Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کورتاژجنین
سلام خسته نباشیدمن20 سالمه که باردارشدم دکترم بهم گفت جنینم قلب داره ولی یه لخطه خون پشت جنین هست فقط بهم یه قرص دادن که بعدیک ماه گفتن لخطه کم شده ومن رو فرستادن سونوگرافی 3بعدی وقتی انجام دادم گفتن که جنین 9هفته هست و3هفته 5 روزه که فوت شده که من فرداش ساکشن انجام دادم فقط دوروز لکه بینی داشتم ایا این عادیه؟وروزای اولی که ساکشن شدم اصلا دردی نداشتم بعد 3روز دردشدید داشتم که دکتررفتم برام انتی بیوتیک دادن وچون خونریزی نداشتم قرص دادن الان قرص رواستفاده میکنم فقط 3روزخون خیلی کم والان هم فقط ترشح خونی کم دارم ایا اینا عادی هستن؟بعدچندماه دوباره میتونم حامله بشم؟بعدیک هفته ازمایش بتادادم ولی هنوز پایین نیومده چرا؟ممنون
- جفت آکرتا و چسبتدگی رحم
سلام ببخشید خانم دکتر من در ۲۸ هفته و ۵ روز سونوگرافی انجام دادم که از لحاظ جفت آکرتا بررسی بشم حالا نمیدونم داپلر رنگی بود یا نه بعد در جواب سونوگرافی نوشته بود که:ضخامت جفت بطورمتوسط35میلیمتراست.ضخامت میومترپشت جفت بطورمتوسط5میلیمتراست .تغییرات كیستیك درجفت دیده نمیشود .علائم واضح تهاجم جفت به دیواره رحم دیده نشد،جفت فرعی دیده نشد .نظریه :علائم واضح آكرتادیده نشد،هماتوم اطراف جفت دیده نشد .درصورت وجودسابقه خونریزی بررسی جفت ورحم باMRIپیشنهاد میشود قبلا هم دوبار سقط داشتم و بچه اول که در ۸ هفته قلبش وایستاد سقط شد در ۱۱ هفتا متوجه شدم در ۸ هفته موند و بچه دوم هماتوم داشتم که اون مشکل ژنتیکی داشت و قانونی سقط شد در ۱۸ هفته و چند روز و بچه ای ندارم و سابقه سزارین ندارم،الان که باردار هستم ۳۷ هفته هستم میخوام اختیاری سزارین کنم میخواستم بدونم اگر برای بار اول سزارین بشم ممکنه جفت آکرتا به وجود بیاد؟ اگه بخوام بعد چند سال مجدد برای بارداری اقدام کنم چند درصد احتمال داره با مشکل جفت آکرتا و چسبندگی رحم مواجه بشم؟ آیا روشی برای پیشگیری وجود دارد؟ بهترین فاصله بارداری برای بچه بعدی چند سال بعد اولین سزارین مناسب است؟تا مشکلی پیش نیاد. ممنون.
- حاملگی مولار
سلام من خانلگی مولار داشتم که کورتاژ کردم الان با کذشت دو هفته. اخته های گوشتی همراه بادرد از من خارج میشه طبیعیه؟
- روده اکوژن
سلام من الان در هفته ۱۷ بارداری هستم و غربالگری سه ماهه دوم رو. انجام دادم و. گفتن فقط روده اکوژن ۲ دیده میشود و. دکتر ازمایش امنیوسنتز نوشته احتمال خطر. چقدر هست؟
- سوال در مورد بارداری
سلام وقت بخیر من آزمایش بارداری دادم و عدد 44203تو آزمایش هست میخواستم لطف کنید و بگید تقریبا چند هفته هست
- اچ پی وی
سلام من دوسال پیش توسط خانم آیه کیوان بصورت اتفاقی آزمایش سروتایپ اچ پی وی انجام دادم.وجوابش low Risk شد ایشون یه قرص بهم دادن گفتن بخور دوسال دیگه بیا برای چک .درصورتیکه من وهمسرم جزهم شریک جنسی نداریم وهیچ گونه علائم ظاهری هم رو اندام جنسی مون از زگیل نداریم .این موضوع دربارداری یا سقط جنین تاثیر میزاره؟
- مشکلات سقط
سلام خانم دکتر من 26سالمه واولین بارداریمه توی اولین سونو قطر ساک بارداریم 13اعلام شد و لکه بینی دارم احتمال سقط بالاست ولی میخواستم بدوم به جز روش کورتاژ ایا روش دیگه ای هست برای سقط و اگه کسی کورتاژ انجام بده چقد شانس بارداری بعدیش کم میشه؟
- سزکلاژ
سلام خانم دکتر من چند مورد سقط ۱۶ هفته به دلیل نارسایی دهانه رحم داشتم و دوبارم سرکلاژ کردم ولی دفعه اخر سرکلاژ شکمی کردم و دکتر گفت استراحت لازم نیست و منم زندگی عادی داشتم که هفته ۱۷ کیسه یذره زد بیرون و پاره شد وبعد پارگی کیسه معاینه و سونو کردن و گفتن دهانه بسته است و مجلور به سزارین شدم یعنی دهانه به سرکلاژ شکمی جواب نداده ممنون میشم راهنمایی کنید
- بارداری
میخواستم برا بارداریه دوم اقدام کنم و دوست دارم دختر باشه در مورد دوش واژینال شنیدم اما مقدار محلول و شرایطش رو نمیدونم متشکر
- سقط جنین
سلام من 24ابان با عدد قرص سقط انجام دادم بعد قرص 3که مصرف کردم خونریزی کردم وبعد 4قرص خوردم خونریزی زیاد شد یه لخت خون متوسط دیدم همون موقع بعد ساعت 10شب همون یه لخت دیگه ددم خونریزیم دوروز بود بعدش کم شد حالا چتد روز هس که احساس پریودی دارم تست هم انجام دادم دیشب امشب مثبت بود یعنی هنوز باردارم این مسله منو خیلی نگران کرده اگه میشه راهنمایی بفرمایید ممنون
- بارداری
سلام خانم دکتر من تاریخ پریودم عقب افتاده دهم بهمن پریود شدم و الان هفدهم اسفند هستش پریود نشدم روزه هم میگیرم بنظر شما من باردارم نروی که سینه هام پرشده
- عقب افتادن پریود رابطه
سلام خسته نباشید ببخشید من کلا پریود های نامنظم دارم یکم دی ماه پریود شدم اولش لکه لکه بود این ماه یکم بهمن پریود نشدم تا امروز دیشب رابطه داشتم یه مقدار آب منی ریخته شد داخلم هنوزم پریود نشدم نمیدونم قرص بخورم یا نه ؟😭
- بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید.من ۳ ساله ازدواج کردم و تا حداقل ۴ سال دیگه قصد بچه دار شدن ندارم .جلوگیری از طریق کاندوم باعث ناباروری میشه؟؟کلا حرفایی که میگن اگه ب مدت طولانی جلوگیری کنی و بچه دار نشی نازا میشی حقیقت داره؟؟ و اینکه پریودامم هر ماه یا ۳ .۴ روز دیرتره یا زودتر زیاد نامنظم نیس
- سلام وقت به خیر من سنو دادم گفته تصویر سیستیک کوچک در ناحیه اکوژن در آندومتر ب ابعاد ۷.۸.۹دیده شد یعنی چه
- اقدام ب بارداری
۴۰ سالمه و پریود منظم دارم همیشه و سونو تخمک انجام دادم عالی بوده شوهرم واریکوسل عمل کرده مهر امسال الان ۵ ماهه ک گزشته آزمایش اونم خوب بوده ب گفته دکترش ولی باردار نشدم متفورمین ۵۰۰ صبح و ظهر میخورم این ماه ۵ روز پریود ۵ روز عقب افتاد اما ببعد ۵ روز تاخیر پریود شدم لطفا کمکم کنید
- بارداری،طول سرویکس
سلام خسته نباشید،خانم دکتر من از اول بارداری توی سونو ان تی و انومالی طول سرویکسم ۳۰بود.اما تو هفته ۲۰گاهی ضربه های جنین رو از واژنم احساس کردم ک رفتم سونو گفت طول سرویکست شده ۲۷کمه، اما بازم برای دقت بیشتر سونو واژینال نوشتن برام که رفتم گفت ۳۲،دکتر منو خیلی نگران کرد گفت استراحت مطلق و تا یکماه هفته ای یدونه امپول پرولوتن.طول سرویکس من خیلی کمه؟ونگران کننده است؟الان هفته ۲۲هستم.
- قرص سی لاکس در بارداری
سلام خانم دکتر.وقتتون بخیر.من هفته ۳۱بارداری هستم.شکمم روزی یک بار به زور کار میکنه و احساس دفع کامل ندارم. تغذیمم رعایت میکنم.اما خیلی کم در حد همون یک بار بهم احساس دفع دست میده.که کامل هم تخلیه نمیشم.میخواستم بپرسم میتونم توی بارداری بااینکع هفته۳۱هستم،قرص سی لاکس بخورم؟حداقل رودم تخلیع بشه.میترسم یهو وقت زایمانم برسه،بعد سزارین نتونم دفع انجام بدم به بخیه هام فشار بیاد.البته میدونم باعث تنبلی روده میشه.همین یک بار میخوام استفاده کنم. بنظرتون به جنین آسیبی میرسه؟
- بارداری با قرص لتروفم و دوفاستون
با سلام من 29 سالمه و یک پسر سه سال و نیمه دارم. قاعدگیم از اول که شروع شد نامنظم بوده و شده که حتی تا 3 ماه هم پریود نشدم. سابقه کیست خونی تخمدان هم دارم که یکبار عمل کردم و دوبار با دارو رفع شد. با همه این شرایط بارداری اولم خیلی زود حامله شدم ولی برای بارداری دوم 6 ماهه اقدام کردم و نتیجه ای نگرفتم. به دکتر زنان مراجعه کردم.نتیجه سونو همه چی نرمال بود. دکتر برام قرص دوفاستون و لتروفم برای سه دوره نوشته. اگه این قرص ها رو مصرف کنم صددرصد حامله میشم؟در ضمن ما نزدیکی خیلی کم داریم شاید ماهی 3 یا 4 بار نزدیکی داشته باشیم. بعد از مصرف این قرص ها روز چندم قاعدگی تخمک گذاری انجام میشه؟چه روزی نزدیکی داشته باشیم حتما حامله میشم؟
- سقط جنین
سلام خسته نباشید من اخرین پریودم ۸فروردین تاریخ پاک شدنم هست و یک هفته پیش آزمایش بتا دادم مثبت بود.ولی نه شوهرم و نه خودم این بچه رو نمیخوایم ومیخوایم سقط بشه هم شرایط مالی شو نداریم و شوهرم بیکاره هم اینکه یک بچه ۱۸ ماهه دارم من روش جلوگیریم کاندوم بود ولی پاره شد و من یادم رفت قرص اورژانس زود بخورم ۲-۳روز بعد خوردم ک اثر نکرد.خیلی ناراحتم و افسردگی گرفتم از وقتی فهمیدم باردارم واقعا ما این بچه و نمیخوایم و ناخواسته شد .میخواستم خواهش کنم کمکم کنید سقط کنم یه قرصی دارویی یا حتی کورتاژ هم راضیم فقط سقط بشه تا دیر نشده
- مشاوره ژنتیک
هزینه مشاوره ژنتیک


