Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مشاوره
سلام خانم دکتر من مجردم به دلیل خونریزی زیاد هیستروکپی شدم و جواب پاتولوژیم اندومتر با اتیپیک هست، سه ماه قرص مجسترول بهم دادن، الان تو دوره یک ماهه استراحت هستم. خیلی نگرانم اصلا با قرص امکان داره خوب بشم
- آمپول دیفرلین
سلام من بعد کورتاژ تشخیصی خونریزی قطع نمیشد اول قرص مجسترول تجویز شده بعداز ۵روز آمپول دیفرلین قرص مجسترول رو هم بخورم یاقطع کنم خونریزی زیاد بوده ۳روز قطع شده الان دوباره شروع شده ممنون میشم پاسخ بدید
- سوال
سلام خانم دکتروقتتون بخیر. استفاده ازگن درناحیه شکم برای تخمدانها ورحم مضرهست؟
- لخته های بزرگ
با سلام مدت 4 ماه پیش سزارین شدم که سه ماه خونریزی داشتم بعد از ان 15 روز قطع شد ولی دوباره 17 روزه باسلام من چهارماه پیش سزارین شدم سه ماه خونریزی داشتم. بع ا5 روز قطع ش ولی دوباره شروع شده و16 روزه که ادامه دارد شدید است ولخته های بزرگ داردکه شروع شده خیلی شدید است ولخته های زیادی دارد
- خارش واژن
سلام ببخشید خارش واژن داشتم پمادکلوتریمازول و دالاواگ۲ درصد بهم دادن، میخواستم بپرسم باید ۲ تا رو با هم. استفاده کنم یا هر شب از ی پماد؟
- چسبندگی لولها رحم
سلام خواستم بگم من78سالمه دوتا دختر دارم 15سال که حامله نشدم عکس رنگی چند بار رفتم بهم گفتم که چسبندگی داری چکار کنم حامله نشدم دوتا لوله ها گفتن که چسبندگی داره آخرین بار که رفتم گفتن کی باز شد ولی تا الان حامله نشدم از نظر شما باید چکار کنم تا باز بشن
- کیست تخمدان
کیست یونی کولار به دیامتر ۵۸ و ۴۹ mm در تخمدان چپ و دیامتر ۳۸ و ۱۳mm در راست دارم.جراحی باید بشم چون سه دوره قرص خوردم
- ماندن بقایا
سلام من سقط داشتم سنودادم ۲سانت بقایا مونده بود دوباره ۵تا قرص سقط مصرف کردم واژنی و زیرزبانی .خیلی کم یکی دوبار حالت رگی اومد پایین ازمایش خون دادم اومده بود روی ۱۰ بعد دکتر۲۰ تا قرص بهم داد تقریبا ۱ هفته میشه مصرف دارم میخام ببینم دفع میشه یا خون ریزی میکنم
- با سلام مدتی نزدیک یک سال پریودی نامنظم داشتم ۴۶ سالمه ، ضخامت آندومتر ۹mm دارم دو ماه مکرر خونریزی شدید داشتم پزشک برام دیفرلین تجویز کردن ولی بعد تزریق بعد دو هفته فقط دو روز خونریزی نداشتم مجددا خونریزی خیلی شدید دارم واقعا خسته شدم ، البته قرص مجسترول هم تجویز کردن برام به دلیل میگرن بعد مصرف یکی از قرصها سردرد شدید شدم و دیگه قرص رو ادامه ندادم لطفا راهنماییم کنید ، ممنونم
- بارداری
سلام وقتتون بخیر.من سال۹۳پیش شما جراحی باز فیبروم انجام دادم.الان باردار هستم و هفته هفتم بارداری هستم.جفتم قدامی هستم.آیا ممکنه مشکلی ایجاد بشه؟ و جفتم توی محل زخم قبلی جراحیم قرار بگیره؟تا چه حد خطر داره؟من شهر لنگرود هستم.اگه لازمه میخواستم خودتون جراحیم کنید تا رشت هم میتونم بیام برای سزارین.خیلی ترسیدم.
- کیست تخمدان
باعرض سلام خانم دکتر من هنوز ازدواج نکردم وکیست تخمدان سمت چپ دارم دکتر برایم قرص دزوسپتیو تجویز کرده این قرصا برای باروری در آینده خطر ناک نیستند لطفا جوابی بدهید.
- بارداری خارج از رحم
سلام خسته نباشید من ۱۷اسفند رابطه داشتمدر روز های پر خطر بودم شک داشتم اسپرم وارد شده یا نه قرص اورژانسی خوردم .بعد در۲۹اسفند ۴روز زودتر دو روز لکه بینی داشتم دو روز هم خونریزی خیلی کم...بعد اون زمان تا الان ۶بار تست تیتر دادم که ۲یا زیر ۲بودن...میخوام بدونم با این اوصاف بارداری خارج از رحم در من هست یانه بعد اون رابطه فروردین واردیبهشت هم لکه بینی وخونریزی داشتم ولی در حد دو روز بود...در ضمن من باکره هستم...ممنون میشم جواب منو زودتر بدین.
- معنی ریم نازک در بین دو لایه آندومتر چیست
سلام لطفا معنی ریم نازک مایع در بین دو لایه آندومتر در سونوگرافی رحم برام توضیح بدم و بفرمایین راه حل چیه با توجه به اینکه 2 ماه پریود نشدم بقیه سونو رحم و ضمایم طبیعی هست مرسی
- درموردقرصسیبلیاالدی
سلام من ۱۹ سالمه پلی کیستیک دارم سیبل مصرف میکنم یه دوره قرصم تموم شد طی اون ۷ روز ک قرث دارونما هارو میخوردم پریود نشدم دوره بعدبو شروع کردم الان لکه بینی دارم امکان داره پریود شم با شروع این دوره؟
- من غده ی ادنوم دارم و پرولاکتینم28 دارو مصرف نمیکنم. یکسال پیش سنو دادم ازم پرسیدن پریودیت منظم گفتم نه ولی دیگه پیگیرش نشدم تا امسال که متوجه شدم ادنوم و پرولاکتین دارم و بازم باید سنو بدم دکتر نوشته اما ندادم. میخوام باردار شم اقدام کنم؟ مشکلی نیست؟
- قرص ترنسی
سلام من فیبرم رحم داشتم ۲۰روزعمل برداشت رحم انجام دادم درد زیادی دارم شبهابیشتر کپسول ترنسید به دستور دکترمصرف میکنم روزی ۳بار که تمام شده میخواستم بپرسم دوباره ادامه بدم یا خیر وچندروز بعد عمل میتونم نزدیکی داشته باشم
- باسلام وخسته نباشید خدمت خانم دکتر. من 18 هفته بارداری مه ت. سونوی آنومالی کیست کوروئید پلکسوس دوطرفه به قطرهای 7و8 میلیمتر مشاهده شده آیا احتمال داره خدایی نکرده جنین ایرزومی 18 یا 13 یا درکل از نظر کروموزومی مشکل داشته باشه خیلی نگرانم
- زایمان
سلام من 45روز زایمان کردم اولش خیلی کم بود32روزه زیادشدقرص مفنامیک مصرف کردم قعط شد 3روز فعالیت کردم بازشروع شدزایمانم هم سزارین بود
- معنی septation درون ساک بارداری
سلام در سونو بارداری هفته ۷ نوشته درون ساک فقط septations دیده میشود معنیش چی میشه؟
- کیست تخمدان
سلام خسته نباشید ..من دوماه هست که درگیر تنبلی تخمدان شدم و از ۱ مهر پودر اینوفولیک روزی یه ساشه مصرف کردم و ماه پیش لتروزول رو از شب سوم سیکل تا هفتم مصرف کردم و روز ۱۲ سیکل فولیکول ۱۴ و ۱۵ داشتم و چند عدد زیر ده و روز ۱۴ سیکل دو عددhcg تزریق کردم ولی ۱۸ روز بعد پریود شدم و مجدد روز چهارم سیکلم به دکتر مراجعه کردم سونوگرافی شدم ولی یه عدد فولیکول زیر ده و یک عدد کیست ۲۴ میلی متری داشتم و دکتر۲۱ عدد قرص LD داد که از شب پنجم سیکلم شبی یه عدد بخورم ...اما هنوز ۶ عدد از قرص باقی مونده و من خیلی کم لک قهوه ای هم دیروزو هم امروزداشتم...حالا من باید چیکار کنم ؟ قرص رو ادامه بدم یا نه؟ بنظرتون کیست با قرص ال دی برطرف شده؟ (آزمایش هورمونی ام ماه پی که تنبلی گرفتم روز سوم پریودی انجام دادم و جواب رو برای شما فرستادم گفتید خوبه)


