Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- لخته
سلام خانم دکتر من۲۰ساله ومجرد هستم من روز اول پریودم دل دردوکمردرد دارم بعداز یک ساعت یه لخته به اندازه یه بندانگشت ازم دفع میشه وبعد از دفع اون لخته دردم خوب میشه و خونریزیمم که تا اون موقع زیاده بعد از اون لخته کم میشه میخواستم ببینم خطرناکه؟سونوگرافی هم انجام دادم نرماله ممنون میشم راهنمایی کنین
- پریود شدن
سلام ببخشید من رابطه داشتم آب منی ریخته شد داخل واژن فرداش پریود شدم حالا لازم هس که من قرص اورژانسی مصرف کنم یا نه ممنون
- تاخیر پریودی
سلام خسته نباشید.من ماه پیش 12 ام پریود شدم و این ماه الان 18 روز گذشته نشدم و رابطه بدون مراقبت نداشتم فقط این ماه از قبل از تاریخ پریود رژیم غذایی رعایت میکنم برای لاغری و ورزش و رقص با شدت بالا انجام میدم و 2 کیلو کم کردم .آیا میتونه علت باشه ؟و چیکار کنم؟
- یاسمین
سلام. وقتتون بخیر. برای پوست قرص راکوتان ، اسپیرونولاکتون و یاسمین مصرف میکنم
اولین دوره مصرف یاسمین رو از روز پنجم پریود شروع کردم و تا الان 18 قرص مصرف کردم. یک سفر زیارتی در پیش دارم و می خواستم بدونم میشه مصرف قرص رو بیشتر از 21 عدد ادامه بدم و تا 16 روز بعدش هم بخورم؟ عوارض این اقدامم زیاده؟
یا اگر همین امروز قطع کنم چقد احتمال داره که خیلی زود مثلا فردا پریود بشم؟
ممنون - بارداری
سلام من ۲۶سالمه کیست تخمدان داشتم دوره پریودم ۲۷روز است ۳ماه اقدامم باردار نشدم ولی این ماه روز ۱۰ پریودم سونو دادم کیستم برطرف شده و فولیکول ۲۵در تخمدان چپ داشتم دکتر واسه همون روز ۱۰ پریودم آمپول واسم تزریق کردن و ۳۶ ساعت و ۴۸ ساعت بعداز تزریق آمپول نزدیکی داشتم و بعداز هردو بار نزدیکی دراز کشیدم و یه ساعت پاهامو به دیوار زدم ولی احساس دستشویی داشتم بعداز یه ساعت که بلند شدم مقداری آب ازم بیرون اومد آیا احتمال داره یه ساعت دراز کشیدن کم باشه و زود بلند شده باشم اسپرم خارج شده باشه باردار نشده باشم
- جلو افتادن پریود
من همیشه ماهیانه بود پریودیم ولی الان دوهفته یبار پریود شدم واسه چیه؟ ربطی رابطه ی جنسی ازپشت میشه باشه من عقد هستم
- دخترم سنش برای پریود خیلی کمه
سلام و عرض ادب و خسته نباشید
دختر من چند روزه وارد ۱۱سالگی شده دیروز روی شورتش خون قهوه ای رنگ دیده امروزم لخته خون و لکه خون ولی سنش خیلی کمه چکار کنم تعویق بیوفته؟ خواهش میکنم کمکم کنین آیا آمپول ها ضرری ندارند؟ قدش ۱۴۰ سن ۱۱ وزن ۳۰ - درمان شکست DNA اسپرم
بنده مردی 36 ساله هستم سه بار میکرو ناموفق داشتیم اردیبهشت 95 جراحی واریکوسل سمت چپ انجام دادم و بعد از آن داروی فرتیل اید و ولمن روزی یکی مصرف کردم از لحاظ تعداد اسپرم به بیش از 60 میلیون در هر میلی لیتر رسید, و کیفیت ان نیز, بهتر, شد که آخرین آزمایش کیفیت a صفر و کیفیت b 36 درصد و جنبش به 75 درصد رسید و مورفولوژی مطلوب به 7 درصد که همه در رنج بودند. ولی برای اولین بار اسفند سال 96 آزمایش شکست DNA اسپرم انجام دادم که 41 درصد دارای شکست DNA بود و خارج از رنج بود ولی کروماتین 15 درصد نامطلوب و در رنج بود. می خواستم بدونم دلیل میکرو ناموفق همین شکست DNA هست و باید از جنین اهدایی استفاده کنم؟ همچنین من کارم دو هفته کارم و یک هفته در کنار همسرم هستم آیا عدم نزدیکی دوهفته تاثیری بر DNA اسپرم دارد؟
- بارداری
علت درد شدید شکم و کمر در هفته ششم
- بارداری
سلام۲۱مهر پریودشدم ۷ آباننزدیکیمحفظتنشدهداشتم قرش اورزانسی مصرف کردم دوتا باهم ۱۲ پریودشدم حالا۱۴هست هنوز پریود نشدم آیااحتمال بارداری هست؟
- بارداری
سلام خسته نباشید اگه کسی یبار سزارین کرده باشه برای بارداری دوم بخواد که طبیعی زایمان کنه اگه مشکلی نداشته باشه میتونه تحت نظر شما باشه؟برای زایمان حتما خودتون قبول میکنین یا ارجاع میدین جای دیگه؟
- قرص دوفامد
سلام من ۴۲ سالمه برای خونریزیهای شدید به پزشک مراجعه کردم برام قرص دوفامد از شب ۱۴ پریود شبی دو عدد تجویز کردن الان بعد از خوردن ۳ شب خونریزی کم و لکه بینی دارم باید قرص را ادامه بدم یا اینکه قطع کنم؟
- عفونت واژن
با سلام. جواب پاپ اسمیر بنده این گزینه تیک خورده است Severe :Presence of inflammation آیا احتیاج به نمونه برداری از رحم دارد این گزینه ؟؟
- اندومتریوز
سلام من لکه بینی وخونریزی بین پریود دارم که دکتر تشخیص کیست دادند ودانازول ۱۰۰ روزی یک عدد ۴۰ تا تجویز کردند که با وجود مصرف قرصها بازم لکه یینی دارم درضمن من آندومتریوز گرید ۴ هم دارم وچند روزی است که درزیر شکم وپهلوم احساس درد دارم ایا میتواند از عوارض قرصها باشد وتجویز دکتر درست است؟
- تمایل به بارداری دوقلو
سلام و وقت بخیر خانم دکتر عزیز،35 ساله با قد 166cm وزن 68 کیلو گرم ، بچه اولم دختر 4سال داره، میخوام برای بچه دوم اقدام کنم ، خودم و همسرم علاقه زیادی به بارداری دوقلو داریم، مزاحم شمابشم امکانش هست؟ چه اقدااماتی نیاز هست
- قطع شدن لکه بینی
سلاموقتبخیر من قرص وروژست استفادهمیکنم ولی ۲۰روزه لکه بینی شدید دارم میتونم کنار وروژست ترنسید استفاده کنم؟
- خونریزی شدید و طولانی
با سلام، با بیست روز تاخیر یک فروردین1400پریود شدم دو روز اول بصورت لکه تیره رنگ واز روز سوم خون ریزی خیلی. شدید با رنگ روشن در حالیکه قبلاً پنج روزطول می کشید. درضمن قبل از پریود دو هفته ترشحات واژن شفاف و زلال داشتم. باتشکر از شما
- نازایی
سلام خانم دکتر عزیز من مشکل نازایی دارم وتحت نظر شما هستم به من گفته بودین که تخمک اهدایی بگیرم می خواستم بگم که الان میتونم بیام مطب وبرای این کار اقدام کنم خسته نباشید با تشکر
- ناباروری
سلام 25 سال قبل بعد از زایمان لوله رحم رو بسته ام آیا الان مجددا با عمل آب وی اف میتونم بچه دار بشوم
- بارداری
سلام خسته نباشید من یه سقط ۵ هفته داشتم چند روز باید نزدیکی نداشته باشم و دوست دارم که بعد از ۴۰ روز دیگه دوباره اقدام کنم ایا برایم ضرر دارد


