Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام به تخمدانم ضربه ی محکمی وارد شد و خونریزی داشتم و در سنوگرافی اندازه ی تخمدان نرمال بود و فقط موقه ی سنو ازم پرسیدن پریودیت منظمه.پریودیم بعد از ضربه نامنظم شد و بعد از ضربه قند خونم بالا رفته بود و تاری دید هم داشتم و سرم سنگین و گیج بود. بعد دو سال ام ار ای دادم و غده ی ادنوم مشخص شد و دوباره میخوام سنو بدم پرولاکتینم 20. میخواستم بدونم درمان میشم؟ موقه ی پریودی درد شدید تخمدان دارم حتی پا و لگنم درد داره. یعنی به تخمدانم اسیب رسیده و باعث ادنوم شده؟شما گفتین از نظر اندومترزیوس بررسی بشم. میخواستم بدونم ایا این مشکل بوجود امده بخاطر اسیب و ضربس؟ چون من پارگی بالای واژن از داخل تا شکم هم داشتم و درمان نکردم و هنوز علایم درد و سردی رو دارم
- کبد
سلام ۴ضایعه کوچک درپارانشیم کبدم دیده شده منظورشون ازاین ضایعه چیست خطری هم داره
- سونوگرافی رحم و ضمائم
سلام خانم دکتر،ببخشید در سونوگرافی من نوشته فوکوس اکونیوز به ابعاد۷.۵میلی متر *۱۳ در کاویده آندومتر مشهود است؟؟آیا چیز خطرناکیه؟؟مانع بارداری میشه؟؟
- آوا بوست باعث قطع شدن پریودی میشه
آوا بوست را شب اول پریودی خورم و الان دوشبه میخورم پریودیم قطع شد اصلا خون ندارم چکارکنم
- بقایای سقط
سلام ۱۷روز پیش سقط داشتم امروز رفتم سونو دادم نوشه ضخامت آندومتر درناحیه فوندال ۶میلیتر ولی در سگمانتحتانی رحم و مجاور let.osیک کانون اکوژن وهتروژن با ابعاد ۱۶×۲۴م به نفع بقایای بارداری دیده شد یعنی هنوز جنین هست ؟؟؟
- واکسن
سلام خانم دکتر وقت بخیر من الان به مدت سه ماه به تجویز پزشک سیپروترون کامپاند و اسپیرنولاکتون مصرف میکنم و به تازگی قرار شد واکسن آسترازینکا دریافت کنم و شنیدم یکی از عوارض این واکسن تشکیل شدن لخته هست . حالا میخوام بدونم با توجه به مصرف سیپروترون کامپاند مشکلی نیست واکسن بزنم؟
- سلام میشه جواب این آزمایش بدین مشکلش چیه؟ volume 2.9 ml Count: milky opalescent Liquitaction 30 min Up To 35 min Viscosity Normally Normal 0 .100 phone Alk 7.2 .8 .0 eNcourage 10.12 occasional Sperm count *2 mill/ ml Good:60 Average: 20 .60 poor: 0 .poor: 0 20 Normal morphology 50 % Good: 50 Average: 30 .50 poor: 0 .30 Abnormal Forms 50 % Epithlial 0 .1 RBc 1.2 occasional Active 40 32% sluggish 12 40% Non mobile 48 20%
- تاخیر در پریودی؟
سلام خسته نباشید من ۸ این ماه باید پریود میشدم ولی هنوز پریود نشدم این چندوقت هم خیلی استرس داشتم خیلی نگرانم ایا امکان داره به خاطر استرس باشه ؟
- بارداری
سلا خسته نباشید من ۷ ماه که قرص تیرویید و متفورمین استفاده میکنم و ۶ ماه هم هست که اقدام به بارداری کردم پریودام بین ۳۳ تا ۴۰ روز نامنظم اما بهمن ماه سر ۳۳ روز پریود شدم اما مثل قبل نبود یه روز لکه بینی داشتم و دوروز هم خونریزی و بعد کاملا قطع شد و ۲۰ روز بعد مجدد دوروز لکه بینی داشتم و دوروز هم خونریزی خیلی خیلی خفیف و بعدش بیبی چک گذاشتم و منفی بود اما تا الان هنوز پریود نشدم ممکنه زود از بیبی چک استفاده کرده باشم و باردار باشم دوباره کی از بیبی چک استفاده کنم
- پرولاکتین بالا
سلام برای پرولاکتین بالا دکتر قرص کابرگولین داده نصف قرص در هفته .نصف دیگر همان قرص را میشه برای هفته بعد نگه داشت
- اندومتریوز
سلام و عرض ادب در خصوص نحوه تشخیص و علائم اندومتریوز میفرمایید لطفا
- محبوب
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم میشه با خوردن قرص دوفاستون باردار هم شد؟
- ایا اکوژن تا اخر بارداری رفع میشه
- سلام ضایعه هتروژن به ضخامت۱۲تا۱۵ میلیمتر در تمام کاویته فوندوس رحم دیده می شود که مطرح کننده هموراژی داخل کاویته رحم است یعنی چی؟؟
- پله بعد از انتقال جنین
سلام خانم دکتر خونه ما طبقه سوم داری ۴۵ پله.. ماه دیگه انتقال جنین دارم میخواستم ببینم بالا رفتن از اینهمه پله بعد انتقال مشکلی ایجادنمیکنه خیلی نگرانم باتشکر ازشما
- پریودی
سلام، من دختر۳۵ساله هستم وهنوز مجردم این ۳سال هست که پریودیم نامنظم هست ودرماه ۳یا۴بارپریود میشم هرجاهم رفتم برامامایی هرکدوم یه چیز میگه خواست ببینم علتش چیه اینطور میشم این دوهفتس که پریودیم قط نشده خواهش میکنم منوراهنمایی کنین ببینم علتش چیه اینطور میشم، باتشکر
- سلام می تونم نزدیکی بکنم دو ماه بارداری آی وی اف
- آیا باردارم؟؟
سلام آیا نزدیکی بدون محافظت 5روز قبل از پریودی منجر به بارداری میشود ? بیستو هشتم ماه قبل نزدیکی بدون محافظت داشتم که ماه قبل سوم برج پریود شدم هرماه دوروز جلوتر مینداختم که هنوز پری نشدم ایا باردارم ?بی بی چک چند روز بعد نزدیکی نشون میده ـــ با تشکر
- سونوگرافی
سلام و خسته نباشید من مجرد و ۳۶ ساله هستم و این سونو ها رو روز سوم پریودی انجام دادم.قبلا هم تنبلی تخمدان داشتم و قاعدگی نامنظم که چندین دوره از قرص ال دی و متفورمین و اسپیرونو لاکتون استفاده کردم وقاعدگیم تقریبا منظم شده.در ضمن موقع انجام سونو یک کیست عفونی پشتم ایجاد شده بود و سرباز کرده بود.ممکنه لنف های ری اکتیو موجود در سینه به عدت این کیست عفونی بوده باشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید که چیکار باید انجام بدم.سپاس گزارش سونوگرافی برست و اگزیلاری دو طرف: بافت فیبروگلندولار نرمال در هر دو برست مشهود است تغییرات فیبروکیستیک در هر دو برست قابل رویت است تصویر یک کیست به دیامتر ۴mm در ساعت ۸ در فاصله ۲ سانتی متری از نیپل در برست راست و یک ناحیه کیستیک سپتا دار زیر انول در ساعت ۱۲ به دیامتر ۵*۷ mmدر همین برست رویت شد تصویری از ضایعه سالید مجزا در سینه ها دیده نمیشود دیلاتاسیون مجاری شیری در دو طرف رویت نشد یک لنف نود با نمای ری اکتیو در اگزیلای راست به دیامتر ۱۶ در ۵/۵ mm و یکی به دیامتر ۱۹ در ۷ میلیمتر در اگزیلای چپ مشاهده شد. گزارش سونوی رحم و ضمائم: رحم دارای شکل و سایز و اکوی میومتریال نرمال است اندومتر منظم و دارای ضخامت ۶ میلی متر میباشد هر دو تخمدان خصوصا راست دارای چندین فولیکول ریز در حاشیه هستند که میتواند مطرح کننده درجاتی از PCOs باشد در حال حاضر مایع آزاد در گلدوساک مشهود نیست
- میخواهم بعد از بستن لوله باردار بشم


