Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- لوپرومر و قاعدگی
سلام خانم دکتر ۱۶ آبان امپول لوپرومر زدم برای اندومترم توی آذر ماه پریود نشدم این ماه پریود میشم یا نه؟ از کی پریود میشم پس نگرانم ممنونم میشم جوابمو بدین
- پرده بکارت
من دوران پریودی خیلی دردناکی دارم و لخته خون و تکه های شبیه گوشت که شبیه لخته بزرگ خون هستند گاهی اندازه ۲ بند انگشت خارج می شوند...می خواستم بدونم خارج شدن این تکه گوشت ها به پرده بکارت آسیب نمی زنه؟
- سلام من امروز متوجه شدم دوتا کیست دارم خیییییییییلی ناراحتم وضعیت روحیم سفره اندازه کیست هام خیلی بزرگه یکی ۵۳ در سمت راست یکی ۵۶در سمت چپ شرایط جراحی ندارم امکانش هست بدون جراحی درمان بشه تورو خدا راهنمایی کنید
- خونریزی شدید قاعدگی
با سلام و وقت بخیر ۲۸ سال دارم و با علائم ضعف شدید و تپش قلب و تنگی نفس آزمایش خون دادم و متوجه شدم فریتینم ۲ هست. علاوه بر اون سندروم هاشیموتو هم دارم که پزشک متخصص گفتند کم کاری ناشی از اون فعلن نیاز به درمان ندارد و کم هست. و خونریزی های شدید دارم. دل درد شدید در همه دوره ها ندارم و گاهی هست. زمان پریودم تقریبا منظم هست. علت این خونریزی های شدید چی میتونه باشه؟خطرناک هست؟
- پریودی
سلاموقتتون بخیر من بعد از مصرف ال دی ب دکتر رفتم اول قرص جستیران دادن کفتن تا ۲۰روز بخورولی بعد از روز ۱۱باز پریود شدم و خونریزی و لکه بینی تا دوهفته بند نیومد. دکترم کفت بعد ۱۴رپز از پریودیت قرص دوفامد۱۰مصرف کن. میخواستم بدونم روزی یکی بخورم تا ده روز یا دوتا؟!
- دیدن خون حین نزدیکی
سلام خانم دکتر خسته نباشید.حین نزدیکی مقداری خون دیدم بعدش دیگه تموم شد.حین رابطه احساس کردم پوست داخل واژن خشکه و کشیده میشه ( رابطه بدون آمادگی و سریع انجام شد) ممکنه از خشکی واژن باشد؟ چون طی یک سال گذشته ۳بار همچین موردی داشتم و تازه تست پاپ اسمیر دادم و نتیجه آزمایشم خوب بود و مشکلی نبود.من بچه ۲ساله دارم و شیر میدهم و ۳۱ سال دارم. لطفا مرا راهنمایی کنید . با تشکر
- دردمعقددر پریودی
سلام خسته نباشید یکسال هست موقعی ک پریود عستم معقدم بشدت درد میکیره و همچنین زیر دلم که حتی نمیتونم راه برم یا بنشینم و ۲۱سالمه ۴تا زایمان طبیعی داشتم اخریمم دوقاو بوده ک طبیعی زایمان کردم
- پریود نامنظم
سلام من ۲۸ساله ومجردم اکثرا پریودم عقب می افته ماه قبل ۱۰ام بود ولی این ماه تا الان که۲۲ام هست پریود نشدم ویکبارهم آزمایش تیروئید دادم۶ بود یه مدت قرص لووتیروکسین خوردم ولی بازم پریودم نامنظمه اصلا تیروئید و پریود به هم ربط دارن؟
- ای وی اف
سلام ببخشید من روز شنبه ای وی اف و تخمک کشی بود فردا آن شاالله انتقال جنین دارم شیاف،گفت شب بزار در صورتی که من ۴:۳۰ صبح گذاشتم و لی،بعد ظهر که باید ۱۶:۴۰ نذاشتم گفتن قبل از انتقال جنین شب،بزار اشکال ندار مشکلی پیش نمیاید
- سونوگرافی واژینال
سلام سونوگرافی واژینال داشتم و نوشته که اکوی آن افزایش دارد.اکو و دیامترناحیه فوندال افزایش دارد.یعنی چی خیلی نگرانم میشه جواب بدید
- پوکی استخوان
سلام.۴۶ساله هستم.سه ساله تحت درمان پوکی استخوان هستم،برطرف نشده.آیا لازمه آلندرونیت سدیم را دوره ای قطع کنم یا ادامه بدم؟ازتون خیلی ممنونم
- دروسبلین
سلام وقت بخیر من مجردم چندین ماهه پریود نمیشم دکتر برا فقدان قاعدگی برام دروسبلین نوشته ...الان نگرانم مصرف کنم یا نه چون همه جا برا دیس منوره نوشتن....
- دیلاتاسیون مجاری شیری علت به وجود امدنش
دیلاتاسیون مجاری شیری قسمت فوقانی خارجی پستان راست به دیامتر یک ونیم ملی مترباجداره صاف و بدون اکوهای داخلی دیده شدیعنی چه سرطان که نیست
- لکه بینی
سلام من نامزد دارم و رابطه جدی با همسرم نداشتم یعنی هایمن دارم و تماس با همسرم در حد پیش آب ایشون بوده ۴ خرداد قرار بود پریود بشم نشدم(تنبلی تخمدان هم دارم) امپول پروژستزون زدم و لکخ بینی و درد پریودی دارم ممکنه باردار باشم؟
- بکارت
به یک کازشناس مامایی مراجعه کردم و ایشون گفتن که پرده بکارت یک خراش داره آیا این خراش پارگی محسوب میشه و اینکه توی گواهی قید میشه خراش یا خیر
- پرولاکتین بالا
با سلام پرولاکتینم بالاس قرص کابرگولین مصرف میکنم و دوماه برای درمان پر مویی قرص سیپرترون مصرف میکنم الان احساس سر درد دارم امکان داره دوباره پرولاکتین بالا رفته باشه وایا ماه سوم هم سیپرترون استفاده کنم و پرولاکتین رژیم غذایی خاصی داره با تشکر
- اگه درایام استراحتبه خاطر هماتوم بارداری باشم ارگاسم بدون دخول داشتم بعد ۱۰ روز خونریزی داشتم باید چیکار کنم
- سوااال
سلام خسته نباشید دکتر من ادونوم هیپوفیز دارم و پرولاکتینمم اونقد بالا نیس و همیشه قبل از عادت ماهیانه مثلا ۱۰ روز قبل یا ۵ روز قبل دچار سردرد بدی میشم دردهای بدی توی سرم میاد و حتی یه روز به پریودی درد های توی سرم خیلی شدید و غیرقابل تحمل میشه آیا به ادنوم مربوط میشه؟ چون در ام ار ای دکتر گفت هیپوفیز خیلی بزرگتر از حد نرمال و بخاطر ادنوم، ادنومم بدون ترشح و سایز کوچیک یا این سردرد ها ممکنه بخاطر کمبود آهن و ویتامین باشه؟ ممنون میشم زودتر پاسخ بدید واقعا نمیدونم از این سردردهای عذاب آور باید چیکار کنم
- تنبلی تخمدان و تغییر پریود؟؟
سلام وقتتون بخیر خانم دکتر.بنده ۷ ماه هست پریودم نسبت به قبل از ۵ روز شده ۱۰ روز یعنی ۷روز خونریزی و ۳روز لکه بینی دارم و تنبلی تخمدان تو این مدت گرفتم.قرصا روکین دو دوره و سیپروترون کامپاند(فعلا یک دوره)خوردم خوب نشدم دیگه خسته شدم چیکار کنم؟ امکانشه مشکل حادتری باشه؟سونو اردیبهشت دادم تشخیص تنبلی دادن و ازمایشاتمم هر چی دادم خوب بوده و مجرد و ۲۴سالم هست و قد و وزنمم خوبه هیچوقتم مشکل پریود نداشتم جز فقط دل درد میشم که قرص میخوردم خوب میشد فقط این چند ماه تغییر کرده و حتی درد پریودیمم بیشتر شده ولی اوایل این تغییر حتی سونو و ازمایشمم خوب بوده خیلی نگرانم ممکنه مشکل جدیتری باشه؟ممنون میشم راهنماییم کنید چیکار کنم خوب بشم لااقل
- کیست هموراژیک
سلام خانوم دکتر. کیست به ابعاد ۴۲ میلی متر دارم. خواستم بدونم کیست با این ابعاد باعث کم شدن حجم خونریزی پریودی میشه؟


