Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بقایای کلسیفیه
ضخامت آندومتر ۱۰م م و اکوژن است با توجه به افزایش اکوی آندومتر احتمال وجود بقایای کلسیفیه را باید در نظر گرفت دیروز سونو گرفتم ۳۷سالمه یک ونیم ساله پریود نشدم باید چکار کنم
- سلام خانم دکتر برای زایمان سزارین کدام بیمارستان عمل انجام میدن
- آیا قرص روکین بر آزمایش هورمون تاثیر دارد؟
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر ببخشید بنده ۵ ماه هست پریودام طولانی مدت شده از ۵ روزه تبدیل شده به ده روزه دکتر فقط دوتا ازمایش Fsh و Lh و تیروئید نوشتن قبلا دادم خوب بوده سونوگرافیمم خوب بوده بعد برای دوماه قرص روکین نوشتن ولی چون خوب نشدم حس میکنم پرولاکتینم بالاست الان دوره دوم قرص روکینم هست که از روز سوم پریود دارم میخورم بعد از ۵ روز قطع قرص روکین میتونم ازمایش هورمونی بدم یا چون قرص روکین خوردم باید یکماه دیگه صبر کنم بعد ازمایش بدم ؟ فاصله قطع قرص روکینم تا روز سوم پریودم میشه ۵ روز که باید ازمایش بدم
- اولین رابطه
سلام وقت به خیر. من ۲۹ سالمه و به تازگی ازدواج کردم.برای اولین رابطه که منجر به پاره شدن بکارت خواهد شد اقدام کردیم منتها کامل نمیشه اصلآ دخول صورت نمیگیره خیلی کند پیش میره این اوضاع تا کامل انجام بشه.
از طرفی از ترس که در دوره تخمک گذاری نباشه هرچند همسرم از کاندوم استفاده میکنن سعی میکنیم رابطه ها بعد از دوره تخمک گذاری باشه اما نگرانم که پرده پاره بشه و چون به پریود شدن نزدیک هست زخم خوب نشه و پریود هم بشم و زخم بکارت عفونت کنه, تا کامل این پرده پاره بشه هر ماه این مشکل را داریم.
آیا بعد از پارگی بکارت پریود شدن باعث عفونت و... میشود؟ - سلام من قرص اوابوست استفاده میکنم شبی یک عد د چندروز پریود شدم یعنی براثر استفاده از قرص هستش
- سلام خسته نباشید تو سونوگرافی من نوشته تخمدان راست 13سی سی و تخمدان چپ با حجم 12 سی سی می باشد هر دو تخمدان بزرگتر از حد نرمال بوده و حاوی فولیکول های کوچک متعدد پریفرال می باشند که مطرح کننده PCOD است یعنی چی
- سونوگرافی رحم و ضمائم
با سلام اکوی اندومتر هتروژن ضخیم بوده mm15 اندازه گیری شد. فوکوس های کلسیفیه در حاشیه دیواره قدامی کاویته اندومتری دیده میشود . معنی چیه چیز خطرناکی وجود داره. ما رو معرفی کردند به دکتر انکولوژی
- دوران شیردهی
با سلام بهترین مولتی ویتامین و کلسیم که میتونم در دوران شیردهی بخورم کدام است با توجه به اینکه ریزش شدید مو دارم و تمام استخوان هام انگار درد میکنه و دندونامم داغان شدن اکتی ومن داده بودید و الان نیست
- بلوغ زودرس تزریق آمپول واریوپپتیل۳/۷۵باعث نازایی میشه
دخترم ۹سالودوماه بردم دکتر آزمایش ومچ دستشو عکس گرفتن با توجه به اینکه سینش کمی برجسته شده رشد استخوانیش ده سالو نیم بود آمپول دادن یک ساله استفاده میکنه دوباره عکس مچ گرفتم تشخیص دادن یک سال هم بزنن ولی نگرانم درآینده بآعث نازایی نشه ممنونم پاسخ بدین ادامه بدم یا نه ممنون
- سونوگرافی سینه
سلام وققتون بخیر، من سونو گرایی سینه انجام دادم، بجز دو مورد بقیه موارد رو نوشته نرمال است، اون دو مورد رو چیزی ننوشته که نرمال هست یا نه و نمیدونم یعنی چی، یکی اینکه نوشته بافت سینه هتروژن فیبروگلاندولر است. یکی دیگه اینکه نوشته چند کیست ساده به قطر حداکثر 4 میلیمتر در هردو سینه رویت شد (B2), اینا یعنی چی؟ بافت سینه من متراکمه؟ خطر ابتلا به سرطان هست؟
- سردرد
سلام، 11 روزه زایمان طبیعی کرده ام. سردرد دارم و دو روزه که سردردم زیادتر شده. علتش چیه؟ میشه راهنماییم کنید؟ ممنون
- عمومی
باسلام من برای اینکه پریود نشم قرص الدی انداختم از ترس درد وشروع پریودی الان چندروزم هست ازروش گذشته نمیدونم چرا درد پریودی رو دارم ولی خونریزی ندارم فقط لک دیدم چیکارکنم چه دارویی استفاده کنم کلا بره هم درد پریودیم هم لکه بینی باتشکر از شما
- ای وی اف
سلام ببخشید من روز شنبه ای وی اف و تخمک کشی بود فردا آن شاالله انتقال جنین دارم شیاف،گفت شب بزار در صورتی که من ۴:۳۰ صبح گذاشتم و لی،بعد ظهر که باید ۱۶:۴۰ نذاشتم گفتن قبل از انتقال جنین شب،بزار اشکال ندار مشکلی پیش نمیاید
- وستیبولار پاپیلوماتوز یا زگیل تناسلی
سلام دکتر
دختری هستم ۱۷ ساله
چند وقتیه متوجه شدم تو ناحیه داخلی لبه واژنم پرز هایی وجود داره نمیدونم زیگیله یا پاپیلوماتوز
هیچگونه رابطه جنسی نداشتم و املاسیون و لیزر هم انجام ندادم باکره هم هستم
تو یه لابیا یه برزه تو لابیای دیگه چتد پرز ک با دست از هم جدا میشن
لطفا راهنمایی کنید خیلی نگرانم - عمومی
سلام خسته نباشید من قرص لووکسین و کلومیفن استفاده میکنم برای نازایی ولی امروز روز ۲۰ سیکل هستم مثانه اماخیلی حساس شده خیلی میرم ادرار اما نرمال اصلا سوزش یا درد ندارم علتش چیه
- سلام من رفتم دکتر بهم پماد کلوتریمازول داده دوروزه شب ها میزنم صبح که پا میشم میزنه بیرون دلیلش چی
سلام
- پریود
سلام ممنون که پاسخگو هستین مثل شما کمه واقعا❤راستش من همیشه یکهفته قبل پریدیم سرددردای بدی میگیرم نمیدونم چرا البته میگرنم دارم از هورمونیم دادم مشکلی ندارم راه حلی نداره؟
- آزمایش بارداری
سلام.. وقت بخیر.. خانم دکتر آیا جواب آزمایش ادرار بارداری از لحاظ ظاهری و شکلی مثل آزمایش خون بارداری هست!؟ آیا در آزمایش ادرار هم میزان هورمون بتا اندازهگیری میشود؟ و منفی بودن آزمایش ادرار بارداری براساس میزان هورمون بتا مثل آزمایش خون میباشد؟.. خیلی ازتون ممنون میشم اگر جواب من را بدید
- سوزش ادراری
سلام من ۲۴تیر احساس سوزش ادراری همراه تکرار ادرار با فوریت تخلیه شدم همراه کمردرد پادرد حس پریودی داشتم۲۶تیربایدپریود میشدم که نشدم البته بچه۱۵ماهه شیرمیدم ۴باربعدزایمان پریودشدم که با تاخیربوده فقط خرداد۲۶م شدم مانند اردیبهشت که۲۶م شده بودم این سوزش خارش کمردرد وپادرد ادامه داشت۳۰تیر بی بی چک تست کردم منفی بود از۱مرداد پماد واژینال کلوتریمازول استفاده میکنم همچنان سوزش ادرار و درد زیر شکم دارم پریود نشدم کمرو پادردم قطع شده. ممنون میشم راهنمایی کنید.
- سلام خانم دکتر ممنون میشم بفرماییدجواب پاتولوژی mid to late secretory endometrium یعنی چی
سلام خانم دکتر ممنون میشم بفرماییدجواب پاتولوژی mid to late secretory endometrium یعنی چی؟


