Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- نازایی
سلام دکتر جان روز خوش قبل از هرچیز بابت وقتی ک میزارین و پاسخگو هستین سپاس گذارم دکتر جان من متاسفانه به دلیل هیدروسالپنکس شدید دو طرفه ناباروری ثانویه دارم و باید ای وی اف کنم دکتر که اول بهم پیشنهاد ای وی اف دادن گفتن کل کارهای ای وی اف رو انجام میدیم و قبل ازانتقال اول لوله های خراب رو برمی داریم بعد انتقال ولی بدلیل هزینه های سنگین مرکز خصوصی رفتم مرکز دولتی متخصص اونجا گفتن اول باید لوله ها برداشته بشن بعد دارو برای تقویت تخمدان پانکچر و در آخر انتقال انجام میدیم حالا سوال من اینه که اینکه لوله ها قبل از پانکچر برداشته بشن مشکلی پیش نمیاد یا باید اول کارهای تخمک کشی انجام بشه بعد برداشتن لوله ها.....
- ازدواج گروه خونی rh متفاوت
با سلام آیا ازدواج گروه خونی خانم A- و آقا O+ برای بچه دار شدن ممکن است مشکلات جدی ایجاد شود؟ ایا امکان بچه دار نشدن و یا خطرات بارداری برای مادر و جنین هست؟
- اکوژن چیست
- چسبندگی
با سلام و عرض ادب میخواستم بدونم خانمی که دو بار سزارین شده و قصد بارداری مجدد داره قبل حاملگی لازمه که از نظر چسبندگی سونوگرافی بشه؟
- حاشیه کناره راست فوندوس نامنظم است ونیاز به مطابقت سونوگرافیک دارد
عکس رنگی گرفتم نگرانم کرده این چه مشکلی داره الان حاشیه کناره راست فوندوس نامنظم است و نیاز به مطابقت سونو گرافیک دارد؟؟؟؟
- سلام میشه لطفاً این قسمت از جواب پاتولوژی رو ترجمه کنین
The specimen consist of several fragments of tan-brown soft tissue & blood clot measuring 4x2x1 cm
in aggregates.
Ts in 3 blocks. - بارداری
میخواستم بدونم آيا خروج باد از واژن بعد از نزدیکی ویکم بعداز ریختن اسپرم داخل بدن مضره واسه باردار شدن یعنی در واقع مانع بارداری میشه؟؟
- پریود
سلام خانم دکتر من ۲۰ سالمه می خواستم بپرسم به چه پریودی پریود نامنظم میگن؟ من هر ماه میشم فقط گاهی اوقات ۵،۶ روز زودتر از ماه قبل گاهی اوقاتم ۳،۴ روز دیر تر گاهی اوقاتم دقیقا سر وقت آیا طبیعی هستش؟
- بارداری
سلام وقت ب خیر.من تست بارداری دادم مثبت بود بعد بااستفاده ار اولین قرص سقط دفع لخته خون داشتم خونریزی زیاد نبود.تا دوهفته لکه داشتم بعد پاک شدم وقرص ال دی مصرف کردم حالا باگذشت یک ماه واتمام قرص ال دی این شش روزه پریود نشدم.ممنون راهنمای کنید.
- کیست
سلام تصویر یک کیست یونی لکولار بانمای گرند گلاس به ابعاد44*38*34م م در تخمدان چپ مشتاهده گردید که مطرح کننده کیست هموراژیک است من درحال اقدام به بارداری هستم این کیست خطرناکه؟؟
- IVF
سلام و درود بر خانم دکتر وقت بخیر برای انجام IVF چه مواردی باید رعایت شود ؟ آیا تغذیه خاص ی باید رعایت بشود ؟ IVF در مطب انجام میشه ؟
- آزمایش بارداری
سلام خانم دکتر.شب بخیر.. راستش من بار آخر ک با شوهرم رابطه داشتیم.. رابطه محافظت نشده بود. و خیلی نگرانیم ک نکنه باردار باشم. و خیلی استرس داشتم ک نکنه باردارم چون اصن از هیچ لحاظ شرایط بچه داری نداریم.. من نتونستم تا زمان پریود بعدی صبر کنم.. از رابطه آخرم 16 روز دقیق بعدش رفتم آزمایش خون بارداری در جامعه سلامت.. و میزان هورمون بارداری یا همونhcg در خونم منفی بود یعنی اصن تو آزمایش نوشته بود منفی یعنی میزان نداشت.. نشان دکتر دادم کفت این آزمایش میگ تو باردار نیستی.. حالا سؤالم اینه آیا با توجه به اون 16 روز و این ک آزمایش در مرکزجامعه سلامت دادم. آیا میتونم به نتیجه اش مطمئن باشم. خیلی استرس و اضطراب دارم..
- سلام وقت بخیر من اقدام به بارداری نمودم الان سه ماه آی دی رو برداشتم ولی هنوز باردار نشدم دکترم ماه پیش قرض مدروکسی رو تجویز کرد دو روز تموم شد پری شدم چیکار کنم ممنون میشم جواب بدین
- مصرف سیپروترون کامپاین
دخترم سیپروترون واسپیرولاکتون مصرف میکنه حدود ۷ ماه چون در ماه دو بار پریود میشد بعد ۶ ماه دکتر گفت استفاده نکن تا ۳ ماه ولی همون اولین بار دوباره دو بار پریود شد که الان بتز مص ف میکنه ولی این ماه با قطع قرص هنوز پرطود نشد چکار کنم؟
- قرص ضد بارداری
سلام خسته نباشید من قرص ضد بارداری سیپروترون کامپاند را اولین بار استفاده میکنم میشه از روز 7پریود هستم شروع کنم یا باید از روز 5 باشه
- اسکارسزارین نیچ
سلام من ده ساله پیش سزارین شدم وبچم بدنیا اومد .چند ماهه پیش بعد از پریود چند روزی لکه بینی داشتم .دکتر رفتم سونو وآزمایش خون دادم .درجواب سونو (یک کانون کیستیک به ابعاد ۵ و۶/۵ میلی متر در محل اسکارسزارین نیچ روئت شد) مشخص شده.دکتر بمن قرص ال دی دادگستری شش ماه بخور.سونورو به دکتر دیگه ای هم نشون دادم گفت اگه دیگه لکه بینی نداری نخور ال دی رو، گاهی خودش خوب میشه ؛ دکتر نظر شماچیه؟ من داخل شکم همش احساس نفخ مانند دارم هرچند لکه بینی ندارم..
- بارداری
سلام..ببخشید بهترین زمان ممکن برای نزدیکی چند روز بعد از تمام شدن دوره ی پریودی است و احتمال بارداری وجود دارد؟و نزدیکی باید با چه تعدادی باشد؟یک شب در میان یا هرشب؟ و کلا اسپرم و تخمک چه مدت در بدن زن زنده می مانند؟ممنونم..
- فاصله
سلام خسته نباشید من 25 سالمه وقتی قرص ال دی را قطع میکنم تا پریود بشم بعد از 4 روز پریود میشم پریودم هم 3 روز طول میکشد بعد روز پنجم پریود باید قرص ال دی مصرف کنم روی قزص هم نوشته 7 روز فاصله بدین آخه اگه از روز پنجم مصرف کنم میشه فاصله 9 روز چیکار کنم در ضمن حاملگی خارج از رحم داشتم خیلی میترسم لطفا دقیق راهنماییم کنین خیلی ممنون
- تومور رحمی
سلام آقای دکتر مادرم ۷۴ ساله هستند دوبار سکته مغزی داشتند سونو گرافی شدن درمحل آنکس سمت چپ تصویر یک ضایعه کیستک با محتوای lowleuel وناحیه اکوژن درقاعده آن به ابعاد۵۲و۴۷ mmدیده شداحتمال کیست درمءیدویااندومتریما ولیکن با توجه به سن بیما رچک تومورمارکرها وانجام mri جهت برسی دقیق تروردضایعات malignant توصیه میگردد
- ترشحات بیش از حد
دختری ۲۷ ساله هستم اکثرا ترشح شدید همراه با دل درد دادم دلیلش چیه؟


