Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زنان و زایمان
سلام خانم دکتر، من 29سالمه ذخیره تخمدانم پایینه در آز amh مهرماه 0.3 بود و آز اسپرم شوهرم کمی ضعیف بود رفتم برای ivf که 3جنین بی کیفیت از 4فولیکول بالغ تشکیل شد .
حدود دو ماه اووبوست مصرف کردم و کلی دم نوش رازیانه و 5انگشت و... و شوهرم هم 45روز فرتیل اید مصرف کرد، بهمن ماه با آز اسپرم نرمال و amh خودم که بهتر شده بود تقریبا 0.9 رفتم میکرو اینجکشن ایندفعه باز 2 جنین بی کیفیت از3فولیکول بالغ تشکیل شد.
لطفا من رو راهنمایی کنید/ - IVF
امروز روز دوازدهم انتقالم هست ول چک بی بی منفی نشون داده نگرانم ممنون میشم راهنمایی بفرمایین شنبه باید آزمایش بدم
- مصرف داروهای ناباروری
سلام من ۱۲ روز پیش آی یو آی کردم به من تجویز قرص استرادیول با دوز مصرفی ۲ روز کردند ولی من فراموش کردم تا ۸ روز ادامه دادم امکان داره تاخیر پریود به خاطر قرص استرادیول باشه یا نتیجه آزمایش باردارب منفی بشه هنوز آزمایش ندادم لطفا راهنمایی کنید خیلی استرس دارم
- انتقال
سلام وقت بخیر من ۴روزهست انتقال دادم باروش آی وی اف سه تاجنین ازروزدوم زیرشکمم وپایین کمرم دردمیکنه میخوام ببینم طبیعیه ودستشویی هم زیادمیرم بااینکه دستشویی ندارم امروزپاهامم دردمیکردران پام
- ای وی اف
سلام خواهش میکنم یکی جواب منو بده من بعد اینهمه سختی و هزینه قراره ۴ روزه دیگه برای عمل ای وی اف تخمک اهدایی برم سنو و وقت معلم تایین بشه نهایت نا یه هفته دیگه میفته..منم سه روز قبل دوروز بدن درد گلودرد داشتم شبانه. روز هم خفیفبود الانم علائمی ندارم ولی کل فامیل این علائم رو گرفتن.. معلومه که ازاین ویروس جدیدت.الانم خیلی کم ضعف دارم با یکم خلت گلوودردگلو خیلی کم ولی دارو اینا گرفتم مصرف میکنم ..میخواستم ببینم یه هفته بعد..صللحه که بدم براهمه.. شرایط من یه جوریه نمیخوام عقب تربیفته.خواهش میکنم جواب بدید..
- ivf
سلام .من ۲۸ سالمه و لوپوس دارم و کلیه های من نیز درگیره .بعد از گذشت چند سال دکترم چند ماه دیگه بهم اجازه بارداری داده با توجه به اینکه فرصت بارداری برای من نسبت به خانم های بدون لوپوس کمتر هست ایا من میتونم با روش ivf برای دو قلویی اقدام کنم ؟اصلا این روش مناسب من هست؟
- لابیا
سلام . داروهای هورمونی برای آی وی اف باعث بزرگ شدن لابیاها میشن ؟
- سلام من ای وی اف کردم
پریود کلا نامنظم ماهی دوبار میشه بااهدایی باردارشد یک بار منفی شدقبل اینکه شروع کنمبعد از۱۸روز قبلش دوروز لکه بینی داشتم بعد دکتر گفت اول دوم برای درمان دارو دومین روز شروع کرد الان انتقال هشتمین روز این سری که میشد ۱۸روز هم لکه بینی دیدم منشی پروژسترن روز گفت سه تاش کن بعد لکه بینی داشتم اولدوروز قهوهای بود بعد صورتی کم رنگ شد هیچ علایمی ندارم هرچه اس میدم به منشی میگه باید ازمایش بدی تخمدان راستم احساس ناراحتی میکردم یازدهمین روز مثل ضربان بعضی موقع می زنه میگم به جای اینکه رحمم اونطور باشه بعد بعضی موقع سردرد میگیرم نمی دونم از امپوله یعنی امپول پروژسترن نمی زاره من پریودشم یا ربطی نداره من میگم شاید دارو وامپول نمی زاره قبلا به دکتر گفتم باپریودنامنظم فایده داره گفتند اره من همیشه نوک سینه ام قرمزه گفنم رحمم حتما التهاب داره
- انتقال
سلام علت دردپریدی گهگاهی که بااستراحت بهترمیشودوافت فشار بعدازانتقال جنین سه روزه وروزدوازدهم
- نازایی
با سلام و خسته نباشید خانم دکتر من با اسفاده از درمان میکرو دوبار انتقال انجام دادم و منفی شد با این حال نه چسبندگی و نه آندیمتیوز و مشکل خاصی ندارم وپریودم به زمان هستش بار دوم روز 19 انتقال دادم دلیل منفی شدن چیه؟
- کپسول اووبوست
سلام من تخمک هام ضعیف و پوچ بود برا انتقال و دکتر پودر فرتولید روزانه یک ساشه برام تجویز کردن میتونم در کنارش روزی دوتا کپسول اووبوست بخورم
- نازایی
سلام من کاهش ذخیره تخمدان دارم شوهرم هم مشکل واکتوزمی داره فقط هم از راه آی وی اف میتونم بار داربشم دوبارهم انجام دادم نشدم میخواستم براینکه ذخیره تخمدانم بالاتر بره باید چیکارکنم میشه راهنمایی م کنید ممنون میشم
- قرص استرادیول
باسلام من از روز دوم پریودی روزی ۳تا قرص استرادیول ۲ خوردم تا ۶ روز که روز ۱۳ برم برا انتقال جنین. الان دکتر گفت زخم رحم داری وباید فریز رحم بکنی قرص رو در روز ششم مصرف قطع کردم .میخام بدونم با وجود این ۶روز مصرف و فریز رحم میتونم تو پریودی بعدی باز قرص رو مصرف کنم وبرم؟ وآیا باز باید استرادیول ۲میل و همون روزی ۳تارو بخورم؟
- آیوآ
سلام خسته نباشید من ۱۵ این ماه آ یو آ کردم الان کلا درد زیر شکم اصلا خوب نشده علتش چی میتونه باشه شیاف استروژن هم استفاده میکنم
- لکه بینی بعد از انتقال جنین
سلام وقتتون بخیر . از روز ۹ بعد از انتقال جنین فریز تا امروز که روز یازده هست لکه بینی قهوه ی و کرمی و صورتی و قرمز و گرفتگی عضلات شکمی را تجربه کردم .هر هشت ساعت شیاف پروژسترون و استرادیول استفاده می کنم . دو جنین گرید آ برام گذاشتن . به نظرتون جنین هام از بین رفتن و پریود شدم که اینطوری شدم؟
- امپول پروژسترون
سلامهفته۸ بارداری هستم امروز فراموش کردم امپول پروژسترون بزنم مشکلی پیش میاد؟
- آمپول دکاپپتیل
سلام من ماه پیش روز سوم پریودیم آمپول دکاپپتیل زدم قرار بود ۲۸ روز بعدش هم یکی دیگه بزنم اما دکترم گفت چون می خوای ivf انجام بدی دومی را نزن و زمانی که پریود شدم باید داروهای قبل از پانکچر را شروع کنم الان من ۶ روز از موعد پریودیم گذشته و پریود نشدم چقدر باید صبر کنم تا پریود بشم؟ و اگر پریود نشدم باید دارویی مصرف کنم تا پریود بشم؟آیا تو این دورانی که پریود نمیشم واسه بارداری اقدام کنم احتمال داره باردار بشم؟ من می خوام تا قبل از عید پانکچر بشم و این موضوع کارم را عقب انداخته ممنون میشم جواب بدید🙏🏻
- مصرف اووبوست
من عمل 7روزه عمل انتقال رو انجام دادم بعداز انتقال 3روز هست کپسول اووبوست مصرف میکنم ایا خطری دارد؟
- انتقال جنین
من 6روز انتقال انجام دادم گاهی اوقات درد زیر شکم و درد پهلو دارم میخوام بدونم جنین تشکیل نشده؟ و چرا با شیاف پروسترون دل پیچه و اسهال دارم؟
- پرسش دارویی
سلام سه ماه پیش آی وی اف موفق دارم ، دکترم شهرستانه گفتند قرص استرادیول و آمپول پروژسترون را تا هفته 12 استفاده کنم و برای ادامه درمان پیش متخصص تو شهر خودمون برم دکتر شهرمون میگه تا هفته16ادامه بدم حالا موندم چکار کنم لطفا راهنماییم بفرمایید حالا تو هفته 15 هستم و دارو ها را مصرف میکنم ،قرص استرادیول میگن بر جنین خطرناکه


