Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- اکوی آندومتر غیر هموژن
سلام وقتتون بخیر بعد از حدوداً یک ماه و نیم سقط جنین به دلیل مصرف قرص راکوتان ، سونوگرافی انجام دادم در سونوگرافی اکوی آندومتر مختصر غیر هموژن نوشته شده ، ضخامت آندومتر ۱۲ میلی متر و رحم ۷۰ میلی متر، مایع آزاد لگنی مشاهده نشده و همینطور visible gs, دیده نشده و اکوی تخمدان ها سالم و طبیعی ، در اندکست راست کیست ۱۸ میلی متر مشاهده شده ، آیا این خطرناک است ؟
- بارداری
سلام بنده باردار هستم ۱۳ هفتم هست من ۱۰ سال پیش توی یکسال دودفعه سقط داشتم سه ماهه و پنج ماهه الان دکتر بنده میگویند باید سرکلاژ انجام دهم ولی بدون هیچ معاینه واژینال یا چیز دیگه ای ایشون فقط نظرشون این هست که باید این کار را انجام دهم آیا دهانه رحمم که بسته هست این عمل را انجام دهم برام خطری ندارد؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
- درموردتنبلی وزخم رحم
سلام من قرص دوفامد ۱۰ میخورم ولی ۷روززودترپریدشدم من قبل ازاینکه این قرص بخورم همیشه ۷روززودترمیشدم فرقی نکرد قرص خوردم
- خارش واژن دربارداری
سلام من هفته ۱۴بارداریمه والان بدجور خارش واژن دارم آیا میتونم ازپماد تریامسینولون روزی سه بار استفاده کنم؟
- عدم رشد جنین
با سلام من ای وی اف نا موفق داشتم بدلیل متوقف شدن رشد سقط کردن حالا میخوام بدونم مشکلش چی میتونه باشه لطفا راهنمایی کنین ؟؟؟
- سلام من از روز ۱۲ پروییدیم قرص استرادیول و مدروکسی پرژسترون خوردم روزی یکی حالا وقت خودم پرویید شدم اما خونریزی نشدم فقط لکه بینی دارم لطفا راهنماییم کنید
- تنگی دهانه رحم
با سلام و ادب، خانم دکتر سال پیش بعداز آی یو آی متوجه شدم دهانه رحمم تنگه دکتر بعداز آی یو آی گفت دهانه رحمت بسیار تنگ بود.ممکنه تنگی دهانه رحم به دلیل فریز دهانه رحم باشه؟ آیا همین عامل میتونه باعث ناباروری در من شده باشه. درمان و باروری با تنگی دهانه رحم چطوره؟ با دارو درمان میشه یا با جراحی؟
- نوع زایمان
سلام وقت بخیر کسایی که بر اثر حاملگی خارج از رحم یه لولشونو با عمل لاپاراسکوپی از دست دادن در صورت باردار شدن نوع زایمانشون طبیعی انجام میشه یا سزارین؟
- سلام وقت بخیر من 44 سالمه متن سونومو براتون ارسال میکنم میشه ببینید و بگید با این شرایط جراحی باید صورت بگیره یا نه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید خیلی استرس دارم
سونوگرافی واژنال و ابدومینال و کالرداپلرو مپینگ میوم ابعاد رحم 50*105 میلی متر بزرگتر از حد طبیعی است ( محور رحم متمایل به سمت راست ) میوم ساب موکوزال در فوقانی فوندوسی 29*33 م م دیده شد ( فیگوی 1) میوم اینترامورال در خلفی چپ فوندوس 18 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم اینترامورال در قدام فوندوس و بادی 19 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم اینترامورال در خلفی راست فوندوس 118 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم ساب سروز در خلف فوندوس 17 م م رویت شد ( فیگوی 5 میوم اینترامورال در خلفی راست بادی 18 م م دیده شد ( فیگوی 4 میوم ساب موکوزال در راست بادی 11 م م دیده شد ( فیگوی 2 چند میوم پراکنده 8-10 م م پراکنده در رحم میوم ها در دایلر واسکولاریتی متوسط دارند و RI بزرگترین میوم 0.77 می باشد اکوی میومتر غیریکنواخت است ( آدنومیوزیس و رحم میوماتو ) ضخامت آندومتر 4 م م و در حد نرمال است تخمدانها سایز و اکوی نرمال دارند مثانه ضخامت جداری نرمال دارند و فاقد پاتولژی است مایع آزاد در حفره لگن مشهود نیست
- سفتی و تورم زیر شکم
باسلام من مدتی هست که زیر نافم احساس تورم و سفتی دارم ولی درد ندارم تا الان هم مشکلی در پریودی یا اجابت مزاج نداشتم میخواستم بدونم علتش چی میتونه باشه من مجرد و۳۹ ساله هستم
- سوال بارداری مهم
سلام خانم دکتر 5ماه باردارم. یکی از اطرافیان بعد از 17 روز از ابله مرغان گرفته میخواد بیاد پیشم .ایا خطر دارد ؟ البته در بچگی هم خودم گرفتم
- سرکلاژ
سلام من نارسایی دهانه رحم دارم سه سقط ۱۴ ۲۰ ۲۴ هفته دارم ک ۲۰ و۲۴ سرکلاژ واژینال شدم.متاسفانه با پارگی کیسه اب سقط شد.ایا با وجود سرکلاژ شکمی امکان ادامه بارداری هست ممنون؟
- سرکلاژ
سلام خانم دکتر عزیز من با توجه به دوبار زایمان زودرس در سه ماه ی دوم و سوم مجبور به سرکلاژ شکمی شدم مجددا تصمیم به بارداری دارم قبلش چه آزمایشاتی را باید انجام بدم که ان شاالله این بار بدون مشکلی بتونم پیش برم؟؟ ایا ازمایش های ایمنی و انعقادی هم نیازه؟
- پریود نامنظم واختلال درقاعدگی
سلام وقتتون بخیر من بهمن ماه کولپسکوپی شدم و بعد از اون پریودی هام طولانی شده باید چکار کنم و سونو واژینال هم انجام دادم و گفتن که رحم ضخیم شده ایا این علتش هست و باید چکار کنم
- زنانه
علت دردامدن دل در پریودی و مصرف ۴ قرص مسکن تازه آرامم میکنه
- لکه بینی
سلام وقت بخیر چه زمانی سونوگرافی تشخیص موقعیت جنین بدم اولین سونوگرافی رو چه زمانی بدم
- عوارض آمپول میکرورلین۳٫۷۵
سلام وقتتون بخیردخترم هشت سالش تموم شدوازهفت سالگی بابزرگ شدن سینه که وزنش ۲۶کیلوگرم بودباتشخیص پزشک غددهر۲۸روزآمپول میکرورلین۳٫۷۵ راتزریق میکنه.والان هم وزنش به۴۸کیلورسیدوخیلی نگرانم.اگه الان آمپولشوقطع کنم عادت ماهیانه میشه؟برای اضافه وزن وعوارض داروخیلی ناراحتم.البته دخترم هم ورزشکاره هم غذاش زیادنیست.ضمنااگه آمپول قطع بشه قدش بزرگ میشه؟خواهشاجواب بدین🙏
- تخمدان پلی کیستیک
سلام دکتر من ۱۶ سالمه و تنبلی تخمدان دارم باید برای درمان برم دکتر؟یا به مرور خوب میشم ؟چون میخوام برم لیزر و گفتن اگه درمان نکنم دوباره موها درمیاد لطفا حواب بدین ممنونم🧡
- نازایی
سلام خانم دکتر من تنبلی تخمدان دارم ،دوره هام ۳۰ روزه است،این دوره لتروزول مصرف کردم،روز ۱۲ سیکل یه فولیکول ۲۰ داشتم ودوتاhcg زدم،علایم خاصی ندارم فقط بعضی وقتا کمرم درد میکنه،چن روز بعدتزریق hcg تست بارداری بدم درسته، یا اگه باردار نباشم کی پریود میشم؟؟
- سقط جنین
سلام سركار خانوم شرف الدين در هفته ي چهارم بارداري هستم و به دلايل مالي و خانوادگي اين بچه رو نميتونم نگه دارم. ميتونم به شما مراجعه كنم تا براي سقط جنين راهنماييم كنيد؟ ممنونتون ميشم كمكم كنيد. سپاس


