Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- لکه بینی
سلام خانم دکتر.دو سالی میشه که مدام عفونت دارم و پریود هام با لکه بینی 10-12و گاهی 14روز طول میکشن.زخم دهانه رحم دارم و برای لکه بینی تا الان کولپوسکوپی ،عکس رنگی رحم و سونوی واژینال انجام دادم .مشکلی نبود خدا رو شکر فقط لوله سمت راستم توی عکس کمی التهاب داشت .برای بررسی علت لکه بینیم برام هیستروسکوپی و لاپاروسکوپی تشخیصی نوشتن .بعضی از دکتر ها هم گفتن زحمت رو فریز کن .بچه ندارم و الان نمیدونم اصلا مشکلم چیه و کار درست چیه که باید انجام بدم.مستأصل شدم لطفا شما راهنماییم کنید.ممنون
- سرکلاژ غ
سلام خانم دکتر سرکلاژ شکمی به دوروش اینترنال و سگمان دوخته میشه یا کلا به یه روش دوخته میشه
- قرص استرادیول
سلام مجدد. عذرخواهی میکنم بنده یه سوال پرسیدم و همچنان منتظر پاسختون هستم. به صورت طبیعی باردار شدم. دکتر گفتن قرص استرادیول را تا ۱۴ روز مصرف کنم به اشتباه ۱۸ روز خوردم . امروز متوجه شدم که باردار هستم . یعنی ۴ روز بیشتر قرص رو خوردم. لطفاً به من بگید آیا برای جنین اتفاقی پیش میاد؟ضرر داره؟
- ورم شدید بدن
روزبخیر. من در هفته ۱۱ سقط خوبخودی داشتم. قرص دادن کهدفع بشه دچار خونریزی شدید شدم اما جنین دفع نشد و کورتاژ فوری انجام شد. درست یکهفته بعد از عمل یک تورم خفیف اما قابل حس در پاها و دستها و بدنم شروع شد که بعد از دو ماه هنوز هست وکم و زیاد میشه. همراه با احساس سنگینی. سونوگرافی شدم و ظاهرا همه چی اوکی هست. بعد از کورتاژ خونریزی کمی داشتم و اولین پریودم فقط یکروز ! طول کشید اما تقریبا شدید. از اون موقع هنوز پریود نشدم. تست بارداری میدم هر هفته که خیالم راحت باشه. آزمایش دادم. کلیه وتیرویید و قند خون و.. همه چیز عادی بود. در آزمایش ادارارم خون وجود داشت ( البته برای خودم قابل دیدن نیست) کمی حالت سرگیجه دارم. اما سر کار میرم و ورزش رو شروع کردم. ممکنه این تورم خطرناک باشه؟ در مدت بارداری همتوورمم خیلی زیاد بود. ضمنا به دلیل قطع ورزش که معمولا انجام میدم اضافه وزنم زیاد بود. حالا نمیدونم مربوط به مصرف نمک و تغذیه ست یا عوارض سقطه یا هورمونیه. باید صبر کنم یا آزمایش خاصی انجام بدم. لطفا راهنماییم کنید. چون تا قبل از بارداری همه چیز
- عمومی
سلام خانم دکتر من ۱۸ سالمه و یک مسئله ای ذهنم و در گیر کرده من ۱۲ سالگی پریود شدم کو یک الی دو ماه قبل از شروع اولین پریود دو بار یکی دو قطره خون در لباس زیرم دیدم و بعد از گذشت یک ماه پریودام شروع شد آیا این قطره خون ها طبیعی بود و مرتبط با پریود بود یا چیز دیگری ؟ خیلی نگرانم ممنونم از شما
- مصرف استرادیول در بارداری ای وی اف
سلام و خسته نباشید. ببخشید من رحم جایگزین هستم که از طریق ای وی اف باردار شدم. امروز هفته پنجم بارداری بودم که با سونو داخلی معاینه شدم و صدای نبض جنین را شنیدیم. دکترم دوباره استرادیول بعد از چهار روز که قطع کردم تجویز کرده. به نظرتون الان که قلب جنین تشکیل شده باید استرادیول مصرف بشه هنوز؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خسته نباشید چه عواملی موجب اسیب دیدن به نخ سرکلاژ شکمی میشه؟
- بیماری رحم
سلام مادرم امروز سونو انجام دادو این دیده شده ضایعه هتروژن حاوی فوکوس های متعدد اکوژن با حدودواضح به ابعاد20×18 mm در ناحیه خلفی تحتانی سرویکیس مشاهده شد
- ایاباامپ.ل واریوتپییل ۳،۷۵ احتمال بارداری هست یاچون از۶فروردین پریودنشدم
من ازشش فروردین پریودنشدم.وامپول واریوتپییل هم ۱۷ فروردین آخریش بودزدم
- بارداری
با عرض سلام من از اوایل بارداری روزی ۳ عدد شیاف پروژسترون ۴۰۰ مصرف میکنم که از هفته ۳۴ شد روزی ۲ عدد واز هفته ۳۵ روزی ۱ عدد ایا باید روزی یک عدد رو تا اخر بارداری استفاده کنم الان هم هفته ۳۵ بارداری هستم ببخشید یه سوال دیگه هم داشتم که قرص اسپرین ۸۱ رو در هفته چندم بارداری باید قطع کردبا تشکر.
- توده اکوژن
سلام وقتتون بخیر،سونو واژینال انجام دادم و مشخص شد ک توده اکوژن 3در 2 میلی میتر دارم و دکترم گفت چیز مهمی نیست و داروی خاص ام بهم ندادن،خیلی استرس دارم میخواستم بپرسم نیهزی هست من جای دیگه مراجعه کنم،اگه امکانش هست راهنماییم بفرمائید با سپاس
- سوال بارداری مهم
سلام خانم دکتر 5ماه باردارم. یکی از اطرافیان بعد از 17 روز از ابله مرغان گرفته میخواد بیاد پیشم .ایا خطر دارد ؟ البته در بچگی هم خودم گرفتم
- کیست
باسلام
من چندساله تنبلی تخمدان دارم وحدود دوماه پیش چندروزدرد کمر وواژن درد وحالت تیرکشیدنشدید داشتم رفتم پیش دکتر وسونوکردن گفتن مایع ازاد تولگنته احتمالا کیستت پاره شده و استراحت کن تاجذب بشه بعد دوهفته باز سونو کردن گفتن اون مایع جذب شده وفعلا کیستی نداری وقرص دوفامد بهم دادن الان چندروزه باز خیلی کمواژنم تیر مکشه وکمی کمر دردمنمیدونم چرا !دکتر گفت کیست نداری دیگه.ممنون میشم راهنماییم کنید - سلام من اذر امسال ۱۵ سالم میشه و ی دخترم پریود شدم کم کاری تیرویید دارم برا درمانشم اقدام کردم توی دی ۹۹ درد در لابیا های اندام تناسلی داشتم با درد کمر و زیر شکم البته به حدی نبودند ک منو از کار های روزانه منع کنند. بعد رفتم دکتر زنان پیش پارامیس برومندان برام ازمایش خون و سونو نوش گف هیچی نیس برو پیاده روی بعد اونم تو این چند ماهه دچار درد لابیا میشدم ولی خیلی کم وفقط دو سه بار اتفاق افتاد ولی بدون کمر درد یکم تیر ورزش کروم با خواهرم ک خواهرم مربیه یه حرکت داشت حرکت پل توی ورزش بعد از دو سه روز دوباره دچار درد لابیا شدم ولی ادامه داره تا الان و کمرم هم درد میکنه و خواهرم میگه بخاط اون حرکته ک بهت دادم اون قشمتا رو درگیر کرده ولی ۱۲ روز گذشته شما تجربه داشتین میتونین راهنمایی کنین و قراره شنبه برم دکتر پیش سهیلا نانکلی و بنظرتون بیماریع خاصیه.؟
سلام من اذر امسال ۱۵ سالم میشه و ی دخترم پریود شدم کم کاری تیرویید دارم برا درمانشم اقدام کردم
توی دی ۹۹ درد در لابیا های اندام تناسلی داشتم با درد کمر و زیر شکم البته به حدی نبودند ک منو از کار های روزانه منع کنند. بعد رفتم دکتر زنان پیش پارامیس برومندان برام ازمایش خون و سونو نوش گف هیچی نیس
برو پیاده روی
بعد اونم تو این چند ماهه دچار درد لابیا میشدم ولی خیلی کم وفقط دو سه بار اتفاق افتاد ولی بدون کمر درد
یکم تیر ورزش کروم با خواهرم ک خواهرم مربیه یه حرکت داشت حرکت پل توی ورزش بعد از دو سه روز دوباره دچار درد لابیا شدم ولی ادامه داره تا الان و کمرم هم درد میکنه و خواهرم میگه بخاط اون حرکته ک بهت دادم اون قشمتا رو درگیر کرده
ولی ۱۲ روز گذشته شما تجربه داشتین میتونین راهنمایی کنین و قراره شنبه برم دکتر پیش سهیلا نانکلی و بنظرتون بیماریع خاصیه.؟ - ساک دفورمه
سلام خسته نباشین من سیزدهم این ماه آزمایش دادم منفی شد ،بیستم آزمایش دادم و با ۲۶/۳۱مثبت شد ،امروز ۲۸ آزمایش دادم و ۱۲۳۰شد من سونوگرافی رفتم و گفتن ساک و yolk asc داره و همچین چهار هفته و پنج روزمه منتها گفتن دفورمه هستش و پنجاه پنجاهه و تخمدان سمت چپ کیست هموراژیک داره میخواستم بپرسم واقعا میمونه یا زوده برای این تشخیص ؟! بهم قرص دوفامد و سافتگل ویتامین و هیوپولامین دادن .!
- بر اثر جسم تیز داخل واژن زخم و خونریزی زیاد داشتم و بعد عفونت. که الان بعد دو سال با درمان خانگی دیگه علایمی ندارم و فقط با معاینه گفت عفونت زیاد میبینم میتونم برای باردار شدن اقدام کنم؟ یکم میترسم
- سلام خانم دکتر من ۱۰ ساله نازایی دارم با امپولهای نازایی فولیکولهام زیاد نمیشه به نظر سرکار چه دارویی خوبه تخمدانها پلی کیستیک هستند
- زمان تخمک گذاری پریود نامنظم
سلام.. شبتون بخیر.. دورهای من 45 روزه هستش.. چ روزی روز تخمک گذاری من هستش؟که اقدام کنم برای بارداری..؟با تشکر فراوان
- سرکلاژشکمی
سلام خانم دکتر،بهم آزمایش سقط نوشته بودین،1ساله پیش همشو داده ام فقط 3تاشو ندادم ،اگه قبول کنین 3تاراهم بدم بیارم نگاه کنین؟
- کورپوس لوتئوم دیامتر۲۲mmدر تخمدان سمت چپ دارم آیا مشکلی هست
سلام سنو دادم توی برگه نوشته تخمدان سمت چپ حاوی کورپوس لوتئوم به دیامتر ۲۲ mm می باشد میخواستم بدونم آیا مشکلی هست


