Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست پستان
سلام من سونو گرافی انجام دادم و نوشته که کیست پراکنده به دیامتر حداکثر 10mm در پستان مشاهده شد که بعضی از انها حاوی سپتای اکوژن ظریف داخلی است . ایا سپتای اکوژن خطرناکه با نه؟ درمانی دارد؟
- تداخل دارویی
سلام وقت بخیر ی سوال داشتم استفاده همزمان امپول دیفرلین و قرص وروژست تداخلی ایجاد میکند؟ برای بیماری اندومتریوز
- سلام ،من بیست روزه پزیودم قطع نمیشه البته خونریزی خفیف دارم سونو دادم گفت رحمت پاکه،ترنسیدومفنامیک اسید دکتر تجویز کرد خوردم قطع نشد ۴۳ سال دارم
پریودی بیست روز بامفنامسک امیدوارم ترشید قطع نشد سونو رحم همه چیش طبیعی پاک ۴۳ سالمه
- اکوی آندومتر
بعد از سقط جنین سونوگرافی بقایای احتمالی دادم و نتیجه سونوگرافی آندومتر دارای اکوی هتروژن و هایپرواسکولار میباشد. ضخامت آندومتر دارای ۹ میلیمتر میباشد. منظور اکوی هتروژن و هایپرواسکولار چیست؟ مایع آزاد در حد مینی مال در لگن مشاهده شد.
- کیست اکوفری
سلام خسته نباشید در سونوگرافی من اومده تخمدان سمت راست تصویر کیستی اکوفری یونیکولار به قطر تقریبی ۳۰ تا ۳۵ m در تخمدان سمت راست مشاهده شد ک احتمال کیست فونکسیونل مطرح میباشد این جوابش چیه امکان درمانش وجود داره خطری برام داره یا ن میشه کامل توضیح بدین لطفا بعد اینکه امکان بارداری هم وجود داره یا ن ؟البته بعد از درمانش
- قطع مصرف قرص سیبل
سلام من چند ماهه که آ یو دی گذاشتم و به دنبالش فاصله ی پریودم کم شده بود و خونریزیم زیاد . دکترم قرص سیبل رو تجویز کردن . اما بلافاصله بعد از اتمام پریودیم دچار دردهای خفیف زیر شکم و ادامه ی لکه بینی شدم . طوری بعضی از روزای آخر مثل روزای پریود خونریزی دارم . می تونم مصرف قرص رو قطع کنم ؟ تا الان حدود ۱۵ تا استفاده کردم
- کاندوم
سلام وخسته نباشید خانم دکتر باشوهرم رابطه داشتم از کاندوم استفاده کردیم بالای کاندوم پاره بود ولی قسمت پایینش سالم بود و تمام مایع منی در قسمت پایین جمع شد بنظرشما نیازهست قرص بخورم؟
- سوزش
سلام من موقه ی نشستن روی صندلی و گاهی موقه ی دراز کشیدن به پهلو از داخل واژن قسمت بالاش سوزش دارم علت چیست؟
- سلام و خسته نباشید خدمت شما دکتر عزیز ببخشین من مادرم جراحی پانکراتکتومی دیستال شدن . جواب پاتولوژی رو جراح گفتن خوبه . ولی دوباره به متخصص انکولوژی معرفی کردن. من خاهش میکنم ازتون اگه امکان داره من صفحه پاتولوژی رو براتون بفرستم ببینین مشکلش چیه
- درموییدکیست
باعرض سلام وخسته نباشید،من یک خانم 45ساله هستم درآخرین سونوی واژنال یک کانون کلسیفیته باشک درموییدکیست دیده شده به قطر6میلی متر،درمان این مشکل به چه شکل؟پطشک مربوطه فعلاتحت نظربودن راتجویزکردند
- کیست مولتی لوکولار
سلام ..من سونو انجام دادم .یک کیست ب قطر ۳۵م م با نمای هموراژیک در تخمدان چپ دارم و یک ضایعه کیستیک مولتی لوکوله حاوی سپتاهای متعدد ب ابعاد ۷۰ *۳۹م م در آدرنکس راست دارم باید چکار کنم ؟؟آیا خطرناکن ؟
- ماستیت گرانولوماتوز
سلام من 34 سال دارم به تازگی با انجام نمونه برداری از پستان متوجه شدم بیماری ماستیت گرانولوماتوز دارم. دکتر به من انتی بیوتیک و پردنیزولون داده. ایا با خوردن این دارو ها بهبودی حاصل میشه؟ طول درمانش چقدره؟ و اینکه با وجود این داروها میشه توی ماه رمضان روزه گرفت؟
- درمان زگیل تناسلی
باسلام و تسته نباشید . بنده دچار زگیل خفیف تناسلی شدم . شما درمانش رو انجام میدید ؟؟
- قبل از بارداری کلوتریمازول
سلام دکتر خسته نباشی من خیلی نگرانم من برای رژیم پیش دکتر میرفتم تا بچه پسر شود دوتا دختر دارم دکتر گفته پ هاش شما ۷ است خوب خوبه برو اقدام کن حالا امروز وقتش هست ولی شکمم درد میکنه اون ناحیه تخمدان واحساس می کنم رحمم قارچ گرفته خوب می خواستم کلوتریمازول امروز استفاده کنم وشب هم رابطه داشته باشم به نظرت مضر نیست برای تنبلی تخمدان 🙏🙏
- علت
علت خارش پوست پایینی لبه ها که ما بین دهانه واژن است چیست؟
- دیلاتاسیون غیر عادی مجاری شیری خطر ناکاست
- خارش بارتولین
سلام خانوم دکر خسته نباشید من بارتولین قسمت راستم خارش داره و درد داره. وقتی سرپا هستم و دست میزنم از سمت چپم بزرگ تره اما موقه ای که دراز میکشم این تفاوت احساس نمیشه. باید بگم که متاسفانه به طور اتفاقی با مشت به بارتولینم حدود چند ماه پیش ضربه وارد شد. حال احساس میکنم آب سردی از بارتولینم خارج میشه و روی پوستم میریزه و تا پشتم و پام این حس رو دارم و مدتی است که کل بدنم این احساس رو دارم. ایا احتمال پارگی یا سوراخ بودن وجود داره؟ احتمال عفونت و پخش شدن ان در کل بدن وجود داره؟ این احساس خیسی و حرکت آب دقیقا زیر پوستمه. واقعا آب و من حسش میکنم
- ترشح زرد رنگ
سلام خسته نباشین من سه هفته سزارین شدم بچه داخل شکمم مرده بود سزارینم کردن و رحمم همونجا پاره کردن قبل عمل چون دوروز داخل زایشگاه بودم ک طبیعی کمکم کنن دفع بشه ولی نشد آخر شب سوم تبم رفت بالا فشارم زد گفتن عفونت داری چون بخاطر معاینه های زیادی ک کردن فشار آوردن و کیسه آب داخل شکمم پاره شده بود و متوجه نشدن و خونریزی داخلی پیدا کردم بخاطر پاره شدن رحمم و بعد منو بردن اتاق عمل سزارین کردن الان چند روز لک بینیم مثل ترشح زرد رنگ بوی بد داره خواستم ببینم آیا این نشانه عفونته یا طبیعی هست؟؟
- خونریزی بعد از هیستروسکوپی
سلام
من 16 روز عمل هیستروسکوپی و تخلیه انجام دادم..روزهای اول خونریزی نداشتم ولی مدت یک هفته است که مثل پریود خونریزی دارم…نمیدونم طبیعیه یا پریودم..تا کی امکان داره بعد عمل خونریزی داشته باشم
با تشکر
- درمان آندومتریوز
ازشهریورسال پیش خونریزی زیادداشتم موقع پریودودچارکم خونی شدم باسنوگرافی واژینال متوجه شدم این مشکل دارم دکترزنان برام ۶مرحله آمپول واریوپیپینل تجویزکردکه همشوهر۲۸روز۱بارتزریق کردم بعداز۳ماه قطع کردن امپول هادوباره پریودشدم باهمون وضع قبل خونریزی زیادمجددسنوگرافی واژینال دادم گفتم ابعادکیست هاکه درهر۲تخم دانم بودنسبت به قبل بزرگترشدن دوباره دکترم برام ازهمین آمپول نوشته گفته ۴۴سالمه بایدتایایسگی ازاین آمپول استفاده کنم یاکلن رحمم تخلیه کنم به نظرشماهم تنهاراه درمانم همینه؟ممنونم


