Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- نامنظمی پریود
سلام وقتتون بخیر، من ۲۳ ساله هستم
از شروع پریودم (از ۱۱سالگی) همیشه نامنظم بوده، تا الان ۲بار ازمایش هورمونی دادم و هر ۶ماهم سونو میرم که نتایج نرمال بوده ،هیچ علامتی مثل آکنه، چاقی،موی زائد و ... و هم ندارم.علائم تخمکگذاری هم دارم اما پریود نمیشم،چکار میتونم انجام بدم؟ - تاخیر در قاعدگی
سلام خانم دکتر، دختر من 14 سالشه و نزدیک به دو ماهه پریود نشده خودش هم فرد استرسیه اما میتونه کنترلش کنه و کمبود ویتامینD هم داره چیکار باید بکنم
- ابله مرغان و قاعدگی
سلام خانم دکتر خسته نباشید اگر تو ابله مرغان پریود بشیم مشکلی پیش نمیاد؟؟؟
- بقایای بارداری بعد از کورتاژ
باسلام حدود سه ماه پیش دفع جنین داشتم و کورتاژ کردم به دلیل خونریزی های پی در پی و عفونت واژن سونو دادم وگفتن که حدود ۲۲*۱۹ بقایا دارم آیا حتما باید دوباره کورتاژ کنم؟یا با قرص مترژن دفع میشه
- ضرر آمپول واریوپپتیل ۳٫۷۵
سلام خانم دکتر روز زیباتون بخیر و سلامتی ۴۵ سالمه نزدیک سه ساله پریودیم خیلی نامنظم شده خونریزی شدید دارم و قطع نمیشه زمان بین دو پریودی یا یه بار دیگه پریودی با خونریزی شدید دارم یا خونریزی کمتر میشه ولی قطع نمیشه تو این سه سال به پزشکان مراجعه کردم بار اول دهانه رحم فیبروم داشتم که خانم دکتر تو مطب برداشتن تا ۴ ماهی خونریزیم قطع شد ولی بعدش نه برگشت به روال اول بعد از اون هم همین روال بوده تا به الان ۱۶ اردیبهشت رفتم دکتر بهم سه تا آ مپول دادن به اسم واریوپپتیل ۳٫۷۵ یکیشون زدم یکشنبه ۳٫۱۳ نوبت دومیه سوال من از پارچه دمت شما اینه که دو تا آ مپول بقیه رو بزنم؟نمیخوام به این زودی یائسه بشم
- زایمان طبیعی
سلام .خانوم دکتر میخواستم بدونم زایمان داخل آب میتونم داشته باشم ؟ شما انجام میدید؟
- ضربه شدید به کشاله ران
سلام دوهفته پیش درحال دوچرخه سواری به زمین خوردم و دسته دوچرخه به شدت خورد داخل کشاله رانم درست بغل استخوان شرمگاه. درد بسیار بسیار زیادی داشت تا چند روز بعد هم کمی کبودی. الان بعد از دوهفته اندازه یک گوجه سبز از داخل ورم کرده و سفت شده. آیا خطر داره؟و باعث نازایی میشه؟ چیکار کنم خیلی نگرانم
- تنبلی تخمدان
سلام میخواستم بدونم با توجه به اینکه سابقه سرطان سینه در بستگانم بوده برام قرص سیپروترون کامپاند رو تجویز کردین مشکلی پیش نمیاد؟ چون من سالهاست قرصای مختلف میخورم همش نگران این موضوعم :(
- مشکل قرص ال دی
با سلام، بنده مبتلا به pcos هستم و دکتر برایم قرص ال دی تجویز کردند، تا قبل از خوردن این قرص ها من هیچ جوش پوستی نداشتم اما الان که حدود 10 روز هست که ال دی مصرف می کنم صورت و حتی بدن من شروع به زدن جوش های زیاد کرده. به نظرتون مصرف قرص رو قطع کنم ؟ و این جوش ها به دلیل تغییر هورمون هاست یا جنبه حساسیت داره؟ ممنون
- پاپیلوماتوز
سلامخانم دکتر میشه درمورد وستیبولار پاپیلوماتوز و فرقش با زگیل تناسلی یه توضیحی بدید؟ چه جوری میشه اینهارو از همتشخیص داد؟
- قرص گین آپ در زمان پریود
سلام من 17سالمه مشکلی هست توی پریودم هم قرص گین آپ رو قطع نکنم؟
- تنبلی تخمدان
سلام،خسته نباشید
من ۱۸ سالم هست،من خیلی دیر به دیر پریود میشودم برای همین پیش پزشک رفتم،چند بار هم سونوگرافی و یه سری ازمایش انجام دادم و فقط گفتن تنبلی تخمدان دارم و مشکل خاص دیکه ای ندارم،و بیشتر عوارض این بیماری رو هم داشتم ،که یکدفعه توی یک ماه بیست و پنج کیلو اضافه وزن پیدا کردم،و رشد زیاد از حد موهای زاءد هم توی همون یک ماه از زیر سینه تا زانو هام و دور هاله سینه ام به شدت زیاد شد،البته کل بدنم موها بیشتر شد ولی این مناطق خیلی خیلی بیشتر،و همچنین جوش های متعدد روی صورت وسینه که شاید تا چندین هفته هم نمیرفتن،ریزش مو شدید،استرس،داغ شدن بدن و.. کلا بیشتر عوارض رو به صورت شدید داشتم.پزشکم برای تنظیم قاعدگی قرص ال دی،اسپرولاکتون،اتیسترون وتجویز کردن و یه صابون انتی باکتری ،وپماد ضد التهاب هم برای جوش های روی صورت ام تجویز کردن وبرای مو های زاعد گفتن باید به صورت مداوم لیزر انجام بدم فقط،بعد از مصرف جوش هام خیلی بدتر شد،وگفتن قرصا کمکم میکنه به لاغریم برعکس خیلی چاق تر شدم،واسه همین قرص هارو قطع کردم،پریودیم ام فقط دوماه اول شدم،بعد دیگه نشدم واسه همین قطع کردم بعد یه مدت،دو دوره قرص های راکوتان رو برای درمان جوش مصرف کردم، جوش هام کاملا رفتن،الان فکر کنم دو سال گذشته از وقتی که قرص های دکترم و قطع کردم،عوارض ام چند تاشون خوب شدن،ولی هنوز مشکل شدید موزاعد ،چاقی واختلال در قاعدگی رو دارم،خودم چند دوره هم ال دی مصرف کردم و یه مدتم طب سنتی واسه لاغری و قاعدگی رفتم ویه مدت هم بادکش انجام دادم و چندبار دیگه ام به پزشک مراجعه کردم،ولی هیچ تاثیری نداشته واقعا،واسه لاغریم قرص خریدم ودارم مصرف میکنم،تا الان خوب بوده،ولی نمیدونم میمونه یا نه چون چند بار هم رژیم گرفتم خیلی ام لاغر شدم ولی خیلی سریع برمیگشت.عوارض موقتا کم تر شده ولی مو ها با لیزر هم اگه چند روز عقب بیوفته مثل اولش میشه،میخواستم بپرسم با این شرایط من چه کاری باید انجام بدم،که عوارض ای نداشته باشم،واقعا باید تا اخر عمرم لیزر کنم؟شما واسه لاغری وبقیه.. چه چیزی پیشنهاد میدین که موقت نباشه؟ممنون میشم راهنمایی ام کنید،باتشکر - حلقوی
سلام خانم دکتر ما بکارت حلقوی ضخیم هم داریم؟یا تمام حلقوی ها با یک بار رابطه از بین میرن
- آزمایش۱
بعد از درمان زگیل تناسلی با لیزر و البته تقویت سیستم ایمنی آیا در آزمایش های مربوط به بارداری مشخص میشه شخص قبلا درگیر زگیل تناسلی بوده یانه؟ و البته در آزمایش های مربوط به ازدواج چطور؟؟؟؟
- استفاده همزمان کلومیفن ولتروزول
سلام خداقوت من میخوام باردار بشم واین سومین بارداری منه دوتا قبل به دلایلی سقط شدند ومن تیروئیددارم کم کار میخوام همزمان کلومیفن ولتروزول روباهک استفاده بکنم برای دوقلو آبی باامیدبخدادسنمم ۴۰ساله امکان داره راهنماییم بکنید امشبم شب سوم پریودیمه
- چهکارکنیم درماه رمضان پریودی ۴روز عقب بیفتد
- مشکل ایمنی و انعقادی
سلام خانوم دکتر من دوسال پیش آزمایش ایمنی انعقادی دادم و مشکل داشتم حین بارداری انکسوپارین و پردنیرولون استفاده کردم الان میتونم استرازنیکا بزنم 34 سالمه. ممنونم
- بزرگ شدن سینه
سلام خسته نباشید ببخشید من سینه هام واقعا کوچیکن مثل یه بچه ۱۲ساله ودراین قضیه هم تو زندگیم به مشکل برخوردم الان خوندم ک قرص سیپروترون خیلی خوبه من مشکل تنبلی تخمدان دارم ی دختر ۲ساله هم دارم ک قصد دارم یه سال دیگه مجدد باردار بشم میخاستم ببینم اگه این قرص رو بخورم به مشکل برنمیخورم بعدا واسه بچه دار شد؟؟؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
- سلام خسته نباشید من هفته14بارداری عددIT=2/2mm هست عدد نرمال ITچند است؟
- ببخشید من درد مقعد دارم یهو درد میگیره موقع پریودی بیشتر میشه علت چی میتونه باشه چیکار کنم خوب شم؟


