Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سرکلاژ
باسلام میخواستم بدونم قبل از عمل سرکلاژ شکمی چه آزمایش ها و یا چه سونوهایی را باید انجام داد؟ایا نیاز به انجام ازمایش های انعقادی و یا عکس رنگی هست؟
- مصرف ویتامینD3با دوز ۱۰۰۰
سلام ببخشید یک سوال داشتم من حدود یک ماه قبل از اقدام به بارداری هر هفته یک عدد قرص ویتامین D۵۰۰۰۰میخوردم و از وقتی فهمیدم باردارم حدودا از اوایل بارداری ویتامینD3با دوز ۱۰۰۰ هر روز یک عود مصرف میکردم با توجه به اینکه گاهی اوقات فراموش میکردم قرص ویتامینD3با دوز ۱۰۰۰بخورم، بعد فک کنم حدود سه هفته یا حدود ۱ ماه اینا میشه که ویتامین D3۱۰۰۰نخوردم در واقع تموم شده بود و نتونستم تهیه کنم، مولتی ویتامین هم که میخورم ۸۰۰Iuویتامین D۳ در ترکیباتش داره الان ۳۷ هفته بارداری هستم تقریبا، میخوام بدونم اینکه گاهی فراموش میکردم و یادم میرفت که ویتامین D3با دوز ۱۰۰۰بخورم و اینکه حدود سه هفته اس که کلا ویتامین D3نخوردم ممکنه برای بچه ام خدایی نکرده بعد تولدش مشکل پیش بیاد؟البته کپسول مولتی ویتامین پریگمام که پریناتال +DHA و کپسول ففول هم میخورم با اینکه گاهی اوقات اونارم فراموش میکردم بخورم خیلی نگرانم ،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
- لکه بینی
سلام وقت بخیر یه نفر قبل ازاینکه بره کربلا ده روز قبل از تاریخ پریودش قرص روکین خورده که پریود نشه بعد الان که روز ۱۳ و۱۴ هست میگه دچار لکه بینی شده چکار کنه قطع بشه؟؟ دوتا روکین بخوره ؟؟یا میتونه یه روکین یه پروژسترون بخوره؟؟
- واکسن گارااسیل
سلام وقت بخیر چه زمانی بعد از اولین تزریق واکسن گارداسیل ابمنی ایجاد میشود؟
- من به قرص استرادیول والرات برایم عوارض ایجاد کرده بجایش چه قرصی میدهی
سلام من وقتی قرص استرادیول والرات بخورم رحمم سوزش التهاب پیدا میکند رفتم آزمایش خون ادرار دادم هیچ عفونتی ندارم نمیتونم مصرف کنم قرص استرادیول بجایش چی مینویسی برایم
- در باره سونو گرافی رحم
سلام در سونو من نوشته اکوی آن به طور نسبی هتروژن مطرح کننده تغییرات فیبروئید است .....تصویر دو تا سه میوم ترانس مورال در قسمت قدامی بادی و فوندوس با حداکثر دیامتر ۱۱م م مشهود هست ...معنیش چیه چقدر خطرناکه
- بیماری زنان
سلام من ۱۹ سالمه و سه ماهه عقد کردم من امروز روز دوم پریودیم بود امشب رفتم سرویس همراه لخته های خون یک چیز سفید رنگی ازم افتاد عین یک کاغذ بود گرد ک دورش یک خط مشکی نازک بود تقریبا بزرگ بود تا زده بود خودم بازش کردم میشه راهنماییم کنید اون چی بود واقعا میترسم
- بارداری بعد سقط
سلام خسته نباشید من 27 بهمن تو 9 هفته سقط بر اثر هماتوم داشتم ایا امکان داره دوباره اتفاق بی افته؟ الان 2 ماه هست که به موقع پریود میشم از کی میتونم دوباره اقدام کنم برای بارداری؟ یک ماه پیش که معاینه شدم گفتن التهاب سرویکس دارم که 6 تا قرص ازیترومایسین و فولیک اسید و ویتامین d دادن. برام ازمایش قند چون107 بود و تیرویید 4.2 بود نوشتن و آزمایش coombs.lnd این برای چیه ؟ خیلی میترسم دوباره سقط بشه
- درد
سلام خانم دکتر بعد از عمل جراحی و برداشتن رحم درد دارد ؟ درصورت جواب مثبت چه مدت طول می کشد؟
- گره
سلام،گره تیروئید ۶میلی در گردن دارم نه کمکاری تیروئید دارم نه پرکاری،هر۶ماه سونو میدم تحت نظر فوق تخصص غدد هستم،آیا میتونم برای بارداری اقدام کنم؟دکتر غدد که بهم اجازه بارداری دادن،درضمن خدا روشکر مشکلی هم ندارم
- عفونت مکرر رحم
سلام خانم دکتر خسته نباشید من چند وقت هست که پشت سر هم عفونت دارم میرم دکتر بر طرف میشه به ماه نکشبده دوباره عفونت دارم الان که سه هفته هست فریز کردم باز درد در ناحیه شکم دارم واحساس میکنم باز عفونت کردم چیکار کنم خلاص شم از این روند
- قرص وروژست وپریود
چهل ونه سالمه،ضخامت اندومترم تو آخرین سونو نه ونیم بود ،قرص وروژست تجویز شد توسط پزشک ،پانزده روز بعداز خوردن قرص پریود شدم یکم زیاده ،به خوردن قرص ادامه بدم یا خیر،با تشکر
- درباره امپول گنارکس
من ۶روز بعداز تزریق امپول نزدیکی کنم ایا امکان بارداری وجود داره
- کاردیولیپین
سلام خانم دکتر خسته نباشید، عدد کاردیولیپینIgm در آزمایش 18.5 باشه یعنی چی؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خدمت دکتر عزیز من یه سقط ۱۶هفته و یه سقط۲۱هفته با وجود سرکلاژ واژینال داشتم قبل از سقط کل دردی که دارم چندساعت از قبل یه دفعه میرم بیمارستان و میگن کیسه اب اومده تو واژن . الان باردارهستم و قبل از بارداری سرکلاژ شکمی انجام دادم ایا لازم الان سرکلاژ واژینال نیز بشم
- پریود نامنظم
من پریود نامنظم دارم و بیشتر مواقع دو هفته یک بار میشه. پزشک برای ۶ ماه قرص دوفاستون تجویز کرد . بعد از تمام شدن دوباره اولین ماه دو هفته پریود شدم. میخواستم ببینم مدت زمان مصرف دوفاستون رو میشه مداوم ادامه داد یا مدت زمان مشخص داره؟
- قرص دوفامد ۱۰
به دلیل عقب افتادن پریودم دکتر قرص دوفامد ۱۰ دیروژسترون برام نوشتن بعداز خوردن پنج قرص پریود شدم الان که پریود هستم لازمه پنج تای بعدی رومصرف کنم یا خیر؟
- پرده بکارت
سلام دختر۴,ماهه دارم بعدازشسنن واژنش رابابادگرم سشوارخشک کردم ایا برای پرده ی بکارت اومشکلی پیش می اید
- پریود نشدن
سلام خسته نباشید من تقریبا2ماه و نیم پیش رابطه جنسی داشتم با همسرم هر ماه هم پریودیم یک هفته الی10روز عقب میوفته ماه پیشم تست بارداری دادم منفی بود و بعدش هم پریود شدم ولی الان این ماه15روزه پریودیم افتاده عقب امکان بارداری هست یعنی؟
- سوال پریدی
سلام من هرماه پرید میشم ینی 28روزی یک بار من برای دل درد پریودیم.قرص استامینوفن مصرف کردم.حالا ممکنه نازایی بیاره


