلی داشتم دکترم برام دوفاستون و متفورمین نوشتن و دوماه اونا رو مصرف کردم و تموم شد..این ماه که میخوام اقدام کنم لازمه بازم قرص بخورم یا همونا کافیه؟؟ منظورم اینه قرص ها تاثیرشونو دارن؟؟
- پریود
سلام من کیست دارم و الان سه ماه قرص الدی مصرف کردم بخاطر رفع کیست ماه اول پریود شدم و مثل دفعات قبل خونریزی داشتم ولی ماه دوم و سوم پریود شدم فقط لکه های قهوی داشتم امکان اینکه باردار باشم هست یا مشکل دیگی هست لطفان جواب بدید ممنون
- استفاده همزمان کلومیفن ولتروزول
سلام خداقوت من میخوام باردار بشم واین سومین بارداری منه دوتا قبل به دلایلی سقط شدند ومن تیروئیددارم کم کار میخوام همزمان کلومیفن ولتروزول روباهک استفاده بکنم برای دوقلو آبی باامیدبخدادسنمم ۴۰ساله امکان داره راهنماییم بکنید امشبم شب سوم پریودیمه
- سلام من دوماهه سیبل را با سیپروترون استات میخورم ولی گاهی بین سیکل یه رگه های های خونی بعضی وقتا تو ترشحام میاد ایا عادیه؟


