Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط
سلام وقت بخیر ۱۹ اسفند سقط داشتم بعد از اولین پریود رفتم سونو که ۴ سانت بقایا داشتم که با تشخیص پزشک کورتاژ شدم و یک دوره متیل ارگونین مصرف کردم بعد از دوهفته مجدد سونو انجام دادم که ۲ و نیم سانت بقایا داشتم و به تشخیص پزشک یه دوره ده روزه مدروکسی مصرف کردم و بعدش پریود شدم ولی لخته بزرگ دفع نکردم و دفعم بصورت لخته های ریز و شن ریزه مانند هستش .باید روز ششم پریود برم سونو.امکان دفع کامل با این تفاسیر وجود داره؟
- بارداری
سلام.لطفا زود جواب بدید خیلی مهمه.خانم دکتر روز ۷قاعدگی که خونریزی نداشتم نزدیکی داشتم.در کل من سه روز اول خونریزی دارم.بعدش در حد لکه تا روز ۷که دیگه برمحمام تموم بشه.بعد من عقدی هسم دو ساعت پیش نزدیکی داشتم ینی روز ۷قاعدگیم.با کاندوم .بعد حین نزدیکی همسرم متوجه شدم کاندوم نیست.سربع یه نگاه کرد داخل با انگشت آوردش بیرون .بعد هیچ آبی ازش نیومده بود تا ایکه بعد از بیرون آوردنش دوباره کاندوم جدید گذاشتیم که دخول انجام دادیم دوباره .خب؟ بار دوم کامل آبی منی اومد و تو همون کاندوم ریخت.الان میخوامبدونم تو روز ۷قاعدگی بودم نظرتون امکان حامله شدن هس؟ینی از وقتی که کاندوم اول در اومده بود سریع فهمیدیم و بیرون آوردیم و هیچ منی نیومده بود.ترسم از اینه که روز ۷قاعدگی بودم رحمم که باز بوده چیزی نمیشه؟ بنظرتون چیکار کنم؟؟؟؟جواب بدید😞😞
- متخصص زنان
سلام . من چند وقتی بود که پریود نمیشدم به دکتر زنان رفتم و بعد از انجام سنوگرافی مشخص شد که تنبلی تخمدان دارم . دو تا آمپول پروژسترون و قرص گلای وانس 500 برام تجویز کردن که الان 17روز که پریود شدید شدم و پاک نمیشم . لطفاً راهنماییم کنید ممنون.
- کلسیفیه رحم
یک کانون کلسیفیه درکاویته رحم دارم 3×6م م میخام ببینم چیه؟ یعنی چی؟
- نازایی
سلام خانم دکتر من دوماه پیش لاپاراسکوپی و وهیستروسکوپی کردم این ماه قرص کلومیفن از شب پنجم خوردم سنوشدم یه فولیکول سایز۱۴ دارم کی آمپول hcgبزنم
- سقط
خانم دکتر گفتید درصد موفق سرکلاژ شکمی بستگی به سابقه سقطای قبلیت داره من دوتا 16و15هفته سقط کردم ولی سرکلاژ نشده بودم دوتا هم سرکلاژ واژینال شدم ک یکش 36هفته سزارین شدم ویکش هم 20هفته سقط شده حالا دکترم گفته سرکلاژ شکمی حالا نظرت چیه
- رحم با نمای نامنظم
در سونوگرافی: -اندازه رحم طبیعی -رحم با نمای نامنظم با ضخامت اندومتر ۵ -دو فیبروم بدون علامت و درد هنوز ۱۲ماه از یائسگی نگذشته دقیقا ۶ماهه . میخواستم بدونم رحم با نمای نامنظم نرمال هست؟
- بارداری
سلام من هفته 22حاملگیم هست ولی سوزش خارش دارم چه چیزی استفاده کنم
- مصرف قرص سیپروترون کامپاند
سلام من قرص سیپروترون کامپاد خیلی وقته مصرف میکنم ولی وقتی ۵ تا قرص مونده تموم شه لکه بینی قهوه ای دارم الان نمیدونم پریود شدم یانه ایا مصرف ۵ قرص رو ادامه بدم یا خیر از روز ۵ پریودم این قرص رو مصرف میکردم ۲۰ سالمه
- عفونت ادراری
سلام، وقت بخیر من بعد از نزدیکی عفونت ادراری میگیرم، روش جلوگیری کاندوم هست،پزشک اورولوژی قرص نیتروفورانتویین و ارومکس رو تجویز کرده بود که بعد از هر بار نزدیکی استفاده کنم، الان مدتیه که نیتروفورانتویین پیدا نمیشه. از طرفی هم برای بارداری اقدام کردم و متاسفانه با اولین نزدیکی عفونت ادراری گرفتم، واقعا نمیدونم باید چکار کنم، چون مطمئن نبودم باردارم یا نه قرص سفکسیم استفاده کردم برای برطرف شدن عفونتم ولی تاثیری نداره اصلاً، من فقط با سیپروفلاکساسین خوب میشم که اونم تو بارداری ایمن نیست.الان پریود شدم و مطمئن شدم باردار نیستم دارم سیپروفلاکساسین میخورم، ولی این ماه که دوباره بخوام اقدام کنم واقعا نمیدونم باید چکار کنم که بازم این داستان تکرار نشه
- خارج کردن آیودی
سلام.آیا امکان داره با خوردن قرص مترژن و استفاده از وسیله مخصوص آیودی که نخ نداره رو از رحم خارج کرد یا خطرناکه؟
- پلاکت خون
سلام من پلاکت خونم در ماههای اولیه بارداری پایین بوده الان توی سه ماهه سومم وپلاکتم بالارفته میخام بدونم طبیعی هست یانه؟
- توده واژن
سلام خانم دکتر خسته نباشید من قبلا هم این سوال واز شما پرسیدم وگفتید جای نگرانی نیست من الان 8ماه باردارم واز 3ماه متوجه شدم یک توده به اندازه نخود داخل واژن سمت راست است حدود یک بند انگشت داخل است و دردناک است بعضی وقتا.. به پزشک هم مراجعه کردم معاینه نکرد ولی گفت مهم نیست خانم دکتر استرسم زیاده چون زایمان طبیعی هستم واین توده دردناک است خیلی میترسم چکار کنم برای زیمانم مشکلی پیش نمیاد توروخدا کمکم کنیدباتشکر
- ازمایش تیتربتا
سلام ببخشید من ۳۴ روز بعداز lmp آزمایش بتا دادم عددش ۳۱۰۰ بود بنظرشما نرماله یا زیاده؟
- پولیپ رحمی
سلام بنده ۲۱ سالمه و ۱ سال هست که ازدواج کردم چندین سال هست که درگیر پی سی او هستم و در حال حاضر برای تنظیم پریود سیپروترون مصرف میکنم چند روز بود لکه بینی داشتم سونوی واژینال دادم و پولیپ ۶.۳ میلی متری دارم به نظر شما نیاز به کورتاژ هست یا با دارو برطرف میشه؟
- سوال واجب
سلام.ببخشید رفتم دکتر سه ماهه ازدواج کردم هر موقع نزدیکی میکنم خون میاد.رفتم دکتر نگاه کرد گفت سپتوم داری.رفتم سونوگرافی دادم چیزی نبود .دکتر سونو گفت که استخوانی نشان داده نمیشود.شاید گوشتی باشد .دکتر سوالم اینه که باید حتما عمل کنم یا با نزدیکی کردن برداشته میشود ؟
- شکل لابیا
سلام. من راجع به لابیا های کوچک خودم از دکتر پرسیده ام که ازبالاوپایین به هم وصل نیستن وجدا هستند وبازهستن بعد عمل سپتوم و راجع به شکل لابیا دکترگفتن که لابیا نباید دو تکه شده باشه .منظوراز لابیا نباید دو تکه شده باشه نفهمیدم چی هست میشه دقیق منظور را بگید و راهنمایی کنید متخصصان عزیز. شرمنده ممنون میشم جواب بدید من در شهرستان زندگی میکنم به دکترم دسترسی ندارم .
- موی بدن
سلام چون تنبلی تخمدان دارم موهای بدنم زیاده چیکارکنم چه دارویی مصرف کنم ک موهاش کمترشه
- بارداری
سلام روزتون بخیر میخواستم سوال کنم که ممکنه سونوگرافی بارداری اشتباه کنه چون من فرزند اولم ۱۳ سال سن دارد والان باری بار دوم بار دار شدم گمان میکنم ۷ هفته داشته باشم البته دوران پریوم زیاد منظم نبود امروز اولین سونو رو انجام دادم گفتن کیسه زرد مشاهده نمیشود واندازه رحم بزرگتر از حد نرماله MCD21mmهست ومایع ازاد هم رویت نشد کلی منو ترسوندن که باری پوچه ولی من اصلا نه خونریزی دارم نه حالت تهو واستفراغ تا دوروز دیگه پزشکم رو نمیتونمببینم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم
- امپول پروژسترون
سلامهفته۸ بارداری هستم امروز فراموش کردم امپول پروژسترون بزنم مشکلی پیش میاد؟


