Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سوال
سلام خانم دکتروقتتون بخیر. استفاده ازگن درناحیه شکم برای تخمدانها ورحم مضرهست؟
- قرص Utrogestan
سلام خسته نباشید دکتر به من قرص utrostan دادن داخل واژینال من تا بحال استفاده نکردم میشه منو راهنمایی کنید...طرز استفادش چطوریه؟ یعنی باید با دست به داخل واژینال بزاریم؟
- سقط مکرر
من چهار بار باردار شدم و هر چهار تا سقط دقیقا تو هفته بیست و دو بارداری اتفاق افتاده حتی دو قولوها ایا سرکلاژ شکمی ب من کمک میکنه من رحم کمانی دارم
- سلام رحم بزرگترازنرمالمیومتریال هتروژن درابعاد۹میلیمترفولبکول فیزیولوژیک ابعاد۱۸درتخمدان راست ۴۲ ساله هستم رفتم تست پاپسمیربدم ازدردشدیدسونوگرفتن ومتوجه ی ایناشدندوالانم خیلی نگرانم هر۲۱ ردزپریودمیشم ولکه بینی بین پریودیام دارم ایاکارم به عمل میکشه سه تازایمانم داشتم
- سونوگرافی کبد
باسلام وخسته نباشیدببخشید جناب دکتر من ازشهرتان تماس گرفتم جواب سونو گرافی خانمم به ای صورت است کبد با ابعاد نرمال واکوی پارانشیمال یکنواخت افزایش یافته درحد کبد چرب گرید 1-2 مشاهده گردید. تصویر mass با ابعاد تقریبی 61.5855833mmوبا نمای ایزواکو وهتروژن وحاوی حداقل یک جز اکوژن احتمالا کلسیفیه باحداکثر قطر تقریبی 3.6mm ,وچند کانون واسکولاریته نسبی پراکنده داخلی وبا حدود تقریبا مشخص وهاله هایپو اکو بادرگیری تقریبا ساسر پارانشیم سگمان!! کبدی دررلوب چپ مشاهده شد لطلفا بفرمایید یعنی چی وچکار کنیم ممنون می شم خیلی نگرانم
- پولیپ دهانه رحم
سلام من سی سالم هست و قصد بارداری داشتم که برای آزمایشات و چکاپ قبل از بارداری نزد دکتر رفتم آزمایشات خوب بود اما در اسمیر پولیپ دیده شد دکتر سونوی واژینال تجویز کرد که روز چهارم بعد از پریودی برم اما با اینکه هیچ اقدامی برای بارداری نداشتم و تست بی بی چک هم منفی بود ده روز پریودیم عقب افتاده اول اینکه بفرمایید با اینکه هیچ علایمی تا حالا نداشتم ایا عمل لازمه و اینکه مانع باردار شدن میشه دوم اینکه اگه قبل از پریودی برم سونو ایا جواب میگیرم یا حتما باید صبر کنم؟ ممنون از راهنمایی تون
- خونریزی بعد از ۱۲ روز از تزریق آمپول دیفرلین
سلام ۵۰ سال سن دارم چند ماهی است پریود ام بی نظم شره و هر ۲ ماه یک بار پریود می شدم در ماه گذشته پریود شدم و قطع نمی شد ولی به صورت لکه بینی و گاهی فعال بود به متخصص زنان مراجعه و سونو واژینال انجام داد و بخاطر ضخامت رحم آمپول دیفرلین تجویز کرد که بعد هز تزریق خونریزی ام قطع شد.الن چند روزی است پریود و خونریزی فعال دارم به نظرتان طبیعی است يا نیاز به سونو مجدد دارم؟؟ ممنونم
- کانون های ریز اکوژن در دهانه رحم یعنی چی؟
تصویر کانون اکوژن به قطر تقربیه 7 میلی متر در ناحیه میانی کاویته رحم مشاهده می شودیعنی چه؟ آیا خطر ناک است؟
- عادت ماهانه
سلام خسته نباشید.ببخشید میخواستم بدونم اگر فاصله بین عادت ماهانه ۱۸ الی۲۰ روز باشه همیشه طبیعیه و مشکلی پیش نمیاد؟ ممنونم...
- لخته خون در پریود
با سلام من پولیپ در رحم داشتم وجر احی کردم . قرص مدرکسی پروژسترون برای 3ماه تجویز شد و من ماه اول را از روز 14پریود خوردم بمدت 10روز . ماه دوم راذنخوردم
- تعیین جنسیت و چندقلوزایی
با سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز.من 34 سالمه.برای اولین بار میخوام اقدام به بارداری کنم.9 ساله که ازدواج کردم.من دوست دارم دوقلو باردار بشم و پسر!میخواستم بپرسم شما مشاوره در این زمینه ها میدید؟یا معرفی میکنید به پزشک دیگری؟ با توجه به سن من این امکان وجود داره یا نه؟ بسیار سپاسگذارم از وقتی که میگذارید و پاسخ میدهید
- روابط جنسی
سلام خسته نباشید من حدود یک ماه پیش رابطه سطحی بانامزدم داشتم باکره هم هستم و ارضاعی روی واژن انجام نشدولی از پیش آب مطمئن نیستم باگذشت دوهفته بعد بازم رابطه سطحی داشتم که منی روی واژن ریخته شد ولی سریع پاک کردم و با آب شستم حدود ۲۴ساعت بعد دوعدد قرص اورژانسی ب فاصله۱۲ساعت خوردم و بعد ۶روز نزدیکای زمان پریودی خودم ،پریود شدم ولی الان خیلی ترس دارم از اینکه حامله باشیم از پیش آب سریعه اول
- انتقال
سلام خسته نباشید من ده روز میشه lvf انجام دادم روز دهم بعدظهر تست گذاشتم منفی بود ولی تمام علائم رو دارم به نظرتون باردار هستم یا نه
- درد پشت کمر و پهلو و درد لگن
سلام خانم دکتر هفته ۲۰ هستم و قسمت سمت چپ کمرم تقریبا ناحیه ای که به پهلو وصل درد میکنه و بعد درد ول میکنه اما مثلا درد لحظه ای میاد ، خداروشکر لکه بینی اینا ندارم میخواستم بدونم این حالت طبیعی؟ به چه علت این درد دارم؟ دقیقا عین این درد رو در ۱۸ هفته هم داشتم البته اون در قسمت استخوان لگن بود سمت چپ قسمت جلویی به نظرتون علت درد چیه؟
- دیابت بارداری
سلام ..هفته شش بارداری هستم قند ناشتا 106هست تو خانواده ارث قند داریم آیا دیابت بارداری دارم باید چکار کنم ؟مصرف انسولین لازمه؟
- رژیم غذایی و ناباروری
سلام خسته نباشید ایا قبل از انجام میکرو انجکشن ای وی اف رژیم غذایی خاصی را باید رعایت کرد
- پریردی
سلام خسته نباشید من قرص استرومارین ومدروکسی میخورم ازشب سوم تا۱۴استرومارین وبعدمدروکسی واضافش میکنم بعضی ازماهاهنوز استرومارین ب روز۱۴نرسیده که مدروکسی واضاف کنم پریودمیشم ..متل اینکه ماهی دوباربشم بتظرتون دلیلش چیه؟؟
- توده اکوژن
سلام در سونو واژینال یک توده اکوژن 9.4mmدر کانال سرویکال دیده شده آیا خطرناکه و نیاز به بررسی داره؟
- درد
سلام دکتر،چند وقته با سفت کردن عضلات رحمم در حالت عادی یا سرپا گاهی دردی مثله تیر کشیدن حس میکنم عفونت ندارم و تا الان رابطه ای نداشتم علتش چی میتونه باشه؟
- قرص های کمک بارداری
سلام خسته نباشید - 39 سالمه اقدام به بارداری کردم با توجه آزمایش هورمون دکتر متخصص بهم قرص لتروزول داد - یک ماه استفاده کردم الان دو هفته میشه که از زمان پریودم گذشته آزمایش بارداری دادم منفی بوده ولی هنوز پریود نشدم- تا به حال این همه تاخیر پریود نداشتم - علتش چی میتونه باشه ؟؟


