Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام. ببخشید اگه یه زن باردار باشه و پرولاکتینش روی 44 نانو در میلی لیتر باشد و نمیداند که باردار هست آمپول استروژن تزریق کند. آمپول برای اینکه پریود بشه زده. آیا این آمپول باعث افزایش بیشتر پرولاکتین میشه؟ آیا باعث سقط میشه؟ و اینکه پرولاکتین برای بارداری چقد باید باشه؟
- سقط جنین
سلام خسته نباشید پنج روز پیش سقط داشتم،دکترسونوگرفت گفت بقایا داره،بهم قرص ال دی هر۱۲ساعت داده وگفت بعد ال دی قرص متیل بخورم،الان درد زیر شکمم خوب نشده وهمچنان درد دارم،خواستم بدونم این طبیعیه؟بقایا خودش دفع میشه؟ممنونم
- سلام من تازه سونو دادم کیست سینه دارم توش نوشته توده هیپکوا هشت و نیم ضربه پنج گفتم ببینم خطری هست یانه
- در مورد قرص ویتاگنوس
سلام خانم دکتر من مدت 6 ماه قرص ویتاگنوس مصرف میکردم بعد 6 ماه بصورت نامنظم مصرف کردم بعد دوباره یکماه مرتب بعد پریود نشدم 2 ماه کاملا حالتهای حاملگی را داشتم بعد از 2 ماه 1 عدد قرص صبح زود خوردم خوابیدم بعد که بیار شدم پریود شدم آیا این قاعدگی بوده یا سقط؟ نمیدونم خیلی فکرمو در گیر کرده با تسکر
- سرکلاژ
با سلام در صورت عدم موفقیت سرکلاژ شکمی چه درمانهای دیگری وجود دارد؟
- قرص دیدروژسترون
سلام خسته نباشید من پریود نمیشم یعنی دیر به دیر میشم تنبلی تخمدان دارم ۲۳سالمه هست ودکتر قرض دیدروژسترون تجویز کرده و گفته از روز۱۷ام تا ۲۸بخورم سوالم اینه من پریود نمیشم پس چطور شروع کنم
- بارداری
سلام خسته نباشیدمن هفت هفته وخورده ای باردارهستم ودرتخمدانم توده اکوژن یاهمون کیست درموئیدی دارم.دکترمراجه کردم و5آمپول پروژسترون و20شیاف پروژسترون دادنداوایل خونریزی کمترشد ولی الان بازشدیدشده و راهم از دکتردوره من درحال حاضرچیکار کنم
- نامنظمی پریود
سلام وقتتون بخیر، من ۲۳ ساله هستم
از شروع پریودم (از ۱۱سالگی) همیشه نامنظم بوده، تا الان ۲بار ازمایش هورمونی دادم و هر ۶ماهم سونو میرم که نتایج نرمال بوده ،هیچ علامتی مثل آکنه، چاقی،موی زائد و ... و هم ندارم.علائم تخمکگذاری هم دارم اما پریود نمیشم،چکار میتونم انجام بدم؟ - سقط جنین
با سلام در هفته چهارم بارداری اقدام ب سقط کردم 10 عدد سایتوتک مصرف کردم زیره زبان خونریزی خیلی کم وسبک همراه با دل درد داشتم سونو هم دادم ولی سقط نشده بود و ساک حاملگی قابل مشاهده بود اندازه ساک 7mmولی کیسه زرده وقطب جنینی مشاهده نشد بهم گفتن جنین کوچک بوده و دارو اثر نکرده دوهفته صبر کنم ودوباره مصرف کنم داخل واژن. زیره شکمم درد دارم 8 روز از مصرف اولین دوز دارو میگذره میخاستم شما راهنمایی کنین چکار باید بکنم واینکه با مصرف دوباره جنین سقط میشه. تاریخ اولین روز از آخرین پریودم 15شهریوره
- بارداری
سلام چجوری بفهمم در بارداری مشکلی ندارم یا حامله میشم؟ مشکلات نازایی
- غربالگری
سلام خانم دکتر، می خواستم بدونم برای انجام سونوگرافی ناهنجاری مرحله دوم ۲۳ هفته و ۳ روز دیره ؟
- یائسگی
سلام من ۵۴ سال دارم و حدود ۶ سال که یائسه شدم و پنج ماه قبل به علت لکه بینی کورتاژ شدم که جواب پاتولوژی و پاپ اسمیر خوب بود و الان یه هفته است که درد دارم البته یک روز هم لکه بینی داشتم ود رفتم دکتر بهم ازیترومایسین و پماد واژینال داد و امروز دردم خیلی زباد بود نگرانم لطفا کمکم کنید
- عمومی
سلام اکه نخ سرکلاژ باز نشه موقع زایمان چ عوارض و علائمی داره چرا بعد نه ماه زایمان هی چند روز در میان خونریزی دارم؟
- اقدام به بارداری
سلام خسته نباشید من ۳۰ ساله هستم الان ۷ ماه که درحال اقدام به بارداری هستم پریودنامنظم به علت تنبلی تخمدان داشتم که الان ۲ ماه دوفاستون میخورم و هر دوماه ۲۸ روزه پریود شدم ماه پیش روز ۲۱ دوره ام برای تست پاپ اسمیر رفتم و دکترم گفتن کا داخل بدنم خون هست و گفتن که دارم پریود میشم اما نشود فقط روز ۲۸ مثل ماه پیش یه روز دوقطره خون دیدم و ۳ روز خونریزی ولی خونریزی قطع و وصل میشد طوری که وقتی ساعت ۶ بعداز ظهر نوار میذاشتم تا فرداش ساعتای ۸،۹ نوار کاملا سفید بود و یهو یه بار خون میومد و مجدد قطع میشد ممکن باردار باشم کی تست بدم بهتر
- تنبلی تخمدان در بارداری
سلام من سه ماهه باردارم تنبلی تخمدان دارم البته شدید نیس زیاد و قرص گلای وانس مصرف میکنم خواستم ببینم تا چه وقت باید مصرف کنم
- یائسگی زودرس؟
سلام خانم دکتر. من هفته ی پیش سوال پرسیدم از خدمتتون با عنوان یائسگی زودرس در ۳۵ سالگی. فرمودید ازمایش من نرمال هست و برای بارداری اقدام کنم. خانم دکتر سوالم از خدمتتون این هست که پس علت پایین بودن استرادیول من چی هست. و من برای بارداری چقدر زمان دارم؟ من ایتم های ازمایش رو مجدد خدمتتون میفرستم.
<Fsh 9.8 miu/ml folicular phase: 3.5_9.2 ) (estradiol 23.6 pg/ml follicular phase 30_100) ( LH 9.3 miu/ml follicular phase 2.4_12.6) (free testosterone 2.3 premenopause 0.45_2.15)
(AMH 3.6 ng/ml 0.9_9.5)
(Prolactine 7.1 ng/ml 1.9_25) ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. - تاثیر کپسول پونیکا و قرص کوالی فول و قرص نکستایل بر روی جنین و بر روی ازمایشها قبل اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر من از شهریور ۱۴۰۳ به مدت حدودا دوماه سرکه انگبین ترکیب شده با عسل مصرف کردم و در کنار اون از شهریور ماه ۱۴۰۳ تا حدودا مهر یا آبان ۱۴۰۳ کپسول پونیکا مصرف کردم و بعد از مهر تا آذر هم قرص کوالی فول مصرف کردم و بعدش فولیک اسید ۵ مصرف کردم تا حدودا زمانی که بیبی چکم مثبت شد، همسرم هم از آذر ماه تا حدودا دی ماه ۱۴۰۳ قرص کوالی فول و قرص نکستایل ۲۰۰ میکروگرم مکمل مصرف کرده بعدش برای بارداری اقدام کردیم و ۲۸ اردیبهشت بیبی چکم بعد چند دور اقدام مثبت شد میخوام بدونم این داروهایی که قبل اقدام و موقع اقدام مصرف شدن روی جنین اثر منفی ندارد؟ در جواب سونوگرافی NTوNBبارداری و آزمایشهای بارداری از جمله آزمایشهای غربالگری مرحله اول و دوم بارداری تاثیر دارند؟ در جواب آزمایش آمنیوسنتز تاثیر دارند؟
- بارداری
سلام دکتر ممنونم که پاسخ میدید سکسکه جنین روزی چقد و چند بار طبیعیه؟ اگر بیشتر از نرمال باشد باید کجا مراجعه کرد؟
- درد در بالای مقعد
سلام خانم دکتر،من چند وقته میشینم بالای مقعدم درد میگیره اصلا نمیتونم روی اون قسمت بشینمو بهش فشار بیارم ولی وقتی راه میرم میخوابم هیچ دردی ندارم فقط موقع نشستن درد دارم،علتش چی میتونه باشه؟
- بارداری
سلام هفته ۳۷هستم بچه تکون میخوره دوبار حس کردم که شکمم یه صدایی میده همراه حرکتش...این طبیعیه؟


