Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- حجم تخمدان
سلام خانم دکتر خسته نباشید توی برگه ی سونو گرافیم نوشته بود ( تخمدان ها با ابعاد حدودی ۲۲*۲۸ م م و اکوی نرمال و حجم تخمدان ها ۶ سی سی )میخواستم بدونم این حجم تخمدان و ابعادش نرمال هست و برای بارداری مشکلی نداره؟
- استفاده همزمان از دوفاستون و آمپول دیفرلین
سلام 42 ساله هستم من فیبروم دارم بزرگترین هاشون 2 تا 3 سانتی و یک 5 سانتی ، یک بار در سال 96 عمل کردم ولی باز در چندما اخیر پریودهای طولانی مدت دارم و خسته شدم واقعن کلافه شدم و اینکه تازگی به دکتر زنان مراجعه کردم و دوفاستون برام تجویز کرده که دارم میخورم ولی شنیدم آ؛مپول دیفرلین برای از بین بردن خونریزی و لکه بینی بسیار کارساز است لطفن بنده را راهنمایی و بگید اگه آمپول رو گرفتم چه زمانی باید بزنم؟
- پولیپ رحم
سلام و خسته نباشید من ۳بار سونو دادم و هربار گفتن پولیپ دارم به اندازه۱۳میلی و اقدام به بارداری کردمو موفق نشدم ایا باید پولیپ را جراحی کنم و امکان بارداری افزایش پیدا میکند
- سلام خسته نباشین ببخشید جنین کامپکت یعنی چی؟یعنی خوبه کیفیتش؟!
- درد در مقعد هنگام پریود شدن
- سلام من امپول دو ساعت دیر تر زدم مشکلی دارد
سلام وقت بخیز بنده امپول پروژسترون رادو ساعت دیر تر زدم مشکلی دارد
- مصرف قرص دوفاستون
سلام وقت بخیر من ۴۴ سالمه با پریود های نامنظم و کیست تخمدان، دکتر قرص دوفاستون برام تجویز کردن قبلا این قرص رو مصرف کردم و دچار خونریزی شدید شدم الان میترسم دوباره مصرف کنم اگه جایگزینی براش هست معرفی کنید تا مصرف کنم و این که در ابتدا این لکه بینی ها و خونریزی ها با مصرف دوفاستون طبیعی هست یا نه؟
- ندول اکوژن
سلام
ندول اکوژن به قطر تقریبی ۸م.م درکورتکس اینفرومدیال کلیه ی راست به نفع یک انژیومیولیپوم دیده میشود یعنی چی توی سونوم نوشته
با تشکر
- بارتولن
سلام دختری ۲۷ ساله و مجردم.حدود دو سالی میشه ک قسمت زیرین درست نزدیک لابیا ماژور نه خود لابیا یک توده ایجاد شده بود ک به مرور بزرگ و روش ملتهب شد و موقع راه رفتن و جابه جایی دردناک و ترکید و چرک ازش خارج شد و بودار بود وبه مرور کاملا خوب شد ولی به فاصله ی یک ماه دوباره همون توده تو همون جا بزرگ و بعد خودش ترکید الان بازم به فاصله یکی دو ماه دوباره عود میکنه. یه جا خوندم ک ممکنه بارتولن باشه بنظرتون درسته؟و راه درمانش چیه ممکنه خودش خوب بشه میشه با روش های ساده درمانش کرد و اگه باید جراحی بشه میشه بگین هزینه اش چقدر میشه. ممنون
- ختم استیجاری قران
سلام خانمها من به نیابت از اموات و حاجات شما یه دوره کامل قران ختم میکنم هزینشم۱۵۰۰۰۰تومنه هرکی خواست زیرپستم پیغام بزاره به پپلش احتیاج دارم التماس دعا😢
- شیر دادن
سلام خانم دکتر من پسر ۴ ماهم دیگه روزا از سینه شیر نمیخوره و فقط شبا موقع خواب سینه میگیره،میخواستم بدونم اینجوری شیرم خشک میشه ؟چون کم شده چیکار کنم با این شرایط که شیرم خشک نشه؟
- ای وی اف
سلام من روز هفتم انتقالم قبلش دمای بدنم بالابود امروز بدنم سرد شد به نظر شما ممکن منفی بشم علایمی مثل لکه بینی نداشتم فقط روز سوم یکم زیر کمرم درد گرفت ورفت
- پرره پکارت
سلام خسته نباشید من با دستمال واژن مسح کردم و خون دیدم ممکن که پرده آسیب دیده و بعد چند روز به از این حادثه بازم همینکارو کردم دستمال را می کردم و نمی دونم محکم مسج کردم که خون دیدم مال جسه ممکن پرده آسیب دیده باشه دو بار یعنی خون دیدم
- پاسخ مثبت آزمایش اچپیوی
من آزمایش پاپاسمیر و اچپیوی دادم که پاپاسمیر منفی و اچپیوی مثبت شده است، اعداد اچپیوی مثبت ۳۱،۳۳،۳۵،۳۹،۴۰،۴۲ هستند. سن من ۳۶ سال است و خیلی نگران شدم، لطفا راهنمایی کنید، سپاس فراوان.
- سوال
سلام شکل لب های داخلی دستگاه تناسلی از کلیتوریس آغاز و تا زیر دهانه ی واژن ادامه داره با این حال اگه کسی این قسمت رو دو تکه داشته باشه یعنی از وسطاش دیگه به هم وصل نباشه (از کلیتوریس تا نزدیک دهانه یک قسمت واز آنجا تا زیر دهانه یک قسمت دیگر)وهر دوطرف لابیا مینورهم چپ وهم راست همین شکلی باشه این طبیعیه؟
- فیبروم رحمی
سلام. من دچار فیبروم رحمی هستم.خانم دکتر سه عدد آمپول واریوپپتیل تجویز کردن .اولین دوز را تزريق کردم اما دو هفته بعد از تزريق پریود شدم در حالی که نباید میشدم. لطفا راهنمایی فرمایید که این قاعدگی نشانه چیست؟سپاس
- سلام 64سال دارم در سونی واژینال در کویتی رحم4سیسی آب بوده به فاصله یک ماه دوباره سونو کردم شده10سیسی گفتن هیستروسکوپی کنم آیا حتما لازمه؟خطرناکه؟
- آیا ضخامت آندومترم در سونوگرافی مشکلی دارد؟
سلام وقتتون بخیر بنده امروز روز ۱۴ پریود سونو دادم که ضخامت آندومتر سه میلی متر بود . هر وقت هم سونو دادم ضخامت خوب بوده این ماه فقط سه میلی بوده و تا چهار روز پیش هم قرص ویتاگنوس میخورم به مدت دوماه که ۴ روزه قرصم قطع شده که سونو دادم امروز ایا مشکلیه؟ مجرد هم هستم. دوره های پریودمم ۲۷ روزه هست و دوره خونریزیم یکسالیه که ده روزه شده. از بهمن تا تیر هم دوماه قرص روکین و سه ماه قرص سیپروترون کامپاند خوردم و تیر به بعد هم به مدت دوماه قرص ویتاگنوس که دکتر گفتن کلا دیگه قرص نخورم چون اثر نداشته رو تغییر پریودم و گفتن طبیعیه دیگه باتوجه به خوب بودن سونو و ازمایشات
- باردارشدن
سلام وخسته نباشید دکتر بهم قرص لتروزل داد گفتن روز سوم پریودی بخورم وروز سوم خوردم ولی روز چهارم پریودم تموم شد حالا نمیدونم قرص ادامه بدم یا نه
- پولیپ
برای پولیپ 1 سانتی باید کورتاژ کرد؟ آیا مجردها رو هم کورتاژ میکنند؟


