Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بقایا سقط
سلام وقت بخیر من زیر ۸ هفته بودم که سقط کردم ۴روز گذشته رفتم سونو گفتن بقایا داری#رحم بزرگترازحدطبیعی به ابعاد۱۰۷*۵۷میلیمترواندومترهتروژن باضخامت افزایش یافته میانگین۱۰ میلیمتراست.ضایعه متراکوبه ابعاد۲۹*۱۵میلیمتردرقسمت میانی کاویته ی رحم دیده شده که باتوجه به هیستوریabortionاخیربیماردر راس تشخیص مطرح کنندهR/o Retained product of conceptionمیباشد. تطابق باتیتراسون سریال bhcgو سونوگرافی تراس واژینال توصیه میشود اگه ممکنه بفرمایید یعنی چی ممنون میشم خیلی نگرانم استرس دارم
- یبوست دراندومتریوز
باسلام من دوسال هست که اندومتریوز دارم ودارم فقط قرص ال دی مصرف میکنم اخرین ازمایش وسونوگرافی که خانم دکتر شرف الدین انجام دادند نرمال بود وکیست نداشتم این چندوقته یه چیز خیلی داره اذیتم میکنه که اون هم یبوسته/با اینکه روزی 7یا8لیوان اب مصرف میکنم اب انجیر هر روز الو خراساتی کیوی /گلابی رو میپزم/ انگور و..... بیشتر شبها سوپ واش کدو/نهارهم برنج رو اغشته به روغن زیتون میکنم ولی باز یبوست داره اذیتم میکنه /یعنی احساسم اینکه خانم دکتر زمستون بیشتر اذیت میشم تا تابستون /سپاسگذارم خانم دکتر
- ذخیره
سلام سایز تخمدان نرمال وfshوlhوپرولاکتین و تیروئیدم نرمال هستش و ذخیره تخمدانم ۰.۱هستش و۳۷سال سنم هستش وپریودم چندماه نامنظم هستش آیا میتونم بارداربشم؟امیدی هستش؟لطف میکنید راهنماییم کنید ؟ممنونم از لطف شما که پاسخ گوی سوالات ما هستید
- مصرف قرص کلومیفین در ماه سوم
من ۴۱ سالم دوماه کلومیفبن شب پنجم خوردم البته بگم حجم خونریزی پریودم امسال خیلی کم شده ،، ماه سوم مصرف کلومیفین …. اول و انتهای هفت روز پریودم لکه بینی فقط دو یا سه روز خونریزی دارم شب پنجم نمیرسه خونریزی به انتهای لکه بینی خیلی کم و کلا قطع میشه مصرف کلومیفین در چنین شرایطی تاثیر داره یا خیر؟
- سلام خسته نباشید دکتر بهم گفته بود از روز سوم پریودی تاروز دوازدهم یکی صبح یکی شب امپول سینال اف بزنم ۲۰ تازدم دور نافم الان روز سیزدهم دکتر گفت برو سونو رفتم ۱۳ تا فولیکول باحجم ۲۵ تو سمت چپم ۲۰ تا فولیکول با سایز ۲۳ تو سمت راستم دارم حالا باید چیکارکنم امپول ازادسازی باید بزنم نزدیکی باید انجام بدم یاندم دکترمم رفته مرخصی نمیاد تایه ماه دیگه اگه بخوام واسه بارداری اقدام نکنم اینا چه جوری دفع میشن ؟
- بارداری
سلام . من هفته ۱۵ بارداری هستم خارش در قسمت بیرونی واژن دارم آیا میتونم پماد کلوتریمازول ۱ درصد بزنم .هر چندساعت ؟
- ورم شدید بدن
روزبخیر. من در هفته ۱۱ سقط خوبخودی داشتم. قرص دادن کهدفع بشه دچار خونریزی شدید شدم اما جنین دفع نشد و کورتاژ فوری انجام شد. درست یکهفته بعد از عمل یک تورم خفیف اما قابل حس در پاها و دستها و بدنم شروع شد که بعد از دو ماه هنوز هست وکم و زیاد میشه. همراه با احساس سنگینی. سونوگرافی شدم و ظاهرا همه چی اوکی هست. بعد از کورتاژ خونریزی کمی داشتم و اولین پریودم فقط یکروز ! طول کشید اما تقریبا شدید. از اون موقع هنوز پریود نشدم. تست بارداری میدم هر هفته که خیالم راحت باشه. آزمایش دادم. کلیه وتیرویید و قند خون و.. همه چیز عادی بود. در آزمایش ادارارم خون وجود داشت ( البته برای خودم قابل دیدن نیست) کمی حالت سرگیجه دارم. اما سر کار میرم و ورزش رو شروع کردم. ممکنه این تورم خطرناک باشه؟ در مدت بارداری همتوورمم خیلی زیاد بود. ضمنا به دلیل قطع ورزش که معمولا انجام میدم اضافه وزنم زیاد بود. حالا نمیدونم مربوط به مصرف نمک و تغذیه ست یا عوارض سقطه یا هورمونیه. باید صبر کنم یا آزمایش خاصی انجام بدم. لطفا راهنماییم کنید. چون تا قبل از بارداری همه چیز
- اقدام به بارداری
سلام من 6روزپریودیم عقب افتاده بود بعد 6روز پریودشدم همش لکه های قهوه ای داشتم روزچهارم پاک شدم تواین 3روز قطع وصل میشد مریضیم در هم نداشتم امکان داره باردار باشم الان که پاک شدم یکم زیر دلم درد میکنه
- آزمایش هورمون؟
سلام وقتتون بخیر بنده روز سه پریود ازمایش دادم که (8.3)fsh بود که نسبت به ازمایشات قبلم که دادم خیلی نزدیک به رنج نرمال ازمایشگاه (follicular phase:1.5 - 9.7) هست و این ماه مشخص شده تنبلی تخمدان دارم. قبلشم روکین دوماه خورده بودم یعنی مشکلیه؟یائسگی زودرس دارم؟ نیاز به تکرار آزمایش هست؟
- پیشگیری
سلام خانم دکتر عزیز من 2 ساله از امپول 3ماهه ضدبارداری استفاده میکنم 3ماهی یکبار پریود میشم ایبار کم پریود شدم دو سه روز شدم ایا با این روش پیشگیری امکان بارداری هست روز سوم پریود امپول زدم اول همین ماه
- سرکلاژ شکمی
سلام خانووم دکتر چند روز بعد از سرکلاژ شکمی نمیتونیم نزدیکی کنیم؟
- پرده بکارت
سلام خانم دکتر عزیز وقتتون بخیر سوال من اینه که دختر من وقتی ۱۶ سالش بود خودش رو معاینه میکنه ینی واژن اش رو یا از همون جایی که خون پریود خارج میشه بازش کرده و دخترم میگه حین باز کردن واژن و بعد از باز کردن واژن اش درد وگرفتگی داشته حدود ۵ بار اون قسمت واژن اش رو باز کرده و آخرش پرده رو دیده بعد یک روز دخترم پریود شد پریودش یک هفته جلو افتاد بعد از اون موقع خیلی استرس گرفت اومد که به من گفت بعداز پایان پریودش خواستم خودم ببینم که به خودش حین معاینه آسیبی نزده ولی اصلا واژن اش باز نمیشد خیلی منقبض شده خانم دکتر عزیز دیگه از استرس دارم میمیرم آیا به نظر شما درد حین باز کردن واژن و بعد از باز کردن طبیعیه آیا طبیعیه که در اثر معاینه پریودش جلو افتاده یا پرده آسیب دیده ؟؟ علت گرفتگی بعد از پایان پریود چیه به خاطر معاینه شده ؟؟ خانم دکتر عزیز پرده دخترم سالمه یا نه ؟؟ قربون شما وسواس گرفتم دارم دیوونه میشم خدا خیرت بده به این چند تا سوال من پاسخ بدی بیزحمت
- سلام من امروز روز۱۵انتقال بودآزمایش بتا دادم تیترش ۲بود داروهاراادامه بدم یاقطع کنم
- باسلام واحترام من الان20ساله ازدواج کردم ولی بچه دارنمیشم چندبارشدم ولی سقط شدالان ۷ساله دیگه باردارنمیشم بخداپیش هرمامایی رفتم میشه بگین چیکارکنم ایاباردارمیشم یانه
سلام من ترشح سفید داشتم یکم و ۳ روز به پریودم مونده آیاباردارم یا نه راهنماییم کنید لطفا
- سلام جواب سونوگرافی ک انجام دادم ب این شرح..خواستم راهنماییم کنید؟Bothovariesshowenlargedsize….pcod
- خونریزی شدید و طولانی
سلام.من43سال دارم ومدت یک سال خونریزی شدید دارم .سونورفتم گفتن میوم وفیبرون خیلی زیادی داری وباید کورتاژکنی .دردوران قاعدگی از ترانسیداسید استفاده میکنم ولی خیلی موثر نیست درضمن تاری دید زیادی گرفتم چشم پزشکی رفتم گفتن مشکلی نداری.خواستم بپرسم آیا میشه بخاطر مصرف قرص ترنسید باشه واینکه باکورتاژ مشکل خونریزیم حل میشه یا نه .خیلی ممنون.
- زخم رحم
سلام .ببخشید من الان ی مدتیع زخم رحم پیدا کرده قرص داکسی و مترونیدازول.پماد کلوتریمازول.ازیترومایسین .و اینا مصرف کردم الان خوب نشدم. داروی ک قویتر باشه لطفاً معرفی بکنید
- پریودیم تاریخ17هستش و دکتر بهم اسپیرونولاکتون و سیپرو کامپاد و قرص گل مغربی داده ولی سیرونولاکتون عوارض داره میشه فقط روزپنجم پریودی سیپرو کامپاد رو بخورم و هرروز گل مغربی رو؟ایا عوارض دارن این داروها
- مایع خفیف داخل آندومتر درآندومتر باضخامت ۴میلیمتر خطرناک میشود
مایع خفیف در داخل آندومتر با. ضخامت آندومتر ۴ میلیمتر می تواند خطرناک باشد
- بارداری
سلام من بارداری دومم هست درهفته۲۰سونوآنومالی طول سرویکسم درحالت رست ۳۲بود ودحالت مانوروالسالوا۲۹ آیا نیازبه سرکلاژدارم؟ بارداری قبلیم مشکلی نداشتم.


