Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص دوفامد
باسلام دکتربخاطر تنبلی تخمدان وکیستی که پاره شد ومتاسفانه بعدش متوجه شدم قرص دوفامد بهم دادن که یک هفته بعد پاکی تا ۱۰شب به مدت ۳ماه استفاده کنم اگر یه موقع باردار بشم با مصرف این قرص،مشکلی پیش میاد؟ ممنون
- خراش پرده بکارت
سلام من چندروز پیش پیش یه متخصص رفتم تا برگه سلامت بگیرم دکتر گفت ک پردت خراشیده شده نمیتونم بهت برگه بدم من نامزدم دکتر ینی نمیتونم برگه بگیرم
- تجمع لوکوله مایع
سلام در سونو من نوشته شده تجمع لوکوله مایع به ابعاد ۴۰در۱۷در۱۶ mm و به حجم ۶cc در قسمت قدام به فوندوس رحم رویت شده است .رحم هم بزرگتر از حد نرمال ۱۰۰در ۶۳د۴۶ mm است ۵۰ سالمه و خونریزیهای زیاد دارم..لطفا علت را بفرمایید
- بارداری
وقتتون بخیر آیا قرص اورژانسی که تاریخش ۵ماه گذشته باشه تأثیر خودش رو داره ؟
- دارو
سلام.۱۴ساعت پیش درمورد آلندرونیت سدیم سوال کردم، فراموش کردم بگم که لتروزول ودکاپپتیل هم مصرف میکنم وزیر ۵۰کیلو هستم.خیلی ممنون وسپاسگذارم.
- قاعدگی
سلام من روزدوم پریودم هست ولی از دیروز که پریود شدم خونریزیم خیلی کمه،درحدچندقطره!داروی مدروکسی پروژسترون مصرف میکنم دکترم استرادیول ولتروزول نوشته از سوم پریودی مصرف کنم و دستورداده روزنهم پریودی سونو رحم وتخمدان بدم واسه رشد فولیکول ها،با این خونریزی کم، فولیکول تااون موقع رشدمیکنه؟چیکارکنم خونریزیم بیشتربشه؟ ممنون از وقتی که میذارید
- توده سفت در نوک سینه
با سلام دختری ۳۷ ساله و مجرد هستم. از ۱۳ سالگی دچار رفلکس معده شده و به مدت۱۲ الی ۱۵ سال بطور مداوم داروی متوکلوپرامید و رانیتیدین مصرف میکردم. از ۲۰ سالگی متوجه شدم ترشحات شیری از هر دو سینه دارم که ناشی از مصرف مداوم داروهای معده بود. پس از ۵ سال مصرف دارو را به کلی قطع کردم و هر ۶ ماه یکبار سینه ها را از نظر ترشحات و وجود توده بررسی میکنم که متاسفانه کماکان ترشحات ادامه دارند. ولی هیچکدام از علائم مربوط به هایپرپرولاکتینمی را ندارم.چرخه قاعدگی تقریبا منظم ۲۴ الی ۲۵ روزه - تاری دید ، ترشح غیرمعمول واژینال و موهای زائد ندارم - حدود یک سال است که دچار ریزش موی شدید شده ام . و از ۶ ماه پیش توده سفت و سفید رنگی تقریبا به قطر ۲ میلیمتر در نوک سینه سمت چپم پیدا شد که بعضی از روزها(حوالی روزهای تخمک گذاری) باعث سوزش و خارش نوک سینه ام میشود . گاهی اوقات هم درد به هاله و عمق سینه میرسد. لطفا راهنمایی بفرمایید از نظر شیوع و خطرات احتمالی این نوع توده نیاز به چه اقداماتی دارد؟ پیشاپیش از راهنمایی و لطف شما سپاسگزارم.
- پریود نشدن بعد از سقط
سلام۱۴ اسفند سقط داشتم در ۶ هفته وسه روز تا ۸ فروردین خونریزی ولکه بینی قطع شد بعد ۱۰ فروردین باز شروع شد تا ۲۶ فروردین بعد کلا قطع شد قبلش گفته بودن بقایا مونده که قطع شد باز شروع شد فکر میکنم دفع شده اصلا دیگه سونو ندادم ۲۸ و۳ و۵ و۱۲و ۱۶ اردیبهشت نزدیکی داشتیم جلوگیری طبیعی ولی همسرم مطمئن میگه منی داخل نریخته موقع انزال الان ۲۱ اردیبهشته تمام علایم پریودی از ۴ و۵ روز پیش شروع شده وپریود نشدم علت چیست نگرانم جوشونده عروسک پشت پرده هم مصرف کردم با تخم شوید وسیاهدانه و ۴ اسپرین هم باهم خوردم ایا برای سقط وخونریزی طولانی بعدی هست یا بقایا باز اگه مونده باشه اینجوری میشه تست بی بی چک کی درست در میاد یا من عجله دارم سیکل های قبل سقط همه ۲۸ روزه منظم بوده در حال حاضر هم بچه شیر میدم ممنون میشم جواب بدید
- عوض کردن قرص ضدبارداری بعد از ۳ ماه
سلام من ۳ ماه قرص ضدبارداری خوردم حس میکردم سردرد میگیرم حالا اخرین قرص رو خوردم و تا ۷ روز قطع کردم الان هفتمین روز هستش میتونم قرص روکین مصرف کنم چون قبلا ۳ سال مصرف کردم و عالی بوده؟عوض کردن ۷ روز بعد از اتمام قرص قبلی و سوم پریودی باعث بارداری نمیشه؟
- سیکل ivf
سلام خانم دکتر من حدود 10روز از موعدم میگذره ولی پریود نشدم تا از قرص LDاستفاده کنم تست هم انجام دادم منفی بود از پری قبل تا الان حدود 45روز گذشته بنظرتون چیکار کنم پریود بشم تا وارد سیکل ivfبشم
- با سلام آیا قرص گلای وانس میشه در پریودی مصرف کنیم
باسلام آیا قرص گلای وانس میشه در پریودی مصرف کنیم
- عقب افتادن پریودی
سلام من ۲۳ سالمه و مجرد هستم و رابطه جنسی ندارم قدم ۱۷۰ و وزنم ۵۸ ۱۰ ماه پیش سونوگرافی و ازمایش هورمون دادم و هیچ مشکلی نداشتم و دکتر گفتند که سنتون کمه و نمیشه نظر خاصی داد و روی لایف استایلم کار کنم پریودهام نامنظم و در بازه ۳۰ تا ۴۳ روزه هست ترتیب پریود سه ماه گذشته ام ۳۱ ۳۷ ۴۲ روزه بوده حدود یک ماهه آموزش شنا رو شروع کردم و الان روز ۴۵ ام هستم اما پریود نشدم حدود یک هفته است که کمر درد د ناحیه دنبالچه دارم و در بازه های کوتاه دل درد در ناحیه رحم دارم همچنین ران پاهام درد میکنه که حالیه یا برای شناست یا همراه علائم دیگه است عموما هم پریودم با کمردرد از دو سه روز قبل شروع میشه و با درد شکمی خون ریزی ام شروع میشه حالیه هم نمیدونم چیکار کنم کمردرد واقعا اذیتم میکنه و زندگی تحصیلی و شغلیم مختل شده پیشاپیش از راهنمایی تون سپاسگزارم
- مهم
سلام . وقت شما بخیر .خانمی ۴۶ ساله هستم که جواب پاپ اسمیر من سلولهای اندوسرویکال متاپلاستیک گزارش شده . میشه راهنمایی بفرمایید چه اقدامی باید انجام بدهم؟
- آمپول دکاپپتیل
سلام خواهشاً جواب بدین التماس میکنم من تقریبا ۱۱ ناه پیش به آمپول دکاپپتیل سه ماهه زدم و گرگرفتگی گرفتم و تا چند ماه پریود نشدم الان چند ماهه که پریودم برگشته اما گرگرفتگی رو هنوز دارم و بعضی موقع ها شدید تر میشه دکاپپتیل رو برای کیست معمولی زدم ۱۴ سالمه، آیا این آمپول جلوی رشد سینه رو نمیگیره؟ باعث یائسگی زودرس نمیشه؟؟؟؟
- نزدیکی
سلام خانم دکتر
من زیاد تمایل به نزدیکی ندارم. میتونه علتش استفاده از کاندم باشه؟
با تسشکر
- سلام من سه بار سزارین شدم که آخرین بار ۳سال پیش بود.الان یه هفته لی می شه که سمت راست بخیه ها ازداخل چیزی اندازه ی یه نخود زیر شکمم احساس می کنم که درد هم داره.درآخرین بخیه هست.یه مدت خوب بود دوباره بعد ازیه هفته درد می کنه..لطفا می شه راهنماییم کنید علتش چیه؟ممنون
- عقب انداختن پریودی
سلام رفتم دکتر برای عقب انداختن قاعدگی قرص سیپروترون با استرادیول تجویز کرده قرص سیپروترون را گفتن از روز اول قاعدگی بخورم ولی هنوز بعد اتمام دوره قاعدگی هنوز خونریزی دارم چکار کنم زود تر قطع بشه
- فوری
سلام .علت سوزش کلیه ها و پهلو و احساس سنگینی میتونه از عفونت ادرار باشه هیچ علائم دیگه که مربوط به عفونت باشه ندارم مثل خارش و سوزش، یا ممکنه کیست داشته باشم؟لطف میکنین میگین که بیشتر مربوط به عفونت میشه یا کیست ؟میخواستم مطمئن بشم که بیام مطب شما واسه ویزیت
- لاپیاپلاستی
سلام من یه دختر 25 ساله هستم و مجرد، متوجه به خاطر کاهش وزن ناگهانی که در اثر رژیم داشتم واژنم حالت شل و آویزون به خودش گرفته و رنگ قهوه ای زشتی هم داره میخواستم بدونم هزینه لاپیاپلاستیش چه قدر میشه حدودا؟
- قطع نشدن پریودیم بعدازمصرف قرص سیبل
سلام بخاطر جوش صورتم وانیلی تخمدان دکتر 4بسته قرص سیبل تجویز کرد خوردم بعدازاتمام آخرین بسته 12روز پریود شدم پاک شدم 7روزازپاک شدنم رد شد دوباره پریودشدم الان هفت روز خونریزیم قطع نشده چکارکنم


