Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پروژسترون
سلام وقت بخیر آمپول پروژسترون و قرص پروژسترون یکی هست برای برگشتن پریود از دست رفته یکی هست و یا کدام سریعتر عمل میکند و بعداز مصرف ان چندروز طول میکشد پریودی بر میگردد
- ضرر آمپول واریوپپتیل ۱۱
سلام من ۵۱ سال دارم دکتر به من آمپول واریوپپتیل داده برای فیبروم نمی دونم بعد از که پریودم تمام شد بزنم ؟ یا سه روز وقتی پریود شدم ممنون راهنماییم بکنید
- سرکلاژدوبل
سلام زایمان زودرس19و 23هفته داشتم میشه برام دوبل سرکلاژ کنید نخ میشه خودم بخرم مارک اسپانیای خوبه یا انگلیس
- خارش بارداری
سلام خانم دكتر من ٥ماه و ١هفته باردارم از ٢روز پيش روي كليتريوس و لبهرخا واژن بيروني احساس قرمزي و خارش دارم از چي استفاده كنم .روزي ٥بار لباس زير عوض ميكنم كاملا تميزم ولي نميدونم چرا اين حالتي شد
- کیست اندومترویوز
من ۳۵ سالمه و یک کیست اندومتریوز ۷سانت و نیم دارم قرص دینوژست هر شب میخورم بعد ۳ماه شد۶سانت ونیم الان سوالم اینه من کلاس شنا میرم پا زدن وشنا برای این نوع کیست خطرناک نیست گاهی درد شکم و پهلو دارم وآیا بنطر شما خوردن این قرص اصلا تاثیری داره
- پریود و مقدار خونی که بعد از سزارین خارج میشود با قاعدگی های قبل متفاوت است دلیلش چیه ؟
- عقب انداختن پریودی
سلام خسته نباشید من دختر هستم ۱۹سالمه دوماه پریود نشدم تواین دوماه خیلی مشکلات استرس داشتم الانم کمردرد دارم ولی پریود نمیشم باید چکار کنم یه راهنمایی کنین
- با سلام آیا کیست پلی کیستیک روی باردار نشدن تاثیر میگذارد
- سلام من در تخمدان چپم تصویر یک کیست باجدار نازک حاوی اینترنال اکو باابعاد ۳۸×۴۱م م دیده میشه که به نفع کیست هموراژیک مباشد
- مصرف سیپروترون کامپاند
سلام من ۱۸ سالمه و تنبلی تخمدان دارم و دکترم برام سیپروترون کامپاند تجویز کردن و من از روز اول قائدگی مصرف کردم اما الان متوجه شدم که باید از روز پنجم قائدگی مصرف کرد. حالا چکار کنم؟
- اندومتریوزیس
سلام خانم دکتر من الان نزدیک ۱۰ ماهه دید زیر شکم و روده هنگام پریود دارم به علاوه درد رکتوم هنگام دفع مدفوع در زمان عادت ماهانه چندین بار سونوگرافی به علاوه MRI کامل شکم و لگن انجام دادم ولی هیچ چیزی مشخص نشد. من مبتلا به IBS هم هستم. بنظر شما دلیل این دردی که اتفاق افتاده چی میتونه باشه آیا فقط دلیلش اندومتریوز هست؟
- من قرس ال دی ۳ ماه اصتفاده کردم خون رزی داشتم مشکلی دارم
- سینه
با سلام من ۳۱ سالمه ازده سال پیشپیش با فشار دست نوک سینه چپم ترشح دادم ترشح ابکی بوده بعد از شیردهی بچه امم باز ادامه داریوده دکترم رفتم ُوسونوام دادم که فقط کیست سینه داشتم و مجاری شیریم باز بوده مشکلی نبوده ولی طبق عادت بد هر روز سینه ام فسار میدم که چند روز دوباره با فسار زیاد ترشحات خونی مایل به فهوه ای شده نگران شدم به نظر شما میشه میشه خونی دنشه بخاطر فشار زیاد باشه؟ولی ترشحات اصلا خودبخودی نیست فقط با فشار دسته الانم نوبت سونو گرفتم که ۱ماه دیگه نوبت دادن خیلی نکراننم تا ۱ماه دیگه لطفا کمکم کنین
- سو نو ناهنجاری
سلام اکوژنیک فوکوس در بطن چپ دیده شد یعنی چه؟؟ اکوی قلب جنین هزینش بالا بود و نتونستم انجام بدم
- سوال در مورد وضعیت رحم و بارداری
با سلام.من ۳۹ ساله هستم ک ماه پیش لتروزول استفاده کردم و آمپول هاش سی جی تزریقکردم و یه شب درمیان نزدیکی داشتم ولی ۴ هفته از موعد پریود گذشت آزمایش تیتر بتا انجام دادم منفی بود و سونوی واژینال هم انجام دادم ک اکوژنیسیته میومتر هتروژن و گفته بود ک آدمنومیوزیس خفیف و ضخامت آندومتر ۴ .میخواستم بدونم ک به معنی سرطان هس جیزی ک توی شوند گفته و پزشک زنان برای پریود شدنم قرص استروژن و مدروکسی پروژسترون داد ب مدت ۴ ماه. میخواستم بدونم با مصرف این قرصها تخمک گذاری خواهم داشت و میتونم اقدام به بارداری کنم. من یه بارداری موفق ۵ سال پیش و یه بارداری ک منجر به سقط شد یک سال پیش داشتم و از اون به بعد باردار نشدم و پریدیم به هم ریخت و آزمایش amh انجام دادم ک گفتن ذخیره تخمدانم خیلی کمه
- سینه
سلام خانم دکتر دختری مجرد و۲۰ساله هستم بعضی وقتها سمت راست سینه چپم درد میکنه خیلی میترسم و نگرانم ممنون میشم راهنمایی کنید
- یبوست بارداری
سلام خانوم دکتر. باردارم تقریبا یازده هفته هستم . به شدت دچار یبوست شدم الان چهار روز هست که بیرون روی نداشتم. بواسیرم دچار خونریزی شده . به خاطر تهوع شدید بارداری دیمیترون میخورم روزی دو عدد و به خاطر همین تهوع شدید بالا آوردن ها درست نمیتونم تغذیه کنم و کلا یه قطره روغن زیتون دهنم میره تا یه ساعت فقط بالا میارم. منظورم هرچیزی نمیتونم بخورم . راه حل من چیه؟
- یاسعگی
سلام همسرم دچار dvt تحتانی پای چپ از نوع ژنتیکی بعلت کمبود انزیم کبدی پروتیینsمیباشد و بعد از 28سال مصرف وارفارین با تجویز پزشک قلب اپیکسابان جایگزین شد حالیه بعلت خشکی شدید واژن و گاهای اوقات لکه خون دچار مشکل شده و بعضی از پزشکان تجویز استروژن یا پروژسترون روبه خاطر تشدید ترمبوز نمی پذیرن و بعضی دیگر میگن مشکلی نیست خانم دکتر در این خصوص میتوان استفاده داشته باشن یا دارویی دیگه ای کمک کننده میباش سن بیمار60
- تعیین جنسیت
سلام خانوم دکتر من برای تعیین جنسیت میخواستم اقدام کنم شما برنامه غذایی میدین یا براساس روز تخمک گذاری میگین اقدام انجام بشه ؟
- جواب سونوگرافی
سلام من ۳۹سالمه کلاتوپرویودیم ازاول مشکل داشتم وسخت پریودمیشدبادارووسوزن وقرص اورژانسی.این سری برااولین بارپرویودشدم الان ۱۳روزه خوب نشدم ورفتم دکترزنان فرستادسونوگرافی واژینال وانجام دادم.درسونوگرافیم اومده چندکیست نابوتین درسرویکس بزرگترین آن7mmاندازه گیری شد.ضخامت دولایه اندومتر6mmومابین دولایه اندومترمایع اکوفری به ضخامت2mmدیده میشود تخمدان راست وتخمدان چپ فاقدکیست دیده میشود دربرش میدساژیتال باسایز86×38والگوی میومترنرمال وفاردصایعه فوکال مشاهده میشود درادنکس هاضایعه ای دیده نشد مایع درکلدوساک مشهودنیست میخواستم ببینم سونوم جوابش چیه باتشکر


