Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست تخمدان
سلام.خانوم دکتر عزیز من چند دوره قبل پرویدم لکه بینی بمدت چندروز و بعد یه پریود سبک داشتم اینبار فقط لکه بینی کم ولی پریود نشدم سونو دادم باردار نبودم ولی کیست تخمدان راست به اندازه 39 میلی دارم و نوشته فلوی عروقی در وارانشیم دو تخمدان مشاهده شد. آیا ممکن وضعیت پریود من بابت کیست باشه چون نگرانم بارداری خارج رحم نباشه. آیا بارداری خارج رحم با سونو مشخص میشه یا ممکنه با کیست اشتباه گرفته بشع الان چهارماهه رابطه نداشتم و تو.این مدت چهاربار پریود شدم اما اینبار لکه بینی فقط داشتم ممنون میشم جواب بدین.
- غربالگری مرحله دوم
با سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز، ببخشید خانم دکتر ی سوال داشتم: من غربالگری دوم انجام دادم ولی سن بارداری رو دقیق نمیدونستم چون سن بارداری وابسته به رشد جنین هستش و چند روزی اینور اونور میشه، در غربالگری مرحله دوم هم سن بارداری رو بر اساس سونوگرافی NT که در ۱۲ هفته و ۴ روز انجام دادم حساب کردن میخواستم بدونم اگر سن بارداری برای غربالگری مرحله دوم دقیق نباشه در نتیجه آزمایش غربالگری مرحله دوم تاثیر دارد؟
- بارداری
سلام من اکرم رمضانزاده خواهر سحر رمضانزاده همکار اتاق عمل در گیل هستم ۲۸ سالمه هشت سال ازدواج کردم سال گذشته یک سقط ۲۱ هفته داشتم طبیعی جنین دفع و کورتاژ شدم الان باردارم هفته سیزده سرکلاژ شدم قبلا شیاف سیکلوژست استفاده میکردم الان دکترم آمپول فمولایف ۲۵٬۰ میلی هفته ای یک بار تجویز کردن آیا این آمپول با شیاف سیکلوژست اثرات یکسانی داره بعد زدن این آمپول مدام کمردرد دارم و گاهی زیر شکم و واژن تیر میکشد ممکنه علایم خطرناکی باشه الاندهفته نوزده بارداریم و استراحت مطلق هستم قرص پرگویت و لاکتوفم هم مصرف میکنم اگه میشه راهنماییم کنید من خیلی استرسی هستم و دور از خانواده زندگی میکنم اگه میشه کمکم کنید
- لوپرومر و قاعدگی
سلام خانم دکتر ۱۶ آبان امپول لوپرومر زدم برای اندومترم توی آذر ماه پریود نشدم این ماه پریود میشم یا نه؟ از کی پریود میشم پس نگرانم ممنونم میشم جوابمو بدین
- کرونا در بارداری
سلامببخشیدمن 34بارداریم هستم و مبتلا به کروناشدم چکارکنم
- امپول دفرلین
سلام دكتر امپول دفرلين تجويز كرد كه البته داروخانه ميكرورلين داد ، دو تا به فاصله ٢٨ روز .. سه ماه توقف پريود داشتم.. بكبار پريود شدم بدون درد و عادى... اين ماه با خونريزى بسيار شديد پريود شدم... دكترم گفته هر وقت اينجورى شد آمپول رو بازم ادامه بدم...فقط گفته عوارضش در سالهاى بعد پوكى استخوان هست.... نظر شما چيه؟؟؟٤٨ سالمه ، يك زايمان ٢٤ سال پيش و سقط جنين حدودأ ١٥-١٦سال پيش
- سلام خانم دکتر من ۲۳سالمه در یک ماه دوبار پریود شدن
من ۲۳سالمه دو تا بچه دارم.یکسالو هشت ماه میشه که دستگاه گذاشتم.از قبلا مشکل هورمونی و تستوسترون بالا داشتم چهار ماه پیش متخصص غدد برام آزمایش نوشتن هورمونم بالا بود که قرص فیناستراید ۱میلی و قرص اسپیرونولاکتون ۱۰۰روزی نصف.و متفورمین.سه ماه مصرف کردم دوباره آزمایش دارم تستوسترونم پایین نیومده بود.دوز داروی اسپیرونولاکتون رو زیاد کرد به روزی یک عدد+قرص سیپروترون کامپاند.من این ماه قرص سیپروترون کامپاند رو از روز ۵پریودی مصرف کردم بعد ۸تا مونده بود که تموم بشه من پریود شدم با اینکه تازه دو هفته شده بود که از پریود قبلی پاک شده بود الان قرص سیپروترون کامپاندم تموم شده ولی همچنان لکه بینی دارم دکتر رفتم قرص مفنامیک اسید و ترنسید و قرص اهن داده اینا چقدر تأثیر داره در قطع خونریزی؟؟؟مشکل اصلی از کجاست دکتر گفت از فیناسترایده.راست گفته؟؟
- هیدروکسی کلروکین
سلام خسته نباشید خانم دکتر من به تازگی متوجه شدم ک باردارم و چون سقط داشتم آزمایش ایمنی و انعقادی دادم ک پروتیین اس پایین بود و آسپرین و آمپول انوکسا استفاده میکنم و همچنین tpo بالا عددش۱۵۹ و آنتی تروگلوبولین هم بالا عددش ۱۰۴ و دکتر ایمونولوژیست گفت ک باید قرص هیدروکسی کلروکین استفاده کنم ولی میترسم ضرر داشته باشه چون داخل بروشور نوشته به جنین آسیب میزنه نظر شما چیه خانم دکتر؟
- بارداری
سلام شروع هفت ماهگی بارداری از چه هفته ایه ؟
- شیاف واژینال مترونیدازول
سلام من کودک 9 ماهه دارم آیا استفاده از شیاف واژینال مترونیدازول در زمان شیردهی مجاز است ؟؟
- آمپول بتامتازون
سلام خانم دکتر خسته نباشید. خانم دکتر میشه لطفا بفرمایید چه کسایی باید در بارداری آمپول بتامتازون بزنند؟ اگر خانمی علاعم زایمان زودرس نداشته باشد هم باید امپول بتامتازون تزریق کند؟
- پاپ اسمیر
سلام خانم دكتر جواب پاپ اسمير رو گرفتم موردا اول همه رضايت بخش بود قسمت آخرش اين بود Other non-neoplastic finding reactive cellular chang associated whit inflammation. يعني مشكلي هس؟
- سلام خسته نباشیدمن سقط با قرص انجام دادم اما بقایای جنین به اندازه ۴/۵سانتی متر باقی مانده میخاستم ساکشن انجام بدم ایاشما در مطب این کار انجام میدید ممنون
- بارداری
باسلام من43ساله هستم وقصدبارداری دارم فرزندسوم چون مجددازدواج کردم وشوهرم بچه میخوادآیامیتونم بارداربشم؟
- سلام ایامن چون درسن ۵۳ سالگی ودخترهستم الان ازررابطه جنسی سخت داشته باشم چون قرض ضدافسردگی میخورم تمایل جنسی خیلی کم دارم ایامیتوان برای تولین باررابطه خوبی داشته باشم بامتوجه به مصرف قرص افسردگی
ایارابطه جنسی برای اولین باردرسن ۵۴ سالگی ممک اسن به سختی ودردباشد)
- بازگشت خارش واژن
با سلام. خانم دکتر من هربار خارش واژن میگیرم دکتر میرم کلتریمازول ۱درصد تجویز میکنن و خوب میشم تا مدتی مثلا یه ماه یا دو ماه و بعد دوباره همان خارش را میگیرم باز استفاده میکنم خوب میشم. من چیکار کنم که دیگه خارش نگیرم ؟ آیا هر دو ماه این مشکل را پیدا کردم میتوانم از همین درمان اسنفاده کنم؟ مشکلی پیش نمیاد ؟خیلی دارم اذیت میشم موقع خارش وقتی نزدیکی دارم هم ترشح سفید دارم و خشکی داخل واژن .۳۳سال دارم و ۶ ساله ازدواج کردم بچه دارم
- پره اکلامپسی
با سلام و خسته نباشید در غربالگری دوم من ریسک پره اکلامپسی رو ۱به۵ زده احتمال خطر برای جنین و خودم چقدر هست و من نمیخوام از دارو استفاده کنم ایا ممکن هست یا حداقل بعد از ۲۲ هفته برای تجویز دارو نزد پزشک برم
- درد
با سلام علت در کلیتوریس واژن نمیدونم اسمشو درس میگم یا چیز دیگه ای هست نوک بالایی چرا دست میزنم بهش درد میگیره طبیعی هست ؟
- طول سرویکس
سلامخسته نباشید.من در بارداری اولم طول سرویکس ۳۷ بود و سقط در سه ماهه دوم داشتم بخاطر مسافرت طولانی و کرونا. الان تو هفته ۱۸ بارداری دوم هستم طول سرویکس در هفته۱۳ ۳۷ بود ولی چون خیلی سر پا بودم وخم و راست میشدم هفته۱۷سونوی شکمی شده بود ۳۲ میخواستم ببینم سونوی واژینال کمتر رو نشون میده یا بیشتر و اینکه استراحت مطلق و امپول جواب نمیده ؟ حتما باید سرکلاژبشم؟ بارداری قبلیم بخاطر طول سرویکس نبود
- لخته خون پشت جنین
سلام خسته نباشید.من 20 سالمه هفته 7 بارداری هستم که سونو دادم پشت جنین یه لخته خون دیده شد که دکتربهم یه قرصی دادن ایا باقرص برطرف میشه یاباید استراحت کامل هم داشته باشم بعدچون ویتامین dمن کم بود برام قرص ویتامینd3 نوشتن که 1000 میلی گرم است ایا روزی یک بار استفاده کنم کافی هست؟


