Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص اورژانسی
سلام خانم دکتر....من یه هفته قبل ازپریودم قرص اورژانسی اونیم یه ربع بعداز رابطه خوردم ۵روز پریودم عقب افتاد بی بیچک دوتا خط خیلی پررنگ انداخت ازمایش خون دادم بتا۱۵۰۰زده بود بارداربودم ایا قبل از قرص بارداربودم یا قرص تاثیرنداشته ممنونم راهنمایی کنین
- بارداری
سلام .ببخشید من بعدازرابطه محافظت نشده ای ک داشتم قرص اوسیز خوردم والان دوماه میگذره وپریود شدم ولی نسبت به قبلا خونریزی ندارم سوالم اینه ک اگه سونوگرافی رحم وتخمدان بگیرم اگه خدایی نکرده باردارباشم معلوم میشه یانه خواهشا جواب بدید
- تهوع شدید بارداری
سلام خانم دکتر هیچ قرص ضد تهوعی به من نمیسازه از صبح تا شب بالای 5 بار حالم بهم میخوره افت فشار دارم چه سرُمی مجازم بزنم؟
- زنده ماندن اسپرم
سلام خانم دکتر ببخشید یک سوالی داشتم میخواستم بدونم امکانش هست مثلا شخصی رابطه جنسی داشته باشه بعد اون رابطه اسپرم مثلا چند سال تو رحم زنده بمونه و بعدش لقاح پیدا کنه و تبدیل به جنین بشه چنین چیزی ممکن هست؟ از لحاظ علمی درسته؟بعد سقط چطور؟ ممکنه بقایا رشد کنن تو رحم و تبدیل به جنین بشن؟
- بارداری
سلام دکتر خسته نباشید . ۳۴ هفته و ۴ روز هستم . هفته ۲۰ با طول سرویکس ۲۲ سرکلاژ شدم . در ۲۹ هفته سرویکسم ۳۰ شد واژینال. یعنی واقعا استراحت سرویکس رو افزایش داده ؟ تا کی باید استراحت مطلق باشم؟
- آنوکساپارین
سلام وقت بخیر هفته۲۵بارداری هستم و به دلیل سرکلاژ شکمی و استراحت مطلق آنوکساپارین تزریق میکنم اطراف ناف میخواستم بدونم باتوجه به رشد رحم تزریق در اطراف ناف برای جنین و کیسه آب خطرناک نیست،؟ تا چند هفته میتونم در شکم تزریق داشته باشم؟
- مصرف اسپرین
سلام خانم دکتر
من ۳۶ سالمه و الان ۱۹ هفته و ۳ روز باردارم، با توجه به دو سابقه زایمان زودرس در هفته ۳۵ و ۲۵ ، در این بارداری سرکلاژ کردم، هفته گذشته در سونو غربالگری مشخص شد دهانه رحمم حدود ۱۵ م.م باز شده است و دکترم برایم پساری گذاشت و استراحت مطلق را توصیه کرد، باتوجه به این مسیله مصرف روزانه دو عدد اسپرین ۸۰ را تجویز نمود.
اکنون به علت سخنان برخی در مورد عوارض مصرف این دارو دچار شک و استرس شدم، می تونید کمکم کنید که ایا تجویز درست است.
و سوال بعدی اینکه با توجه به شرایطم کار دیگری برای حفظ باردای ام می تونم بکنم (هفته ای یک عدد پرولاکتون تزریق میکنم) - بارداری
سلام خانم دکتر عزیز من باردارم پنج هفته یکبار سقط داشتم شما برام شیاف پروستژن نوشتید و قرص پریدو پنج و الان مصرف میکنم و یک سوال دارم سوزش عجیب و بد سر معده احساس میکنم نمیتونم غذا بخورم بخاطر دارو یا نه ؟ چیکار میتونم بکنم الان بیست روز استفاده میکنم داره تموم میشه تا نوبتم خیلی مونده مجدد خودم بخرم یا نه بیام مطب
- زایمان طبیعی
با سلام. فرزند اول من زایمان طبیعی شده والان قصد دارم عمل لازک چشم انجام دهم میخواستم بدونم برای بارداری بعدی من برای زایمان طبیعی مشکلی پیش نمیاد باتشکر
- اکوژن در بطن چپ
سلام در سونو ۱۷ هفتگی نوشته در بطن چپ قلب جنین یک کانون اکوژن با دیامتر ۲.۲ میل وجود داشت بجز آن انومالی بارزی در جنین دیده نش
- دولیکوسفالی
سلام در هفته ۲۰ بارداری هستم سنو دادم میگه دولیکوسفالی داره و اندازه پا ها هم از حد معمولی کمتر هست خطرناکه؟چیکار کنم؟
- سونوگرافی رحم و تخمدان
سلام وقتتون بخیر من بعد از زایمان حدود ۳ ساله که تنظیم پریودیم بهم خورده ۳۵ سالمه بعد هم که واکسن کرونا زدم میگفتم شاید از عوارض واکسن باشه الان سونو انجام دادم اندومتر با ضخامت ۴م م و تخمدان چپ ۲۵*۱۵تخمدان راست ۲۷*۱۵ هستش دکتر نگرانم کرد گفت تخمدونام دارن کوچیک میشن میشه لطف کنید راهنماییم کنید ممنونم
- عفونت در بارداری
سلام و خسته نباشید وقت شریف شما بخیر بسیار تشکر دارم که با این همه مشغله ی کاری وقت میذارید و جواب سوالهای بیماران رو می دین من یازده هفته باردار هستم گاهی احساس خارش در ابتدای واژن دارم کمی نگران شدم آیا پمادی هست ک بهم معرفی کنین که به صورت موضعی استفاده کنم؟ آیا میتونم کمی عسل طبیعی روی گاز استریل بریزم و روی موضع قرار بدم البته احساس خارش بسیار خفیف هست باز هم ممنونم
- لوپ روده ای دیلاته به دیامتر 7میلیمتر در جنین چگونه است
آیا این لوپ روده ای دیلاته برای جنین خطری به بار می آورد؟
- تداخلات دارویی
سلام خانم دکترخسته نباشید،،دکتره من قرص استرادیول داده منتهادرحین استفاده اقدام به بارداری کردم،،،اگربارداری اتفاق افتاده باشه ایاممکنه خطرناک باشه برای بارداری وجنین
- سونوگرافی
سلام خانم دکتر ممنون میشم این سونوگرافی من رو ببینید خوبه یا نه. داخل uterine cavity یکG.S دارای واکنش دسیدوایی نرمال در مکان مناسب مشهود است. ساک حاملگی مذکور حاوی یک جنین زنده با ضربان قلب منظم وطبیعی میباشد(FHR=145/bpm) Yolk sac سایز و نمای نرمال دارد. G.A بر اساس اندازه گیری CRL=18mm در حد 8w+3d است. این سونوگرافی شامل بررسی آنومالی جنینی نمیباشد.
- بارداری
سلام خسته نباشید باردارم از پودر ترومام استفاده میکنم روش نوشته با اب مصرف شه... ایا من میتونم بجای اب از شیر استفاده کنم ؟ مواد مفیدش از بین نمیره ؟
- سقط جنین
من ۲۳ مهر سقط جنین داشتم از اون قضیه سقط حدود سه هفته میگذره ولی همچنان شکم و زیر شکمم ورم داره و حس میکنم هی بیشتر میشه سونوگرافی رحم انجام دادم و سقط جنین کامل بوده و چیزی داخل رحمم وحود نداشته دلیل ورم شکم و زیر شکمم چیست؟
- متخصص.
سلام دکتر بانزدیکی نکردن میشه باعث ذخیره تخمک کم بشه
- سقط جنین
سلام وقت بخیر من دراستانه جدایی هستم دوسال قبل من چون پربودی نامنظمی داشتم ومدام عقب مینداختم توجه نمیکردم ..بخاطر مشکلات روحی حدودا سه ماه بود عقب انداخته بودم ومدام حالت تهوع شدید وبه بوی غذها حساس شده بودم درد اینکه میخام پریود بشم نداشتم ازمایش خون دادم برای بارداری مشکوک بود بار دوم نتیجه رو نگرفتم وچون همسرم بیکار ومعتاد بود مجبورم کرد دارو بخورم که اگه بچه ای باشه ازبین بره وچون پزشکم گفت اگه بچه مرده باشه ازمایش خون منفی نشون میده حدودا یک هفته بعد یک درد خیلی وحشتناکی داشتم طوری که جیغ میکشیدم درد به همراه خونریزی شدید احساس کردم چیزی از من دفع شد ودردم ساکت شد مثل اب روی اتیش ..یکدتکه جگر قرمز صورتی رگ داشت نه زیاد وبزرگ بود دفع شد بیشتر رنگه جگر مرغ بود پیشذپزشک بردم گفت این بچه نیست ولی لختهای بزرگی دفع میکردم وواسم یک سونو نوشت گفتن سه روز استراحت کنم بعد از سه روز برم سونو ببین چیزی دررحمم مونده یانه اخرین بار مثل یک کرم جمع شده دور خود وسفید رنگ دیدم درلباسم وپزشکم گفت این بچه هست وسونورفتم چیزی باقی نمانده بود میخاهم بپرسم بعد از اون قضیه بخاطر افسردگی شدید پریودیم کاملا بهم ریخت هر دوماه میشدم با خونریزیهای کم بعد استروژن وپروژسترون قرصذمیخوردم ووقتی پریود نمیشدم امپول میزدم تنظیم شد اما خونریزیم به سه روز رسیده نه زیاد مثلا دریک روز یک نوارعوض میکردم پزشکم میگفت اشکال ندارد لطفا بگید چیکارکنم وخیلی بارها وبارها روی اعورتم جوش میزنم فقط جوش بزرگ موقع ژیلت زدن اذیت میشم علت جوش رو نمیدانم چیه مدت طولانیه رابطه ندارم وحالا کشاله رانم جوش زده وموی زاعددزیر چونه ام زیاد زده وبعد از اون سقط سونو نرفتم ببینم کیست یا چیزی دارم لطفا راهنماییم کنید


