Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- اکوژن متعدد tiny در میومتررحم مشهود است. ایا حاملگیه
- لابیلاپلاستی
سلام من پيش شما پرونده دارم
ميخواستم واسه عمل زيبايي واژن سوال كنم يا خونريزي زياد داره !؟ و اينكه واقعا براي زيبايي انجامش نميدم از اونجايي كه پوستم تيرس و اينكه اونقسمت لبه ها بزرگه و به مرحله اذيت كردن رسيده ... - سلام من دارم قرص کلوفین میخورم از روز قاعدگی شبی ۲تا و میخوام بدونم باید کیه من بعد قرص کلوفین باید نزدیکی داشته باشم برای بارداری میشه راهنمایی کنید
- سفید شدن ناحیه کلیتوریس همراه با خارش چ نوع عفونتی است ودرمانش چیست
- سلام وقت بخیر هماتوم ساپورت کوریونیک در ابعاد 8×8در مجاور int.os رویت شد به چه معناست
- عموم
با سلام و خسته نباشید خدمت شما...من در ۱۸ هفتگی سقط جنین به صورت طبیعی داشتم و ۷ روز در بیمارستان بستری بودم ۵ روز هر ۸ساعت نصف قرص زیر زبونی میدادند تا بچه دفع بشه اما نشد روز هفتم سرم اینداکشن بهم زدن و هر سری دو سی سی دارو بیشتر میریختن داخلش و میگفتن بخاطر شرایطت باید حوصله داشته باشی و کم کم جنین دفه بشه بخاطر سزارین قبلی و چسبندگی رحم و جفت سر راهی ...و میگفتند اگر اول جفت بیاد بچه میره داخل شکم و مجبوریم رحمت و برداریم..بالاخره با اینداکشن بچه و جفت دفع شدند و همون موقع سونو کردند و گفتند بقایا داری و فردایی کورتاژ هم کردند ..سوال من این است بعد از ۱۸ روز از کورتاژ سونوگرافی واژینال رفتم که اون موقع خونریزی هم نداشتم در حد لکه بینی و ترشحات کشدار صورتی یا قهوه ای روشن و این را نوشتند در سونو ابعاد رحم ۵۰×۴۷×۸۹ میباشد اکوی میومتر رحم هتروژن است ...ضخامت آندومتر ۲/۵ میباشد توده فضاگیر رویت نشد...در سرویکس تعدادی کیست نابوت با حداکثر قطر ۷ میلیمتر دیده میشود...ابعاد تخمدان راست ۲۱×۴۲ و تخمدان چپ ۲۵×۴۰میباشد هر دوتخمدان بزرگتر از حد طبیعی و حاوی تعدادی فولیکول با حداکثر قطر ۱۰ میلیمتر هستند ...در آدنکسها توده فضا گیر دیده نشد مایع آزاد در لگن دیده نمیشود...با توجه به اینکه ۱۸ روز از کورتاژ میگذرد اکوی میومتر رحم هتروژن طبیعی است یعنی بخاطر زایمان اینگونه شده چون در سونوگرافی سال قبل و سالهای قبل تر اکوی میومتر رحم همیشه هموژن بود اما این دفعه هتروژن شده ممنون میشم راهنمایی کنید
- توکسوپلاسموز
با سلام و احترام، خانم دکتر پنج سال پیش توکسوپلاسموزم مثبت شد آیا بعداز پنج سال میتوانم باردار شوم.
- درد شدید در کمر و لگن
سلام من هر دکتری رفتم عکس گرفتن ازمایش دادم میگن سالمی و فقط گفتن التهاب در کمر یه پماد دادن ولی من خوب نشدم درد در ناحیه زیر شکم دارم و در زمان پریود شدید تر تحملش برام سخته و گاهی هم کمرم بی حس میشه و دست راستم از ارنج تا نوک انگشتانم تورو خدا بدادم برسید مردم از درد
- مصرف قرص
سلام برای خوردن قرص ال دی سوال کردم گفتین قرص در اول پریود شروع پس از تمام شدن جعبه اول یکهفته بعد جعبه دوم شروع سوالم اینکه ۱، منظورتون از جعبه اول همون یک ورق قرص هست یا ن یک جعبه کامل؟ ۲، الان پریود نیستم یعنی ۸ روز دیگه میشم از الان نزدیکی دخول کنم با اب منی وارد واژن میتونم خوردن قرص رو شروع کنم ؟ ۳، قبلا چند بار قرص خوردم ولی با حالت تهو سر گیجه بی حالی مواجه شدم یعنی الان هم بخورم همنجور میشم اونموقع بعضی روزا دو تا هم خوردم میشه بخاطر این باشه که وزنم پایینه ۱۸ سالمه ۴۹ کیلو
- عفونت زنانه
خسته نباشید من مدتی هست که سوزش ادرار و تکرر ادرار دارم و بعد از ادرار بینهایت اذیت میشم چه دارویی مصرف کنم خوبه؟
- نازایی
سلام خانم دکتر واسه باردار شدن لازمه بعد از رابطه تو رختخواب بمونیم،یعنی بلافاصله شستن واژن مانع بارداری میشه؟؟؟
- در خصوص مصرف قرص دوفاستون
سلام می خواستم بدونم قرص دوفاستون رو میشه بعد از ۸ روز قطع کرد یا باید حتما ۱۰ روز مصرف بشه؟
- کیست تخمدان
سلام من یه خانم 26 ساله هستم که تو یکسال گذشته با مصرف فست فود و شیرینی زیاد 15 کیلو اضافه وزن پیدا کردم الان 4 ماهه کیست تخمدان دارم اول سمت چپ بود که بعد از 2 ماه مصرف قرص خوب شد بعد یک ماه سنو دادم که دوباره هم سمت چپ و هم سمت راست بود خیلی نگرانم یعنی خوب شدنی نیست؟
- افتادن گوشت از رحم
سلام وقت بخیر من تا پریود بعدی ۱۵ روز مونده ۲۱ سالمه و یک سال که ازدواج کردم برای رابطه جنسی به طوری طبیعی جلوگیری میکنیم و از چیری استفاده نمیکنم چند روز پیش درد سمت پهلو راستم داشتم و امروز هم درد زیر شکمی و پهلو چب از ابزن قابض استفاده کردم یه تکه گوشت کرم رنگ شبیه به پی از واژن خارج شده آیا علتش عفونت بوده یا چیز دیگه ای
- ترشح خونی
سلام خانوم دکتر.من ترشح خونی داشتم بعد ارضا شدن رفتم دکتر گفت پرده بکارتت سالم و از نوع حلقوی هست یه التهاب هم پایین پرده وجود داره که قرص میترادینازول و یک قطره بهم دادن که باید بشینم تو تشت آب.دقیقا مشکل من چی هست؟امکان داره پرده بکارتم مشکل داشته باشه اما دکتر نفهمیده باشه؟
- نازایی
سلام،من قبلا که مجرد بودم خیلی لاغر بودم پریودام منظم بود، بعد ازدواج ۱۰ کیلو وزن اضافه کردم ،البته الان وزنم نرماله،چاق نیستم،ولی پریودام نامنظم شد و هر چن ماه یه بار پریود میشم،واسه بارداری اقدام کردم گفتن تنبلی تخمدان دارم و با دارو هر بار تخمک بالغ دارم ولی باردار نمیشم،۸ ماهه اقدامم،خانم دکتر خاستم ببینم باید وزنمو به قبل که لاغر بودم و پریودام منظم بود برسونم که باردار بشم،یا همین که تخمک بالغ دارم دیگه لازم نیست خودمو لاغر کنم
- کیست سینه
باسلام بنده سه ساله کیست ساده سینه 6میل درسینه راست داشتم. تازگیاکیست تخمدان 5سانتی هم داشتم 3دوره ال دی مصرف کردم چندروز پیش سونو دادم کیست تخمدان کاملا برطرف شده،کیست سینه راستم 4میل شده ویه کیست جدید درسینه چپم بوجود اومده نوشته ضایعه کیستیکlowlevel داخلی ب ابعاد11/8*6 م م در پریفرال زون ساعت12برست سمت چپ رویت شدB=3 خواهش میکنم کمکم کنید یعنی چی چیکار باید بکنم علتش چیه قبلا وجود نداشت تو سینه چپم لطفا راهنمایی کنید
- عوارض لیزر
آیا لیزر مو های زائد عوارض داره؟
- مشکل درد سینه
سلام خانم دکتر عزیز. وقتتون بخیر . امروز صبح بدون هیچ علائمی در روز های قبل، با درد سینه سمت راست از خواب بیدار شدم . از نظر ظاهر مشکلی نیست اما وقتی دست میزنم نزدیک های هاله قسمت زیر سینه، یه توده اندازه بند انگشت احساس میکنم که تیر میکشه و گاها حس سوزش داخلی دارم. استرس گرفتم. مطب تماس گرفتم جهت گرفتن نوبت اما متأسفانه نتونستم ارتباط برقرار کنم. خیلی ترسیدم از این درد ناگهانی😞
- ضایعه ایزواکویی
در سونو برست راست در امتداد ساعت ۲در کنار نیپل ضایعه ایزواکویی ابعاد 2.5 * 6 دیده شد الان باید چی کار کنم ؟؟؟


