Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- هورمون مردانه
سلام خسته نباشید من دختر ۱۸ ساله هستم کیست ندارم من هورمون مردانه ام بالاست دکتر برام اسپیرونولاکتون ۱۰۰ و سیپروترون کامپاند نوشته بعد از ۳ سال بعد قعط دارو خوب نشدم و جوش میزنمم همچنان،باید تا اخر عمر قرص بخورم؟ آیا نازا نمیشوم؟ ممنون جواب بدبد
- بارداری
سلام.خسته نباشید.راستش من یک آقا هستم.ی مشکلی برام پیش اومده. زندگیم ریخته بهم. معذرت میخام اگه سوال من بیادبی هست. ولی واقعاً دیگ نمیتونم فکر کنم.راستش من با یک خانومی ب طور صیغه موقت محرم شدیم.. و با هم رابطه داشتیم.دفعه آخر که با هم بودیم. دوبار پشت سر هم رابطه داشتیم.. بار اول ک من به انزال رسیدم نرفتم ادرار کنم و با استبراء باقیمانده مایع منی درون آلت خود را خارج کردم. دفعه دوم ک رابطه داشتیم.. من وسط های رابطه متوجه شدم که آلت من از کاندوم خارج شده. از نظر خودم بخاطر استفاده از اسپری تاخیری بود چون شاید از حالت نعوظ خارج شده بوده و این اتفاق افتاده.. و شاید هم دلیل دیگه ای داشته.. ولی قبل از انزال دوم این اتفاق افتاد و من قبل از انزال متوجه شدم و دوباره از کاندوم استفاده کردم. ادامه رابطه تا آخر با کاندوم بود. من مبتلا به بیماری ocd یا وسواس فکری هستم از بچگی.. و این فکر مدام در ذهنم هست ک نکنه چون من ادرار نکردم. در اون بازه زمانی ک کاندوم خارج شده نکنه مقداری اسپرم درون آلت باقیمانده باشه و با مایع مذی مخلوط شده باشه و هنگام رابطه خارج شده باشه و باعث بارداری اون خانم بشه.. راستش من اصن به اون خانم اعتماد ندارم.. و بخاطر مشکلات اقتصادی و فراهم نبودن امکان ازدواج دائم مجبور شدم را صیغه موقت نیاز خود را برطرف کنم.. من از خانواده باآبرویی هستم.. و حتی چون به اون خانم اعتماد ندارم میترسم به ایشون بگم و ایشون از این نقطهضعف من سوءاستفاده کنه.. از طرفی چون من ocd دارم.. دارم به مرز دیوانگی میرسم.. از شما خواهشمندم به عنوان متخصص در این زمینه به بنده کمک کنید.. آیا با این تفاسیر امکان بارداری وجود دارد؟
- فیبرم وادنومیوزیس
با سلام من بعلت فیبروم ۳ سانتی سابموکوزال و ادنومیوزیس خونریزی زیاد وپیاپی داشتم .اولین امپول واریوپتیل رو تزریق کردم ۱۴ روز پیش هر شب هم یک قرص مجسترول ۴۰ خوردمسر دوهفته پرید شدم.ایا ادامه درمان با امپول برای تاریخ دوز دوم مقدوره یا باید طبق پشنهاد سایر پزشکان رحم رو دربیارم
- خونریزی زیاد
سلام خسته نباشید.خدا خیرتون بده .من یک ماه پیش عمل کورتاژ فیبروم کردم فیبروم بزرگی داشتم .آزمایش پاتولوژی هم سالم اومد .اون موقع لکه بینی داشتم بعد از عمل تا ۱۵ روز بعد از اون پریود شدم سنگین و با درد و ده روز بعدش دوباره پریود زیاد با لخته های خون و بعد رفتم دکتر بهم امپول واریوپپتیل ۳/۷۵داد یدونه زدم ولی لکه بینی قطع نمیشه و الان که ۶ روز۶ زدم همش لکه بینی دارم و بعد عمل کورتاژ همش تکرر ادرار دارم مخصوصا شب و هر وقت دسشویی دیر برم فشار میاد و خون میاد و بعد ادرار هم تو دسشویی خون میاد و درد پریودیمم هی میگیره ول میکنه هر یه دقیقه یبار ....وقتی پریودم درد دارم
- چاقی حاملگی
سلام خدمت شما می خواستم بدونم اگر بعد از اینکه بچه ام به دنیا اومد بهش شیر ندم سینه هام افتادگی پیدا میکنه؟ چون شنیده بودم که با شیر دادن فقط بد فرم میشه اگه ممکنه راهنماییم کنید که چی کاری بکنم
- توده هیپراکوژنن
سلام در سونوی انجام شده مشخص شد که توده اکوژن هتروژن در تخمدان چپ به ابعاد ۳۲در ۳۵ دارم رحمم رو در ۴ ماه پیش به خاطر هایپرپلازی تخلیه کردم چکار کنم
- قاعدگی نامنظم و لکه بینی
باسلام من چکاب دادم کم کاری تیروئید داشتم واینکه هورمون مردانه م بالا بود وتعداد روزهای قاعدگیم دوروز بود وموی زائد و جوش صورتم زیاد بود یعنی از پنج روز به دوروز کاهش یافت دکتر مراجعه کردم برام قرص لووتیروکسین و اسپیداکتون ۲۵و ازیترومایسون تجویز کرد. که بعد از یک ماه مصرف پریودی من نامنظم تر شده ویه روز شده با خون خیلی کم چکار کنم ؟چه دارویی بخورم ؟
- مشکلات زنان
بعد از تزریق واکسن استرازانکا ۳ماه خونریزی شدید داشتم ما بین این ۳ماه هم دچار خونریزی شدید بودم یعنی ۳ماه ۶بار پریود شدم بعد از ۳ماه ۲ ماه پریود نمیشم لطفاً راهنمایی کنید
- درد لگن قبل پریود
قبل بعضی از دوره های پریودم لگنم انقدر درد میگیره که نمیتونم راه برم .دردم به حدی شدید میشه که از خود بیخود میشم.دلیلش چی میتونه باشه؟ ۵ ماهه اقدامم و نتیجه نگرفتم دلیل ناباروری میتونه عفونت لگن باشه؟
- پریودی نامنظم دارم
باسلام،من 3ماهی است،که وقت پریودم 4،5بالکه بینی شروع میشه و بعد روز7خونریزی ام شروع میشه،امروز،روز11پریودم هست بازم خونریزی دارم چیکارکنم قطع بشه؟
- تداخل دارویی ال دی و نورم اسکین
سلام من ۳ماه هست که قرص نورم اسکین ۲۰ مصرف میکنم و امشب ک شب تخمک گذاریم هم بود رابطه داشتیم و همسرم میگن که شاید یک درصد مایع منی داخل ریخته باشه من هم سریعا ۴قرص ال دی به صورت اورژانسی مصرف کردم ایا مصرف همزمان نورم اسکین و ال دی تاثیر قرص ال دی رو از بین میبره؟
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز من۸ماه پیش زایمان کردم سزارین ماه مهر یادم نیس ک پریود اوایلش شدم یا نه اصلن یادم رفت کی پریود شدم اخرای ماه مهر یادم افتاد ک پریود این ماه شدم یا نه حتی شهریور ماهم یادم نیس چندم شدم حالا استرس دارم ک نکنه باردارم چیکار کنم هیچ علائمی از پریودی ندارم
- لکه بینی
با سلام سیپروترون کامپاد به دلیل موی زاید مصرف میکنم یک عدد قرص باقی مانده وله لکه بیتی دارم و پریود شدم دلیل چیست و چکار باید بکنم
- سلام و خسته نباشید من در هفته ۱۲ بارداری هستم و ب خاطر عفونت پماد کلوتریمازول ۱ درصد استفاده کردم دو شب هست که استفاده کردم و الان کمر درد شدید گرفتم ایا ربطی و پماد داره یا ن
- پاپسمیر
Specimen Type :liguid_Based satisfactory forevaluation Endocervical/Tranformation zone cells are present
- طول سرویکس
سلام خسته نباشه من هفته ۲۰بارداری هستم طول سرویکسم ۲۵الی ۲۶گفتن حالاسوالم اینه که من حتمن بایدعمل سرکلاژروانجام بدم؟
- پریود
خانم دکتر من pcoهستم ،چاقم ،پریودهام نامنطمه جیکارکنم جه قرصی بخورم تخمدانام فعال بشه
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دكتر من براي تنبلي تخمدانم قرص دروسبلين ميخورم ٨روز شده و يكم ترشح قهوه اي رنگ داشتم ولي الان لكه بيني و حالت خون آبه داره مصرف قرص و قطع كنم؟
- ضخامت اندومتر
سلام وقت بخیر خانم دکتر دخترم ۱۲ سالشه و از ۳بهمن پریود هست تا به امروز که ۱۲ اسفند هست بردم دکتر و آزمایش خون و ادرار و سونوگرافی از رحم و تخمدان نوشتند..آزمایش خون و ادرار بردم انجام داد سونو هم انجام داد تا جواب آزمایشش بیاد خیلی استرس دارم میشه سونوگرافی و بفرمایید مشکل داره یا نه؟ رحم با ابعاد ۳۳*۴۴*۶۴حدود و شکل طبیعی رویت شد اکوژنیسته میومتر یکنواخت و فاقد ضایعه فضا گیر است.. ضخامت دولایه آندومتر 8 mm است ابعاد تخمدان راست ۲۳*۴۷و تخمدان چپ۲۴*۴۶میباشد ابعاد و اکوی هردوتخمدان نرمال میباشند هر دو تخمدان نمای pco دارند تطابق با یافته های بالینی و آزمایشگاهی توصیه میشود توده فضا گیر solidیاcysticمشاهده نشد خانم دکتر ضخامت رحم ۸ میلی متر خطرناک نیست برای دختر ۱۲ساله که البته یک ماه و نیم هم هست پریوده ؟؟؟
- نازایی
سلام،من قبلا که مجرد بودم خیلی لاغر بودم پریودام منظم بود، بعد ازدواج ۱۰ کیلو وزن اضافه کردم ،البته الان وزنم نرماله،چاق نیستم،ولی پریودام نامنظم شد و هر چن ماه یه بار پریود میشم،واسه بارداری اقدام کردم گفتن تنبلی تخمدان دارم و با دارو هر بار تخمک بالغ دارم ولی باردار نمیشم،۸ ماهه اقدامم،خانم دکتر خاستم ببینم باید وزنمو به قبل که لاغر بودم و پریودام منظم بود برسونم که باردار بشم،یا همین که تخمک بالغ دارم دیگه لازم نیست خودمو لاغر کنم


