Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- غربالگری سه ماهه اول
سلام خانم دکتر من امروز سونوی ntوnb دادم :جهت خلفی گرید0 سن بارداری۱۱هفته۵روز طول کانال سرویکس زده۳۳ وint.osمیباشد ضربان قلب ۱۶۸ Nt1.7 Nb:present. اگه ممکنه بگید خوبه جوابش یانه؟ جواب آزمایش۹ حاضر میشه که براتون میارم
- سلام آیا اگه مردی مشکل داشته باشه ۲میلیون اسپرم آیا می تونه ای وی اف کنه جواب میده بنظرتون وهزینه چند هست
- رترووورسه و کلدوساک
سلام من ۲۹ سال دارم و یه دخور ۶ سال و ۹ ماهه دارم. سونوگرافی کالرداپلر رحم و تخمدان ها (ترانس واژینال) رحم در وضعیت رترو ورسه در ابعاد (۶۵*۳۵*۴۷) میلیمتر با اکوی میومتر یکنواخت میباشد. ضخامت آندومتر ۶ میلیمتر. ضایعه پاتولوژیک واسکولار در میومتر و آندومتر دیده نشد. درون تخمدان راست یک کیست با جدار نازک و یک سپتومنازک بدون ندول یا وژتاسیون و با جداری آواسکولار به ابعاد (۱۲* ۱۳) میلیمتر دیده شد. ORADs=2 تخمدان چپ به ابعاد (۲۳* ۱۴) میلیمتر با اکو طبیعی و عروق طبیعی دیده شد. در فضای کلدوساک ۱۱ سی سی مایع آزاد مشاهده می شود.
- پریود و بارداری
سلام وقت بخیر ماه گذشته سکس بدون پیشگیری داشتم ولی مایع منی خارج از واژن ریخته شد که ۱۱ روز بعد پریود شدم ولی حجم خونریزی نسبت به قبل کم شده بود و دل درد هم کمتر شده بود این ماه هم با دو روز تاخیر پریود شدم که هم حجم خونریزی پریود خیلی خیلی کم شده و هر روز در حد ۶ ۷ قطره خون هست و تعداد پدهای مصرفی هم روزی یک عدد شده ممکنه باردار باشم؟ خیلی نگرانم
- توده مجاری ادراری
پدرم رفتند ازمایش همه چی خوب بوده فقط زده توده اکوژن ۳۰ میلی متری دیده شده در مثانه و براش سیستوسکوپی نوشتند.خیلی نگرانشونم یعنی سرطان دارند؟ خون درادرار داشتند انا هیچ درد یاسوزش یا تکرر ادرارنه .یکمم لاغرترشدند خیلی حالم بده.ممکنه بد خیم باشه؟ خیلی خوبن از هرلحاظ الان
- سلام من هفته هفتم بارداری هستم .بستن هولتر برای جنینم و قلبش ضرر نداره؟؟؟
- فیبرومیوم
سلام خانم دکتر بخاطر فیبرومیوم ۲ماه پریود بودم دیفرلین و مژسترول جواب نداد ایا داروی گیاهی موثر هست ؟؟؟ایا امتحانش مضره؟؟
- چجوری بفهمیم بعد سقط خونریزی پریودی هست
سلام بعد سقط حدود ۴۰ روز میگذره هفته اول ودوم خونریزی همراه لخته وزیاد دوهفته بعد لکه بینی مختصر به رنگ قهوه ای بعد دوهفته بعد خونریزی مثل قبل همراه لخته ودر حال حاضر در حال کم شدن وبه رنگ قرمز تیره سونو هم در اخرین گفتن ۳ سی سی مانده دفع میشه میخواستم بدون ایا این خونریزی پریودی هست که بعد مدتی شدید وکم شده یا همان خونریزی بعد از سقط هست از کجا باید فهمید یا رحم اگه زخم شده باشد یا چیز دیگری تو سونو ها نشان میداد ممنون
- بیماری مادرزادی
سلام میخواستم بپرسم اگه بچه اول ناهنجاری قلبی مادرزادی داشته باشه که با آنژیو مشکلش رفع شده ممکنه بچه دوم هم این مشکل رو داشته باشه ؟برای جلوگیری از آن چه کار باید کرد آیا لازم آزمایش ژنتیک بدیم
- آیا باردارم؟؟
سلام من 11روزه آی یو آی کردم اوایل درد نداشتم ولی چهار روزه کمر درد و دل درد شدیدم تازکی پاهامم درد میکنه ایا من باردارم؟؟؟؟؟؟
- سلام ببخشید میخواستم بپرسم آیا قرص گین آپ باعث نازایی مشود
- متخصص زنان وزایمان
سلام من ۳۵ هفته هستم بارداری چهارم درد درناحیه زیر شکم و بامعاینه یک فینگر هست آیا زود زایمان میکنم
- توده اکوژن
سلام من ۵۵ روزه زایمان کردم ولی هنوز خونریزی دارم سونو انحام دادم تو سونو نوشته کانون اکوژن در پروگزیمال کاویته اندومتر به ابعاد ۲/۷و۳/۸mmرویت شد ایا این خطرناکه احتنا جراحی داره؟
- سلام زخم شدید داخل واژن و عفونت زخم و ضربه محکم به غده ای که کنار دهانه واژن است با اپاندیس ربطی داره؟ از وقتی این غده بزرگتر شده زیر شکمم ورم کرده و میخوام بدونم به اپاندیس ربط داره؟ چون گفتن اپاندیس ملتهب شده
- درد و قرمزی محل بخیه سزارین بعد از چهار سال
سلام من چهار ساله سزارین کردم دو قلو داشتم یه گوشه از محل بخیه سزارینم باز بود که بعد از یک سال تحت نظر پزشک بودم تا بسته شد ودوسال بعد به دلیل درد زیاد رفتم سونو بافت نرم گفت که یه تیکه نخ بخیه به ابعاد سه میلی جامونده و حالا هم درد دارم نظر شما چیه به کجا مراجعه کنم
- باسلام خسته نباشب لاپاروسکوپی کردم اسپرم شوهرم ضعیفه یه بارای یوای کردم به نظرشماداروهست امپول یاقرص به جزویتامیناچون شوهرم داره استفاده میکنه بیام پیشتون ممنونم
- درد پریودی
سلام خانم دکتر
جهت درمان درد پیشرونده در این دوران به پیشنهاد شما یک ماه ال دی+ ب6 مصرف کردم. درد تا حد بسیاری کاهش داشت و حجم خونریزی هم بسیار کم بود. آیا نیازی هست که این درمان رو ادامه بدم؟ ممنون می شم اگر راهنمایی بفرمایید - قرص پروژسترون
- باعرض سلام وخسته نباشید اوتشکر ازپاسخ دادن به سوالات خانم دکتربرای کسی که pco هست برای پریود شدن قرص پروژسترون بهتر است مصرف شود یاامپولش
- سلام خانم دکترمن فتق ناف دارم الان قصدبارداری دارم پیش جراح عمومی ومتخصص زنان هم رفتم ولی جواب قطعی نگرفتممیشه راهنمایی کنید؟؟؟سوال بعدفتق نافم سونوگرافی رفتم ۷میلیمتر
سلام خانم دکتر ۲۱ سالمه و وقتی در توالت میشینم لابیای داخلی من انگاری از داخلی واژن بیرون میزنه و دیده میشه آیا طبیعیه این شکل از واژن ؟
- واژینال
سلام ببخشید من یه دختر 15 ساله دارم که طرف چپ واژن یه توده به اندهزه مهره تسبیح زده و درد ندارد ولی یه حسی توش هشگست وقتی چند دقیقه ماساژبدهی یه حالتی میشه چون خجالتیه پیش دکتر نمیاد میخاستم ببینم خطرناکه یا خودش برطرف میشه


