Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام دکتر من سکس داشتم ۴بارنزول داخل ریخته شد۲عددقرص تنسی ۷۵/خوردم بعداز۱۵ساعت الان یک هفته شده من فقط لک دیدم هنوزخونریزی ندارم امکانش هست تاثیرنذاشته باشه
- درد تخمدان
سلام سیکل های من ۲۴ الی ۲۶ روزه هست. و روزای ۱۰ الی ۱۲ تخمکگذاریم هست. این ماه هم مثل همیشه، روز ۱۰ درد تخمدان چپ و ترشح داشتم. ولی دوباره روز ۱۵ درد شدید تخمدان چپ داشتم به مدت ۲۴ ساعت. بعدش خفیف تر شد و الان چند روزه این درد خفیف ادامه داره. علت این درد چی میتونه باشه؟؟؟ ممکنه کیست داشته باشم؟ سابقه ی کیست ندارم. قبلا عکس رنگی هم گرفتم مشکلی ندارم.۲۵ سالمه و ۵ ساله پیشگیری ندارم. بچه دار نمیشم بخاطر ذخیره تخمدان کم اما پریود و تخمکگذاری منظم دارم فعلا...
- پریود نامنظم
- فیبروم
سلام خانم دکتربنظرشماسرکه ی سیب یاعناب می تونه دردرمان فیبروم موثرباشه
- خود ارضایی
اگ کسی واژن رو بخوره آسیب میرسه به پرده بکارت بعدش یه کوچولو خیلی کم خون اومده باشه چی خیلی ریز بنظرتون از شدت خوردن محکم بوده؟ یا آسیب دیده؟
- اقدام
سلام بعداز مصرف امپول ام جی و سینال اف و قرص لتروزول نزدیکی بازم مثل قبل باشه یک روز در میان...
- راهی برای جلوگیری از زگیل تناسلی وجود دارد؟
سلام خانم دکتر خسته نباشید اگر همسر زگیل تناسلی داشته باشه و واکسن گاردسیل تزریق نشه(چون واکسن موجود نیست)راهی هست که زن به این ویروس مبتلا نشه؟خیلی ممنونم
- سلام خسته نباشین من پریودیم نامنظم امشب رفتم دکتر برام قرص سیبل بهم داده نوشته از روز 5 قاعدگی الان بخورم قاعده بشم یانه حس میکنم بهم گفت بخورم و اینکه وقتی پریود شدم همینطوری بخورم پریودی قطع شد من قطع کنم قرصم یا بخورم؟
- آمپول بتامتازون
سلام خانم دکتر خسته نباشید. خانم دکتر میشه لطفا بفرمایید چه کسایی باید در بارداری آمپول بتامتازون بزنند؟ اگر خانمی علاعم زایمان زودرس نداشته باشد هم باید امپول بتامتازون تزریق کند؟
- نازای
خواهرم دوپسر به دنیا اورد هیچ پیشگری هرچی اقدام به بارداری میکنه که یه دختر بباره باردار نمیشه الان چهارده سال که هرچی اقدامه به باردری سوم میکنه نمیشه کلیه شم سنگ سازه میتونه از اون باشه باید چه اقادمی کنه راهنمایی کنید چه درمانی چه متخصص مراجعه کنه سنو زیاد رفته دکتر زنانم رفته فایدی نداشته
- خروج تکه گوشت از واژن
سلام وقت بخیر من روز سوم پریودیم هست همین الان یه تکه گوشت صورتی رنگ اندازه یک انگشت ازم دفع شد درد نداشت و تمام درد شکم و کمرم هم از بین رفت ممکنه خطرناک باشه؟
- راکی تانسکی
توروخدا به من بگید که من جز سندرم راکی تانسکی هستم یا نیستم. من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند . خواستم بپرسم من الان جز سندرم راکی تانسکی ها هستم یا نیستم؟
- جواب پاتولوژی
MACROSCOPIC: Material received for consultation consists of two H&E stained slides and two paraffin blocks No: 02-62 accompanied by a copy of corresponding pathology report from “Hajar Hospital pathology laboratory, Tehran” with diagnosis of: -Endometrial curettage: Atypical endometrial hyperplasia MICROSCOPIC: Please see the diagnosis DIAGNOSIS: Outside H&E stained slides and prepared slides from outside paraffin blocks No: 02-62 designated as: A) Endocervical curettage: -One tiny portion of crowded atypical glands consistent with atypical hyperplasia /EIN -Other fragments: Chronic endocervicitis and shedding endometrium, B) Endometrial curettage: -Endometrial polyp -Late secretory shedding endometrium -No hyperplasia or malignancy is seen in this specimen NOTE AND COMMENT: -Please check for the contaminant in specimen No: A. -Slides and blocks returned to the patient. با سلام . جواب پاتولوژی اولم هیپرپلازی آندومتر و سرویکس هر دو بود اما در بازخوانی مجدد فقط هیپر پلازی سرویکس دیده شده آیا باز هم باید هیستروکتومی کنم؟ممنون
- پریودی
باسلام خانم دکتربعد۱۲روزپریودی دوباره پریودشدم بایدچیکارکنم ممنون مبشم ازلطفتون جوابموبدین
- بکارت
باسلام آیاحفره بکارت حلقوی حتمابایدبه صورت دایره بسته باشه؟بکارت من بیضی شکل است ولی یک لبه ی آن به داخل رفته ولبه دیگربیرون است.هنگام زور زدن بیضی کامل میشه.آیابکارت آسیب دیده یاطبیعی است؟دخول انجام نشده
- اژ شدم.دوبارم هیستروسپتوم و چسبندگی .دوبار هم تو بارداری سرکلاژ و سرکلاژ پساری شدم.با این همخ بازم سقط کردم.سونو آخری گفت تو رحم ات کوچک و کش نمیاد.تو تمام موارد قبلی بهم نگفته بودن.سرکلاژ شکمی بنظرتون فایده داره برامن یا اجاره باید بکنم.باسپاس
سلام خسته نباشید در سرکلاژ شکمی وسیله ای میله مانند در موقع عمل میزارن تا اندازه دهانه ثابت بمونه یا همینجوری چشمی میدوزن
- سلام خانوم دکتر شما عمل پایین بودن مثانه وزیبایی واژن هم انجام میدین
- احتمال بارداری
من با نامزدم رابطه از پشت داشتم ميترسم أب نامزدم ريخته شده باشه جلوم باكره ام هستم پريوديم عقب افتاده يه ترشحات موكوسى أزم خارج ميشه از أولم پريوديم منظم نبود احتمال باردارى هست؟
- آمپول دیفرلین
سلام دکتر برای میوم من ۲ عدد آمپول دیفرلین دادن اولیش روز روز ۲۱ پریود و دومی رو ۲۸ روز بعد از تزریق اولی بزنم. من اولی رو تزریق کردم اما دقیقا سر موعد سیکل خودم پریود شدم و جالبه خونریزی ام بیشتر از همیشه اس آیا این طبیعیه ؟
- درد پستان
سلام من سونو انجام دادم ودر سونو توده هایپواکو اووال به ابعاد 8*19.5 در ساعت 10پستان سمت راست مشاهد شده آیا خطرناک هست یا نه ؟


